ADV βλάβες ή τι επισκευάζεται στο βουνό...

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Είπα εδώ να βάλουμε βλάβες/ ζημιές/ προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν στο βουνό (τέλος πάντων κάπου μακριά!) και διορθώνονται επί τόπου με αυτά που κουβαλάει ο καθένας μαζί. Οπότε να αποκτήσουν σύνδεση με την πραγματικότητα οι λίστες των απαραίτητων;)
Πιο ξεκάθαρα: θα ήταν ωραίο να δούμε εμπειρίες από το τι έχει τύχει στον καθένα και πώς μπόρεσε να το λύσει επί τόπου.
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Ξεκινάω: έχει στραβώσει μερικές φορές το πετάλ του φρένου από μικρές πτώσεις στα χώματα. Ήρθε πάλι με τα χέρια, αλλά θα το αλλάξω σύντομα με ένα αναδιπλούμενο και θα κουβαλάω το υπάρχον για εφεδρικό.
Επίσης, η υφασμάτινη ταινία που κουβαλάω χρειάστηκε για να δεθεί ένας σπασμένος καθρέφτης.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Αυτή η υφασματινη ταινία, πραγματικά χρήσιμη.
Κάτι που δεν έχουμε σχεδόν ποτέ σε χωμάτινη και είναι απαραίτητο, είναι ιμάντες ρυμουλκησης.
Μια φορά στον Ταΰγετο που χρειάστηκα με, είχε ένας φίλος .....διαφορετικά θα ήμασταν ακόμα εκεί.



Σταλθηκε απο advφον!!!
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Αυτή η υφασματινη ταινία, πραγματικά χρήσιμη.
Κάτι που δεν έχουμε σχεδόν ποτέ σε χωμάτινη και είναι απαραίτητο, είναι ιμάντες ρυμουλκησης.
Μια φορά στον Ταΰγετο που χρειάστηκα με, είχε ένας φίλος .....διαφορετικά θα ήμασταν ακόμα εκεί.



Σταλθηκε απο advφον!!!
Ιμάντες ρυμούλκησης για να δεθεί η μηχανή σε άλλο όχημα ή για να ξεκολλήσει από κάπου;
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ιμάντες ρυμούλκησης για να δεθεί η μηχανή σε άλλο όχημα ή για να ξεκολλήσει από κάπου;
Και τα δυο.
Η ρυμουλκηση γινεται ευκολα , οταν δεσεις στο πατακι.
Ποτε τιμονι, ειναι επικινδυνο.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αυτή η υφασματινη ταινία, πραγματικά χρήσιμη.
Κάτι που δεν έχουμε σχεδόν ποτέ σε χωμάτινη και είναι απαραίτητο, είναι ιμάντες ρυμουλκησης.
Μια φορά στον Ταΰγετο που χρειάστηκα με, είχε ένας φίλος .....διαφορετικά θα ήμασταν ακόμα εκεί.



Σταλθηκε απο advφον!!!
Σ ολες τις βολτες που εχουμε παει κι εχω τις πλαινες βαλιτσες, υπαρχει και ιμαντας. Για λογους προληπτικους....., ποτε δεν το ειπα:D
Κι αλλα εχω, οταν εχω βαλιτσες, δηλαδη οταν λεμε για πανω απο 1 μερα και για 1000χλμ+
 

nibo

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
knobs
Ξεκινάω: έχει στραβώσει μερικές φορές το πετάλ του φρένου από μικρές πτώσεις στα χώματα. Ήρθε πάλι με τα χέρια, αλλά θα το αλλάξω σύντομα με ένα αναδιπλούμενο και θα κουβαλάω το υπάρχον για εφεδρικό.

Μήπως εννοείς ότι έχει στραβώσει ο λεβιές των ταχυτήτων?
Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι αυτός που στραβώνει στο χώμα στο f800gs που έχεις, και μπαίνει after market αναδιπλούμενος, και όχι το πετάλ του φρένου.

Πεταλ του φρένου αναδιπλούμενο δεν υπάρχει στην αγορά για την μοτοσυκλέτα που έχεις.
Και δεν χρειάζεται γιατί το πεταλ του φρένου δεν στραβώνει. Aλλά και αν στραβώσει, το πεταλ του φρένου δεν διπλώνει στο πάτημα του και για αύτο μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. Ενώ ο λεβιές ταχυτήτων αν δεν είναι αναδιπλούμενος διπλώνει στο πάτημα του και δεν μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις αν δεν τον ιδιώσεις μετά την πτώση.

Και μην βάλεις στο πετάλ του φρένου κάποιες after market τεράστιες προεκτάσεις που πουλάνε ‘και καλά για να πιάνεις καλύτερα το φρένο’ γιατί τότε είναι που θα βρει κάτω πιο εύκολα στην πτώση το ποδόφρενο γιατί θα προεξέχει περισσότερο από τo μαμά.
Στο ποδόφρενο εγώ έχω βάλει την προέκταση της twalcom στο 800 που είναι η μόνη που είχα βρει που δεν πλαταίνει πολύ τον πάτημα αλλά το σηκώνει σε ύψος για να πιάνω το φρένο καλύτερα στα μεγάλα κατηφορικά που το σώμα φεύγει πίσω στο χώμα.

