F700GS προσωπικές εμπειρίες

angelthing

Μέλος
Περιοχή
Καπ' κατ
Όνομα
Angelos
Μοτό
CRF300L, F700GS
Παρατηρώντας πως οι πληροφορίες σχετικά με το 700GS είναι ολίγον σπάνιες (κατά τα φαινόμενα όπως και ο αριθμός τους στην Ελλάδα), θεώρησα εν δυνάμει χρήσιμο να αναφέρω μερικά στοιχεία από τη δική μου συμβίωση με το μηχανάκι για το τελευταίο έτος.




BMW F700GS 2013
Αγοράστηκε τον Φεβρουάριο του 2023 ως μεσαίο μηχανάκι (υπάρχουν μικρό και μεγάλο), καθώς έχοντας πουλήσει ενάμιση χρόνο πριν το F650GS το δικύλινδρο διαπίστωσα ότι μου ήταν αρκετά βολικό τελικά.
Το πήρα με 36k km και σήμερα, έναν χρόνο μετά, έχει 51k km, οπότε θεωρώ ότι έχω προλάβει να δω τα βασικά του και δη υπό την εμπειρία του 650 με το οποίο κάλυψα 53k km όσο ήταν στην κατοχή μου.



Υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων (650 - 700), ορισμένες εμφανείς, ορισμένες όχι και τόσο:
  • Διπλό δισκόφρενο μπροστά, με πλευστούς δίσκους και Brembo φρένα, κάτι που γίνεται άμεσα αισθητό ως διαφορά (και γεγονός το οποίο μου έδωσε αίσθηση ασφάλειας για το “τσιπάρισμα“ της ECU από τον JohnGemmi )
  • Δικάναλο ABS, το οποίο λειτουργεί μια χαρά δεν είχα τρόπο (ή λόγο) να το συγκρίνω με την προηγούμενη έκδοση.
  • Ηλεκτρονικά βοηθήματα: ASC (σιγά τα ωά) και ESA (δεν με εντυπωσίασε κιόλας). Η αίσθηση που έχω είναι πως τοποθετήθηκαν περισσότερο ως marketing gimmicks παρά επί της ουσίας - σε κάθε περίπτωση υπάρχουν πάντως. Η έκδοση του 2013 ΔΕΝ προσφέρει modes ψεκασμού και καλύτερα κατά την άποψη μου καθώς δεν μου χρειάζονται.
  • Πιο κοντό ρύγχος μπροστά - κάτι που οπτικά μου έκατσε καλύτερα.
  • Πλαϊνά καλύμματα αέρα εκατέρωθεν του ανεμοθώρακα, τα οποία όμως δεν επιτρέπουν την εγκατάσταση after maket ανεμοθώρακα των παλαιότερων F650 / F800. Χρειάζονται στις περισσότερες περιπτώσεις ειδικές εκδόσεις για το 700.
  • Διαφοροποίηση στην απόδοση του κινητήρα στα 4 επιπλέον άλογα μέγιστης ισχύος (σε 300 rpm παραπάνω)και σε ελάχιστα υψηλότερη ροπή. Σε κάθε περίπτωση με τη βελτίωση του κινητήρα η οποία είναι ίδια για όλους τους κινητήρες των 898cc που φοράνε τα 650/700/800 GS δεν έχει και κάποια σημασία αυτό.
  • Διαδρομή εμπρόσθιας ανάρτησης μειωμένη κατά 10 mm στα 170 mm
  • Διαφοροποίηση στους διακόπτες τιμονιού για ανθεκτικότητα και τις νέες λειτουργίες
  • Διαφοροποίηση στην έδραση του τιμονιού
  • Νέα πρόσοψη στα ρολόγια
  • Με την προσθήκη των ηλεκτρονικών και του έξτρα δισκόφρενου, αύξηση βάρους στο 700 περί τα 10kg σε σχέση με το 650 κάτι που σε μερικές ακραίες περιπτώσεις γίνεται αισθητό.
  • Αισθητή βελτίωση στο μπροστινό φανάρι, όπου χρησιμοποιείται πλέον πιο ανθεκτικό και αποδοτικό κάτοπτρο το οποίο δεν μαυρίζει με την πάροδο του χρόνου.


