Χωμάτινο μάθημα level 1 & 2 με VOM Vasilis Orfanos Motorsport – εντυπώσεις

jopa

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Aprilia Tuareg 660
Έκανα σήμερα το level 1 σε one-on-one με το Βασίλη Ορφανό και είπα να καταγράψω εντυπώσεις για όποιους άλλους τυχόν ενδιαφέρονται.

Ως νέος στο χώμα, για εμένα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και μου φάνηκε πολύ καλή επένδυση χρόνου και χρημάτων. Ξεκινήσαμε με φυσική κατάσταση / ετοιμότητα και αμέσως μετά με σωστή στάση σώματος, πορεία / εξοικείωση στο χώμα κ σε σαθρό έδαφος, όπου σταδιακά έμαθα να εμπιστεύομαι τη μηχανή και τον εαυτό μου και να κινούμαι με μια καλή ροή. Συνεχίσαμε με αλλαγές πορείας και σλάλομ και με όρθια θέση οδήγησης. Μετά δουλέψαμε σε ανηφόρες / κατηφόρες και αλλαγές πορείας σε αυτές. Αργότερα οδήγηση με ένα χέρι σε συνδυασμό των παραπάνω για βελτίωση της τεχνικής και εμπέδωση. Στο τέλος free riding και πορεία στο βουνό παρέα, με υποδείξεις και fine-tuning σε πιο real συνθήκες.

Διάρκεια: Περίπου 6-7 ώρες (πρωί ως μεσημέρι) συμπεριλαμβανομένων διαλειμμάτων.

Πράγματα που στην αρχή της μέρας μου φάνταζαν ακατόρθωτα ή τουλάχιστον τρομακτικά για τη δική μου εμπειρία, στο τέλος της ημέρας τα έκανα με το χαμόγελο της άνεσης και της διασκέδασης που προσφέρει το χώμα. Τα παραπάνω, βέβαια, κυρίως στο χώρο του μαθήματος, που είχα εξοικειωθεί. Στην πορεία που ακολούθησε υπήρχαν σημεία που ζορίστηκα λίγο και έγινε σαφές ότι μπήκαν οι βάσεις, αλλά τα χιλιόμετρα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν ώστε να αποκτηθεί η εμπειρία και να μετατραπούν οι τεχνικές σε αυτοματισμούς. Με το καλό και το level 2 κάπου ενδιάμεσα από αυτά ελπίζω.

Ο Βασίλης Ορφανός πολύ καλός ως εκπαιδευτής. Ευγενικός, με διάθεση, προσιτός, ένιωσα ότι αφουγκραζόταν καλά το δικό μου ρυθμό και προσάρμοζε το μάθημα σε αυτόν για να βγει ένα βέλτιστο αποτέλεσμα. Η φήμη κ εμπειρία του ως πρωταθλητή Ντακάρ φυσικά με έκανε να νιώθω μεγαλύτερη ασφάλεια, σεβασμό και έμπνευση.
 

apos.zeitou

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Μοτό
Αναποφασιστος!!!
Έκανα σήμερα το level 1 σε one-on-one με το Βασίλη Ορφανό και είπα να καταγράψω εντυπώσεις για όποιους άλλους τυχόν ενδιαφέρονται.

Ως νέος στο χώμα, για εμένα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και μου φάνηκε πολύ καλή επένδυση χρόνου και χρημάτων. Ξεκινήσαμε με φυσική κατάσταση / ετοιμότητα και αμέσως μετά με σωστή στάση σώματος, πορεία / εξοικείωση στο χώμα κ σε σαθρό έδαφος, όπου σταδιακά έμαθα να εμπιστεύομαι τη μηχανή και τον εαυτό μου και να κινούμαι με μια καλή ροή. Συνεχίσαμε με αλλαγές πορείας και σλάλομ και με όρθια θέση οδήγησης. Μετά δουλέψαμε σε ανηφόρες / κατηφόρες και αλλαγές πορείας σε αυτές. Αργότερα οδήγηση με ένα χέρι σε συνδυασμό των παραπάνω για βελτίωση της τεχνικής και εμπέδωση. Στο τέλος free riding και πορεία στο βουνό παρέα, με υποδείξεις και fine-tuning σε πιο real συνθήκες.

Διάρκεια: Περίπου 6-7 ώρες (πρωί ως μεσημέρι) συμπεριλαμβανομένων διαλειμμάτων.

