Φθορά μπροστινού ελαστικού σε F800GS

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Η φθορά είναι ομοιόμορφη σε όλη την κορώνα. Το κατέβασμα στις τιμονόπλακες αντισταθμίζεται απο τους αποστάτες τιμονιού . Προφόρτιση έχω ελάχιστη (υπολογισμένη με sag). Τα περισσότερα χλμ τα κάνω με αποσκευές σε επαρχιακούς στενούς και με στροφές.
Το κατέβασμα στις τιμονοπλακες επηρεάζει τη γεωμετρία της μηχανής, και ρίχνει πιο πολύ βάρος στο μπροστινό!
Οι αποστάτες τιμονιού, το μόνο που κάνουν είναι να αλλάζουν την "θέση" οδήγησης του οδηγού και όχι να ρίχνουν βάρος στο μπροστινό σύστημα!
Δεν είναι το ίδιο!!!
 

dan

lone wolf
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Θανάσης
Μοτό
F 800 GS
Z 50 J
Το κατέβασμα στις τιμονοπλακες επηρεάζει τη γεωμετρία της μηχανής, και ρίχνει πιο πολύ βάρος στο μπροστινό!
Οι αποστάτες τιμονιού, το μόνο που κάνουν είναι να αλλάζουν την "θέση" οδήγησης του οδηγού και όχι να ρίχνουν βάρος στο μπροστινό σύστημα!
Δεν είναι το ίδιο!!!
Συμφωνώ δεν είναι το ίδιο , νομίζω όμως ότι και η θέση οδήγησης δηλ. το πόσο βάρος αναβάτη πέφτει στο τιμόνι , φορτίζει το μπροστινό.
Παρ όλα αυτά θα δοκιμάσω να σηκώσω την τιμονόπλακα για να παρατηρήσω διαφορά...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Το επιβεβαιώνω με mt21 μπροστά και e09 πίσω.Θελω 2μπροστα 1πισω
Βέβαια το mt είναι πολύ πιο μαλακό από το πίσω e09
Σε 800αρι φίλου με tkc80 δεν είχε τέτοιο θέμα
Πήγαινε 1 μπροστά 2 πίσω. Το 70% πόλη

Στάλθηκε από το Redmi Note 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Πάντως καμία σχέση το MT21 με το E09. Πολύ πιο ανθεκτικό και σκληρό το mitas προφανώς.
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Και εγώ θεωρώ πως το κατέβασμα στις τιμονόπλακες φορτίζει με επιπλέον βάρος το μπροστινό και σε καμία περίπτωση οι αποστάτες δεν το αντισταθμίζουν.

Επιπλέον οι ρυθμίσεις της μπροστινής ανάρτησης (προφόρτιση και αποσβέσεις) παίζουν μεγάλο ρόλο στην φθορά του ελαστικού.
Αν υποθέσουμε ότι έχει αλλαχτεί το λάδι μπροστά σχετικά πρόσφατα και οι αποσβέσεις έχουν τα χαρακτηριστικά που πρέπει (με τα χλμ το λάδι γίνεται πιο λεπτόρευστο), τσέκαρε μήπως πρέπει να αυξήσεις λίγο προφόρτιση για να αντισταθμισεις το επιπλέον βάρος λόγω τιμονόπλακας.
 

dan

lone wolf
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Θανάσης
Μοτό
F 800 GS
Z 50 J
Και εγώ θεωρώ πως το κατέβασμα στις τιμονόπλακες φορτίζει με επιπλέον βάρος το μπροστινό και σε καμία περίπτωση οι αποστάτες δεν το αντισταθμίζουν.