Σε γενικές γραμμές στην οδήγηση θα έλεγα ότι στην αρχή με ξένισε ελαφρά σε σχέση με ότι θυμόμουν - δεν το αισθανόμουν ακριβώς το ίδιο, εν μέρει και λόγω της αλλαγής στις σχέσεις ταχυτήτων - κάτι που όμως που πολύ γρήγορα συνήθισα.
Η έκδοση που πήρα ήταν η full extra (τυπικά αυτή εισάγουν στην Ελλάδα) με LED φλας BMW, κεντρικό σταντ, χούφτες με προεκτάσεις BMW, θερμαινόμενα grip και τις βάσεις για τις εργοστασιακές Vario βαλίτσες εκτός από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που ανέφερα παραπάνω.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε τοποθετήσει ποδιά και κάγκελα (SW Motech), αναβαθμισμένη σέλα (MotoK) καθώς και την τουριστική ζελατίνα της Givi.
Ουσιαστικά από πλευράς μου οι μόνες προσθήκες ήταν ένα αυτοσχέδιο προστατευτικό φαναριού (διάφανης ζελατίνας) καθώς και ένα κάλυμμα για το πίσω αμορτισέρ. Το κάλυμμα για το αμορτισέρ, όπως και στο 650 είναι απαραίτητη προσθήκη, καθώς ότι πετάει εσωτερικά το πίσω λάστιχο από νερά, λάσπες ή φθαρτά υλικά, καταλήγει εκεί. Μεγάλο σφάλμα της BMW πως δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος λασπωτήρα πίσω τροχού.




Με τη διαδικασία βελτίωσης της απόδοσης του 700, η διαφορά στην αίσθηση ήταν παραπάνω από εμφανής. Σύμφωνα με τον βελτιωτή, η απόδοση του κινητήρα ανεβαίνει λίγο πάνω από τους 90 ίππους, κάτι που δεν μέτρησα ο ίδιος (δεν βρίσκω κανένα λόγο να κάνω δυναμομέτρηση) αλλά δεν μου ακούγεται και εξωπραγματικό. Ο κινητήρας ως 800άρης ουσιαστικά, σαφώς και έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης καθώς είναι ο ίδιος που φοράει και το F800GS το οποίο αποδίδει μαμά 85 άλογα. Η συγκεκριμένη βελτίωση λοιπόν, η οποία εφαρμόζεται και στα 800, θα πρέπει αν μη τι άλλο να αλλάζει τα δεδομένα απόδοσης και για αυτά, οπότε και το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι ιπποδύναμη πλέον των 85 ίππων.
Η αίσθηση που έχω (με περισσότερα από 10k km μετά την αναβάθμιση) είναι πως το μηχανάκι θα έπρεπε να έρχεται έτσι από το εργοστάσιο. Ας όψονται όμως οι διάφοροι περιορισμοί και το τμήμα μάρκετινγκ ……



Πρόκειται βασικά για ένα μηχανάκι pas-partout το οποίο δεν κάνει τίποτα εξαιρετικά αλλά σχεδόν τα πάντα αρκετά καλά.
  • Φορτώνεται ικανοποιητικά για πολυήμερο ταξίδι, καθώς δεν είναι και μικρού μεγέθους παρόλο που το χαρακτηρίζει λεπτό προφίλ
  • Είναι αρκετά έως και πολύ άνετο για μεγάλα ταξίδια
  • Έχει αρκετές ενδείξεις για τον οδηγό
  • ΔΕΝ έχει την πληθώρα των σύγχρονων ηλεκτρονικών τα οποία θεωρώ περιττά και εν δυνάμει πηγή προβλημάτων - έχει όμως τα βασικά, ίσως και λίγο παραπάνω από ότι είναι απαραίτητο
  • Χαρακτηρίζεται από καλή οικονομία εντός και εκτός πόλης, τυπικά Μ.Ο. στο 4.4 l/100km και σχετικά δύσκολο να το ανεβάσει κανείς αυτό πάνω από το 5 με νόμιμες ταχύτητες και στρωτή χρήση. Η αυτονομία του είναι οκ αν και θα προτιμούσα λίγο περισσότερο βάρος για μεγαλύτερης χωρητικότητας τεπόζιτο. Τα 16 λίτρα θα προτιμούσα να ήταν 18 αν όχι και 20 ακόμα.
  • Στη χρήση, το αισθάνεσαι αρκετά ελαφρύ αλλά και “μαλακό” ως αίσθηση και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο σε στροφιλίκι, ακόμα και με την απουσία ρυθμίσεων στο μπροστινό. Το νιώθεις αρκετά ικανό με όρια σημαντικά πέρα από αυτά του μέσου αναβάτη.
  • Η απόδοση του κινητήρα μετά τη βελτίωση αναβαθμίζει σημαντικά την απόκριση του γκαζιού, γεγονός που σε συνδυασμό με το μικρό σχετικά βάρος κάνει την όλη εμπειρία ενδιαφέρουσα. Ουσιαστικά υπάρχει ισχύς εκεί που στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζεται και σε συνδυασμό με την φιλική προς την τσέπη κατανάλωση, αποτελεί καλό συνδυασμό. Για οδηγούς μεγαλύτερων και ισχυρότερων μοτό, η διαθέσιμη απόδοση δεν θα εντυπωσιάσει ούτε στα χαρτιά ούτε στο δρόμο, είναι όμως χρησιμοποιήσιμη χωρίς εκπλήξεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ήθελα περισσότερη !!!
  • Έχω κάνει απλές διαβάσεις χωματόδρομων και ήπιες διαδρομές off χωρίς κανένα πρόβλημα ιδιαίτερα υπό το πρίσμα της πλήρους δικής μου ανικανότητάς επ’ αυτών των τερέν.