Και αν βάλεις αναδιπλούμενο λεβιέ ταχυτήτων, δεν χρειάζεται να κουβαλάς μαζί και τον μαμά όπως γραφείς, τσάμπα θα τον κουβαλάς. Ο αναδιπλούμενος δεν παθαίνει τίποτα, για αυτό θα τον αγοράσεις άλλωστε, ο μονοκόμματος αναδιπλούμενος της touratech τουλάχιστον που έχω δοκιμάσει στο 800 είναι άψογος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Μήπως εννοείς ότι έχει στραβώσει ο λεβιές των ταχυτήτων?
Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι αυτός που στραβώνει στο χώμα στο f800gs που έχεις, και μπαίνει after market αναδιπλούμενος, και όχι το πετάλ του φρένου.

Πεταλ του φρένου αναδιπλούμενο δεν υπάρχει στην αγορά για την μοτοσυκλέτα που έχεις.
Και δεν χρειάζεται γιατί το πεταλ του φρένου δεν στραβώνει. Aλλά και αν στραβώσει, το πεταλ του φρένου δεν διπλώνει στο πάτημα του και για αύτο μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. Ενώ ο λεβιές ταχυτήτων αν δεν είναι αναδιπλούμενος διπλώνει στο πάτημα του και δεν μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις αν δεν τον ιδιώσεις μετά την πτώση.

Και μην βάλεις στο πετάλ του φρένου κάποιες after market τεράστιες προεκτάσεις που πουλάνε ‘και καλά για να πιάνεις καλύτερα το φρένο’ γιατί τότε είναι που θα βρει κάτω πιο εύκολα στην πτώση το ποδόφρενο γιατί θα προεξέχει περισσότερο από τo μαμά.
Στο ποδόφρενο εγώ έχω βάλει την προέκταση της twalcom στο 800 που είναι η μόνη που είχα βρει που δεν πλαταίνει πολύ τον πάτημα αλλά το σηκώνει σε ύψος για να πιάνω το φρένο καλύτερα στα μεγάλα κατηφορικά που το σώμα φεύγει πίσω στο χώμα.

Και αν βάλεις αναδιπλούμενο λεβιέ ταχυτήτων, δεν χρειάζεται να κουβαλάς μαζί και τον μαμά όπως γραφείς, τσάμπα θα τον κουβαλάς. Ο αναδιπλούμενος δεν παθαίνει τίποτα, για αυτό θα τον αγοράσεις άλλωστε, ο μονοκόμματος της touratech τουλάχιστον που έχω δοκιμάσει στο 800 είναι άψογος.
Ααα, αυτο που εινα αριστερα ειναι ο λεβιες των ταχυτητων τελικα:rolleyes::muted:
σωστος, καταλαβες προφανως τι λεω και εγω πρεπει να μαθω να ξεχωριζω το αριστερα απο το δεξια..
Νικο οι πληροφοριες σου για το 800 ειναι για manual παντα!
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Εξαρτάται από την μοτοσυκλέτα που καβαλάς...
Ώς κάτοχος της R 1200 GSA, μαζί μου κουβαλώ:
Μία μίνι εργαλειοθήκη με κατσαβίδι, καστάνια και καρυδάκια τορξ, άλλεν αλλά και γερμανοπολύγωνο...
Έναν γωνιακό ταχυσύνδεσμο αντλίας βενζίνης, μιας και όλα αυτά τα χρόνια έχει δείξει ότι πονάνε εκεί οι γερμανικές μας αγελάδες...
Ένα μεγάλο 55άρι τορξ, αν δεν κάνω λάθος, για τα μπουλόνια του πίσω τροχού...
Πλαστικά δεματικά διαφόρων μεγεθών...
Κοφτάκι...
Στραβό μυτοτσίμπιδο...
Κιτ επισκευής ελαστικών...
Φακός...
Δεύτερα κλειδιά...
Ιμάντα ρυμούλκισης...
Μία λινάτσα (πιάνει ελάχιστο χώρο) για καμία έκτακτη περίπτωση...
Σχοινί...
Τσεκούρι για τις 5ήμερες μας εκδρομές...
Και καλή και μεγάλη παρέα με διάθεση για περιπέτεια!!!
 

nibo

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
knobs
Αν κατάλαβα καλά το θέμα δεν είναι τι κουβαλάει αναλυτικά μαζί του ο καθένας στο βουνό από εργαλεία, αλλά τι προβλήματα έχουν τύχει στον καθένα στο βουνό, και πως τα αντιμετώπισε με βάση τον εξοπλισμό που είχε μαζί του.
Anyway, εγώ από εργαλεία, ιμάντες, δεματικά(tireup), ντιζες, αμπούλες αέρα, λεβιέδες, καλώδια ρεύματος, υφασμάτινη ταινία, κτλ έχω τα πάντα μαζί στο βουνό, στον μικρότερο δυνατό χώρο που μπορώ να τα έχω. Έχω μειώσει τον όγκο που μου πιάνουν, πχ καλώδια ρεύματος έχω φτιάξει ιδιοκατασκευή μίνι που πιάνουν πολύ μικρό όγκο με πολύ μικρά μανταλάκια, παίρνω καρυδάκια αντί για ολόκληρα κλειδιά όπου μπορώ, γιατί πιάνουν πιο λίγο χώρο, και παίρνω μόνο τα νούμερα που χρειάζομαι και όχι ολόκληρη την κασετίνα εννοείτε. Και έχω χωρέσει μέσα σε ένα μικρό σχετικά τσαντάκι εργαλείων ‘τα πάντα όλα’ και σε ένα δεύτερο τσαντάκι λίγο μεγαλύτερο έχω τις 2 σαμπρέλες που πιάνουν πιο πολύ όγκο από τα υπόλοιπα και τις οποίες σαμπρέλες σε μικρά κοντινά χωμάτινα είναι οι μόνες που μπορεί να μην πάρω μαζί αν υπάρχουν κοντινές διαφυγές σε άσφαλτο.




Πάμε τώρα και στα προβλήματα στο χώμα και στο πως τα αντιμετώπισα με τον εξοπλισμό που είχα μαζί ή πως τα αντιμετωπίζω ακόμα.
Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που έχω συναντήσει στο βουνό και μου έρχονται αυτή την στιγμή στο μυαλό είναι:


1) Το πιο συχνό πρόβλημα από όλα είναι το στράβωμα του τιμονιού στις πτώσεις. Και για να μην ‘πάρει’ το τιμόνι στο χώμα και αχρηστευτεί δεν έχω σφιγμένες τσίτα τις βίδες της πλάκας του τιμονιού. Όταν στραβώσει το τιμόνι σε σχέση με το πιρούνι, θέλει ξεσφιξιμο και απότομο κοπανημα με το χέρι μέχρι να ισιώσει και να έρθει κάθετα σε σχέση με το πιρούνι. Για να μην καθυστερώ σε αυτό, έχω αντικαταστήσει τις 2 από τις 4 βίδες της πλάκας του τιμονιού με τις βίδες ταχείας απελευθέρωσης της wunderlich και καθαρίζω μέσα σε 3 δευτερόλεπτα! Οι βίδες ταχείας απελευθέρωσης τιμονιού χωρίς εργαλεία είναι αυτές: http://www.motoraid.eu/mymoto/bmw/quick-release-clamp-bolts&filter=ATTRIBU=F+650-700-800+GS+TwinSPER=61=2.+ΜΟΝΤΕΛΟ@@ATTRIBU=Σειρά+FSPER=86=1.+ΣΕΙΡΑ@@ATTRIBU=Αξεσουάρ+-+ΕργονομίαSPER=62=3.+ΤΥΠΟΣ

2) Άλλο πρόβλημα που τυχαίνει σχεδόν σε κάθε πτώση όταν θα πέσει η μοτο από αριστερά είναι το στράβωμα του λεβιέ ταχυτήτων που είπαμε και πριν αν δεν υπάρχει σπαστός λεβιές ταχυτήτων. Και δεν μιλάμε για boxer αλλά για όλα τα υπόλοιπα. Boxer δεν έχω, αλλά φαντάζομαι ότι στην πτώση δεν βρίσκει ο λεβιές κάτω για να στραβώσει γιατί προεξέχει και ακουμπά κάτω ο boxer.

3) Στράβωμα στεφανίων. Αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα που θα σε αφήσει στο βουνό εκτός αν έχεις tubeless όπως τα 1200. Αλλά και tubeless να έχεις, αν χτυπήσει το στεφάνι και έχεις μαζί σου να του βάλεις σαμπρέλα στο tubeless τότε είσαι οκ.

4) Λάστιχο μου έχει τύχει αρκετές φορές όπου έγινε αλλαγή σαμπρέλας επί τόπου. Εξοπλισμός για λάστιχο: σαμπρέλες, λεβιέδες, βαζελινη(κανει και λίγο λαδάκι από την μηχανή αν δεν υπάρχει βαζελίνη), τρόμπα μικρή, αμπούλες αέρα για να ζανταριστεί εύκολα το λάστιχο, και όλα τα νούμερα για μπροστά και πίσω τροχό. Και μια φωτο με λάστιχο στο 800 μου.



5) Άλλο θεματακι που δεν έχει τύχει σε εμένα αλλά γίνεται, είναι να μείνεις από βενζίνη πάνω στο βουνό αν δεν κάνεις καλό προγραμματισμό. Η βενζίνη δεν είναι στον ‘εξοπλισμό’ της μοτο με την στενή έννοια του όρου, αλλά είναι το α και το ω γιατί χωρίς αυτή δεν πας πουθενά.
Να σας πω και ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα, σε εκδρομή που έγινε πριν από ενάμιση μήνα, δεν ήμουν στην συγκεκριμένη εκδρομή αλλά το έμαθα. Έμεινε από βενζίνη πάνω στο βουνό 1200 adventure ενώ δεν έμεινε το 800 που ήταν μαζί του παρόλο που το 800 έχει το μισό ντεπόζιτο από το 1200 adventure! Άρα κάποια μακακία έκανε το 1200 adventure για να μείνει από βενζίνη πάνω στο βουνό.
Οι λόγοι που μένουν κυρίως από βενζίνη είναι : α) κακός προγραμματισμός, β) δεν το γεμίζουν για να μην είναι βαριά στο βουνό η μοτοσυκλέτα, γ) την πατάνε από λάθος ένδειξη της στάθμης βενζίνης στο trip computer, για αυτό στο βουνό δεν βασιζόμαστε μόνο στην στάθμη ένδειξης βενζίνης της μοτο η οποία μπορεί να εμφανίσει κάποιο πρόβλημα κάποια στιγμή, αλλά πάντα γεμίζουμε την μοτο στο χώμα και μηδενίζουμε ταυτόχρονα και το κοντέρ του χιλιομετρητη μας με κάθε γέμισμα, και έτσι τσεκάρουμε την βενζίνη που μας έχει απομείνει και με βάση τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει.

