black_hawk
Μέλος
Οκτώ δεκαετίες off-road αγώνων!
Μιας και η ιστορία του κινητήρα boxer ξεκινάει από την ίδρυση της εταιρίας, η αγωνιστική ιστορία της BMW στο χώρο των αγώνων off-road διαδραματίζεται από την πρώτη μοτοσικλέτα BMW, την R 32 του 1923. Στις οκτώ δεκαετίες που ακολούθησαν, οι αναβάτες BMW πέτυχαν θεαματικές νίκες. Από το Six Days της δεκαετίας του ’20 μέχρι την τετραπλή νίκη στο Ράλι Ντακάρ. Ακολουθεί μία αναδρομή σε όλες αυτές τις συναρπαστικές επιτυχίες.
Τα πρώτα βήματα της BMW στο χώρο των off-road αγώνων
Η πρώτη μοτοσικλέτα BMW είχε ήδη παραταχθεί στη γραμμή εκκίνησης μιας διοργάνωσης αγώνων off-road, πριν καλά-καλά κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βερολίνου το 1923: ο αρχισχεδιαστής Max Friz πήρε μέρος στο ράλι "Ride through the Mountains of Bavaria" (οδήγηση μοτοσυκλέτας μέσα από τα βουνά της Βαυαρίας) με την BMW R 32, την οποία είχε αναπτύξει ο ίδιος, και τερμάτισε χωρίς ποινές. Η πρώτη μεγάλη διεθνής επιτυχία ήρθε από το μηχανικό της BMW, Rudolf Schleicher, το 1926, στο διάσημο Six Days στην Αγγλία. Συμμετέχοντας ως ιδιώτης αναβάτης, κέρδισε το χρυσό μετάλλιο με μια μοτοσυκλέτα R 37, βασικής έκδοσης. Οι επιδοκιμασίες από το βρετανικό τύπο κορυφώθηκαν με την ακόλουθη κριτική: "Η πιο ενδιαφέρουσα μοτοσυκλέτα στη διάρκεια ολόκληρης της αγωνιστικής διοργάνωσης ήταν, χωρίς αμφιβολία, η γερμανική BMW!" Η μάρκα με τα μπλε και λευκά χρώματα είχε πλέον εδραιωθεί παγκοσμίως.
Σερί διεθνών επιτυχιών
Στη δεκαετία του '30, η BMW δημιούργησε τη γερμανική εθνική ομάδα για τα διεθνή πρωταθλήματα του Six Days, του ανεπίσημου, τότε, Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, για αναβάτες off-road. Το 1933 στην Ουαλία, ο μοτοσυκλετιστής και κάτοχος παγκόσμιου ρεκόρ, Ernst Henne, κέρδισε για πρώτη φορά τον τίτλο για λογαριασμό της Γερμανίας. Αυτό έγινε σε σύμπραξη με τον Josef Stelzer και τους οδηγούς τρίκυκλης μοτοσυκλέτας στρατιωτικού τύπου Josef Jauermayer και Ludwig Kraus, οδηγώντας μηχανές R 16 με δικύλινδρο κινητήρα boxer 33 ίππων. Η ομάδα επανέλαβε αυτή την επιτυχία και την επόμενη χρονιά, και το 1935, ο τίτλος ξαναπήγε στη Γερμανία και την BMW, αυτήν τη φορά με τα θρυλικά μοντέλα BMW compressor. Από εκείνη την εποχή κιόλας, οι αγώνες off-road χρησιμοποιούνταν ως πεδίο δοκιμών και πειραματισμών για την ανάπτυξη καινοτομιών. Για παράδειγμα, το πρώτο τηλεσκοπικό πιρούνι και η πρώτη ανάρτηση πίσω τροχού της BMW πήραν το βάπτισμα του πυρός στους αγώνες Six Days, προτού χρησιμοποιηθούν σε μοντέλα μαζικής παραγωγής.
Μια νέα αρχή με ένα μεγάλο όνομα
Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, η BMW άρχισε και πάλι να ασχολείται ενεργά με τους αγώνες μοτοσικλέτας off-road, μόλις στις αρχές της δεκαετίας του '50. Οι Georg και Hans Meier, ο Walter Zeller και τα δίδυμα Ludwig Kraus / Bernhard Huser και Max Klankermeier / Hermann Wolz, αποτέλεσαν την πρώτη γενιά αναβατών BMW. Αφορούσαν αυτούς που είχαν ήδη τρέξει σε αγωνιστικά πρωταθλήματα on-road και δεν φοβήθηκαν να αναμετρηθούν με τον ανταγωνισμό, μακριά από τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Τα θρυλικά αυτά ονόματα κέρδισαν αμέτρητα μετάλλια σε εθνικούς και διεθνείς αγώνες, τόσο με μονοκύλινδρα μοντέλα 250cc όσο και με μοντέλα με δικύλινδρους κινητήρες boxer 500 και 600 cc. Χάρη σε αυτές τις επιτυχίες στους αγώνες off-road, η BMW κατάφερε να ισχυροποιήσει τη φήμη της ως αγωνιστική μάρκα.
Τελευταία επεξεργασία: