Honda CX 500/650 Turbo

Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Πίσω στις αρχές τις δεκαετίας του '80 η Honda παρουσίασε την πρώτη μηχανή παραγωγής με turbo, την CX500 Turbo. Ο V2 κινητήρας των 497 cc με τις τετραβάλβιδες κεφαλές, απέδιδε 82 ίππους στις 8.000 σαλ και έδινε τελική πάνω από 200 χαω.


Βασισμένη στην απλή CX 500 (της οποίας όμως ο κινητήρας είχε από την σχεδίασή του προ-μελετηθεί για εγκατάσταση στροβιλοσυμπιεστή), άφησε τον κόσμο άναυδο και τον ανταγωνισμό να τρέχει και να μην φτάνει.

Με δύο on board computers (μιλάμε για 1981), με σύστημα ψεκασμού πολλαπλών αισθητήρων, με "εξωπραγματικό" για τα τότε δεδομένα πίνακα οργάνων


με τις εντυπωσιακές χρυσές ζάντες της Comstar και μετάδοση με άξονα,



και με πρωτοποριακό (πάντα για τα τότε δεδομένα) φέρινγκ, είχε όλες τις περγαμηνές για να γίνει μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας Sport - Touring.

Παρήχθει σε 5.400 κομμάτια το 1982, και το 1983 έδωσε την θέση της στην CX 650 Turbo....


Το 1983, για να αντιμετωπίσει τα θέματα της υστέρησης στην απόκριση (turbo-lag), η Honda παρουσιάζει την CX 650 Turbo










Tα κυβικά γίνονται 673, η συμπίεση απο 7.2 πάει στο 7.8, η ιπποδύναμη ανεβαίνει στα 100 άλογα (απο τις κορυφαίες της εποχής), ενώ συγχρόνως μειώνεται και η μέγιστη πίεση του τούρμπο ώστε ν βελτιωθεί η οδηγησιμότητα. Επίσης έχει αναθεωρημένο σύστημα ψεκασμού και πίσω αμορτισέρ με ρύθμιση απόσβεσης. Με μόνο 1.777 να έχουν κατασκευαστεί, είναι μιά απο τις σπανιώτερες Honda παραγωγής, με τις 1.200 απο αυτές να έχουν πάει στην Βόρεια Αμερική.


Αυτό που οδήγησε στην εμπορική αποτυχία αυτήν την τόσα υποσχόμενη μηχανή ήταν η ασχετοσύνη ιδιοκτητών και συνεργείων. Οι πρώτοι δεν τηρούσαν την οδηγία της Χόντα να αφήνουν την μηχανή να δουλέψει στο ρελαντί για τρία λεπτά πρίν την σβήσουν (μερικοί μάλιστα ρίχνανε και την συνηθισμένη ξερογκαζιά πριν το σβήσιμο). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η τουρμπίνα (που γυρνούσε σε μερικές δεκάδες χιλάδες στροφές) να συνεχίζει να γυρίζει για αρκετή ώρα με τον κινητήρα σβηστό και άρα χωρίς λίπανση. Αποτέλεσμα: αρπαγμένα ρουλεμάν.


Το δεύτερο κεφάλαιο της ασχετοσύνης ήταν οι "μηχανικοί" της εποχής. Φανταστείτε, τούρμπο και ψεκασμός το 1982....... Η Χόντα, στην προσπάθειά της να καταπολεμήσει αυτή την άγνοια ΔΩΡΙΣΕ τις μισές απο τις 1.200 μηχανές που πήγαν στην Β. Αμερική, σε εκπαιδευτικά ιδρύματα μηχανικών, ώστε οι μαθητές (και μέλλοντες μηχανικοί) να εξοικειωθούν με την νέα τεχνολογία, και με την συμφωνία πως μετά την εκπαίδευση όλες αυτές οι μηχανές (που στα πλαίσια της διδασκαλίας θα είχαν διαλυθεί στα εξ ων συνετέθησαν) θα καταστρεφόταν. Το ότι στην Αμερική τελικά ταξινομήθηκαν αρκετά περισσότερες μηχανές απο τις 600 της επίσημης εισαγωγής, χώρια που πολλές αλλάζουν χέρια στην μαύρη αγορά, χωρίς χαρτιά κλπ, οδηγεί στο συμπέρασμα πως αυτή η συμφωνία δεν τηρήθηκε......
 

nikosp

Μέλος
Περιοχή
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Όνομα
nikos
Μοτό
HONDA DOMINATOR 650
Διαμάντι από μηχανικούς που με κάποιο τροπο καπάκωσαν το marketing.