Μειονεκτήματα. Εννοείται πως υπάρχουν. Καταρχάς το υποκειμενικό της υπόθεσης: η εμφάνιση. Σε ορισμένους μπορεί να μην “γεμίζει το μάτι”. Προσωπικά ένας από τους λόγους που με τράβηξαν αρχικά στο 650 ήταν οι λεπτές του γραμμές σε σχέση και με άλλα μεσαία on-off που είναι πιο “φουσκωμένα”. Για τα Mega On-Off ούτε λόγος για σύγκριση στο οπτικό της υπόθεσης. Η ανεμοκάλυψη την οποία προσφέρει και δη με την εργοστασιακή ζελατίνα εμπίπτει στο όριο του κωμικού. Βέβαια η ευστάθειά του στα πολλά χλμ και με βαλίτσες είναι σαφέστατα καλύτερη με τη μαμά ζελατίνα, παρά με τις περισσότερες ψηλές after market. Η άνεση του οδηγού βέβαια, όχι.
Θα προτιμούσα να υπήρχε η δυνατότητα ρύθμισης της μπροστινής ανάρτησης, ανάλογα με τις επιλογές στο “χωμάτινο” F800GS. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η λειτουργία της ανάρτησης δεν θα προβληματίζει καθόλου - άλλωστε σε όλα τα συγκριτικά reviews που έχω διαβάσει, αναφέρεται πως για χρήση στο δρόμο, η συμπεριφορά των F650/700GS είναι καλύτερη από αυτή του F800GS. Απλά δεν έχω προσωπική εμπειρία από το 800 για να διαμορφώσω δική μου άποψη.

Ο βασικός του εξοπλισμός παρόλο που προσωπικά τον θεωρώ αρκετά πλήρη (ABS, ASC, Led flash, TPMS, θερμαινόμενα grip, trip computer και πολλαπλές ακόμα ενδείξεις) με τα σημερινά δεδομένα φαντάζει λιτός - κάτι που τελικά θα πω πως δεν με προβληματίζει.
Σε προσωπικό επίπεδο ορισμένα από τα σημερινά καλούδια θα μου ήταν ευπρόσδεκτα αλλά όχι απαραίτητα (cornering ABS, cornering lights, shifter) άλλα όμως θα μου ήταν ανεπιθύμητα έως και ενοχλητικά (keyless, ηλεκτρονική τάπα ρεζερβουάρ, ραντάρ εγγύτητας).
Κάτι που αξίζει να έχει υπόψη κάποιος υποψήφιος αγοραστής, είναι πως οι προσφερόμενες από τη BMW βαλίτσες Vario, είναι μεν στιβαρές και προσφέρουν τη δυνατότητα αυξομείωσης του διαθέσιμου όγκου τους, είναι όμως πολύ βαριές (6kg η κάθε βαλίτσα άδεια) και για αγορά ως καινούργιες, πολύ ακριβές. Σε περίπτωση που βρει κάποιος μηχανάκι χωρίς τον σκελετό στήριξής τους (ο οποίος ομολογουμένα είναι πολύ στιβαρός και σχετικά διακριτικός οπτικά) θα μπορούσε να προμηθευτεί λύσεις τρίτων κατασκευαστών και όχι BMW.




Ως αγορά μεταχειρισμένο (μόνο έτσι είναι διαθέσιμο πλέον καθώς τα τελευταία μοντέλα παρήχθησαν το 2017 και διατέθηκαν στην αγορά μέχρι και το 2018) δεν υπάρχουν και πολλά προσφερόμενα στη χώρα μας. Αυτό αντικατοπτρίζει και τον μικρό συγκριτικά αριθμό πωλήσεων του μοντέλου, αλλά πιθανώς και την τάση των κατόχων να το κρατούν ως βολικό all rounder. Σε γενικές γραμμές και αυτά που πωλούνται κρατούν σχετικά υψηλές τιμές για μεσαίας κατηγορίας on-off που τα έχει πλέον τα χρονάκια του - ιδιαίτερα αν το συγκρίνει κανείς με τα προσφερόμενα μεταχείρω F650GS twin. Τυπικά η διαφορά τιμής μεταξύ των δύο μοντέλων σε ανάλογη κατάσταση, χιλιόμετρα και εξοπλισμό είναι της τάξης των 1500 - 2000 Ευρώ. Προφανώς υπάρχει πάντα διαφορά στην ηλικία τους, καθώς το 700 (2013 - 2018) αντικατέστησε το 650 (2008 - 2012).

