Ρε παιδιά δεν διαφωνώ, αλλά υπάρχει και υπόλοιπος πλανήτης εκτός από την Ελλάδα της κρίσης.
Εγώ σε μηχανή (σε αυτοκίνητο πάω σε μτχ συνήθως), αποφεύγω τα μτχ για πολλούς λόγους:
1) Πραγματικά σε μηχανή είναι λαχείο τι θα πετύχεις. Πολλά "κρυφά" πράγματα που εμφανίζονται μόνο όταν γίνει το μπαμ.
2) Θεωρώ ότι το πως έχει στρωθεί και δουλευτεί η μηχανή στο πρώτα χλμ. (και εννοώ και αρκετά μετά το στρώσιμο) το "κουβαλάει" σε όλη της τη ζωή.
3) Θέλω να μαθαίνω τα "χούγια" του καθώς και τι δεν είναι "χούι" αλλά πρόβλημα. Επίσης εκείνο τα δικά μου.
4) Θέλω να πηγαίνω στον εξουσιοδοτημένο και να συγκινείται γιατί βοήθησα κάποιο μηνιάτικο του μαγαζιού του όταν αγόρασα.
5) Μου αρέσει να μυρίζω την καινουργίλα και να ακουμπάω πρώτος (τέσπα πρώτος κάτοχος) τα κουμπιά και τα πλαστικά. Να φθαρούν από εμένα. Να ξέρω ότι αυτό το κουκιδάκι κάτω από σήμα ήταν τότε εκείνη η πέτρα που πετάχτηκε.
6) Θέλω όταν πάρω κάτι να είναι η κορυφή της εποχής του, όχι κάποιας άλλης εποχής. Αυτό επειδή κρατάω χρόνια ότι έχω.
7) Έχω και το κόμπλεξ ότι όταν θα αλλάξω θέλω να φανεί ότι ναι πήρα το νέο ρε. Το νέο. Όποιος θέλει να μου πει ότι καβαλάει μηχανή και αδιαφορεί 100% (όχι 99%, 100%) για την εικόνα, κοροϊδεύει (και τον εαυτό του). Ακόμα και αυτοί που έχουν rat bikes, πάλι την εικόνα (του rat bike με το ανάλογο πλασάρισμα για το τι αναβάτη έχουν) θέλουν να δώσουν.
8) Με τις μηχανές (και με 2-3 πραγματάκια ακόμα) ψάχνω ΜΕΧΡΙ ΑΗΔΙΑΣ όταν κάτι θέλω. Συνήθως είμαι πιο ενημερωμένος (ειδικά στις αρχές) από κατόχους ή και αντιπροσωπεία (μηδέν υπερβολή αυτό). Έχω διαβάσει manuals, ξέρω που βρίσκεται τι και γιατί κλπ. Ξέρω τις μικρές και μεγάλες αλλαγές. Δύσκολο να ΕΠΙΛΕΞΩ να αγνοήσω ότι "φέτος έβαλαν το τάδε, αλλά δεν πειράζει βρήκα ένα καλό περσινό", όχι αφού έβαλαν το τάδε και είναι από αυτά που μου αρέσουν, ΘΕΛΩ να έχει το τάδε.
9) Όταν πάρω κάτι, θέλω να είναι ΟΠΩΣ ΤΟ ΘΕΛΩ ΑΚΡΙΒΩΣ. Όχι όπως διάλεξε κάποιος άλλος. Άρα όχι μτχ, αλλά ούτε και αυτά που έχει στη βιτρίνα (καινούρια) η αντιπροσωπεία συνήθως δεν μου κάνουν! Αν πρέπει να περιμένω 2-3 μήνες, περιμένω.
