Αν κατάλαβα καλά το θέμα δεν είναι τι κουβαλάει αναλυτικά μαζί του ο καθένας στο βουνό από εργαλεία, αλλά τι προβλήματα έχουν τύχει στον καθένα στο βουνό, και πως τα αντιμετώπισε με βάση τον εξοπλισμό που είχε μαζί του.
Anyway, εγώ από εργαλεία, ιμάντες, δεματικά(tireup), ντιζες, αμπούλες αέρα, λεβιέδες, καλώδια ρεύματος, υφασμάτινη ταινία, κτλ έχω τα πάντα μαζί στο βουνό, στον μικρότερο δυνατό χώρο που μπορώ να τα έχω. Έχω μειώσει τον όγκο που μου πιάνουν, πχ καλώδια ρεύματος έχω φτιάξει ιδιοκατασκευή μίνι που πιάνουν πολύ μικρό όγκο με πολύ μικρά μανταλάκια, παίρνω καρυδάκια αντί για ολόκληρα κλειδιά όπου μπορώ, γιατί πιάνουν πιο λίγο χώρο, και παίρνω μόνο τα νούμερα που χρειάζομαι και όχι ολόκληρη την κασετίνα εννοείτε. Και έχω χωρέσει μέσα σε ένα μικρό σχετικά τσαντάκι εργαλείων ‘τα πάντα όλα’ και σε ένα δεύτερο τσαντάκι λίγο μεγαλύτερο έχω τις 2 σαμπρέλες που πιάνουν πιο πολύ όγκο από τα υπόλοιπα και τις οποίες σαμπρέλες σε μικρά κοντινά χωμάτινα είναι οι μόνες που μπορεί να μην πάρω μαζί αν υπάρχουν κοντινές διαφυγές σε άσφαλτο.
Πάμε τώρα και στα προβλήματα στο χώμα και στο πως τα αντιμετώπισα με τον εξοπλισμό που είχα μαζί ή πως τα αντιμετωπίζω ακόμα.
Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που έχω συναντήσει στο βουνό και μου έρχονται αυτή την στιγμή στο μυαλό είναι:
1) Το πιο συχνό πρόβλημα από όλα είναι το στράβωμα του τιμονιού στις πτώσεις. Και για να μην ‘πάρει’ το τιμόνι στο χώμα και αχρηστευτεί δεν έχω σφιγμένες τσίτα τις βίδες της πλάκας του τιμονιού. Όταν στραβώσει το τιμόνι σε σχέση με το πιρούνι, θέλει ξεσφιξιμο και απότομο κοπανημα με το χέρι μέχρι να ισιώσει και να έρθει κάθετα σε σχέση με το πιρούνι. Για να μην καθυστερώ σε αυτό, έχω αντικαταστήσει τις 2 από τις 4 βίδες της πλάκας του τιμονιού με τις βίδες ταχείας απελευθέρωσης της wunderlich και καθαρίζω μέσα σε 3 δευτερόλεπτα! Οι βίδες ταχείας απελευθέρωσης τιμονιού χωρίς εργαλεία είναι αυτές:
http://www.motoraid.eu/mymoto/bmw/quick-release-clamp-bolts&filter=ATTRIBU=F 650-700-800 GS TwinSPER=61=2. ΜΟΝΤΕΛΟ@@ATTRIBU=Σειρά FSPER=86=1. ΣΕΙΡΑ@@ATTRIBU=Αξεσουάρ - ΕργονομίαSPER=62=3. ΤΥΠΟΣ
2) Άλλο πρόβλημα που τυχαίνει σχεδόν σε κάθε πτώση όταν θα πέσει η μοτο από αριστερά είναι το στράβωμα του λεβιέ ταχυτήτων που είπαμε και πριν αν δεν υπάρχει σπαστός λεβιές ταχυτήτων. Και δεν μιλάμε για boxer αλλά για όλα τα υπόλοιπα. Boxer δεν έχω, αλλά φαντάζομαι ότι στην πτώση δεν βρίσκει ο λεβιές κάτω για να στραβώσει γιατί προεξέχει και ακουμπά κάτω ο boxer.
3) Στράβωμα στεφανίων. Αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα που θα σε αφήσει στο βουνό εκτός αν έχεις tubeless όπως τα 1200. Αλλά και tubeless να έχεις, αν χτυπήσει το στεφάνι και έχεις μαζί σου να του βάλεις σαμπρέλα στο tubeless τότε είσαι οκ.
4) Λάστιχο μου έχει τύχει αρκετές φορές όπου έγινε αλλαγή σαμπρέλας επί τόπου. Εξοπλισμός για λάστιχο: σαμπρέλες, λεβιέδες, βαζελινη(κανει και λίγο λαδάκι από την μηχανή αν δεν υπάρχει βαζελίνη), τρόμπα μικρή, αμπούλες αέρα για να ζανταριστεί εύκολα το λάστιχο, και όλα τα νούμερα για μπροστά και πίσω τροχό. Και μια φωτο με λάστιχο στο 800 μου.
