Ο υπάλληλος του Σαρακάκη έπαθε πλάκα μαζί μου, αλλά δεν σχολίασε τίποτα, τι να πεί ο άνθρωπος....
Καλησπέρα, ήρθα να δω το "νέο" Africa.
Βεβαίως, με την ησυχία σας.
Μπορώ να τη καβαλήσω;
Φυσικά!
Μετά την έγκριση για τη "καβάλα" ο "τσουπωτούλης" κύριος με την γραβάτα (εγώ) ανεβαίνει πάνω στην Africa...
Πιάνω τιμόνι, κουνάω δεξιά-αριστερά. Τσιμπάω φρένο, βυθίζω το μπροστινό κουνώντας πάνω-κάτω. Κατεβάζω το σταντ, ανεβαίνω όρθιος στα πατητά και σφίγγω με μηρούς και γόνατα το ντεπόζιτο... Στο μεταξύ ο υπάλληλος έχει κουφαθεί, βλέπει έναν καλοντυμένο τύπο να τεστάρει στατικά το Africa και η εικόνα δεν του "κουμπώνει", χα χα χα, γελάω από μέσα μου γιατί νιώθω τη ματιά του.
Λοιπόν... δεν μου άρεσε... ή μάλλον πιο σωστά πρέπει να πω πως δεν με κέρδισε!!!
Όχι γιατί δεν αξίζει αλλά γιατί επιβεβαίωσα τη συνολική μου αίσθηση την οποία είχα εκφράσει πολλούς μήνες πριν, είναι μία από τα ίδια. Θα μου πει κάποιος μα στατικά τι να καταλάβεις; Σωστό! Από κινητήρα δε μπορώ να καταλάβω τίποτα! Όμως...
Για παράδειγμα όσοι έχετε καβαλήσει ή είστε ιδιοκτήτες ενός π.χ. KTM 990 θα θυμόσαστε την αίσθηση της διαφοράς με το πρώτο καβάλημα, έτσι δεν είναι; Η διαφορετικότητα της φιλοσοφίας κάνει έντονη τη παρουσία της από τη πρώτη στιγμή.
Η νέα Africa είναι γνήσιος απόγονος την Ιαπωνικής σχολής. Όταν ανέβεις πάνω της η αίσθηση είναι η απολύτως γνώριμη. Και είναι κακό αυτό; Για κάποιους προφανώς όχι, για εμένα ναι.
Δεν ήθελα απαραίτητα να μιμείται την Ευρωπαϊκή σχολή, αλλά ήλπιζα -λανθασμένα ίσως- πως το νέο Africa θα απέπνεε μια ξεχωριστή αίσθηση σε σχέση με τις μέχρι σήμερα κατασκευές των Ιαπωνικών εργοστασίων.
Επίσης... Σε αντίθεση με αυτό που περίμενα είχε βαρύτερη αίσθηση από την -για μένα- αναμενόμενη... και η συγκεκριμένη της έκθεσης είναι κενή υγρών. Συγκεκριμένα μου φάνηκε βαρύτερο από το "βαρύ" Tenere μου που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2008. Η συγκεκριμένη έκδοση ήταν αυτή με το ABS αλλά χωρίς το DCT. Αυτό μεταφράζεται σε 212 κιλά κενή υγρών. Το Tenere είναι 208 γεμάτο (με 23 λίτρα βενζίνης) και περίπου/κάπως/παρόμοια αίσθηση είχα.
Στα αρνητικά βάζω πως οι καθρέπτες έδιναν την αίσθηση μειωμένης ορατότητας.
Στα θετικά του το πολύ καλό κούμπωμα των γονάτων στο ντεπόζιτο και στη καθιστή και στην όρθια θέση. Κατά μήκος της ρίζας του ντεπόζιτου υπάρχει μια πλαστική "φάσα" που φαίνεται να λειτουργεί ως "κόλλα" στο παντελόνι μόλις σφίξεις λίγο τα πόδια σου, πόσο μάλλον σε ένα εντουράδικο παντελόνι. Εκεί έκαναν πολύ καλή δουλειά, χωρίς η θέση οδήγησης να έχει επιθετική στάση.
Σε αντίθεση με τον Γιώργο (XLG) η ποιότητα των πλαστικών και της βαφής μου άρεσε πάρα πολύ!
Το ύψος της σέλας ήταν τοποθετημένο στη χαμηλή θέση (φαίνεται στις φωτογραφίες) και όντως έχεις καλό πάτημα.
Μια έξτρα πληροφορία που αποκόμισα είναι πως στην απλούστερη έκδοση (χωρίς ABS και DCT) θα φέρουν μόνο 4-5 κομμάτια καθώς δεν περιμένουν ζήτηση για αυτή την έκδοση.
Μπορεί ο κινητήρας να είναι τόσο καταπληκτικός που να σε κερδίσει αμέσως, δε ξέρω.
Η άποψη μου είναι πως αν σου αρέσει το Africa και θες κάτι διαφορετικό στο χώμα και να ανήκει στη κατηγορία των Mega On/Off πρέπει κάποιος να χώσει το χέρι βαθιά στη τσέπη και να πάρει την full έκδοση με το DCT.
Αυτά τα ολίγα ως μια πρώτη εντύπωση!