6) Κάποια κομμάτια της μοτό μπορεί να φύγουν στο βουνό από χαλάρωμα κάποιας βίδας από τους κραδασμούς. Δεν μου έχει τύχει αλλά έχει τύχει σε φίλους πχ σε KTM 640 έχει φύγει το τελικό της εξάτμισης! Και του το έπιασα με δεματικα πρόχειρα, ή σε BMW 1150 έχει φύγει η ποδιά αλουμινίου, για αυτό θέλουν τσεκ τα σφιξίματα μια στο τόσο ειδικά στις παλαιότερες μοτοσυκλέτες. Το 800 πάντως δεν έχει θέμα, δεν έχει φύγει τίποτα!

7) Έχει τύχει να μου κλάσει η μια μπουκάλα της μπροστά ανάρτησης στο βουνό και να χάνει λάδι. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι σωτηρίες οι δυο δισκοπλακες μπροστά, γιατί αν έχει μόνο μια δισκοπλακα μπροστά η μοτό και σκάσει η μπουκάλα από την μεριά που είναι η δισκοπλακα υπάρχει θέμα με τα φρένα! Εγώ συνέχισα κανονικά χώμα χαλαρά μέχρι να βγω στην πιο κοντινή άσφαλτο και δεν είχα κανένα θέμα με την μια μπουκάλα. Με έβγαλε κανονικά έξω στον πολιτισμό! και είχα και φρένα γιατί φρέναρε με την δισκοπλακα που ήταν από την μεριά της καλής μπουκάλας που δεν είχε λάδια. Και μια επιπλέον λύση που κάναμε εκεί επί τόπου και περιόρισε αρκετά το λάδι που έτρεχε από την σκασμένη μπουκάλα ήταν να βάλουμε ένα μαντήλι buff στην σκασμένη μπουκάλα για να τραβάει το λάδι που δάκρυζε από την μπουκάλα και να μην πηγαίνει το λάδι κατευθείαν επάνω στην δισκοπλακα αλλά στο μαντήλι για να επηρεάζεται το φρένο οσο γίνεται λιγότερο. Βάζω και μια φωτο να δείτε την πατέντα.


8) Έχει τύχει να κωλύσω μέσα σε βούρκο λάσπης σε βροχερό διήμερο αγώνα rally στα Καλάβρυτα τον Απρίλη του 2011 και να ‘χτιστεί’ η μοτο, εκεί οι ιμάντες που έχω πάντα μαζί ήταν σωτήριοι.

9) Άλλο πρόβλημα είναι σε βαθύ ποτάμι να πάρει νερό η μοτοσυκλέτα αν υπάρχει πτώση μέσα στο ποτάμι. Δεν έχει γίνει ποτέ σε έμενα, αλλά έχει γίνει διπλά μου στο βουνό σε 2 μοτό φίλων. Σε 2 καθαρόαιμα husaberg που τρέχαμε παρέα σε αγώνα στο Πανελληνίου πρωταθλήματος trailride στο Ναύπλιο τον Μάρτη του 2011. Εκεί σε ένα μεγάλο και βαθύ αμμοπόταμο που το διασχίζαμε κατά μήκος, το πέρασα με το 800 και όταν έβγαινα ήταν στην άκρη του ποταμού τα husaberg και άδειαζαν το νερό. Βάζω και μια φωτο από εκείνη την μέρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μαρσάρουμε, κλείνουμε άμεσα τον κινητήρα, στεγνώνουμε φίλτρο αέρα, λύνουμε μπουζί και αδειάζουμε νερά από εξάτμιση σηκώνοντας τον μπροστινό τροχό ψηλά όπως στην φωτο. Και αναλόγως πόσο νερό πήρε καλό είναι να γίνει αλλαγή λαδιών επιτόπου αν μπορούμε να στείλουμε κάποιον φίλο να πάει να φέρει λάδια από το πιο κοντινό σημείο, και ξανά αλλάζουμε λάδια με την πρώτη ευκαιρία.



10) Άλλο προβληματάκι που μου έχει τύχει είναι σπάσιμο καθρέπτη από πτώση, εκεί είναι μικρό το κακό, συνεχίζεις χωρίς καθρέπτη στο χώμα.

11) Άλλο πρόβλημα που έχει τύχει σε φίλο ομόσταυλο που ήμασταν παρεα είναι να του έχουν τελειώσει οι μπαταριές του gps στο βουνό, για αυτό πάντα εφεδρικές μπαταριές για ολα στο βούνο, για φακούς κτλ, και για το gps ακόμη καλυτέρα καλώδιο ρεύματος.