5) Άλλο θεματακι που δεν έχει τύχει σε εμένα αλλά γίνεται, είναι να μείνεις από βενζίνη πάνω στο βουνό αν δεν κάνεις καλό προγραμματισμό. Η βενζίνη δεν είναι στον ‘εξοπλισμό’ της μοτο με την στενή έννοια του όρου, αλλά είναι το α και το ω γιατί χωρίς αυτή δεν πας πουθενά.
Να σας πω και ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα, σε εκδρομή που έγινε πριν από ενάμιση μήνα, δεν ήμουν στην συγκεκριμένη εκδρομή αλλά το έμαθα. Έμεινε από βενζίνη πάνω στο βουνό 1200 adventure ενώ δεν έμεινε το 800 που ήταν μαζί του παρόλο που το 800 έχει το μισό ντεπόζιτο από το 1200 adventure! Άρα κάποια μακακία έκανε το 1200 adventure για να μείνει από βενζίνη πάνω στο βουνό.
Οι λόγοι που μένουν κυρίως από βενζίνη είναι : α) κακός προγραμματισμός, β) δεν το γεμίζουν για να μην είναι βαριά στο βουνό η μοτοσυκλέτα, γ) την πατάνε από λάθος ένδειξη της στάθμης βενζίνης στο trip computer, για αυτό στο βουνό δεν βασιζόμαστε μόνο στην στάθμη ένδειξης βενζίνης της μοτο η οποία μπορεί να εμφανίσει κάποιο πρόβλημα κάποια στιγμή, αλλά πάντα γεμίζουμε την μοτο στο χώμα και μηδενίζουμε ταυτόχρονα και το κοντέρ του χιλιομετρητη μας με κάθε γέμισμα, και έτσι τσεκάρουμε την βενζίνη που μας έχει απομείνει και με βάση τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει.
6) Κάποια κομμάτια της μοτό μπορεί να φύγουν στο βουνό από χαλάρωμα κάποιας βίδας από τους κραδασμούς. Δεν μου έχει τύχει αλλά έχει τύχει σε φίλους πχ σε KTM 640 έχει φύγει το τελικό της εξάτμισης! Και του το έπιασα με δεματικα πρόχειρα, ή σε BMW 1150 έχει φύγει η ποδιά αλουμινίου, για αυτό θέλουν τσεκ τα σφιξίματα μια στο τόσο ειδικά στις παλαιότερες μοτοσυκλέτες. Το 800 πάντως δεν έχει θέμα, δεν έχει φύγει τίποτα!
7) Έχει τύχει να μου κλάσει η μια μπουκάλα της μπροστά ανάρτησης στο βουνό και να χάνει λάδι. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι σωτηρίες οι δυο δισκοπλακες μπροστά, γιατί αν έχει μόνο μια δισκοπλακα μπροστά η μοτό και σκάσει η μπουκάλα από την μεριά που είναι η δισκοπλακα υπάρχει θέμα με τα φρένα! Εγώ συνέχισα κανονικά χώμα χαλαρά μέχρι να βγω στην πιο κοντινή άσφαλτο και δεν είχα κανένα θέμα με την μια μπουκάλα. Με έβγαλε κανονικά έξω στον πολιτισμό! και είχα και φρένα γιατί φρέναρε με την δισκοπλακα που ήταν από την μεριά της καλής μπουκάλας που δεν είχε λάδια. Και μια επιπλέον λύση που κάναμε εκεί επί τόπου και περιόρισε αρκετά το λάδι που έτρεχε από την σκασμένη μπουκάλα ήταν να βάλουμε ένα μαντήλι buff στην σκασμένη μπουκάλα για να τραβάει το λάδι που δάκρυζε από την μπουκάλα και να μην πηγαίνει το λάδι κατευθείαν επάνω στην δισκοπλακα αλλά στο μαντήλι για να επηρεάζεται το φρένο οσο γίνεται λιγότερο. Βάζω και μια φωτο να δείτε την πατέντα.
8) Έχει τύχει να κωλύσω μέσα σε βούρκο λάσπης σε βροχερό διήμερο αγώνα rally στα Καλάβρυτα τον Απρίλη του 2011 και να ‘χτιστεί’ η μοτο, εκεί οι ιμάντες που έχω πάντα μαζί ήταν σωτήριοι.
