angelthing
Μέλος
Παρατηρώντας πως οι πληροφορίες σχετικά με το 700GS είναι ολίγον σπάνιες (κατά τα φαινόμενα όπως και ο αριθμός τους στην Ελλάδα), θεώρησα εν δυνάμει χρήσιμο να αναφέρω μερικά στοιχεία από τη δική μου συμβίωση με το μηχανάκι για το τελευταίο έτος.
BMW F700GS 2013
Αγοράστηκε τον Φεβρουάριο του 2023 ως μεσαίο μηχανάκι (υπάρχουν μικρό και μεγάλο), καθώς έχοντας πουλήσει ενάμιση χρόνο πριν το F650GS το δικύλινδρο διαπίστωσα ότι μου ήταν αρκετά βολικό τελικά.
Το πήρα με 36k km και σήμερα, έναν χρόνο μετά, έχει 51k km, οπότε θεωρώ ότι έχω προλάβει να δω τα βασικά του και δη υπό την εμπειρία του 650 με το οποίο κάλυψα 53k km όσο ήταν στην κατοχή μου.
Υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων (650 - 700), ορισμένες εμφανείς, ορισμένες όχι και τόσο:
Σε γενικές γραμμές στην οδήγηση θα έλεγα ότι στην αρχή με ξένισε ελαφρά σε σχέση με ότι θυμόμουν - δεν το αισθανόμουν ακριβώς το ίδιο, εν μέρει και λόγω της αλλαγής στις σχέσεις ταχυτήτων - κάτι που όμως που πολύ γρήγορα συνήθισα.
Η έκδοση που πήρα ήταν η full extra (τυπικά αυτή εισάγουν στην Ελλάδα) με LED φλας BMW, κεντρικό σταντ, χούφτες με προεκτάσεις BMW, θερμαινόμενα grip και τις βάσεις για τις εργοστασιακές Vario βαλίτσες εκτός από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που ανέφερα παραπάνω.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε τοποθετήσει ποδιά και κάγκελα (SW Motech), αναβαθμισμένη σέλα (MotoK) καθώς και την τουριστική ζελατίνα της Givi.
Ουσιαστικά από πλευράς μου οι μόνες προσθήκες ήταν ένα αυτοσχέδιο προστατευτικό φαναριού (διάφανης ζελατίνας) καθώς και ένα κάλυμμα για το πίσω αμορτισέρ. Το κάλυμμα για το αμορτισέρ, όπως και στο 650 είναι απαραίτητη προσθήκη, καθώς ότι πετάει εσωτερικά το πίσω λάστιχο από νερά, λάσπες ή φθαρτά υλικά, καταλήγει εκεί. Μεγάλο σφάλμα της BMW πως δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος λασπωτήρα πίσω τροχού.
Με τη διαδικασία βελτίωσης της απόδοσης του 700, η διαφορά στην αίσθηση ήταν παραπάνω από εμφανής. Σύμφωνα με τον βελτιωτή, η απόδοση του κινητήρα ανεβαίνει λίγο πάνω από τους 90 ίππους, κάτι που δεν μέτρησα ο ίδιος (δεν βρίσκω κανένα λόγο να κάνω δυναμομέτρηση) αλλά δεν μου ακούγεται και εξωπραγματικό. Ο κινητήρας ως 800άρης ουσιαστικά, σαφώς και έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης καθώς είναι ο ίδιος που φοράει και το F800GS το οποίο αποδίδει μαμά 85 άλογα. Η συγκεκριμένη βελτίωση λοιπόν, η οποία εφαρμόζεται και στα 800, θα πρέπει αν μη τι άλλο να αλλάζει τα δεδομένα απόδοσης και για αυτά, οπότε και το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι ιπποδύναμη πλέον των 85 ίππων.
Η αίσθηση που έχω (με περισσότερα από 10k km μετά την αναβάθμιση) είναι πως το μηχανάκι θα έπρεπε να έρχεται έτσι από το εργοστάσιο. Ας όψονται όμως οι διάφοροι περιορισμοί και το τμήμα μάρκετινγκ ……
Πρόκειται βασικά για ένα μηχανάκι pas-partout το οποίο δεν κάνει τίποτα εξαιρετικά αλλά σχεδόν τα πάντα αρκετά καλά.
