Οχι ακριβως θα ελεγα(αν κανω λάθος διορθωστε οι πιό γνώστες
)
...
το SAG αφορα και την εμπρος αναρτηση αλλά και την πισω.
Ειναι δυο ιδιες σε φιλοσοφια μετρησεις σε διαφορετικα σημεια πανω στην μοτοσυκλετα που συνεργαζονται ομως απολυτα σε αποτελεσμα για να εχουμε ενα στημενο σωστα ματοσακο(πώς το λεω ο ποστης...
).Κατα τα γουστα του οδηγου,την οδηγικη αισθηση που θελει αλλά ΚΥΡΙΩΣ για να μην ξεφευγουμε απο τα ορια του Κατασκευαστη ωστε να αποφυγουμε να εχουμε αρνητικα αποτελεσματα(εως επικινδυνα)στο συνολικο στησιμο και συμπεριφορα της μοτοσυκλετας.
Η
βασικη λογική λοιπόν είναι να μπορουμε να φέρουμε το μπροστα με το πίσω σύστημα αναρτησης (και κατ'επεκταση συνολικα ολης της συμπεριφορας της μοτοσυκλετας) σε ενα εννιαίο τρόπο αντίδρασης και συμπεριφορας .Με αλλα λογια να επιτυχουμε ίδια βύθιση αλλά και ίδια αντίδραση του υδραυλικού μέρους της μοτοσυκλετας κατι που θα μας επιτρεψει η μοτοσυκλέτα μας να αντιδρά ένα κομμάτι και οχι αυτο που λεμε "βαρκα-γυαλο",κατι που είναι πολύ βασικό ειδικά οσο ανεβαινουν οι ρυθμοι οδηγησης και κινησης στρίβοντας ειδικοτερα αλλά και στα ταξιδιωτικα χιλιομετρα.
Οταν μιλαμε για SAG εχουμε δυο ειδων .
Το Στατικο και το Δυναμικό SAG.
ΠΩΣ ΜΕΤΡΑΜΕ:
ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
Η μετρηση δεν ειναι δυσκολη να γινει,θελει ομως συνεργασια δυο-τριων ατομων για να γινει(αφου ο οδηγος δεν φτανει...ευνοητο γιατι)και λιγη τεχνικη γνωση.
Θα μας βοηθησει το σχηματακι:
Το Στατικο-Static ή Free sag το οποίο είναι η διαδρομή της ανάρτησης που επηρεαζεται μονο από το βάρος της ίδιας της μοτοσυκλέτας χωρίς πρόσθετο άλλο βαρος(αναβάτης).
Βάζουμε την μοτοσυκλετα στο κεντρικό stand της( αν εχει ή σε ενα σταντ αλλο),ώστε ο πίσω τροχός να κρέμεται στον αέρα.
Σημαδευουμε ένα σημείο στο πίσω μέρος της.
Μετράμε την απόσταση του μαρκαρισμένου σημείου με το κέντρο του τροχού(R1).
Κατεβάζουμε την μοτoσυκλετα απο το σταντ και την κρατάμε με τα χερια μας σε όρθια σταση.
Μετράμε πάλι την απόσταση μεταξύ του ιδιου σημείου(που σημαδεψαμε πιο πανω) και του κέντρου του τροχού (R2)
Η διαφορά των μετρησεων R1-R2 είναι το ΣΤΑΤΙΚΟ sag.
Συνηθως ο καθε κατασκευαστης δινει ενα οριο στο ιδανικο sag αλλιως ακολουθουμε κατα προσεγγιση το γενικο κανονα αποκλισης 30%.Τσεκάρουμε λοιπον και αν πρεπει να διορθωσουμε τοτε παιζουμε αναλογα με την προφορτιση του ελατηριου, ώστε να μπούμε στα όρια του κατασκευαστή.
Το Δυναμικο-Loaded ή Rider Sag το οποίο προκυπτει απο τη διαδρομή της ανάρτησης από το βάρος της μοτο μαζι με το βαρος του αναβάτη επάνω της πατωντας στα μαρσπιε.
Ανεβαίνουμε πάνω στην μοτοσυκλετα μας.Παταμε στα μαρσπιε της(καποιος να σε κραταει γιατι...ωχ επεσα!!!λολ
)και ειμαστε σε κανονικη θέση οδήγησης,
Μετράμε πάλι την απόσταση ποι λεγαμε πιο πανω(R3)
Η διαφορά R1-R3 είναι το δυναμικό sag.
Τσεκάρουμε αν είμαστε στα όρια .
ΠΡΟΣΕΧΕ ΛΙΓΟ ΕΔΩ.εχουμε ηδη ρυθμισει το ελατηριο για το στατικο sag...
Αν το δυναμικό sag είναι μικροτερο του ιδανικου τοτε το ελατήριό είναι ΣΚΛΗΡΟ για τα κιλά μας και ισως θελουμε μαλακότερο.
Αν το δυναμικό sag είναι μεγαλυτερο,τοτε το ελατήριο είναι ΜΑΛΑΚΟ για τα κιλά μας και θελουμε σκληρότερο.
ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τα ίδια ακριβώς πράγματα κάνουμε και ισχυουν και για ΕΜΠΡΟΣ στις μπουκαλες μας,μετρώντας την αποσταση από το κέντρο του τροχού μέχρι τη γέφυρα του τιμονιού για συμβατικό εμπρος ή μέχρι τις τσιμουχες στις μπουκάλες για USD/αναποδο μπροστινο.
F1-F2 Στατικο sag μπροστινου
F1-F3 Δυναμικο sag μπροστινου
Αυτα σαν ενα γενικο "To know us better"...
...και συμφωνα και προσωπικα με οσα εχω διαβασει ή εφαρμοσει στη δικη μου μοτοσυκλετα...αν καποιος γνωριζει κατι ακομα και πιθανον δεν γνωριζω,προσθετει !