12) Και τώρα που είπα καλώδιο ρεύματος gps θυμήθηκα και άλλο ένα πρόβληματακι που μου είχε τύχει πιο παλιά. Όταν αγοράζεται καλώδια ρεύματος για το gps σας να πάρετε αυτό που θα έχει το μικρότερο δυνατόν βύσμα στο σημείο που μπαίνει στην υποδοχή ρεύματος της μοτο. Γιατί τα μακριά βύσματα σπάνε από τους κραδασμούς επειδή κουνιούνται πιο πολύ από τα κοντά. Η touratech έβγαζε διάφορα καλώδια για το gps μου όταν το πρωτό αγόρασα, και στην αρχή είχα πάρει ένα με γκουμούτσα βύσμα που επειδή ήταν πολύ ψηλό δεν άντεξε και έσπασε στην βάση του από τους κραδασμούς του χώματος. Μετά πήρα ένα με κοντό βύσμα, πάλι της touratech το οποίο το έχω σκίσει, το έχω ακόμα, και δεν έχει πάθει τίποτα.

13) Πρόβλημα που τυχαίνει σε φίλους με μεγάλες ζελατίνες (εγώ έχω πάντα μικρή ζελατίνα λόγο χώματος) είναι να βρίσκουν επάνω στην ζελατίνα σε έντονα ανηφορικά κομμάτια με κραδασμούς όταν είναι όρθιοι, μπορεί να σε βρει και στον λαιμό η ζελατίνα, για αυτό για σωστό χώμα κοντή ζελατίνα ή καθόλου ζελατίνα.

14) Άλλο πρόβλημα που θυμάμαι είναι σε εκδρομή φόρουμ που ήμουν πλοηγός έχει έρθει φίλος αρχάριος ο οποίος δεν είχε δέσει καλά την τσάντα του πίσω στην μηχανή, με αποτέλεσμα να του φύγει η τσάντα χωρίς να το καταλάβει, και μετά να ψάχναμε την τσάντα στο βουνό από μακακία δέσιμο! Για αυτό καλό δέσιμο και καλή εφαρμογή πάνω στην μοτό σε σακίδια και tail bags, και μαζί οι κατάλληλοι ιμάντες και τα κατάλληλα χταπόδια για να δέσουμε.

15) Άλλο πρόβλημα που δεν έχει τύχει σε έμενα, αλλά το αναφέρω για να υπάρχει πάντα ένα ζευγάρι καλωδίων ρεύματος στην παρέα σας, σε μεγάλες τουλάχιστον χωμάτινες εκδρομές, γιατί έχει τύχει να χαλάσει βόλτα επειδή έμεινε μια μοτό από μπαταρία και δεν είχε κανείς καλώδια στην παρέα επάνω στο βουνό.

16) Και σε μεγάλες χωμάτινες ένα πριόνι στην παρέα σας για τα δέντρα.
 

GAGARIN

Μέλος
Περιοχή
κερκυρα
Όνομα
Θοδωρης
Μοτό
GSA1150
ωραιος!!!!!!!!δεν εμεινε και κατι που θα μπορουσε να συμβει και δεν το ανεφερες!!!!!!!




η γαλοτσα η ριγε στην πιο πανω φωτο.......απλα δεν υπαρχει!!!:yew:
 

nibo

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
knobs
θενκς! ....και οσο για την ριγε γαλοτσα στο ποταμι... χαχαχαχαα ..θεικη!
 

MOYTPO

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
Παυλος
Μοτό
BMW
Μπορεις σε παρακαλω να σβησεις το οτι εμεινε το αντβε απο βενζινη στο βουνο γιατι θα το δει ο αρκουδογΚανΤεΜης και ποιος τον ακουει μετα;;;;;;
:D:D:D

Η λιστα κομπλε!!!!
και like!!!
:ok:
 

xurxes

"καφέ#αρκούδα"
Περιοχή
Salonika
Όνομα
Basil
Μοτό
KTM 690 ENDURO R
BMW R1200 GSA
Μπορεις σε παρακαλω να σβησεις το οτι εμεινε το αντβε απο βενζινη στο βουνο γιατι θα το δει ο αρκουδογΚανΤεΜης και ποιος τον ακουει μετα;;;;;;
:D:D:D

Η λιστα κομπλε!!!!
και like!!!
:ok:
.....επειδη ολα τα παραπάνω τα κουβαλάει ο Καλφας.....εγω απο εδω κ περα θα κουβαλαω ενα μπετονι μπεντσινα και ενα μπετονακι λαδια,,,, ετσι για το φιλαρακι μου!!!!!:p:p:p
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Ανακαλυψα πως δεν εχω γραψει καν τι κουβαλαω.
Θα παω κι εκει μετα.