Μειονεκτήματα. Εννοείται πως υπάρχουν. Καταρχάς το υποκειμενικό της υπόθεσης: η εμφάνιση. Σε ορισμένους μπορεί να μην “γεμίζει το μάτι”. Προσωπικά ένας από τους λόγους που με τράβηξαν αρχικά στο 650 ήταν οι λεπτές του γραμμές σε σχέση και με άλλα μεσαία on-off που είναι πιο “φουσκωμένα”. Για τα Mega On-Off ούτε λόγος για σύγκριση στο οπτικό της υπόθεσης. Η ανεμοκάλυψη την οποία προσφέρει και δη με την εργοστασιακή ζελατίνα εμπίπτει στο όριο του κωμικού. Βέβαια η ευστάθειά του στα πολλά χλμ και με βαλίτσες είναι σαφέστατα καλύτερη με τη μαμά ζελατίνα, παρά με τις περισσότερες ψηλές after market. Η άνεση του οδηγού βέβαια, όχι.
Θα προτιμούσα να υπήρχε η δυνατότητα ρύθμισης της μπροστινής ανάρτησης, ανάλογα με τις επιλογές στο “χωμάτινο” F800GS. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η λειτουργία της ανάρτησης δεν θα προβληματίζει καθόλου - άλλωστε σε όλα τα συγκριτικά reviews που έχω διαβάσει, αναφέρεται πως για χρήση στο δρόμο, η συμπεριφορά των F650/700GS είναι καλύτερη από αυτή του F800GS. Απλά δεν έχω προσωπική εμπειρία από το 800 για να διαμορφώσω δική μου άποψη.
Ο βασικός του εξοπλισμός παρόλο που προσωπικά τον θεωρώ αρκετά πλήρη (ABS, ASC, Led flash, TPMS, θερμαινόμενα grip, trip computer και πολλαπλές ακόμα ενδείξεις) με τα σημερινά δεδομένα φαντάζει λιτός - κάτι που τελικά θα πω πως δεν με προβληματίζει.
Σε προσωπικό επίπεδο ορισμένα από τα σημερινά καλούδια θα μου ήταν ευπρόσδεκτα αλλά όχι απαραίτητα (cornering ABS, cornering lights, shifter) άλλα όμως θα μου ήταν ανεπιθύμητα έως και ενοχλητικά (keyless, ηλεκτρονική τάπα ρεζερβουάρ, ραντάρ εγγύτητας).
Κάτι που αξίζει να έχει υπόψη κάποιος υποψήφιος αγοραστής, είναι πως οι προσφερόμενες από τη BMW βαλίτσες Vario, είναι μεν στιβαρές και προσφέρουν τη δυνατότητα αυξομείωσης του διαθέσιμου όγκου τους, είναι όμως πολύ βαριές (6kg η κάθε βαλίτσα άδεια) και για αγορά ως καινούργιες, πολύ ακριβές. Σε περίπτωση που βρει κάποιος μηχανάκι χωρίς τον σκελετό στήριξής τους (ο οποίος ομολογουμένα είναι πολύ στιβαρός και σχετικά διακριτικός οπτικά) θα μπορούσε να προμηθευτεί λύσεις τρίτων κατασκευαστών και όχι BMW.