9) Άλλο πρόβλημα είναι σε βαθύ ποτάμι να πάρει νερό η μοτοσυκλέτα αν υπάρχει πτώση μέσα στο ποτάμι. Δεν έχει γίνει ποτέ σε έμενα, αλλά έχει γίνει διπλά μου στο βουνό σε 2 μοτό φίλων. Σε 2 καθαρόαιμα husaberg που τρέχαμε παρέα σε αγώνα στο Πανελληνίου πρωταθλήματος trailride στο Ναύπλιο τον Μάρτη του 2011. Εκεί σε ένα μεγάλο και βαθύ αμμοπόταμο που το διασχίζαμε κατά μήκος, το πέρασα με το 800 και όταν έβγαινα ήταν στην άκρη του ποταμού τα husaberg και άδειαζαν το νερό. Βάζω και μια φωτο από εκείνη την μέρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μαρσάρουμε, κλείνουμε άμεσα τον κινητήρα, στεγνώνουμε φίλτρο αέρα, λύνουμε μπουζί και αδειάζουμε νερά από εξάτμιση σηκώνοντας τον μπροστινό τροχό ψηλά όπως στην φωτο. Και αναλόγως πόσο νερό πήρε καλό είναι να γίνει αλλαγή λαδιών επιτόπου αν μπορούμε να στείλουμε κάποιον φίλο να πάει να φέρει λάδια από το πιο κοντινό σημείο, και ξανά αλλάζουμε λάδια με την πρώτη ευκαιρία.
10) Άλλο προβληματάκι που μου έχει τύχει είναι σπάσιμο καθρέπτη από πτώση, εκεί είναι μικρό το κακό, συνεχίζεις χωρίς καθρέπτη στο χώμα.
11) Άλλο πρόβλημα που έχει τύχει σε φίλο ομόσταυλο που ήμασταν παρεα είναι να του έχουν τελειώσει οι μπαταριές του gps στο βουνό, για αυτό πάντα εφεδρικές μπαταριές για ολα στο βούνο, για φακούς κτλ, και για το gps ακόμη καλυτέρα καλώδιο ρεύματος.
12) Και τώρα που είπα καλώδιο ρεύματος gps θυμήθηκα και άλλο ένα πρόβληματακι που μου είχε τύχει πιο παλιά. Όταν αγοράζεται καλώδια ρεύματος για το gps σας να πάρετε αυτό που θα έχει το μικρότερο δυνατόν βύσμα στο σημείο που μπαίνει στην υποδοχή ρεύματος της μοτο. Γιατί τα μακριά βύσματα σπάνε από τους κραδασμούς επειδή κουνιούνται πιο πολύ από τα κοντά. Η touratech έβγαζε διάφορα καλώδια για το gps μου όταν το πρωτό αγόρασα, και στην αρχή είχα πάρει ένα με γκουμούτσα βύσμα που επειδή ήταν πολύ ψηλό δεν άντεξε και έσπασε στην βάση του από τους κραδασμούς του χώματος. Μετά πήρα ένα με κοντό βύσμα, πάλι της touratech το οποίο το έχω σκίσει, το έχω ακόμα, και δεν έχει πάθει τίποτα.
13) Πρόβλημα που τυχαίνει σε φίλους με μεγάλες ζελατίνες (εγώ έχω πάντα μικρή ζελατίνα λόγο χώματος) είναι να βρίσκουν επάνω στην ζελατίνα σε έντονα ανηφορικά κομμάτια με κραδασμούς όταν είναι όρθιοι, μπορεί να σε βρει και στον λαιμό η ζελατίνα, για αυτό για σωστό χώμα κοντή ζελατίνα ή καθόλου ζελατίνα.
14) Άλλο πρόβλημα που θυμάμαι είναι σε εκδρομή φόρουμ που ήμουν πλοηγός έχει έρθει φίλος αρχάριος ο οποίος δεν είχε δέσει καλά την τσάντα του πίσω στην μηχανή, με αποτέλεσμα να του φύγει η τσάντα χωρίς να το καταλάβει, και μετά να ψάχναμε την τσάντα στο βουνό από μακακία δέσιμο! Για αυτό καλό δέσιμο και καλή εφαρμογή πάνω στην μοτό σε σακίδια και tail bags, και μαζί οι κατάλληλοι ιμάντες και τα κατάλληλα χταπόδια για να δέσουμε.
15) Άλλο πρόβλημα που δεν έχει τύχει σε έμενα, αλλά το αναφέρω για να υπάρχει πάντα ένα ζευγάρι καλωδίων ρεύματος στην παρέα σας, σε μεγάλες τουλάχιστον χωμάτινες εκδρομές, γιατί έχει τύχει να χαλάσει βόλτα επειδή έμεινε μια μοτό από μπαταρία και δεν είχε κανείς καλώδια στην παρέα επάνω στο βουνό.
16) Και σε μεγάλες χωμάτινες ένα πριόνι στην παρέα σας για τα δέντρα.