O αγώνας ήταν αργός. Πιο αργός 3'' από τον περσινό, τον οποίο είχε νικήσει ο Βινιάλες με το Ντόβι 2ο και το Ρόσι 3ο
Ας δούμε τα περσινά αποτελέσματα:
Και τα φετινά:
Αν δούμε τα γυρολόγια του πρωτοπόρου επί 16 γύρους Ζάρκο (
συνημμένο pdf τα γυρολόγια όλων), αντιλαμβανόμαστε γιατί ήταν τόσο αργός ο αγώνας. Γύριζε στο ψηλό 1:55 συνεχώς (ενώ πίσω του οι Ντόβι-Πέτρουξ-Ρινς και Κρατς, γύριζαν στο χαμηλό 1:55), για να καταρρεύσει στο 1:56 πριν τον περάσουν και να πέσει έως και το 1:58 στον τελευταίο γύρο!
Αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ΄'οτι 5 τουλάχιστον αναβάτες έγραψαν καλύτερο χρόνο από τον απόλυτο χρόνο πίστας στο Q2 (όχι ρεκορ γύρου αγώνα, άλλο αυτό) που είχε ο Χόρχε από το 2008, τότε αντιλαμβανόμαστε για πόσο αργό γυρολόγιο μιλάμε στους πρώτους 16 γύρους!
Αυτό ουσιαστικά και σε συνδιασμό με την ψυχολογία όλων στον 1ο αγώνα της χρονιάς, διαμόρφωσε τον αγώνα κι έδωσε το θέαμα που είδαμε. Κράτησε 8 αναβάτες κοντά για τα 2/3 του αγώνα και έδωσε 3 γκρουπάκια που έγιναν μάχες στους τελευταίους 6 γύρους για όλες τις θέσεις της 10αδας!!!
Γιατί λοιπόν δεν περνούσαν νωρίτερα τον Ζάρκο;;;;
Μα..., προσπάθησαν! Αλλά προτίμησε να καταστρέψει τον αγώνα όλων -κυρίως του Ρόσι λόγω timing- και φυσικά να καταστρέψει και το δικό του αγώνα!
Βλέποντας με τη σειρά όσοι προσπάθησαν να τον περάσουν, ότι ο τύπος αντιστέκεται μεν, αλλά δε μπορεί να φύγει και να κάνει διαφορά από την άλλη, έκατσαν και περίμεναν τη φθορά του (αποφεύγοντας δική τους αντίστοιχη φθορά), που ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι θα συμβεί! Και φυσικά συνέβη και το μέγιστο θύμα ήταν αυτός. Αν έμενε πίσω από τον 4ο περίπου γύρο όπου τον πέρασε ο Μάρκ 1η φορά, αν έμενε εκεί στην 4αδα κι όχι 1ος, θα τερμάτιζε πολύ ψηλότερα, έχοντας γλιτώσει φθορά στα λάστιχά του! Αλλά προτίμησε να πιέσει, με αποτέλεσμα τη μέγιστη φθορά από την αντίσταση διαδοχικά σε όλους! Βλέπετε οι υπόλοιποι προσπάθησαν 1, ή 2 φορές και τον πέρασαν. Τέλος
Αυτός είχε 4*2 τουλάχιστον σε προσπάθεια!!!
Σε όλο αυτό έπαιξε ρόλο και "ο 1ος αγώνας"...! Όλα άγνωστες ποσότητες! Πάνω κάτω γνωρίζουν τι να περιμένουν οι αναβάτες, τόσο από τους ίδιους, όσο κι από τους κύριους αντιπάλους τους! Αλλά στο περίπου γνωρίζουν, όχι ακριβώς. Το "ακριβώς", το μαθαίνουν την ώρα που σβήνουν τα φώτα. Έτσι λοιπόν όλοι επέλεξαν στάση αναμονής και φθορά των άλλων. Στο τελευταίο 1/3 το πράγμα ξεκαθάρισε, φάνηκαν οι δυνάμεις κι οι αδυναμίες και τα έδωσαν όλα!!!
Ας δούμε λίγο τα περσινά σε σχέση με τα φετινά αποτελέσματα, για να δούμε και την εξέλιξη των μοτό.
Σε 1η ανάγνωση βλέπουμε μια βελτίωση του 1ου Χοντα(ΜΜ93 και πέρσι και φέτος) κατά 7''
, σε σχέση με τον 1ο. Αλλά πέρσι είπαμε ήταν πιο γρήγορος ο αγώνας!
Ετσι βλέπουμε πράγματι μια βελτίωση των Χόντα κατά 4'' περιπου.