Για τα #8 και #9: Όταν ήθελα να πάρω το F650GS (μονοκύλινδρο), το "σκέτο" δεν μου έκανε κλικ (ναι είναι και το κόμπλεξ "είναι πιο πολλά στο δρόμο αυτά από το άλλο"), ήθελα κάτι πιο "off" και γούσταρα Dakar, αλλά το GS είχε ένα πράγμα που το ήθελα πολύ: ABS. Έμαθα από φίλους στο εξωτερικό, μέρες πριν αποφασίσω, ότι "ξέρεις και στο Dakar πριν κάνα μήνα έβαλαν ABS". Ε τελείωσε. Υπήρχε ένα πράγμα στο στόχαστρο. Ενημέρωσα εγώ τον εξουσιοδοτημένο ότι έρχεται Dakar με ABS ("μα τι λες τώρα, δεν νομίζω, δεν χρειάζεται, δεν μας έχει πει τίποτα η BMW Hellas" - και τέτοια) και για να μη μακρηγορώ άλλο, πήρα το πρώτο Dakar ABS στην Ελλάδα. Για την ακρίβεια ένα από τα πέντε, γιατί στους τρεις (ή ήταν τέσσερις!) μήνες που περίμενα να έρθει το ΔΙΚΟ ΜΟΥ (δικό μου = το βίδωσε ο Γερμαναράς για εμένα), το έμαθαν προφανώς και άλλοι τέσσερις.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ένα σωρό λόγοι να πάρει κάποιος μτχ. (και τους σέβομαι τους λόγους και τους πλασάρω και εγώ όταν παίρνω αυτοκίνητο) όμως θα προσέξετε ότι ΟΛΟΙ (μα ΟΛΟΙ) ενώνονται σε έναν: ΤΑ ΛΕΦΤΑ.
Και μέσα από αυτό τον κύκλο (επειδή δεν είχαμε άλλα να πούμε για το V-Strom 650XT), να επιστρέψω και στο θέμα... Υπάρχουν (α) μηχανές που τις παίρνεις για "να κάνεις τη δουλειά σου" (θα τις ονομάσω "ενδιάμεσες") και μηχανές που θες να ζήσεις μαζί τους και αυτές θα διάλεγες ακόμα και αν έχεις 5 καραβάκια να πηγαίνουν βόλτες (θα τις ονομάσω "αποκορύφωμα"). Το V-Strom 650 είναι σαφώς στην πρώτη κατηγορία (όπως πχ. το Smart) και το 1200GS είναι σαφώς στη δεύτερη.
Το πρώτο ευνοείται σαφώς από την αγορά μτχ, άρα καταδικάζεται λίγο το να παίξει στην αγορά του καινούριο ΧΩΡΙΣ δελεαστική τιμή.
Το δεύτερο πάντα θα επιβιώνει (σε αυτούς που απευθύνεται) και στην αγορά του καινούριου, έχοντας βέβαια και ισχυρότατη παρουσία στα μτχ (αφού είναι ο μοναδικός τρόπος για κάποιους* να το πάρουν).
* Υπόψη ότι μπορεί και εγώ να είμαι πια σε αυτή την κατηγορία (γι' αυτό και ο έρωτας μου προς το LC είναι απλώς πλατωνικός for now).
Και για να πιάσω και άλλο θέμα που ανοίχτηκε πιο πάνω. Οι τιμές στα καταναλωτικά προϊόντα που δεν είναι "ανάγκης" συνήθως είναι με γεωμετρικές διαφορές. Δεν είναι αναλογικές οι διαφορές.
Διάβασα αν τελικά το GS έχει τόση διαφορά από το V-Strom (για μένα ΑΠΥΘΜΕΝΗ και με εμπειρία και στα δυο μοντέλα). Ας πούμε όχι. Όμως είναι μοιραίο οι διαφορές σε επί μέρους σημεία +10%, +30%, +5%, +45% να βγάζουν μια τιμή όχι στο... μέσο όρο των τεχνικών διαφορών, αλλά +100% (διπλή τιμή). Έτσι είναι η αγορά και όποιος θέλει και μπορεί. Να το πω αλλιώς: Μια από τις low-end (αν υπάρχει τέτοια) Ferrari, είναι 2-3 φορές καλύτερη από ένα Impresa STi ή ακόμα και ένα παλιότερο Type-R; Μπα, όχι. Όμως θα είναι πάντα 2-3 φορές στην τιμή τους. Για να πάρεις το λίγο (οκ και το αρκετό) παραπάνω, θες ΠΑΝΩ από αρκετό παραπάνω χρήμα. Fact of life. Εξάλλου πληρώνεις ακόμα και το μύθο από πίσω, αλλά και χωρίς αυτόν, πληρώνεις ότι για να γίνει κάτι 20% καλύτερο, μπορεί να χρειάζεται τριπλάσια δουλειά ή τριπλάσια λεφτά στο σχεδιασμό του.
Αυτά. Άλλη μια διατριβή επί παντός, από τον άνθρωπο που αγαπάτε να αντιπαθείτε Νίκο "NLS".