Ως κατοχος R1200 GS λοιπον ειμαι εδω και καιρο και ευτυχής:)
διοτι εχω ανακαλυψει και κουβαλω μαζι μου τα δυο μαραφετια που μπορουν να σταματησουν την ''ασταματητη''..
Ως γνωστον οτι κουβαλας ποτέ δεν το χρειαζεσαι κι ετσι το ρελε αντλιας βενζινης
και η κεραια του antenna ring μαζι με τη μικρη κασετινα torx παραμενουν αχρησιμοποιητα καπου στα μπαγκαζια.
Εκει επισης ειναι το σετ επισκευης ελαστικων tubeless + ηλεκτρικη τρομπα οτι πιο απαραιτητο σε μια τοσο ογκωδη μοτο.
Το οποιο, οπως και η εκμαθηση χρησης του-το γραφω για να το μαθουμε- προηγειται
ολων των adve εξαρτηματων και τζιμπραγκαλων που συνηθιζουμε
να φορτωνουμε στα ''κοριτσια'' για ενα ολιγοημερο στα βουνα ή και στα νησια.
Μια σειρα διαφορων tire ups μια βιδα σταντ και μια ασφαλεια αλυσιδας για τα φιλαρακια
ειναι επισης εκει αχρησιμοποιητα...κι αχρειαστα να ειναι.

:)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Πασκουάλ, μια φορά να ξεχάσεις κάτι, απ αυτό θα μείνεις!:laugh::laugh::laugh::laugh:

Murphy.....

Το έχω πάθει. Χρόνια κουβάλαγα σαμπρέλες για ΧΤ και Άφρικα, δεν τις χρειάστηκα ποτέ. Μια φορά δεν τις πήρα κι έπαθα λάστιχο.:arghh::arghh::arghh:
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Αν κατάλαβα καλά το θέμα δεν είναι τι κουβαλάει αναλυτικά μαζί του ο καθένας στο βουνό από εργαλεία, αλλά τι προβλήματα έχουν τύχει στον καθένα στο βουνό, και πως τα αντιμετώπισε με βάση τον εξοπλισμό που είχε μαζί του.
Anyway, εγώ από εργαλεία, ιμάντες, δεματικά(tireup), ντιζες, αμπούλες αέρα, λεβιέδες, καλώδια ρεύματος, υφασμάτινη ταινία, κτλ έχω τα πάντα μαζί στο βουνό, στον μικρότερο δυνατό χώρο που μπορώ να τα έχω. Έχω μειώσει τον όγκο που μου πιάνουν, πχ καλώδια ρεύματος έχω φτιάξει ιδιοκατασκευή μίνι που πιάνουν πολύ μικρό όγκο με πολύ μικρά μανταλάκια, παίρνω καρυδάκια αντί για ολόκληρα κλειδιά όπου μπορώ, γιατί πιάνουν πιο λίγο χώρο, και παίρνω μόνο τα νούμερα που χρειάζομαι και όχι ολόκληρη την κασετίνα εννοείτε. Και έχω χωρέσει μέσα σε ένα μικρό σχετικά τσαντάκι εργαλείων ‘τα πάντα όλα’ και σε ένα δεύτερο τσαντάκι λίγο μεγαλύτερο έχω τις 2 σαμπρέλες που πιάνουν πιο πολύ όγκο από τα υπόλοιπα και τις οποίες σαμπρέλες σε μικρά κοντινά χωμάτινα είναι οι μόνες που μπορεί να μην πάρω μαζί αν υπάρχουν κοντινές διαφυγές σε άσφαλτο.



Πάμε τώρα και στα προβλήματα στο χώμα και στο πως τα αντιμετώπισα με τον εξοπλισμό που είχα μαζί ή πως τα αντιμετωπίζω ακόμα.
Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που έχω συναντήσει στο βουνό και μου έρχονται αυτή την στιγμή στο μυαλό είναι:


1) Το πιο συχνό πρόβλημα από όλα είναι το στράβωμα του τιμονιού στις πτώσεις. Και για να μην ‘πάρει’ το τιμόνι στο χώμα και αχρηστευτεί δεν έχω σφιγμένες τσίτα τις βίδες της πλάκας του τιμονιού. Όταν στραβώσει το τιμόνι σε σχέση με το πιρούνι, θέλει ξεσφιξιμο και απότομο κοπανημα με το χέρι μέχρι να ισιώσει και να έρθει κάθετα σε σχέση με το πιρούνι. Για να μην καθυστερώ σε αυτό, έχω αντικαταστήσει τις 2 από τις 4 βίδες της πλάκας του τιμονιού με τις βίδες ταχείας απελευθέρωσης της wunderlich και καθαρίζω μέσα σε 3 δευτερόλεπτα! Οι βίδες ταχείας απελευθέρωσης τιμονιού χωρίς εργαλεία είναι αυτές: http://www.motoraid.eu/mymoto/bmw/quick-release-clamp-bolts&filter=ATTRIBU=F 650-700-800 GS TwinSPER=61=2. ΜΟΝΤΕΛΟ@@ATTRIBU=Σειρά FSPER=86=1. ΣΕΙΡΑ@@ATTRIBU=Αξεσουάρ - ΕργονομίαSPER=62=3. ΤΥΠΟΣ

2) Άλλο πρόβλημα που τυχαίνει σχεδόν σε κάθε πτώση όταν θα πέσει η μοτο από αριστερά είναι το στράβωμα του λεβιέ ταχυτήτων που είπαμε και πριν αν δεν υπάρχει σπαστός λεβιές ταχυτήτων. Και δεν μιλάμε για boxer αλλά για όλα τα υπόλοιπα. Boxer δεν έχω, αλλά φαντάζομαι ότι στην πτώση δεν βρίσκει ο λεβιές κάτω για να στραβώσει γιατί προεξέχει και ακουμπά κάτω ο boxer.