Ευλογώντας τα δικά μου γένια, θα πως πως το 700 το θεωρώ ως μια ιδιαίτερα αξιόλογη περίπτωση για αγορά μεταχειρισμένο, καθώς βελτιώνει σε πολλά σημεία - μερικά ουσίας, μερικά πιο επιφανειακά το 650, το οποίο ήταν ήδη ένα αξιόλογο μηχανάκι. Επί χάρτου τουλάχιστον δεν μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση τα νεότερα μοντέλα στην κατηγορία από την BMW (τα F750 & F850 GS) τα οποία θεώρησα υπερβολικά πιο βαριά αλλά και υπερβολικά υπερτιμημένα. Υπό το πρίσμα δε της αναβάθμισης της απόδοσης του κινητήρα του 700 ως μια απλή και ασφαλή διαδικασία την οποία είχα υπόψη και πριν ακόμα της αγοράς του, ούτε που σκέφτηκα ποτέ την αγορά ενός από τα νεότερα αυτά μοντέλα.



Στις συστηματικές φθορές / βλάβες, αξίζει να αναφερθούν τα ρουλεμάν τιμονιού, τα οποία φαίνεται να αποτελούν ολίγον μελανό σημείο σύμφωνα με το διεθνές ιντερνετικό κουτσομπολιό αλλά και την προσωπική μου εμπειρία. Στο 650 χρειάστηκε να αλλάξω ρουλεμάν τιμονιού στις 42k km (μοντέλο 2010 και το είχα πάρει με 14k km) και στο 700 το πήρα με ρουλεμάν τα οποία ήδη χρειάζονταν αλλαγή.
Με το 650 δεν είχα κάποια εμπειρία αναγκαιότητας αλλαγής πηνίων, όπως συχνά αναφέρεται από τη βάση χρηστών. Βέβαια καθώς κατά κανόνα έχω και μικρότερο μηχανάκι για χρήση εντός πόλης, δεν βρισκόταν συχνά σε δυσμενές θερμοκρασιακά περιβάλλον, μια κατάσταση που φαίνεται να επιδεινώνει το αναφερόμενο πρόβλημα. Το 700, δεν το έχω ακόμα για αρκετό χιλιομετρικό ή χρονικό διάστημα για να μπορώ να σχολιάσω επί της μακροβιότητας των πηνίων. Παρατήρησα πάντως, ότι έχει αλλαχθεί από τη BMW η θέση του ανορθωτή σε σημείο λιγότερο επιρρεπές στη θερμότητα του κινητήρα σε σχέση με το 650.

Για όποιον ενδιαφερόμενο, να αναφέρω επίσης και την ύπαρξη μια ελληνικής ομάδας FB η οποία επικεντρώνεται στα F700GS & F650GS: F700GS Hellas
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
ωραίος ο Άγγελος... Η χαρτογράφηση δηλαδή λές αξίζει τον κόπο? Εσένα βέβαια σε σχέση με το 800 δεν ξέρω αν ήταν και πιο φιμωμένο. Πάντως η κατανάλωση που λες είναι εξαιρετική.

το κάλλυμα για το πίσω αμορτισέρ έχεις κάνα λινκ?!
 

angelthing

Μέλος
Περιοχή
Καπ' κατ
Όνομα
Angelos
Μοτό
CRF300L, F700GS
ωραίος ο Άγγελος... Η χαρτογράφηση δηλαδή λές αξίζει τον κόπο? Εσένα βέβαια σε σχέση με το 800 δεν ξέρω αν ήταν και πιο φιμωμένο. Πάντως η κατανάλωση που λες είναι εξαιρετική.

το κάλλυμα για το πίσω αμορτισέρ έχεις κάνα λινκ?!
Ευχαριστώ φίλε.