Πράγματα που στην αρχή της μέρας μου φάνταζαν ακατόρθωτα ή τουλάχιστον τρομακτικά για τη δική μου εμπειρία, στο τέλος της ημέρας τα έκανα με το χαμόγελο της άνεσης και της διασκέδασης που προσφέρει το χώμα. Τα παραπάνω, βέβαια, κυρίως στο χώρο του μαθήματος, που είχα εξοικειωθεί. Στην πορεία που ακολούθησε υπήρχαν σημεία που ζορίστηκα λίγο και έγινε σαφές ότι μπήκαν οι βάσεις, αλλά τα χιλιόμετρα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν ώστε να αποκτηθεί η εμπειρία και να μετατραπούν οι τεχνικές σε αυτοματισμούς. Με το καλό και το level 2 κάπου ενδιάμεσα από αυτά ελπίζω.

Ο Βασίλης Ορφανός πολύ καλός ως εκπαιδευτής. Ευγενικός, με διάθεση, προσιτός, ένιωσα ότι αφουγκραζόταν καλά το δικό μου ρυθμό και προσάρμοζε το μάθημα σε αυτόν για να βγει ένα βέλτιστο αποτέλεσμα. Η φήμη κ εμπειρία του ως πρωταθλητή Ντακάρ φυσικά με έκανε να νιώθω μεγαλύτερη ασφάλεια, σεβασμό και έμπνευση.
Από πού ενημερώνεσαι για τα μαθήματα;;; Από το Σιτέ;;;; Είχε καθόλου γυναίκες;;; Κόστος;;;;

Στάλθηκε από το Armor 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

jopa

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Aprilia Tuareg 660
Ήταν ατομικό το μάθημα. Η συνεννόηση έγινε απευθείας με το Βασίλη, που έχει το κινητό του στο site του. Για το κόστος, καλύτερα απευθείας συνεννόηση μαζί του.
 

panths

Μέλος
Περιοχή
Θεσ/νικη
Όνομα
Παντελής
Μοτό
Aprilia tuareg 660
Kαληέρα.Πως σου φάνηκε η tuareg στο χώμα?Tα scorpion srt φορας ή τα έχεις αλλάξει?
 

jopa

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Aprilia Tuareg 660
Γεια σου φίλε Παντελή με τα ωραία youtube σου (είμαι subscriber να ξέρεις!) :)

Είχα κάνει κάτω από 100km χώμα μέχρι το μάθημα, στα οποία προφανώς ήμουν με τον ενθουσιασμό της δυνατότητας off road, αλλά και με την ανησυχία του τι θα πάει στραβά. Στο μάθημα, αφού λύθηκα λίγο και βρήκα ρυθμό, την ένιωσα σα να είναι στο φυσικό της χώρο. Ειδικά σε ένα σημείο που είχε ανάβαση, απότομη αλλαγή κλίσης και πορείας και πίσω 180ο ένιωσα να χάνετε το βάρος και το μέγεθός της και να πηγαίνει σχεδόν μόνη της, άνετα κ διασκεδαστικά. Δεν έχω μέτρο σύγκρισης βέβαια, αλλά κ ο master που την οδήγησε για να μου δείξει τις ασκήσεις είχε μόνο τα καλύτερα να πει. Με τα STR είναι ακόμα (<3000km), που όμως κατεβάσαμε την πίεση σε ~21PSI μπροστά κ 30PSI πίσω (δεν το είχα κάνει τις προηγούμενες φορές γιατί στο manual όσο είχα δει δεν πρότεινε αλλαγή σε εκτός δρόμου).

Στα 'αξιοσημείωτα': Προσπαθήσαμε να βγάλουμε το traction control για κάποιες ασκήσεις, αλλά δεν το καταφέραμε (οκ, δεν επιμείναμε κ πολύ). Επίσης ήθελε να μου δείξει πως να κάνω push start με 2 ή 3 στο κιβώτιο σε κατηφόρα αν χρειαστεί κ φάνηκε να το κόβει κάτι από τα ηλεκτρονικά αυτό κ να μην το επιτρέπει.
 

Mariner

Everflowed
Περιοχή
Ν.Σμύρνη
Όνομα
Μαρίνος
Μοτό
ΚΤΜ 690 Enduro / BMW R1200GS Adv
Στα 'αξιοσημείωτα': Προσπαθήσαμε να βγάλουμε το traction control για κάποιες ασκήσεις, αλλά δεν το καταφέραμε (οκ, δεν επιμείναμε κ πολύ).
χρησιμοποιείς το λεβιεδακι του cruise control. Oταν είναι απενεργοποιημενο το CC το ιδιο λεβιεδακι ρυθμίζει το traction. Το κατεβάζεις μεχρι το 1 και μετα το τραβας ακομα μια προς τα κάτω και το κρατάς τραβηγμένο μεχρι να βγει η ένδειξη πως απενεργοποιήθηκε το TC.
 

panths

Μέλος
Περιοχή
Θεσ/νικη
Όνομα
Παντελής
Μοτό
Aprilia tuareg 660
Γεια σου φίλε Παντελή με τα ωραία youtube σου (είμαι subscriber να ξέρεις!) :)