3) Στράβωμα στεφανίων. Αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα που θα σε αφήσει στο βουνό εκτός αν έχεις tubeless όπως τα 1200. Αλλά και tubeless να έχεις, αν χτυπήσει το στεφάνι και έχεις μαζί σου να του βάλεις σαμπρέλα στο tubeless τότε είσαι οκ.

4) Λάστιχο μου έχει τύχει αρκετές φορές όπου έγινε αλλαγή σαμπρέλας επί τόπου. Εξοπλισμός για λάστιχο: σαμπρέλες, λεβιέδες, βαζελινη(κανει και λίγο λαδάκι από την μηχανή αν δεν υπάρχει βαζελίνη), τρόμπα μικρή, αμπούλες αέρα για να ζανταριστεί εύκολα το λάστιχο, και όλα τα νούμερα για μπροστά και πίσω τροχό. Και μια φωτο με λάστιχο στο 800 μου.



5) Άλλο θεματακι που δεν έχει τύχει σε εμένα αλλά γίνεται, είναι να μείνεις από βενζίνη πάνω στο βουνό αν δεν κάνεις καλό προγραμματισμό. Η βενζίνη δεν είναι στον ‘εξοπλισμό’ της μοτο με την στενή έννοια του όρου, αλλά είναι το α και το ω γιατί χωρίς αυτή δεν πας πουθενά.
Να σας πω και ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα, σε εκδρομή που έγινε πριν από ενάμιση μήνα, δεν ήμουν στην συγκεκριμένη εκδρομή αλλά το έμαθα. Έμεινε από βενζίνη πάνω στο βουνό 1200 adventure ενώ δεν έμεινε το 800 που ήταν μαζί του παρόλο που το 800 έχει το μισό ντεπόζιτο από το 1200 adventure! Άρα κάποια μακακία έκανε το 1200 adventure για να μείνει από βενζίνη πάνω στο βουνό.
Οι λόγοι που μένουν κυρίως από βενζίνη είναι : α) κακός προγραμματισμός, β) δεν το γεμίζουν για να μην είναι βαριά στο βουνό η μοτοσυκλέτα, γ) την πατάνε από λάθος ένδειξη της στάθμης βενζίνης στο trip computer, για αυτό στο βουνό δεν βασιζόμαστε μόνο στην στάθμη ένδειξης βενζίνης της μοτο η οποία μπορεί να εμφανίσει κάποιο πρόβλημα κάποια στιγμή, αλλά πάντα γεμίζουμε την μοτο στο χώμα και μηδενίζουμε ταυτόχρονα και το κοντέρ του χιλιομετρητη μας με κάθε γέμισμα, και έτσι τσεκάρουμε την βενζίνη που μας έχει απομείνει και με βάση τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει.

6) Κάποια κομμάτια της μοτό μπορεί να φύγουν στο βουνό από χαλάρωμα κάποιας βίδας από τους κραδασμούς. Δεν μου έχει τύχει αλλά έχει τύχει σε φίλους πχ σε KTM 640 έχει φύγει το τελικό της εξάτμισης! Και του το έπιασα με δεματικα πρόχειρα, ή σε BMW 1150 έχει φύγει η ποδιά αλουμινίου, για αυτό θέλουν τσεκ τα σφιξίματα μια στο τόσο ειδικά στις παλαιότερες μοτοσυκλέτες. Το 800 πάντως δεν έχει θέμα, δεν έχει φύγει τίποτα!

7) Έχει τύχει να μου κλάσει η μια μπουκάλα της μπροστά ανάρτησης στο βουνό και να χάνει λάδι. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι σωτηρίες οι δυο δισκοπλακες μπροστά, γιατί αν έχει μόνο μια δισκοπλακα μπροστά η μοτό και σκάσει η μπουκάλα από την μεριά που είναι η δισκοπλακα υπάρχει θέμα με τα φρένα! Εγώ συνέχισα κανονικά χώμα χαλαρά μέχρι να βγω στην πιο κοντινή άσφαλτο και δεν είχα κανένα θέμα με την μια μπουκάλα. Με έβγαλε κανονικά έξω στον πολιτισμό! και είχα και φρένα γιατί φρέναρε με την δισκοπλακα που ήταν από την μεριά της καλής μπουκάλας που δεν είχε λάδια. Και μια επιπλέον λύση που κάναμε εκεί επί τόπου και περιόρισε αρκετά το λάδι που έτρεχε από την σκασμένη μπουκάλα ήταν να βάλουμε ένα μαντήλι buff στην σκασμένη μπουκάλα για να τραβάει το λάδι που δάκρυζε από την μπουκάλα και να μην πηγαίνει το λάδι κατευθείαν επάνω στην δισκοπλακα αλλά στο μαντήλι για να επηρεάζεται το φρένο οσο γίνεται λιγότερο. Βάζω και μια φωτο να δείτε την πατέντα.


8) Έχει τύχει να κωλύσω μέσα σε βούρκο λάσπης σε βροχερό διήμερο αγώνα rally στα Καλάβρυτα τον Απρίλη του 2011 και να ‘χτιστεί’ η μοτο, εκεί οι ιμάντες που έχω πάντα μαζί ήταν σωτήριοι.