Όσον αφορά στην επανα-χαρτογράφηση, τη σκεπτόμουν ήδη από το 650 αλλά το μονό δισκόφρενο μπροστά το θεωρούσα λίγο περιοριστικό ...... το 700 από μαμά είναι στα 75hp max, οπότε η αλλαγή στα περί τα 90 είναι ιδιαίτερα αισθητή. Επίσης με τη νέα χαρτογράφηση αφαιρεί και διάφορες άλλες μικρο-ρυθμίσεις της BMW στον ψεκασμό που υποτίθεται ότι το καθιστούν περισσότερο ασφαλές για πιο άπειρους χρήστες, οπότε είναι αισθητή και η διαφορά στον τρόπο που "αρπάζει" από χαμηλές στροφές και με τις χαμηλές σχέσεις. Γενικά τη θεώρησα ιδιαίτερα καλή αναβάθμιση με αναιπαίσθητη διαφοροποίηση στην οικονομία (που εμπίπτει στα όρια placebo) και μέχρι στιγμής με κανένα πρόβλημα από αυτά που έχω διαβάσει αλλά και βιώσει.

Για την προστασία του πίσω αμορτισέρ στη δική μου έκανα καστομιά για να αποφύγω το 100άρικο+ plus.

Αλλά για πιο ποιοτικό αποτέλεσμα:

Puig rear mudguard

και μόλις είδα και αυτή την φτηνότερη επιλογή:

Σε καλύτερη τιμή fruugo
 
Τελευταία επεξεργασία:

Kon83

Μέλος
Όνομα
Kostas
Μοτό
BMW F700GS
Voge 300 Rally
Vespa 300GTS
Πολύ ωραία ανάλυση. Έχοντας πολλά από αυτά που περιγράφεις στο μυαλό μου, το αγορασα καινούριο το 2017. Έχω κάνει μικρές μόνο παραμετροποιησεις όπως πχ τουριστική ζελατίνα της isota (λίγο αταίριαστη ίσως αλλά αποτελεσματικοτατη), αποστάτες τιμονιού, κτλ. Όπως αναλύεις το μηχανάκι τα κάνει όλα αλλά όχι τέλεια. Για το δικό μου ανάστημα (1.73) νομιζω είναι ιδανικό. Για λόγους σαν αυτούς όσες φορές κ να έχει περάσει από το μυαλό μου η αναβάθμιση δεν έχω προχωρήσει. Πλέον βέβαια κινείται πολύ λίγο καθώς την καθημερινή δουλειά την έχουν αναλάβει αλλά μηχανάκια. Η αύξηση της ιπποδύναμης είναι κάτι που με ενδιαφέρει καθώς θα ήθελα κ εγώ κάποια άλογα παραπάνω. Καθώς δεν γνωρίζω, πέρα από την επαναχαρτογραφηση απαιτείται κάποια άλλη ενέργεια? Επηρεάζεται κάπου αρνητικα ο κινητήρας από αυτή την αλλαγή?
 

angelthing

Μέλος
Περιοχή
Καπ' κατ
Όνομα
Angelos
Μοτό
CRF300L, F700GS
Πολύ ωραία ανάλυση. Έχοντας πολλά από αυτά που περιγράφεις στο μυαλό μου, το αγορασα καινούριο το 2017. Έχω κάνει μικρές μόνο παραμετροποιησεις όπως πχ τουριστική ζελατίνα της isota (λίγο αταίριαστη ίσως αλλά αποτελεσματικοτατη), αποστάτες τιμονιού, κτλ. Όπως αναλύεις το μηχανάκι τα κάνει όλα αλλά όχι τέλεια. Για το δικό μου ανάστημα (1.73) νομιζω είναι ιδανικό. Για λόγους σαν αυτούς όσες φορές κ να έχει περάσει από το μυαλό μου η αναβάθμιση δεν έχω προχωρήσει. Πλέον βέβαια κινείται πολύ λίγο καθώς την καθημερινή δουλειά την έχουν αναλάβει αλλά μηχανάκια. Η αύξηση της ιπποδύναμης είναι κάτι που με ενδιαφέρει καθώς θα ήθελα κ εγώ κάποια άλογα παραπάνω. Καθώς δεν γνωρίζω, πέρα από την επαναχαρτογραφηση απαιτείται κάποια άλλη ενέργεια? Επηρεάζεται κάπου αρνητικα ο κινητήρας από αυτή την αλλαγή?
Ωραίος ! Και εγώ επίσης βρίσκομαι στο ζαλιστικό υψομετρικό των ........ 1,70 !!!! οπότε το χαμηλό ύψος σέλας - και ακόμα περισσότερο αυτής από το MotOK, βοηθά. Ξέχασα επίσης να αναφέρω στην αρχική μου παρουσίαση ότι και στο δικό μου ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε τοποθετήσει αποστάτες της Touratech, για τους οποίους όμως έχω ολίγον ανάμεικτα συναισθήματα: έχω παρατηρήσει ότι η θέση του τιμονιού για τη δική μου περίπτωση μου προκαλεί ενίοτε ένα πιάσιμο στον δεξιό ώμο το οποίο όμως φεύγει μετά από κάποιαν ώρα και δεν με έχει περιορίσει στα λίγο πιο μεγάλα και μεγάλα ταξίδια. Απλά έχω μείνει με την απορία πως θα ήταν χωρίς, αλλά δεν μπήκα στη διαδικασία να τους αφαιρέσω για τσεκάρισμα ακόμα. Από την άλλη είμαι και ολίγον σαπάκι οπότε το θέμα μπορεί να είναι αλλού - βέβαια δεν με ενοχλεί με τις άλλες μηχανές.