Επιπλέον οι ρυθμίσεις της μπροστινής ανάρτησης (προφόρτιση και αποσβέσεις) παίζουν μεγάλο ρόλο στην φθορά του ελαστικού.
Αν υποθέσουμε ότι έχει αλλαχτεί το λάδι μπροστά σχετικά πρόσφατα και οι αποσβέσεις έχουν τα χαρακτηριστικά που πρέπει (με τα χλμ το λάδι γίνεται πιο λεπτόρευστο), τσέκαρε μήπως πρέπει να αυξήσεις λίγο προφόρτιση για να αντισταθμισεις το επιπλέον βάρος λόγω τιμονόπλακας.
Μετρώντας το sag μπροστά , πριν και μετά το χαμήλωμα δεν υπάρχει διαφορά.
Το λάδι αλλάχτηκε εξ αρχής με 10 W από 7.5W. Η προφόρτιση είναι καλή ιδέα και θα το κάνω άμεσα...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Πάντως είναι και κάπως σχετικό και αυτό με τις τιμονόπλακες.

παράδειγμα, άλλαξα ελατήρια μπροστά σε ohlins. Εκεί που βυθιζόταν μπροστά σε δυναμικό SAG ξέρω γω 8-9 πόντους με τα ελατήρια πήγα στους 6 πόντους. Έριξα 1.5 πόντο τις τιμονόπλακες για να το φέρω σε παρόμοιο ύψος

Σε σχέση όμως με ένα εργοστασιακό αν βάλω μόνο τα κάγκελα που φοράω της HEED ζυγίζουν 7 κιλά. Κι αυτά απο μόνα τους επιβαρύνουν επιπλέον το μπροστινό.

Σε κάθε περίπτωση να ρίξεις 2 πόντους τις τιμονόπλακες δεν βλέπω πώς μπορεί να δημιουργήσει τέτοιες συνθήκες που να φθείρει το μπροστινό τόσο πολύ και απότομα σε σχέση με το πίσω.

Τί να πω, δεν μου χει τυχει σε καμία μοτοσυκλέτα ποτέ, θα το παρατηρήσω τώρα στο 800 που έβαλα τώρα σετ
 
Reactions: dan

dan

lone wolf
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Θανάσης
Μοτό
F 800 GS
Z 50 J
Σε κάθε περίπτωση να ρίξεις 2 πόντους τις τιμονόπλακες δεν βλέπω πώς μπορεί να δημιουργήσει τέτοιες συνθήκες που να φθείρει το μπροστινό τόσο πολύ και απότομα σε σχέση με το πίσω.
Και εδώ δεν μιλάμε για 2 πόντους αλλά για λιγότερο από 1 !
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Μετρώντας το sag μπροστά , πριν και μετά το χαμήλωμα δεν υπάρχει διαφορά.
Το λάδι αλλάχτηκε εξ αρχής με 10 W από 7.5W. Η προφόρτιση είναι καλή ιδέα και θα το κάνω άμεσα...
Το οποίο sag ξεφεύγει από τις εργοστασιακές τιμές γιατί αλλάζει η γεωμετρία, πέφτει πιο πολύ βάρος μπροστά και θέλει αύξηση η προφόρτιση και + 1-2 κλικ η απόσβεση επαναφοράς.

Βέβαια αν είσαι ευχαριστημένος από την λειτουργία της μοτοσυκλέτας άστο όπως είναι. Εσύ σαν αναβάτης της μοτό γνωρίζεις καλύτερα.
 
Reactions: dan

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Πάντως είναι και κάπως σχετικό και αυτό με τις τιμονόπλακες.

παράδειγμα, άλλαξα ελατήρια μπροστά σε ohlins. Εκεί που βυθιζόταν μπροστά σε δυναμικό SAG ξέρω γω 8-9 πόντους με τα ελατήρια πήγα στους 6 πόντους. Έριξα 1.5 πόντο τις τιμονόπλακες για να το φέρω σε παρόμοιο ύψος

Σε σχέση όμως με ένα εργοστασιακό αν βάλω μόνο τα κάγκελα που φοράω της HEED ζυγίζουν 7 κιλά. Κι αυτά απο μόνα τους επιβαρύνουν επιπλέον το μπροστινό.

Σε κάθε περίπτωση να ρίξεις 2 πόντους τις τιμονόπλακες δεν βλέπω πώς μπορεί να δημιουργήσει τέτοιες συνθήκες που να φθείρει το μπροστινό τόσο πολύ και απότομα σε σχέση με το πίσω.

Τί να πω, δεν μου χει τυχει σε καμία μοτοσυκλέτα ποτέ, θα το παρατηρήσω τώρα στο 800 που έβαλα τώρα σετ

Συμφωνώ πως όλα είναι σχετικά, οι τιμές sag είναι μια αρχή ας πούμε, ένας γενικός μπούσουλας και ο καθένας μας κάνει τις αλλαγές που τον βολεύουν και του δίνουν την αίσθηση που του αρέσει κατά την οδήγηση.
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Και για να μην περιμένεις κάποιες χιλιάδες χλμ για να δεις τί αποτέλεσμα έχουν οι όποιες παρεμβάσεις σου κάθε φορά, μπορείς να παρατηρείς το ελαστικό σου και ανάλογα με την υφή του και το χρώμα του κυρίως στο πλάι της κορώνας στην επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο και να βγάζεις πιθανώς κάποια συμπεράσματα.

Το έντονα μαύρο και με σχετικά σαγρέ επιφάνεια θα σημαίνει ότι μάλλον εξακολουθείς να είσαι σε συνθήκες μεγάλης φθοράς.
Αντίθετα αν το ελαστικό έχει χαρακτηριστικά γυαλάδας στο σημείο επαφής του, τότε μάλλον έχεις πάει στο αντίθετο άκρο με χαμηλή φθορά αλλά και πρόσφυση.
Λογικά ψάχνεις το ενδιάμεσο.

Δοκίμασε και να αυξήσεις λίγο την πίεση στο ελαστικό ;)
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Eιναι ασυνηθιστη τετοια φθορα του μπροστα ελαστικου.Ακομη και ο ενας ποντος κατεβασμα δεν πιστευω οτι επηρεαζει σε τετοιο βαθμο.

Αν εχεις βαλει after market ζελατινα που του προσθετει καθετο βαρος,μαζι με το κατεβασμα,μπορει να δικαιολογουσε κατι τετοιο.

Εγω θα το ανεβαζα στην εργοστασιακη θεση και θα ρυθμιζα απο την αρχη τις αναρτησεις.
 
Reactions: dan

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R

dan

lone wolf
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Θανάσης
Μοτό
F 800 GS
Z 50 J
Eιναι ασυνηθιστη τετοια φθορα του μπροστα ελαστικου.Ακομη και ο ενας ποντος κατεβασμα δεν πιστευω οτι επηρεαζει σε τετοιο βαθμο.

Αν εχεις βαλει after market ζελατινα που του προσθετει καθετο βαρος,μαζι με το κατεβασμα,μπορει να δικαιολογουσε κατι τετοιο.

Εγω θα το ανεβαζα στην εργοστασιακη θεση και θα ρυθμιζα απο την αρχη τις αναρτησεις.

Πάνο δεν είναι τόσο ασυνήθιστο , συμβαίνει και σε άλλους !

Μετά το γυναικείο μυαλό ένα ακόμη μυστήριο προς εξιχνίαση ... !! :Watching:
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Πάνο δεν είναι τόσο ασυνήθιστο , συμβαίνει και σε άλλους !

Μετά το γυναικείο μυαλό ένα ακόμη μυστήριο προς εξιχνίαση ... !! :Watching:
Και παλι για μενα δεν στεκει.Απο τις στιγμη που συμβαινει σε καποιους αλλα οχι σε ολους κατι παιζει στις ρυθμισεις.Στο tiger που ειναι αρκετα μπροστοβαρο οταν το χαμηλωσα ενα ποντο μπροστα αρχισε να τρωει περισσοτερο απο πριν το μπροστα αλλα για κανεναν λογο περισσοτερο απο το πισω.
 
Top Bottom