Έχω πολλές ενστάσεις για αυτά που διαβάζω. Κάπου νιώθω ότι μπερδεύεστε σχετικά με τις εργασίες που καλείται να κάνει το ελατήριο και στις εργασίες που καλείται να εκτελέσει το υδραυλικό σύστημα μιας ανάρτησης. Το δεύτερο υπάρχει για να ελέγξει το πρώτο, δηλαδή το υδραυλικό σύστημα είναι που φροντίζει να ελέγχεται η κίνηση του ελατηρίου.
Η δύναμη του ελατηρίου δεν αρκεί για να επηρεάσει τα υδραυλικά της ανάρτησης, δεν μπορεί δηλαδή η αντικατάσταση ενός ελατηρίου με σκληρότερο να επηρεάσει τη ταχύτητα με τη οποία θα περάσει το λάδι από τις μεγάλες και μικρές οπές του υδραυλικού συστήματος. Aν ασκεί μια επιρροή σε αυτό το ελατήριο, αυτή είναι αμελητέα.
Αυτό που μπορεί να συμβεί Γιάννη
Aldebaran στο παράδειγμα της δικής σου περίπτωσης είναι πως βάζοντας ένα σωστό ελατήριο απεκάλυψες την αδυναμία της ανάρτησης σου. Δεν είναι το ελατήριο που ζέσταινε την ανάρτηση αλλά η κατασκευή της. Με την αντικατάσταση του ελατηρίου απλά είχες μια ανάρτηση που δούλευε σωστότερα αρχικά αλλά όταν ζεσταινόταν σου γινόταν πλέον πιο ξεκάθαρο σε σχέση με πριν που ήταν όλα εκτός προδιαγραφών. Ένα σωστό ελατήριο σε καμία μα καμία περίπτωση δεν μπορεί να επιδεινώσει τη συμπεριφορά της ανάρτησης και σίγουρα θα τη βελτιώσει σε ότι αφορά το SAG της μοτοσυκλέτας (που δεν είναι μικρό πράγμα αυτό). Οι αποσβέσεις έρχονται για να κάνουν το fine tuning για αυτό και ξεκινάμε πάντα από ένα σωστό ελατήριο. Ή.... αν είμαστε σίγουροι πως η ανάρτηση είναι πατάτα ή δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην οδήγηση μας, πάμε μια και έξω στην αντικατάσταση της με μια καλή ανάρτηση -πακέτο- με το σωστό ελατήριο.
Κάποιες φορές διαβάζω για καλές αναρτήσεις οι οποίες μπορούν και "ακούνε" στα 1-2-3 κλικ. Η απορία που έχω εγώ είναι πόσοι από εμάς με το χέρι στη καρδιά νομίζουμε ότι "ακούμε" τη διαφορά που δίνουν αυτά τα 2-3 κλικ και μάλιστα σε πεδία που μεταβάλλονται διαρκώς όπως είναι τα βουνά.
Δε θα γράψω περισσότερα αλλά θα προτρέψω να το ψάξετε περισσότερο. Δείτε αυτό το σχετικά σύντομο βίντεο, είναι ένας από τους σχεδιαστές αναρτήσεων της ΚΤΜ τη δεκαετία του 2000. Έχω φυλαγμένα στα "αγαπημένα" τα βίντεο με τις συνεντεύξεις του γιατί μου αρέσει όπως τα λέει αυτός ο τύπος. Υπάρχει ένα σημείο όπου αναφέρεται στο placebo effect πολλών αναβατών και μάλιστα υψηλού επιπέδου οι οποίοι τρέχουν μέσα σε μια πίστα MX όπου περνάνε επαναλαμβανόμενα από σημεία ξανά και ξανά και θεωρητικά είναι πιο εύκολο να συγκρίνουν το πριν και το μετά. Φυσικά λέει και άλλα πράγματα αρκετά ενδιαφέροντα.
Η γνώμη μου είναι πως στο επίπεδο μιας adventure οδήγησης το παρακάνουμε με τις αναλύσεις μας. Αν η απόσβεση επαναφοράς σας δουλεύει σωστά σε 2 ή 12 κλικ για μένα είναι ΟΚ για τυπικές ΟΝοφφ-άδες. Αν σας αρέσει να το κυνηγάτε σα να οδηγείτε σε enduro ε, τότε τι να πω, αλλάξτε την.