Του συνεπίβατη.....................

Marion

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Μαριάνα
Μοτό
bmw gs 1200 .....θα ηθελα να ειχα!!
Δανείζομαι το αρθρο του Β.Καραχαλιου ,<<Του συνεπιβατη>> απο το περιοδικο moto τεύχος 447 ετος 2009

Με γλαφυρο τροπο μαθαινουμε όλα οσα πρεπει να γνωριζουμε για τo πώς πρεπει να συμπεριφερεται ο συνεπιβατης και καποια tips που πρεπει να ακολουθησει ο αναβατης.

Ο καλος συνεπιβατης ειναι αυτος που μενει σπιτι .Επομενος καλυτερος, αυτος που
επηρεαζει οσο γινεται λιγοτερο τη συμπεριφορα της μοτοσυκλετας. Σε εναν ιδανικο
κοσμο, θα επιλεγαμε τους συνεπιβατες μας να ειναι κοντοι,αδυνατοι και με αγνοια
του κινδυνου. Στην καλυτερη περιπτωση ειναι αναγκαιο κακο.Ελαχιστες ειναι οι
μοτοσυκλετες που συμπεριφερονται καλυτερα με συνεπιβατη (οπως τα παλια XT500),
κι αυτο γιατι καποιο σχεδιαστικο λαθος στην κατανομη βαρους υπηρχε εξαρχης.
Αν σκοπευετε να μεταφερετε συχνα συνεπιβατη, προτιμηστε μοτοσυκλετες που αλλαζουν
ελαχιστα την συμπεριφορα τους,και αυτο κατα 99% σημαινει πως θα ειναι μεγαλες
και βαριες. Ενα κριτηριο: Ποσο πιο μπροστα απο τον αξονα του πισω τροχου καθεται;

Πριν:

Ποσο ξεκαθαρο μπορει να γινει, πως ο συνεπιβατης κινδυνευει τουλαχιστον οσο και
ο αναβατης, αν οχι περισσοτερο; Τι ευθυνη εχει ο αναβατης που δεχεται να σας ανεβασει
στη μοτοσυκλετα του,χωρις να ειστε και εσεις πληρως εξοπλισμενοι; Το κρανος μονο
δεν αρκει. Ουτε η αποσταση ειναι δικαιολογια, ουτε τιποτε αλλο.Τα περισσοτερα ατυχηματα
συμβαινουν σε μικρες αποστασεις, τα πρωτα δεκα λεπτα της οδηγησης.Μην εμπιστευεστε
κανεναν που επιμενει πως " δεν πεφτω ποτε", "μην φοβασαι ,σιγα θα πηγαινουμε", και αλλα
τετοια.Δεν ειναι στο χερι του.Ως συνεπιβατης εχεις και εσυ ευθυνη για την ασφαλεια της κινησης.

Ο συνεπιβατης:

Θεωρω πως οσοι εχουν "λυμενη" την μεση τους ( οι belly dancers για παραδειγμα) γινονται
και καλοι συνεπιβατες.Τιποτα χειροτερο απο τον ακαμπτο συνεπιβατη, που δεν ακολουθει
τις κινησεις του αναβατη και της μοτοσυκλετας. O καλος συνεπιβατης ειναι ενημερωμενος.
Κοιταζει μπροστα, και προετοιμαζεται για τις κινησεις του αναβατη, τις οποιες και ακολουθει
χωρις να αντιστεκεται.Τον κραταει απο την μεση,ενω καθεται οσο πιο κοντα του γινεται χωρις
να τον συνθλιβει στο ρεζερβουαρ( ειδικα αν ειναι γυναικα και σκοπευει αργοτερα να κανει παιδια
μαζι του).Ενα χερι στη μεση του,για να παιρνει τα μηνυματα της αμεσως επομενης κινησης του
και αντιδρα ταυτοχρονα,κι ενα στην χειρολαβη,για να μπορει να κοντραρει τοσο στην επιταχυνση
οσο και στο φρεναρισμα.Ετσι μπορει να αποφευγει και το πολυ ενοχλητικο κοπανημα του
κρανους,που αποσπα την προσοχη.Επιπλεον, βοηθα τα χερια του σφιγγοντας τα μπουτια του
πανω στον αναβατη,για να στηριζεται ακομα καλυτερα.Αν χρειαστει να μετακινηθει πανω στην
σελα, το κανει ριχνοντας το βαρος στα μαρσπιε,με μια ομαλη κινηση που δεν θα ενοχλησει
την ισορροπια της μοτοσυκλετας.Ποτε δεν τραβαει τους ωμους η τα χερια του αναβατη.
Η επικοινωνια μεταξυ των δυο, εν κινησει, πρεπει να ειναι μη λεκτικη: Δυο γρηγορα σφιξιματα
των μπουτιων σημαινουν "προσεχε" η "κοψε,φοβαμαι".Πολλα γρηγορα σφιξιματα των μπουτιων
(στα 100-120 Hz) !!!! σημαινουν "οπου να ναι κατουριεμαι".Σφιξιμο και των δυο χεριων γυρω
απο τον κορμο του αναβατη, διαρκειας δυο η τριων δευτερολεπτων σημαινει "σ αγαπω" (τι λεει
το ατομο!!) Σφαλιαρα σβουριχτη στο κρανος, σημαινει "παλι μαλακια εκανες, θα τα πουμε σπιτι".
Καθε ζευγος μπορει βεβαια να βρει τους δικους του κωδικες.Δεν μπορω να φανταστω κατι χειροτερο απο την "ενδο-συννενοηση".Η οδηγηση μοτοσυκλετας ειναι ωρα περισυλλογης και
οχι κουτσομπολιου.

