5 σημεία ελέγχου που αγνοούμε!

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
5 σημεία ελέγχου που αγνοούμε!




Η μοτοσυκλέτα, όπως και κάθε άλλο όχημα επί τροχών, χρειάζεται επιμελή συντήρηση και πολλοί αναβάτες την φροντίζουν ανελλιπώς. Ωστόσο, είμαστε σίγουροι ότι επίσης πολλοί αναβάτες, αγνοούν κάποια ζητήματα τα οποία θεωρούν ασήμαντα στην συντήρηση του δικύκλου τους, αλλά είναι κάθε άλλο από αυτό!

Ας δούμε μαζί λοιπόν, 5 πραγματάκια τα οποία πολλοί από εμάς θεωρούν σχετικά μικρής σημασίας, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.
  1. Κακή συντήρηση αλυσίδας: Ναι, η αλήθεια είναι ότι η συντήρηση της αλυσίδας είναι μια βρώμικη και συχνά κουραστική δουλειά, που πολλοί αναβάτες αποφεύγουν ή εκτελούν πιο αραιά από ότι πρέπει. Και όμως, είναι εξαιρετικά σημαντικό η αλυσίδα να είναι πάντα καθαρή και να λιπαίνεται σωστά. Η διαφορά στην κύλιση της μοτοσυκλέτας, πριν και μετά ένα καθαρισμό-λάδωμα της αλυσίδας, είναι επιεικώς… τεράστια και οποιοσδήποτε το έχει κάνει μπορεί να το επιβεβαιώσει. Εκτός αυτού, ειδικά σε πιο γρήγορες μοτοσυκλέτες, μια αλάδωτη και ακαθάριστη αλυσίδα θερμαίνεται πολύ περισσότερο και ζει αρκετά λιγότερο…
  2. Μη αλλαγή υγρών φρένων: Ναι, υπάρχει μια αρκετά μεγάλη μερίδα αναβατών που, παρά το γεγονός ότι συντηρεί τα φρένα αλλάζοντας τακάκια όταν χρειάζεται, αγνοεί τελείως το υγρό φρένων. Και όμως, αυτό είναι το μέσο μεταξύ του αναβάτη και της πέδησής του! Το υγρό φρένων αλλοιώνεται αρκετά γρήγορα, ειδικά αν είμαστε σε περιβάλλον με υγρασία ή πιέζουμε πολύ τα φρένα μας. Και εδώ, η διαφορά μεταξύ παλιού και νέου υγρού μπορεί να είναι τεράστια, τόσο μεγάλη μάλιστα, που ίσως κάνει πολλούς από μας να αναρωτηθούν γιατί μέχρι πρότινος, αλλάζαμε τακάκια ξανά και ξανά, αλλά δεν είχαμε καλά φρένα…Επίσης, όσον αφορά τα φρένα σημαντικό είναι να αλλάζονται περιοδικά, και τα σωληνάκια τους! Με την πάροδο των χρόνων, χάνουν την αντοχή τους, μαλακώνουν και η αίσθηση, αλλά και η απόδοση του συστήματος αλλάζει. Αυτή και αν είναι μια εργασία που δεν την κάνει κανείς!
  3. Σωστά σφιγμένα μαρσπιέ και φέρινγκ! Οκ, για να δούμε: Πόσοι από εμάς άραγε, ελέγχουμε την σωστή σύσφιξη των πλαστικών μας και των μαρσπιέ μας, πριν ξεκινήσουμε μια διαδρομή; Κανένας, έ; Και όμως, αυτά τα δύο φαινομενικά «δεδομένα» στοιχεία μπορεί να μας οδηγήσουν μέχρι και σε ατύχημα! Ειδικά αν έχουμε γρήγορη μοτοσυκλέτα, ο έλεγχος αυτών των δύο σημείων είναι must. Σκεφτείτε μόνο να σας… φεύγει ένα κομμάτι των πλαστικών στα 160 ή να «χάνετε» το ένα σας μαρσπιέ σε ένα απολαυστικό στροφιλίκι. Και τα δύο έχουν γίνει κατά καιρούς, και τα δύο είναι άκρως επικίνδυνα για τον αναβάτη αλλά και για τους άλλους…
  4. Κακοσυντηρημένες αναρτήσεις: Κακά τα ψέμματα. Οι αναρτήσεις, και ειδικά η πίσω, απαιτούν αραιή αλλά αρκετά ακριβή συντήρηση, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν να έχουν κακοσυντηρημένα συστήματα. Ωστόσο, η διαφορά που κάνει μια σωστή από μια φθαρμένη ανάρτηση είναι απίστευτα μεγάλη, ειδικά σε απαιτήσεις έντονων χειρισμών. Το πιο απλό παράδειγμα, ένα απότομο φρενάρισμα, διαφέρει παρασάγγας σε αίσθηση, όταν το πιρούνι έχει μέσα παλιό και νέο λάδι. Πέρα από αυτό, οι αναρτήσεις εξασφαλίζουν την επαφή μας με το οδόστρωμα, άρα και την οδηγική μας ασφάλεια…
  5. Κακή λειτουργία στις ντίζες: Οι ντίζες συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται ευρέως στις μοτοσυκλέτες, είτε στο γκάζι είτε στο συμπλέκτη είτε, και στα δύο. Οι ντίζες με τον καιρό ξεραίνονται και φθείρονται και η αίσθησή τους αλλάζει. Ωστόσο, η φθορά αυτή περνά πολλές φορές απαρατήρητη και τελικά η ντίζα μπορεί να κοπεί, αφήνοντας τον αναβάτη… στο έλεος του Θεού! Οι ντίζες πρέπει να ελέγχονται και να αλλάζονται όταν πλέον δεν λειτουργούν ομαλά. Χαρακτηριστικά, μια νέα ντίζα γκαζιού δίνει τόσο μεγάλη αλλαγή στην αίσθηση, που ο αναβάτης μπορεί να νομίσει ότι… πήρε περισσότερα άλογα!

Πηγή: http://mototriti.gr/data/news/preview_news/5-shmeia-elegxoy-poy-agnooyme-KI-OMWS-EINAI-POLY-SHMANTIKA_112281.asp#ixzz4Ry4Cce9V
 
Τελευταία επεξεργασία:

Smias

ΣΜΙΑΣ (I)
Περιοχή
Αθηνα κεντρο-κεντρο λεμε!
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
xt660z Tenere '09


Duster edc
Αυτο με τις ντιζες το εχω παθει, ημουν σε σκεψη αλλαγης του συμλεκτη με υδραυλικο, μου φαινοταν πολυ σκληρος, ευτυχως το ειδε κι ενας φιλος πιο εμπειρος τοτε απο 'μενα και με τη νεα ντιζα συμπλεκτη εγινε "βουτηρο" ο συμπλεκτης του drz.
 

CubMan

Μέλος
Όνομα
Darth Pleguis
Μοτό
Imperial Speeder
Και φυσικά τα περισσότερα μπορούμε να τα κάνουμε μόνοι μας, πολύ εύκολα σε λίγο χρόνο κατά την περιοδική συντήρηση !
 
Top Bottom