Όσον αφορά στην αναβάθμιση ιπποδύναμης, υπάρχουν νομίζω αρκετές επιλογές. Προσωπικά επέλεξα την περίπτωση του JohnGemmi στη Θεσσαλονίκη καθώς είχα ακούσει πολλά καλά από ποικίλλες πηγές για τη δουλειά του. Μπορεί κανείς κατόπιν συννενοήσεως απλά να του στείλει το ECU με κούριερ. Η διαδικασία απαιτεί απλά να συνδεθεί το ECU με τη συστοιχία προγραμματισμού για το κατέβασμα του αναβαθμισμένου λογιμικού. Δεν χρειάζεται κάτι περαιτέρω. Προτίμησα όμως να το συνδυάσω και με μια μικρή βολτούλα στη Β. Ελλάδα και να του πάω το μηχανάκι ο ίδιος, οπότε και γνωριστήκαμε από κοντά. Η όλη εμπειρία ήταν ιδιαίτερα θετική και μου άρεσε και ως άνθρωπος πέρα από την τεχνική του κατάρτιση.

Όσον αφορά στη λειτουργία του κινητήρα, δεν έχω διαπιστώσει ή ακούσει για κάποιο πρόβλημα με τη συγκεκριμένη διαδικασία. Για θέματα μακροβιότητας του κινητήρα δεν ανησυχώ ιδιαίτερα, καθώς πρόκειται για 800άρι οπότε δεν θεωρώ πως η άνοδος στα 90 άλογα τον ζορίζει και ιδιαίτερα .........
 

Kon83

Μέλος
Όνομα
Kostas
Μοτό
BMW F700GS
Voge 300 Rally
Vespa 300GTS
Ωραίος ! Και εγώ επίσης βρίσκομαι στο ζαλιστικό υψομετρικό των ........ 1,70 !!!! οπότε το χαμηλό ύψος σέλας - και ακόμα περισσότερο αυτής από το MotOK, βοηθά. Ξέχασα επίσης να αναφέρω στην αρχική μου παρουσίαση ότι και στο δικό μου ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε τοποθετήσει αποστάτες της Touratech, για τους οποίους όμως έχω ολίγον ανάμεικτα συναισθήματα: έχω παρατηρήσει ότι η θέση του τιμονιού για τη δική μου περίπτωση μου προκαλεί ενίοτε ένα πιάσιμο στον δεξιό ώμο το οποίο όμως φεύγει μετά από κάποιαν ώρα και δεν με έχει περιορίσει στα λίγο πιο μεγάλα και μεγάλα ταξίδια. Απλά έχω μείνει με την απορία πως θα ήταν χωρίς, αλλά δεν μπήκα στη διαδικασία να τους αφαιρέσω για τσεκάρισμα ακόμα. Από την άλλη είμαι και ολίγον σαπάκι οπότε το θέμα μπορεί να είναι αλλού - βέβαια δεν με ενοχλεί με τις άλλες μηχανές.

Όσον αφορά στην αναβάθμιση ιπποδύναμης, υπάρχουν νομίζω αρκετές επιλογές. Προσωπικά επέλεξα την περίπτωση του JohnGemmi στη Θεσσαλονίκη καθώς είχα ακούσει πολλά καλά από ποικίλλες πηγές για τη δουλειά του. Μπορεί κανείς κατόπιν συννενοήσεως απλά να του στείλει το ECU με κούριερ. Η διαδικασία απαιτεί απλά να συνδεθεί το ECU με τη συστοιχία προγραμματισμού για το κατέβασμα του αναβαθμισμένου λογιμικού. Δεν χρειάζεται κάτι περαιτέρω. Προτίμησα όμως να το συνδυάσω και με μια μικρή βολτούλα στη Β. Ελλάδα και να του πάω το μηχανάκι ο ίδιος, οπότε και γνωριστήκαμε από κοντά. Η όλη εμπειρία ήταν ιδιαίτερα θετική και μου άρεσε και ως άνθρωπος πέρα από την τεχνική του κατάρτιση.