Ο αναβατης:

Αν σεβεται την οδηγηση του,οδηγει ηδη στρωτα και ομαλα,με μικρες μεταβολες ταχυτητας
στο κυνηγι της μεσης ωριαιας.Αν σεβεται και τον συνεπιβατη του,ακομα περισσοτερο: Κανει
τις αλλαγες στο κιβωτιο τοσο γλυκες, τοσο γρηγορες και με την ελαχιστη δυνατη διακοπη στην
παροχη ισχυος,που και χρονο κερδιζει και ο συνεπιβατης νομιζει πως η μοτοσυκλετα εγινε
ξαφνικα αυτοματη.Αρχιζει το φρεναρισμα του γλυκα,οπου δεν μπορει να το αποφυγει και
αυξανει προοδευτικα την ενταση του.Αν θελει να παει γρηγορα σε στροφιλικι,ανεβαζει ρυθμο
σιγα-σιγα,υπουλα,δινοντας χρονο στον συνεπιβατη του να προσαρμοστει στα νεα δεδομενα.
Ετσι,μπορει να φτασει απο το σταδιο "ηρεμη βολτα" στο "ταυτοτητες στα δοντια",χωρις
διαμαρτυριες και σφαλιαρες στο κρανος,οπως θα συνεβαινε αν αρχιζε τα ξαφνικα "χαστουκια".
Επισης, προβλεπει στασεις που κανονικα δεν θα εκανε,αν μιλαμε για ταξιδι,για να φτασει
ο συναπιβατης του ξεκουραστος.και να μην βαριεται πολυ.Αν διαπιστωσει πως ο συνεπιβατης
του ειναι αφηρημενος η κοιμαται, του κανει που και που ενα "brake check" προσεχοντας βεβαια
να μην του πεσει απο το μηχανακι.Αυτο θα τον κραταει σε εγρηγορση.
Μια καλη σελα και η ικανη αποσταση της απο τα μαρσπιε,για να μπορει να στηριζεται σωστα
και να μην πιανονται τα ποδια του,ειναι βασικη προυποθεση για την ανεση του συνεπιβατη.
Προσοχη,ανετη σελα δεν σημαινει μαλακη σελα.Το αντιθετο.
Φροντιστε ωστε ο συνεπιβατης σας να συμμετεχει,να μην νιωθει σαν περιττο βαρος, αλλα σαν
χρησιμο βαρος.Εμπλεξτε τον στην προετοιμασια,στην επιλογη του εξοπλισμου,των διαδρομων,
εξηγηστε του ποσο σημαντικη ειναι η συμβολη του στην απολαυση της βολτας,αλλα και την
ασφαλεια και των δυο σας.Φροντιστε επισης να ειναι πληρως ενημερωμενος για τους κινδυνους
αλλα και για τις κινησεις του σε περιπτωση ατυχηματος.Αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.
 
Top Bottom