Μόνη ένσταση και λάθος <<την οδηγία της Χόντα να αφήνουν την μηχανή να δουλέψει στο ρελαντί για τρία λεπτά πριν την σβήσουν>>
αυτό είναι ματσολια μηχανικού η παπαρια της honda για να δικαιολόγηση τα αδικαιολόγητα.
 

asotosios

Μέλος
Όνομα
Ευγενιος
Μοτό
Moto Guzzi Breva 1100 2007 ABS
Διαμάντι από μηχανικούς που με κάποιο τροπο καπάκωσαν το marketing.

Μόνη ένσταση και λάθος <<την οδηγία της Χόντα να αφήνουν την μηχανή να δουλέψει στο ρελαντί για τρία λεπτά πριν την σβήσουν>>
αυτό είναι ματσολια μηχανικού η παπαρια της honda για να δικαιολόγηση τα αδικαιολόγητα.
Αυτο ειναι παγια τακτικη σε ολα τα τουρπο...συμπεριλαμβανομενου και τα αυτοκινηταδικα...
Καλο ζεσταμα πριν give them the beans (που λεν και οι φιλοι μας οι Αγγλοι), ετσι ζεστενονται ολα τα σωθηκα συμπεριλαμβανομενου και της τουρμπινας, και καλο κρυωμα πριν το σβησεις...
ιδανικα στο κρυωμα να συμπεριλαμβανετε και αερατη οδηγηση (χαλαρη) πριν φτασεις...
πολλοι που αγνοουν το παραπανω περνουν συντομα τις τουρμπινες στο χερι...
 

Translatoras

Μέλος
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
R1200GS
Τέλη δεκαετίας '80.
Πλατεία Κοραή, Πειραιά.
Στο ισόγειο της Ιωνιδείου Προτύπου Σχολής στεγαζόταν κατάστημα μοντελισμού. Συναρμολογούμενα τα λέγαμε τότε.

Κάποιος από τους εργαζόμενους εκεί είχε την CX500T.
Την έβλεπα κάθε μεσημέρι στο σχόλασμα και "κόλλαγα" για κάμποση ώρα. Μετά έτρεχα να κυνηγήσω την Ντόρα (το άλλο απωθημένο μου).

Κουκλάρες και οι δύο.
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Τέλη δεκαετίας '80....
Την έβλεπα κάθε μεσημέρι στο σχόλασμα και "κόλλαγα" για κάμποση ώρα. Μετά έτρεχα να κυνηγήσω την Ντόρα (το άλλο απωθημένο μου).

Κουκλάρες και οι δύο.
Φώτο του CX 500 έχουμε. Είμαστε εν αναμονή φωτογραφιών της Ντόρας....... :D
 

Translatoras

Μέλος
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
R1200GS
Φώτο του CX 500 έχουμε. Είμαστε εν αναμονή φωτογραφιών της Ντόρας....... :D
Εεεεε..........Ναι......ξέρεις.............

Δεν μου έδωσε ποτέ φωτογραφίες της, ....................μόνο μια δικαστική εντολή με κάτι περιοριστικούς όρους. :pointu::pointu::pointu:

Για να μην σπαμάρω άλλο,

κάποτε την αγόρασα (τη CX500T εννοώ) σε μοντέλο συναρμολογούμενο (εκπληκτικής ποιότητας) και την έβλεπα καθημερινά, μέχρι που τη θρυμμάτισε το αδελφάκι μου
σε μια πράξη αντεκδίκησης.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αυτο ειναι παγια τακτικη σε ολα τα τουρπο...συμπεριλαμβανομενου και τα αυτοκινηταδικα...
Καλο ζεσταμα πριν give them the beans (που λεν και οι φιλοι μας οι Αγγλοι), ετσι ζεστενονται ολα τα σωθηκα συμπεριλαμβανομενου και της τουρμπινας, και καλο κρυωμα πριν το σβησεις...
ιδανικα στο κρυωμα να συμπεριλαμβανετε και αερατη οδηγηση (χαλαρη) πριν φτασεις...
πολλοι που αγνοουν το παραπανω περνουν συντομα τις τουρμπινες στο χερι...