Όσον αφορά στη λειτουργία του κινητήρα, δεν έχω διαπιστώσει ή ακούσει για κάποιο πρόβλημα με τη συγκεκριμένη διαδικασία. Για θέματα μακροβιότητας του κινητήρα δεν ανησυχώ ιδιαίτερα, καθώς πρόκειται για 800άρι οπότε δεν θεωρώ πως η άνοδος στα 90 άλογα τον ζορίζει και ιδιαίτερα .........
Σ ευχαριστώ πολύ
 

Airhead

Μέλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
Daytona Maveric 500 2021
Είχα το 650 GS πολλά χρόνια και σε πολλά έχεις δίκιο. Αλλά:

Το μπροστινό του είναι άθλιο, ειδικά αν σκεφτείς πόσο κάνει και πόσα άλογα έχει και ότι πουλάνε κινέζικα 500άρια με καλύτερο μπροστινό.
Ευτυχώς που έβαλαν 2ο δίσκο γιατί έπιανες εύκολα 180 ακόμα και φορτωμένος και μετά...

Η γεωμετρία του είναι πολύ λάθος. Κάτω από 180 έχεις λάθος σχέση με το τιμόνι, πάνω από 180 είσαι ψιλοστριμωγμένος σε ένα μηχανάκι μακρύ και μεγάλο. Γιαυτό μάλλον άλλαξαν και την έδρα του τιμονιού.

Η μαμά σέλα ήταν για να δέρνουνε όποιον τη σχεδίασε με το λάστιχο του ποτίσματος.

Είχε σχεδιαστικά λάθη ειδικά στον κινητήρα, όπως τις εξατμίσεις που στην ουσία υπερθέρμεναν την πλευρά των πηνίων και τα έκαιγαν, τις υποδοχές των μπουζί που μάζευαν νερά και έβγαζαν πρόβλημα λόγω οξείδωσης, τα θερμαινόμενα γκριπ που κόβονταν, το antenna ring που έσπαγε και σε άφηνε σύξυλο χωρίς να μπορείς να το ξεβιδώσεις χωρίς ειδικά και σπάνια εργαλεία, μερικά έχαναν ψυκτικό από το καπάκι της αντλίας κλπ κλπ

Το "πείραγμα" του κινητήρα σωστό αλλά χάνεις το βασικότερο ατού της μηχανής. Έχεις 70 άλογα που όταν δεν τα μαστιγώνεις πας με 4 λίτρα στα 100 μπορεί και λιγότερο!

Και για χώμα δεν ήταν αυτό το μηχανάκι ειδικά λόγω κινητήρα.
 

angelthing

Μέλος
Περιοχή
Καπ' κατ
Όνομα
Angelos
Μοτό
CRF300L, F700GS
Είχα το 650 GS πολλά χρόνια και σε πολλά έχεις δίκιο. Αλλά:

Το μπροστινό του είναι άθλιο, ειδικά αν σκεφτείς πόσο κάνει και πόσα άλογα έχει και ότι πουλάνε κινέζικα 500άρια με καλύτερο μπροστινό.
Ευτυχώς που έβαλαν 2ο δίσκο γιατί έπιανες εύκολα 180 ακόμα και φορτωμένος και μετά...

Η γεωμετρία του είναι πολύ λάθος. Κάτω από 180 έχεις λάθος σχέση με το τιμόνι, πάνω από 180 είσαι ψιλοστριμωγμένος σε ένα μηχανάκι μακρύ και μεγάλο. Γιαυτό μάλλον άλλαξαν και την έδρα του τιμονιού.

Η μαμά σέλα ήταν για να δέρνουνε όποιον τη σχεδίασε με το λάστιχο του ποτίσματος.

Είχε σχεδιαστικά λάθη ειδικά στον κινητήρα, όπως τις εξατμίσεις που στην ουσία υπερθέρμεναν την πλευρά των πηνίων και τα έκαιγαν, τις υποδοχές των μπουζί που μάζευαν νερά και έβγαζαν πρόβλημα λόγω οξείδωσης, τα θερμαινόμενα γκριπ που κόβονταν, το antenna ring που έσπαγε και σε άφηνε σύξυλο χωρίς να μπορείς να το ξεβιδώσεις χωρίς ειδικά και σπάνια εργαλεία, μερικά έχαναν ψυκτικό από το καπάκι της αντλίας κλπ κλπ

Το "πείραγμα" του κινητήρα σωστό αλλά χάνεις το βασικότερο ατού της μηχανής. Έχεις 70 άλογα που όταν δεν τα μαστιγώνεις πας με 4 λίτρα στα 100 μπορεί και λιγότερο!