Είχα κάνει κάτω από 100km χώμα μέχρι το μάθημα, στα οποία προφανώς ήμουν με τον ενθουσιασμό της δυνατότητας off road, αλλά και με την ανησυχία του τι θα πάει στραβά. Στο μάθημα, αφού λύθηκα λίγο και βρήκα ρυθμό, την ένιωσα σα να είναι στο φυσικό της χώρο. Ειδικά σε ένα σημείο που είχε ανάβαση, απότομη αλλαγή κλίσης και πορείας και πίσω 180ο ένιωσα να χάνετε το βάρος και το μέγεθός της και να πηγαίνει σχεδόν μόνη της, άνετα κ διασκεδαστικά. Δεν έχω μέτρο σύγκρισης βέβαια, αλλά κ ο master που την οδήγησε για να μου δείξει τις ασκήσεις είχε μόνο τα καλύτερα να πει. Με τα STR είναι ακόμα (<3000km), που όμως κατεβάσαμε την πίεση σε ~21PSI μπροστά κ 30PSI πίσω (δεν το είχα κάνει τις προηγούμενες φορές γιατί στο manual όσο είχα δει δεν πρότεινε αλλαγή σε εκτός δρόμου).

Στα 'αξιοσημείωτα': Προσπαθήσαμε να βγάλουμε το traction control για κάποιες ασκήσεις, αλλά δεν το καταφέραμε (οκ, δεν επιμείναμε κ πολύ). Επίσης ήθελε να μου δείξει πως να κάνω push start με 2 ή 3 στο κιβώτιο σε κατηφόρα αν χρειαστεί κ φάνηκε να το κόβει κάτι από τα ηλεκτρονικά αυτό κ να μην το επιτρέπει.

To αυτο που εγραψε ο Mariner.Εγω τα εχω εντελώς βγαλμενα στο on/off mode οχι γιατι είμαι ο super οδηγός απλα κάποια στιγμή σε ανηφόρα και με αποτομο τράβηγμα του γκαζίου μου έκοψε την φόρα και με τρόμαξε.Εαν και τελικά την μηχανή την μοναδική φορά που μου έπεσε την έχασα σε κατηφόρα επειδή "κλείδωσε"το πίσω φρένο και αρχισε να ψαρεύει αριστερα δεξια....
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το youtube.....
 

jopa

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Aprilia Tuareg 660
Update: Αξιώθηκα και έκανα και το level 2 της VOM, οπότε να συμπληρώσω εντυπώσεις για όσους ενδιαφέρονται.

Γενικά μου φάνηκε χρήσιμο και ένιωσα όντως να πηγαίνω μερικά κλικ πιο πάνω στο τι έχω δοκιμάσει και αισθάνομαι ότι μπορώ να κάνω. Σε μικρότερο βαθμό, όμως, από ότι είχα αισθανθεί στο level1 – λογικό νομίζω γιατί τότε ήμουν εντελώς αρχάριος, ενώ από τότε έκανα κάποια χωμάτινα χιλιόμετρα που μου έδωσαν παραστάσεις, λίγο εμπειρία και αυτοπεποίθηση.

Διάρκεια και πάλι 5-6 ώρες. Τοποθεσία και πάλι στην Πεντέλη. Το μάθημα περιλάμβανε ασκήσεις (80%) και πορεία (20%).

Οι πρώτες ασκήσεις αφορούσαν οδήγηση σε έδαφος με ανωμαλίες, διαδοχικά λοφάκια, μπερμ, σαθρό / αμμώδες έδαφος. Το επόμενο σετ ασκήσεων αφορούσε σε έδαφος με μεγαλύτερη κλίση από το level1 (πιο απότομες ανηφόρες και κατηφόρες) με επί μέρους δυσκολίες, όπως π.χ. νεροφαγώματα, αλλαγή πορείας σε παρατεταμένες ανηφόρες, βραχώδες έδαφος.

Η πορεία έγινε σε διαδρομές στην Πεντέλη που παρουσίαζαν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά και μου φάνηκαν αρκετά απαιτητικές για το επίπεδό μου. Πάρα πολύ πέτρα, βράχος και σαθρό σε παρατεταμένες αναβάσεις κ καταβάσεις, που προσφέρονταν για εξάσκηση και εφαρμογή όσων είχαν καλυφθεί στις ασκήσεις. Χάρηκα που τις έβγαλα, αλλά ομολογώ ότι μου φάνηκαν σχετικά δύσκολες. Είχε κατά διαστήματα και πολύ ωραία θέα, αλλά πόσο να την χαρώ που κοίταζα να επιβιώσω :D

Για τον Βασίλη Ορφανό σαν εκπαιδευτή παραμένουν οι πολύ θετικές εντυπώσεις που ανέφερα και στο level1.
 
Top Bottom