Αντίστοιχα τα ΥΑΜΑΗΑ είναι στο ίδιο επίπεδο και τα Ντουκάτι ελαφρώς βελτιωμένα.
Αλλά εδώ μιλάμε για πίστα που παραδοσιακά βολεύει ΥΑΜΑΗΑ-Ντουκάτι....
Άρα οι πλέον βελτιωμένοι είναι οι Χονταίοι! Και θα το δούμε αυτό σε πίστες που τους βολεύουν, αν οι άλλοι δεν αντιδράσουν ανάλογα!!! Σε Αργεντινή και USA βλέπω Μάρκεθ-Κρατς και Ντάνι στην 4αδα με νικητή έναν από αυτούς πάντα (και μάλλον τον Μάρκεθ
) και σφήνα το Ντόβι.
Το 3 στους 4 να είναι Χόντα, θα χαλάσει μόνο αν ο Ντάνυ λόγω συνθηκών θερμοκρασίας κλπ, δε μπορεί να ζεστάνει λάστιχο. Και τότε θα μπει και 2ο Ντουκάτι στο παιχνίδι!!!
Η ΥΑΜΑΗΑ πρέπει να δουλεψει πολύ για να φτάσει στο επίπεδο των άλλων!
-Λορέντζο
Τα τελευταία νέα, λένε για τακάκι που έφυγε από τη δαγκάνα και δεν είχε φρένα. Βρέθηκε το τακάκι σε αμμοπαγίδα (
«Από το δεύτερο γύρο είχα πρόβλημα με το μπροστά φρένο κι έτσι προσπαθούσα να φρενάρω περισσότερο με το πίσω».
«Στο γύρο που έπεσα είχα ήδη καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τα φρένα και στην 4η στροφή συνειδητοποίησα ότι δεν είχα καθόλου φρένα».
Τι συνέβη; Ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί τελείως, πάντως ο
Jorge αποκάλυψε:
«Όταν ήρθε η μοτοσυκλέτα στο γκαράζ, είδαμε ότι είχε ένα τακάκι και όχι δυο. Πήγαμε στην 4 και το ψάξαμε, αλλά δεν το βρήκαμε...»
«Δεν ξέρω τι φταίει ούτε θέλω να ρίξω ευθύνες... πιστεύω στην Ducati και θεωρώ θα βρει τι έφταιξε».
Να σημειωθεί ότι τελικά βρέθηκε το άλλο τακάκι σε αμμοπαγίδα της πίστας!) http://www.motograndprix.gr/content.aspx?id=28666
-Βινιάλες
Σε σχέση μετα δοκιμαστικά όλο το ΣΚ, δε θα έλεγα κακό τον αγώνα του! Μάλλον καλός ήταν, ειδικά σε επίπεδο ρυθμού! Κι αν είχε καλύτερο αποτέλεσμα Q2, θα τερμάτιζε ψηλότερα, αφού έκανε και ταχύτερους γύρους στη μέση και στο τέλος του αγώνα. Αρα τα μεγάλα του προβλήματα έχουν λυθεί!
Πολύ καλοί και οι Κρατς-Πέτρουξ! Ειδικά ο Πετρούτσι, αν επέλεγε medium αντί για soft μπροστινό, θα είχε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα, το είπε κι ο ίδιος. Αλλά οι αγώνες δε γίνονται με "αν"!!! (προς γνώση λοιπόν
)
Για το νικητή τα είπαμε. Αν και πολύ πίσω στην εκκίνηση και με κακή εκκίνηση έχασε και θέσεις, παρέμεινε ψύχραιμος, έδωσε καθαρές μάχες κι όπου/όταν ακριβώς έπρεπε! Δεν έκανε ούτε μια λάθος κίνηση, ούτε μια λάθος επίθεση χωρίς αποτέλεσμα!!!! Όποιον περνούσε, τέλος! Τον περνούσε και "γεια"
Αριστος ο αγώνας του, προς μίμηση η εφαρμογή της τακτικής του!!!!
Ο Μαρκ, ότι και να πω λίγο θα είναι!
Ότι καλύτερο υπάρχει στον έλεγχο της μοτό !!! Αυτό που έκανε ανάμεσα σε Ζάρκο και Ντόβι στα φρένα της 1, απλά δε γίνεται!!!!
Κι ο "γέρος";;;
Τπτ! Δε χωράει σχολιασμός για το θρύλο των αγώνων motogp!!! Μόνο respect!
Mακάρι να είναι καλά και να τον χαιρόμαστε γι άλλα 3 τουλάχιστον χρόνια. Είμαστε τυχεροί για όσα ζούμε στο motogp και όλα οφείλονται σ αυτόν!!!
Εδώ το αρχείο με το γυρολόγιο