Ως αγορά μεταχειρισμένο (μόνο έτσι είναι διαθέσιμο πλέον καθώς τα τελευταία μοντέλα παρήχθησαν το 2017 και διατέθηκαν στην αγορά μέχρι και το 2018) δεν υπάρχουν και πολλά προσφερόμενα στη χώρα μας. Αυτό αντικατοπτρίζει και τον μικρό συγκριτικά αριθμό πωλήσεων του μοντέλου, αλλά πιθανώς και την τάση των κατόχων να το κρατούν ως βολικό all rounder. Σε γενικές γραμμές και αυτά που πωλούνται κρατούν σχετικά υψηλές τιμές για μεσαίας κατηγορίας on-off που τα έχει πλέον τα χρονάκια του - ιδιαίτερα αν το συγκρίνει κανείς με τα προσφερόμενα μεταχείρω F650GS twin. Τυπικά η διαφορά τιμής μεταξύ των δύο μοντέλων σε ανάλογη κατάσταση, χιλιόμετρα και εξοπλισμό είναι της τάξης των 1500 - 2000 Ευρώ. Προφανώς υπάρχει πάντα διαφορά στην ηλικία τους, καθώς το 700 (2013 - 2018) αντικατέστησε το 650 (2008 - 2012).
Ευλογώντας τα δικά μου γένια, θα πως πως το 700 το θεωρώ ως μια ιδιαίτερα αξιόλογη περίπτωση για αγορά μεταχειρισμένο, καθώς βελτιώνει σε πολλά σημεία - μερικά ουσίας, μερικά πιο επιφανειακά το 650, το οποίο ήταν ήδη ένα αξιόλογο μηχανάκι. Επί χάρτου τουλάχιστον δεν μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση τα νεότερα μοντέλα στην κατηγορία από την BMW (τα F750 & F850 GS) τα οποία θεώρησα υπερβολικά πιο βαριά αλλά και υπερβολικά υπερτιμημένα. Υπό το πρίσμα δε της αναβάθμισης της απόδοσης του κινητήρα του 700 ως μια απλή και ασφαλή διαδικασία την οποία είχα υπόψη και πριν ακόμα της αγοράς του, ούτε που σκέφτηκα ποτέ την αγορά ενός από τα νεότερα αυτά μοντέλα.
Στις συστηματικές φθορές / βλάβες, αξίζει να αναφερθούν τα ρουλεμάν τιμονιού, τα οποία φαίνεται να αποτελούν ολίγον μελανό σημείο σύμφωνα με το διεθνές ιντερνετικό κουτσομπολιό αλλά και την προσωπική μου εμπειρία. Στο 650 χρειάστηκε να αλλάξω ρουλεμάν τιμονιού στις 42k km (μοντέλο 2010 και το είχα πάρει με 14k km) και στο 700 το πήρα με ρουλεμάν τα οποία ήδη χρειάζονταν αλλαγή.
Με το 650 δεν είχα κάποια εμπειρία αναγκαιότητας αλλαγής πηνίων, όπως συχνά αναφέρεται από τη βάση χρηστών. Βέβαια καθώς κατά κανόνα έχω και μικρότερο μηχανάκι για χρήση εντός πόλης, δεν βρισκόταν συχνά σε δυσμενές θερμοκρασιακά περιβάλλον, μια κατάσταση που φαίνεται να επιδεινώνει το αναφερόμενο πρόβλημα. Το 700, δεν το έχω ακόμα για αρκετό χιλιομετρικό ή χρονικό διάστημα για να μπορώ να σχολιάσω επί της μακροβιότητας των πηνίων. Παρατήρησα πάντως, ότι έχει αλλαχθεί από τη BMW η θέση του ανορθωτή σε σημείο λιγότερο επιρρεπές στη θερμότητα του κινητήρα σε σχέση με το 650.
Για όποιον ενδιαφερόμενο, να αναφέρω επίσης και την ύπαρξη μια ελληνικής ομάδας FB η οποία επικεντρώνεται στα F700GS & F650GS: F700GS Hellas
BMW F700GS 2013
Αγοράστηκε τον Φεβρουάριο του 2023 ως μεσαίο μηχανάκι (υπάρχουν μικρό και μεγάλο), καθώς έχοντας πουλήσει ενάμιση χρόνο πριν το F650GS το δικύλινδρο διαπίστωσα ότι μου ήταν αρκετά βολικό τελικά.
Το πήρα με 36k km και σήμερα, έναν χρόνο μετά, έχει 51k km, οπότε θεωρώ ότι έχω προλάβει να δω τα βασικά του και δη υπό την εμπειρία του 650 με το οποίο κάλυψα 53k km όσο ήταν στην κατοχή μου.
Υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων (650 - 700), ορισμένες εμφανείς, ορισμένες όχι και τόσο:
- Διπλό δισκόφρενο μπροστά, με πλευστούς δίσκους και Brembo φρένα, κάτι που γίνεται άμεσα αισθητό ως διαφορά (και γεγονός το οποίο μου έδωσε αίσθηση ασφάλειας για το “τσιπάρισμα“ της ECU από τον JohnGemmi )
- Δικάναλο ABS, το οποίο λειτουργεί μια χαρά δεν είχα τρόπο (ή λόγο) να το συγκρίνω με την προηγούμενη έκδοση.
- Ηλεκτρονικά βοηθήματα: ASC (σιγά τα ωά) και ESA (δεν με εντυπωσίασε κιόλας). Η αίσθηση που έχω είναι πως τοποθετήθηκαν περισσότερο ως marketing gimmicks παρά επί της ουσίας - σε κάθε περίπτωση υπάρχουν πάντως. Η έκδοση του 2013 ΔΕΝ προσφέρει modes ψεκασμού και καλύτερα κατά την άποψη μου καθώς δεν μου χρειάζονται.
- Πιο κοντό ρύγχος μπροστά - κάτι που οπτικά μου έκατσε καλύτερα.
- Πλαϊνά καλύμματα αέρα εκατέρωθεν του ανεμοθώρακα, τα οποία όμως δεν επιτρέπουν την εγκατάσταση after maket ανεμοθώρακα των παλαιότερων F650 / F800. Χρειάζονται στις περισσότερες περιπτώσεις ειδικές εκδόσεις για το 700.
- Διαφοροποίηση στην απόδοση του κινητήρα στα 4 επιπλέον άλογα μέγιστης ισχύος (σε 300 rpm παραπάνω)και σε ελάχιστα υψηλότερη ροπή. Σε κάθε περίπτωση με τη βελτίωση του κινητήρα η οποία είναι ίδια για όλους τους κινητήρες των 898cc που φοράνε τα 650/700/800 GS δεν έχει και κάποια σημασία αυτό.
- Διαδρομή εμπρόσθιας ανάρτησης μειωμένη κατά 10 mm στα 170 mm
- Διαφοροποίηση στους διακόπτες τιμονιού για ανθεκτικότητα και τις νέες λειτουργίες
- Διαφοροποίηση στην έδραση του τιμονιού
- Νέα πρόσοψη στα ρολόγια
- Με την προσθήκη των ηλεκτρονικών και του έξτρα δισκόφρενου, αύξηση βάρους στο 700 περί τα 10kg σε σχέση με το 650 κάτι που σε μερικές ακραίες περιπτώσεις γίνεται αισθητό.
- Αισθητή βελτίωση στο μπροστινό φανάρι, όπου χρησιμοποιείται πλέον πιο ανθεκτικό και αποδοτικό κάτοπτρο το οποίο δεν μαυρίζει με την πάροδο του χρόνου.
Σε γενικές γραμμές στην οδήγηση θα έλεγα ότι στην αρχή με ξένισε ελαφρά σε σχέση με ότι θυμόμουν - δεν το αισθανόμουν ακριβώς το ίδιο, εν μέρει και λόγω της αλλαγής στις σχέσεις ταχυτήτων - κάτι που όμως που πολύ γρήγορα συνήθισα.
Η έκδοση που πήρα ήταν η full extra (τυπικά αυτή εισάγουν στην Ελλάδα) με LED φλας BMW, κεντρικό σταντ, χούφτες με προεκτάσεις BMW, θερμαινόμενα grip και τις βάσεις για τις εργοστασιακές Vario βαλίτσες εκτός από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που ανέφερα παραπάνω.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε τοποθετήσει ποδιά και κάγκελα (SW Motech), αναβαθμισμένη σέλα (MotoK) καθώς και την τουριστική ζελατίνα της Givi.