9) Άλλο πρόβλημα είναι σε βαθύ ποτάμι να πάρει νερό η μοτοσυκλέτα αν υπάρχει πτώση μέσα στο ποτάμι. Δεν έχει γίνει ποτέ σε έμενα, αλλά έχει γίνει διπλά μου στο βουνό σε 2 μοτό φίλων. Σε 2 καθαρόαιμα husaberg που τρέχαμε παρέα σε αγώνα στο Πανελληνίου πρωταθλήματος trailride στο Ναύπλιο τον Μάρτη του 2011. Εκεί σε ένα μεγάλο και βαθύ αμμοπόταμο που το διασχίζαμε κατά μήκος, το πέρασα με το 800 και όταν έβγαινα ήταν στην άκρη του ποταμού τα husaberg και άδειαζαν το νερό. Βάζω και μια φωτο από εκείνη την μέρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μαρσάρουμε, κλείνουμε άμεσα τον κινητήρα, στεγνώνουμε φίλτρο αέρα, λύνουμε μπουζί και αδειάζουμε νερά από εξάτμιση σηκώνοντας τον μπροστινό τροχό ψηλά όπως στην φωτο. Και αναλόγως πόσο νερό πήρε καλό είναι να γίνει αλλαγή λαδιών επιτόπου αν μπορούμε να στείλουμε κάποιον φίλο να πάει να φέρει λάδια από το πιο κοντινό σημείο, και ξανά αλλάζουμε λάδια με την πρώτη ευκαιρία.



10) Άλλο προβληματάκι που μου έχει τύχει είναι σπάσιμο καθρέπτη από πτώση, εκεί είναι μικρό το κακό, συνεχίζεις χωρίς καθρέπτη στο χώμα.

11) Άλλο πρόβλημα που έχει τύχει σε φίλο ομόσταυλο που ήμασταν παρεα είναι να του έχουν τελειώσει οι μπαταριές του gps στο βουνό, για αυτό πάντα εφεδρικές μπαταριές για ολα στο βούνο, για φακούς κτλ, και για το gps ακόμη καλυτέρα καλώδιο ρεύματος.

12) Και τώρα που είπα καλώδιο ρεύματος gps θυμήθηκα και άλλο ένα πρόβληματακι που μου είχε τύχει πιο παλιά. Όταν αγοράζεται καλώδια ρεύματος για το gps σας να πάρετε αυτό που θα έχει το μικρότερο δυνατόν βύσμα στο σημείο που μπαίνει στην υποδοχή ρεύματος της μοτο. Γιατί τα μακριά βύσματα σπάνε από τους κραδασμούς επειδή κουνιούνται πιο πολύ από τα κοντά. Η touratech έβγαζε διάφορα καλώδια για το gps μου όταν το πρωτό αγόρασα, και στην αρχή είχα πάρει ένα με γκουμούτσα βύσμα που επειδή ήταν πολύ ψηλό δεν άντεξε και έσπασε στην βάση του από τους κραδασμούς του χώματος. Μετά πήρα ένα με κοντό βύσμα, πάλι της touratech το οποίο το έχω σκίσει, το έχω ακόμα, και δεν έχει πάθει τίποτα.

13) Πρόβλημα που τυχαίνει σε φίλους με μεγάλες ζελατίνες (εγώ έχω πάντα μικρή ζελατίνα λόγο χώματος) είναι να βρίσκουν επάνω στην ζελατίνα σε έντονα ανηφορικά κομμάτια με κραδασμούς όταν είναι όρθιοι, μπορεί να σε βρει και στον λαιμό η ζελατίνα, για αυτό για σωστό χώμα κοντή ζελατίνα ή καθόλου ζελατίνα.

14) Άλλο πρόβλημα που θυμάμαι είναι σε εκδρομή φόρουμ που ήμουν πλοηγός έχει έρθει φίλος αρχάριος ο οποίος δεν είχε δέσει καλά την τσάντα του πίσω στην μηχανή, με αποτέλεσμα να του φύγει η τσάντα χωρίς να το καταλάβει, και μετά να ψάχναμε την τσάντα στο βουνό από μακακία δέσιμο! Για αυτό καλό δέσιμο και καλή εφαρμογή πάνω στην μοτό σε σακίδια και tail bags, και μαζί οι κατάλληλοι ιμάντες και τα κατάλληλα χταπόδια για να δέσουμε.

15) Άλλο πρόβλημα που δεν έχει τύχει σε έμενα, αλλά το αναφέρω για να υπάρχει πάντα ένα ζευγάρι καλωδίων ρεύματος στην παρέα σας, σε μεγάλες τουλάχιστον χωμάτινες εκδρομές, γιατί έχει τύχει να χαλάσει βόλτα επειδή έμεινε μια μοτό από μπαταρία και δεν είχε κανείς καλώδια στην παρέα επάνω στο βουνό.

16) Και σε μεγάλες χωμάτινες ένα πριόνι στην παρέα σας για τα δέντρα.
Πολλά like..
η εκμαθηση χρησης του-

:)
Πρεπει να κατσω να κανω αυτο καμια μερα με βροχη να ξετριψουμε..
 
Top Bottom