Και για χώμα δεν ήταν αυτό το μηχανάκι ειδικά λόγω κινητήρα.
Κάποια πράγματα έχουν αλλάξει μεταξύ των 650 & 700 (είχα και το 650 για 50k+ χλμ άλλωστε). Σαφώς και το μπροστινό του χρήζει βελτίωσης - το αναφέρω και παραπάνω, αλλά σπάνια με έχει προβληματίσει είτε στο 650 είτε στο 700 τόσο που να το χαρακτηρίσω άθλιο. Προσωπικές εμπειρίες και προτεραιότητες του καθενός φυσικά αυτό !
Για τον 2ο δίσκο δεν το συζητώ φυσικά, αυτό μου έδωσε άλλωστε και την "ψυχολογική" ασφάλεια να προχωρήσω στην αναβάθμιση του κινητήρα.

Για τη γεωμετρία με μπέρδεψες ολίγον. Δεν με έχει προβληματίσει ιδιαίτερα σε κάτι προσωπικά. Άλλωστε σπανίως το πάω στα 180+ έχω τα μεγάλα ST για τέτοιες δουλειές. Με τις ψηλές after market ζελατίνες άλλωστε έχει καλή προστασία μεν αλλά όχι και πολύ σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες.
Τη μαμά σέλα και στο 650 και στο 700 τις άλλαζες σύντομα, όπως και τις μαμά ζελατίνες για προφανείς λόγους και στις δύο περιπτώσεις.

Για το μέρος των προβλημάτων που περιγράφεις, στην περίπτωσή μου τουλάχιστον είτε με το 650 είτε με το 700 δεν είχα κανένα από αυτά τα θέματα. Το μόνο συστηματικό που είδα ήταν η ανάγκη αντικατάστασης των ρουλεμάν λαιμού και στις δύο εκδόσεις. Φίλος με το 650 που το κινεί κυρίως εντός πόλης είχε θέμα με τα πηνία αλλά νομίζω πως γι αυτό έγιναν κάποιες αλλαγές στο 700 - σίγουρα ματακινήθηκε σε άλλο σημείο ο ανορθωτής.
Προφανώς η δική σου εμπειρία για το 650 είναι αρκετά διαφορετική από τη δική μου για τα 650 - 700 οπότε οι απόψεις μας διίστανται.

Όσον αφορά στην κατανάλωση, με το 650 είχα μια μέση κατανάλωση περί τα 4,3 - 4,4 για τις 53k χιλιόμετρα που το είχα στην κατοχή μου και με το 700 μετά την αναβάθμιση είμαι στα 4,4 - 4,5 οπότε δεν βλέπω και κάποια ιδιαίτερη διαφορά. Φαντάζομαι ότι με πολύ ήπια χρήση - την οποία δεν κάνω - μια χαρά θα κινείται περί τα 4/100 και το 700 όπως είναι τώρα.

Για δύσκολο χώμα δεν είναι το μηχανάκι αν και δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αναφέρεις ως λόγο για αυτό τον κινητήρα, κατά την άποψή μου είναι λόγω ανάρτησης, βάρους και ζαντών. Από την άλλη, απλά χωμάτινα περάσματα έχω κάνει ακόμα και με το Busa και με το K1300s και με τα γυμνά, οπότε σαφέστατα και μπορούν μια χαρά να κάνουν ήπιες χωμάτινες τα GSάκια. Για πιο χωμάτινο προσανατολισμό υπάρχει το F800GS - αν το έφτανα κιόλας πλάκα θα είχε.

Όλα περνάνε φαντάζομαι από το κόσκινο του τι θέλεις να κάνεις και πως και φυσικά του πόσα θέλεις να ξοδέψεις !
 
Τελευταία επεξεργασία:

angelthing

Μέλος
Περιοχή
Καπ' κατ
Όνομα
Angelos
Μοτό
CRF300L, F700GS
Το πρόβλημά μου από το μεσημέρι επικεντρώνεται αλλού:

Πέτυχα μια καλή προσφορά για ένα R1200RS και στην παρούσα φάση αν αγοραστεί το RS
θα πρέπει να φύγει το 700 καθώς πέφτει παντόφλα για πάνω από δύο μηχανάκια μετά
από αρκετά χρόνια με 3 και 4 !
(υπάρχει και το CRF300l οπότε είμαστε στο +1) .........

Είμαι σε βαθιά εγκεφαλική περισυλλογή !

:eek:o_O:eek:o_O
 
Top Bottom