Ουσιαστικά από πλευράς μου οι μόνες προσθήκες ήταν ένα αυτοσχέδιο προστατευτικό φαναριού (διάφανης ζελατίνας) καθώς και ένα κάλυμμα για το πίσω αμορτισέρ. Το κάλυμμα για το αμορτισέρ, όπως και στο 650 είναι απαραίτητη προσθήκη, καθώς ότι πετάει εσωτερικά το πίσω λάστιχο από νερά, λάσπες ή φθαρτά υλικά, καταλήγει εκεί. Μεγάλο σφάλμα της BMW πως δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος λασπωτήρα πίσω τροχού.
Με τη διαδικασία βελτίωσης της απόδοσης του 700, η διαφορά στην αίσθηση ήταν παραπάνω από εμφανής. Σύμφωνα με τον βελτιωτή, η απόδοση του κινητήρα ανεβαίνει λίγο πάνω από τους 90 ίππους, κάτι που δεν μέτρησα ο ίδιος (δεν βρίσκω κανένα λόγο να κάνω δυναμομέτρηση) αλλά δεν μου ακούγεται και εξωπραγματικό. Ο κινητήρας ως 800άρης ουσιαστικά, σαφώς και έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης καθώς είναι ο ίδιος που φοράει και το F800GS το οποίο αποδίδει μαμά 85 άλογα. Η συγκεκριμένη βελτίωση λοιπόν, η οποία εφαρμόζεται και στα 800, θα πρέπει αν μη τι άλλο να αλλάζει τα δεδομένα απόδοσης και για αυτά, οπότε και το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι ιπποδύναμη πλέον των 85 ίππων.
Η αίσθηση που έχω (με περισσότερα από 10k km μετά την αναβάθμιση) είναι πως το μηχανάκι θα έπρεπε να έρχεται έτσι από το εργοστάσιο. Ας όψονται όμως οι διάφοροι περιορισμοί και το τμήμα μάρκετινγκ ……
Πρόκειται βασικά για ένα μηχανάκι pas-partout το οποίο δεν κάνει τίποτα εξαιρετικά αλλά σχεδόν τα πάντα αρκετά καλά.
- Φορτώνεται ικανοποιητικά για πολυήμερο ταξίδι, καθώς δεν είναι και μικρού μεγέθους παρόλο που το χαρακτηρίζει λεπτό προφίλ
- Είναι αρκετά έως και πολύ άνετο για μεγάλα ταξίδια
- Έχει αρκετές ενδείξεις για τον οδηγό
- ΔΕΝ έχει την πληθώρα των σύγχρονων ηλεκτρονικών τα οποία θεωρώ περιττά και εν δυνάμει πηγή προβλημάτων - έχει όμως τα βασικά, ίσως και λίγο παραπάνω από ότι είναι απαραίτητο
- Χαρακτηρίζεται από καλή οικονομία εντός και εκτός πόλης, τυπικά Μ.Ο. στο 4.4 l/100km και σχετικά δύσκολο να το ανεβάσει κανείς αυτό πάνω από το 5 με νόμιμες ταχύτητες και στρωτή χρήση. Η αυτονομία του είναι οκ αν και θα προτιμούσα λίγο περισσότερο βάρος για μεγαλύτερης χωρητικότητας τεπόζιτο. Τα 16 λίτρα θα προτιμούσα να ήταν 18 αν όχι και 20 ακόμα.
- Στη χρήση, το αισθάνεσαι αρκετά ελαφρύ αλλά και “μαλακό” ως αίσθηση και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο σε στροφιλίκι, ακόμα και με την απουσία ρυθμίσεων στο μπροστινό. Το νιώθεις αρκετά ικανό με όρια σημαντικά πέρα από αυτά του μέσου αναβάτη.