Ακριβώς!!!!
Γι αυτό και με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών, δεν υπάρχει turbo χωρίς turbo timer πλέον!!!! After market βέβαια (απορία: γιατί οι εταιρείες, ενώ ακόμα ακολουθούν τις ίδιες πρακτικές συμβουλών, δεν τα βάζουν σε όλα τα turbo?)
Όπως επίσης κάθε κάτοχος τουρμπινάτου που σέβεται εαυτόν και όχημα, έχει θερμόμετρο λαδιού (πατάει τέζα από 80°C και πάνω) και πυρόμετρο (άλλη ιστορία-χρησιμότητα).
 

asotosios

Μέλος
Όνομα
Ευγενιος
Μοτό
Moto Guzzi Breva 1100 2007 ABS
Ακριβώς!!!!
Γι αυτό και με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών, δεν υπάρχει turbo χωρίς turbo timer πλέον!!!! After market βέβαια (απορία: γιατί οι εταιρείες, ενώ ακόμα ακολουθούν τις ίδιες πρακτικές συμβουλών, δεν τα βάζουν σε όλα τα turbo?)
Όπως επίσης κάθε κάτοχος τουρμπινάτου που σέβεται εαυτόν και όχημα, έχει θερμόμετρο λαδιού (πατάει τέζα από 80°C και πάνω) και πυρόμετρο (άλλη ιστορία-χρησιμότητα).
Και φυσικά μπαρομετρο για να βλέπεις ποτε ξεκινάει να φουσκώνει καθώς και μέχρι πόσο φουσκώνει το σαλιγκάρι κάτω απο το κάπο...


Send from my Moto Guzzi Breva 1100 :) πηγαίνοντας Tapa Tapa Tapa Talk
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Στη Θεσσαλονικη ειχαμε μια 500αρα την οποια χαζευαμε επι ωρες
στο τοτε νυφοπαζαρο της Κουσκουρα, μπροστα στα παγωτα 'Ωραια''.
Επι πολλα χρονια μετα ηταν ακινητη μπροστα στο φυλακιο της Πυροσβεστικης(οδος Π.Νικολαου).
Αραγε ηξερε κανεις την σπανιοτητα του μοντελου ή το τρωει καμμια μαντρα....
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δυστυχώς έχουν χαθεί πολλά. ...Πασκάλ.
Και να ήταν μόνο το συγκεκριμένο μοντέλο. ...καλα θα ήταν.
Πίκρα το θέμα! !

Σταλθηκε απο advφον!!!
 

Translatoras

Μέλος
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
R1200GS
Κάποια στιγμή το αναζητούσα ως μεταχειρισμένο μήπως και έπεφτα στον παλιό έρωτα από το μαγαζί με τα συναρμολογούμενα
(η Ντόρα, εν τω μεταξύ, είχε παντρευτεί).

Βρήκα ένα στη Ραφήνα, πήρα τηλέφωνο και όλα πηγαίναν καλά μέχρι που ο πωλητής είπε τη φράση:
«Το έχω βάψει και με ένα ωραίο μπλε διπλής ακρυλικής, θα ξετρελαθείς φίλε!»

Όντως ξετρελάθηκα ή καλύτερα «σκέτο τρελάθηκα».

Τελικά η μοίρα (και το δικαστήριο χαχα) με κράτησε μακριά από τη Ντόρα και η Sikkens μακριά από το CX500T.

Η επιλογή πλέον ήταν μονόδρομος..............GTS1000A..........

...to be continued!
 
Top Bottom