- Η απόδοση του κινητήρα μετά τη βελτίωση αναβαθμίζει σημαντικά την απόκριση του γκαζιού, γεγονός που σε συνδυασμό με το μικρό σχετικά βάρος κάνει την όλη εμπειρία ενδιαφέρουσα. Ουσιαστικά υπάρχει ισχύς εκεί που στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζεται και σε συνδυασμό με την φιλική προς την τσέπη κατανάλωση, αποτελεί καλό συνδυασμό. Για οδηγούς μεγαλύτερων και ισχυρότερων μοτό, η διαθέσιμη απόδοση δεν θα εντυπωσιάσει ούτε στα χαρτιά ούτε στο δρόμο, είναι όμως χρησιμοποιήσιμη χωρίς εκπλήξεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ήθελα περισσότερη !!!
- Έχω κάνει απλές διαβάσεις χωματόδρομων και ήπιες διαδρομές off χωρίς κανένα πρόβλημα ιδιαίτερα υπό το πρίσμα της πλήρους δικής μου ανικανότητάς επ’ αυτών των τερέν.
Μειονεκτήματα. Εννοείται πως υπάρχουν. Καταρχάς το υποκειμενικό της υπόθεσης: η εμφάνιση. Σε ορισμένους μπορεί να μην “γεμίζει το μάτι”. Προσωπικά ένας από τους λόγους που με τράβηξαν αρχικά στο 650 ήταν οι λεπτές του γραμμές σε σχέση και με άλλα μεσαία on-off που είναι πιο “φουσκωμένα”. Για τα Mega On-Off ούτε λόγος για σύγκριση στο οπτικό της υπόθεσης. Η ανεμοκάλυψη την οποία προσφέρει και δη με την εργοστασιακή ζελατίνα εμπίπτει στο όριο του κωμικού. Βέβαια η ευστάθειά του στα πολλά χλμ και με βαλίτσες είναι σαφέστατα καλύτερη με τη μαμά ζελατίνα, παρά με τις περισσότερες ψηλές after market. Η άνεση του οδηγού βέβαια, όχι.
Θα προτιμούσα να υπήρχε η δυνατότητα ρύθμισης της μπροστινής ανάρτησης, ανάλογα με τις επιλογές στο “χωμάτινο” F800GS. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η λειτουργία της ανάρτησης δεν θα προβληματίζει καθόλου - άλλωστε σε όλα τα συγκριτικά reviews που έχω διαβάσει, αναφέρεται πως για χρήση στο δρόμο, η συμπεριφορά των F650/700GS είναι καλύτερη από αυτή του F800GS. Απλά δεν έχω προσωπική εμπειρία από το 800 για να διαμορφώσω δική μου άποψη.
Ο βασικός του εξοπλισμός παρόλο που προσωπικά τον θεωρώ αρκετά πλήρη (ABS, ASC, Led flash, TPMS, θερμαινόμενα grip, trip computer και πολλαπλές ακόμα ενδείξεις) με τα σημερινά δεδομένα φαντάζει λιτός - κάτι που τελικά θα πω πως δεν με προβληματίζει.
Σε προσωπικό επίπεδο ορισμένα από τα σημερινά καλούδια θα μου ήταν ευπρόσδεκτα αλλά όχι απαραίτητα (cornering ABS, cornering lights, shifter) άλλα όμως θα μου ήταν ανεπιθύμητα έως και ενοχλητικά (keyless, ηλεκτρονική τάπα ρεζερβουάρ, ραντάρ εγγύτητας).
Κάτι που αξίζει να έχει υπόψη κάποιος υποψήφιος αγοραστής, είναι πως οι προσφερόμενες από τη BMW βαλίτσες Vario, είναι μεν στιβαρές και προσφέρουν τη δυνατότητα αυξομείωσης του διαθέσιμου όγκου τους, είναι όμως πολύ βαριές (6kg η κάθε βαλίτσα άδεια) και για αγορά ως καινούργιες, πολύ ακριβές. Σε περίπτωση που βρει κάποιος μηχανάκι χωρίς τον σκελετό στήριξής τους (ο οποίος ομολογουμένα είναι πολύ στιβαρός και σχετικά διακριτικός οπτικά) θα μπορούσε να προμηθευτεί λύσεις τρίτων κατασκευαστών και όχι BMW.
Ως αγορά μεταχειρισμένο (μόνο έτσι είναι διαθέσιμο πλέον καθώς τα τελευταία μοντέλα παρήχθησαν το 2017 και διατέθηκαν στην αγορά μέχρι και το 2018) δεν υπάρχουν και πολλά προσφερόμενα στη χώρα μας. Αυτό αντικατοπτρίζει και τον μικρό συγκριτικά αριθμό πωλήσεων του μοντέλου, αλλά πιθανώς και την τάση των κατόχων να το κρατούν ως βολικό all rounder. Σε γενικές γραμμές και αυτά που πωλούνται κρατούν σχετικά υψηλές τιμές για μεσαίας κατηγορίας on-off που τα έχει πλέον τα χρονάκια του - ιδιαίτερα αν το συγκρίνει κανείς με τα προσφερόμενα μεταχείρω F650GS twin. Τυπικά η διαφορά τιμής μεταξύ των δύο μοντέλων σε ανάλογη κατάσταση, χιλιόμετρα και εξοπλισμό είναι της τάξης των 1500 - 2000 Ευρώ. Προφανώς υπάρχει πάντα διαφορά στην ηλικία τους, καθώς το 700 (2013 - 2018) αντικατέστησε το 650 (2008 - 2012).
Ευλογώντας τα δικά μου γένια, θα πως πως το 700 το θεωρώ ως μια ιδιαίτερα αξιόλογη περίπτωση για αγορά μεταχειρισμένο, καθώς βελτιώνει σε πολλά σημεία - μερικά ουσίας, μερικά πιο επιφανειακά το 650, το οποίο ήταν ήδη ένα αξιόλογο μηχανάκι. Επί χάρτου τουλάχιστον δεν μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση τα νεότερα μοντέλα στην κατηγορία από την BMW (τα F750 & F850 GS) τα οποία θεώρησα υπερβολικά πιο βαριά αλλά και υπερβολικά υπερτιμημένα. Υπό το πρίσμα δε της αναβάθμισης της απόδοσης του κινητήρα του 700 ως μια απλή και ασφαλή διαδικασία την οποία είχα υπόψη και πριν ακόμα της αγοράς του, ούτε που σκέφτηκα ποτέ την αγορά ενός από τα νεότερα αυτά μοντέλα.
Στις συστηματικές φθορές / βλάβες, αξίζει να αναφερθούν τα ρουλεμάν τιμονιού, τα οποία φαίνεται να αποτελούν ολίγον μελανό σημείο σύμφωνα με το διεθνές ιντερνετικό κουτσομπολιό αλλά και την προσωπική μου εμπειρία. Στο 650 χρειάστηκε να αλλάξω ρουλεμάν τιμονιού στις 42k km (μοντέλο 2010 και το είχα πάρει με 14k km) και στο 700 το πήρα με ρουλεμάν τα οποία ήδη χρειάζονταν αλλαγή.
Με το 650 δεν είχα κάποια εμπειρία αναγκαιότητας αλλαγής πηνίων, όπως συχνά αναφέρεται από τη βάση χρηστών. Βέβαια καθώς κατά κανόνα έχω και μικρότερο μηχανάκι για χρήση εντός πόλης, δεν βρισκόταν συχνά σε δυσμενές θερμοκρασιακά περιβάλλον, μια κατάσταση που φαίνεται να επιδεινώνει το αναφερόμενο πρόβλημα. Το 700, δεν το έχω ακόμα για αρκετό χιλιομετρικό ή χρονικό διάστημα για να μπορώ να σχολιάσω επί της μακροβιότητας των πηνίων. Παρατήρησα πάντως, ότι έχει αλλαχθεί από τη BMW η θέση του ανορθωτή σε σημείο λιγότερο επιρρεπές στη θερμότητα του κινητήρα σε σχέση με το 650.
Για όποιον ενδιαφερόμενο, να αναφέρω επίσης και την ύπαρξη μια ελληνικής ομάδας FB η οποία επικεντρώνεται στα F700GS & F650GS: F700GS Hellas
Τελευταία επεξεργασία: