Test Ride - Aprilia Tuareg 660

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R


Aprilia Tuareg 660.



Δε θυμάμαι άλλη φορά να οδήγησα μοτοσυκλέτα που να με μπέρδεψε τόσο πολύ. Τη στιγμή που την άφησα με απασχόλησε πολύ αυτή η σκέψη και η μόνη εξήγηση που μπορούσα να δώσω είναι πως βλέποντας τόσο καιρό τα βίντεο αλλά και διαβάζοντας τα specs ήμουν θετικά -και μάλιστα έντονα- προδιαθετημένος. Κάτι άλλο που πιθανά να έχει παίξει ρόλο είναι πως είναι η πρώτη On/Off μοτοσυκλέτα που πήρα για test ride από την απόκτηση του NUDA900R και μετά. Από τότε έχει προηγηθεί μόνο ένα test ride και αυτό ήταν αυτό του Honda NC750X (που δεν είναι On/Off).

Το Tuareg 660 που δοκίμασα είχε γράψει κάτι λιγότερο από 3000 χλμ και ως μοναδική έξτρα προσθήκη είχε μια Comfort σέλα η οποία πρόσθετε δυο πόντους σε ύψος. Δυστυχώς δε μπορώ να έχω τη σύγκριση, ο πωλητής όμως μου είπε πως επειδή είναι πιο μαλακή με το που κάθεσαι πάνω της ουσιαστικά οι δυο επιπλέον πόντοι μηδενίζονται και επανέρχεσαι στο ίδιο ύψος με τη στάνταρ σέλα.





Αλήθεια η ψέματα δε ξέρω πάντως εγώ σίγουρα θα επέλεγα την ψηλότερη σέλα καθώς και με αυτήν είχα μια περίεργη αίσθηση ότι το τιμόνι ήταν αρκετά ψηλά σε σχέση με ότι έχω συνηθίσει σε καθιστή θέση. Αντιθέτως σε όρθια θέση οδήγησης όλα ήταν τέλεια, ακριβώς όπως θα έπρεπε να είναι.
Στη θέση του συνεπιβάτη και κάτω από τη σέλα είναι κρυμμένες οι φωλιές όπου αυτός ή αυτή μπορεί να αγκαλιάσει με τα χέρια του/της, πιάνοντας και το λεπτό τμήμα του υποπλαισίου για να κρατηθεί καλά.








Με το που βάζεις το κλειδί και στρίψεις τη πρώτη σκάλα από τη θέση Lock προς τη θέση Off, που ουσιαστικά είναι μόνο το ξεκλείδωμα (πριν τη θέση On) το κλειδί δεν μπορεί να αφαιρεθεί. Προχωρώντας στη θέση On ανάβει η οθόνη με το σύνηθες πια καλωσόρισμα της κάθε εταιρείας. Ωραία οθόνη, φωτεινή και ευανάγνωστη.
Κάτω από την οθόνη μια αυτοκόλλητη ετικέτα προειδοποιεί για χρήση της μοτοσυκλέτας μέχρι τα 170 χλμ/ώρα όταν αυτή φοράει ελαστικά τύπου M+S με ένδειξη ταχύτητας R (Mountain + Snowflake).






Η βόλτα ξεκίνησε με μια εξαιρετική πρώτη εντύπωση από το βουτυρένιο και σαφές κιβώτιο ταχυτήτων. Τα εργοστασιακά πατητά είναι αρκετά φαρδιά και η αφαιρούμενη μαλακή γόμα που είναι τοποθετημένη στο εσωτερικό τους σε οδήγηση με όρθια θέση υποχωρεί εύκολα με το βάρος του αναβάτη και προσφέρει καλύτερο κράτημα στο πέλμα της μπότας. Φυσικά σε μεγάλη χωμάτινη βόλτα θα την αφαιρούσα.






Από την άλλη πλευρά το ποδόφρενο έχει στο τελείωμα του ένα αφαιρούμενο άκρο, με τη πολύ ενδιαφέρουσα δυνατότητα να το αναστρέψεις και χωρίς καμία άλλη παρέμβαση να έχει αυτομάτως ένα ποδόφρενο που θα σηκωθεί περίπου κατά έναν πόντο (αν αυτό βολεύει κάποιον καλύτερα στην άσφαλτο ή στο χώμα). Μιλώντας για φρένα να πω πως το πίσω είναι πραγματικά εξαιρετικό σε δύναμη και αίσθηση ενώ το μπροστά φαίνεται να του λείπει κάποια δύναμη αλλά έχει πολύ καλή αίσθηση και προοδευτικότητα καθώς συνεργάζονται εξαιρετικά οι μπροστινές αναρτήσεις. Να προσθέσω ότι οι μπροστινές δισκόπλακες μου φάνηκαν σχετικά λεπτές σε σχέση με ότι έχω συνηθίσει να βλέπω, πράγμα που δεν ξέρω αν έχει οποιαδήποτε θετική ή αρνητική επίδραση. Πάντως η μέτρια δύναμη του μπροστινού θεωρώ πως είναι μια εσκεμμένη επιλογή για τη πιθανή επίσκεψη στα χώματα και σε καμία περίπτωση δεν είναι μια αρνητική κριτική η οποία θα λειτουργούσε με οποιονδήποτε τρόπο αποτρεπτικά.







Όταν το βλέμμα σου πλανιέται πάνω της ανακαλύπτεις ότι είναι μια περιποιημένη μοτοσυκλέτα με ωραίο φινίρισμα σε όλα της τα μεταλλικά και πλαστικά μέρη. Οι ζάντες είναι ακτινωτές τύπου tubless το οποίο θεωρώ εν έτη 2023 ως μια αυτονόητη προσθήκη για μεγάλα On/Off. Ίσως για τα On/Off της μεσαίας κατηγορίας που ο κινητήρας περιορίζει τις υψηλές τελικές ταχύτητες και ίσως και τις παρατεταμένες Μ.Ω.Τ. να μην είναι τόσο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση είτε είναι μεγάλη είτε μια μεσαία On/Off είναι ένα στοιχείο που για εμένα είναι καλοδεχούμενο.












Ωραία, ποιοτικά και τακτοποιημένα όλα. Όμορφα πλαστικά καλύπτουν τα εκτεθειμένα σημεία του πλαισίου και του ψαλιδιού και η μεταλλική ποδιά καλύπτει αρκετά καλά την αντλία νερού. Είναι αλήθεια πως όποιος ασχολείται σοβαρά με τις χωμάτινες επισκέψεις αλλάζει εύκολα ποδιές και χούφτες στο τιμόνι αλλά είναι από τις μοτοσυκλέτες που όπως έρχεται από το εργοστάσιο είναι πολύ καλά προφυλαγμένη για τους περισσότερους ιδιοκτήτες οι οποίοι συνήθως θα κάνουν απλές χωμάτινες διελεύσεις.
Είναι κρίμα που ενώ το πρόσεξα δεν τράβηξα μια σωστή φωτογραφία στην δεξιά χούφτα, η οποία έχει ένα "αυτάκι" που αγκαλιάζει το ορθογώνιο μεταλλικό δοχείο του μπροστινού φρένου.






Η μπροστινή ανεμοκάλυψη για εμένα ήταν επαρκέστατη μέχρι τα 140 χλμ/ω. Δυστυχώς αν και εσκεμμένα έκλεισα το ραντεβού για τις 11:00 τελικά η κίνηση στους δρόμους και μέχρι τον Ασπρόπυργο -μέσω της παλιάς Εθνικής- ήταν έντονη. Έτσι τα 140 χλμ/ω δεν είναι μια ταχύτητα που μπορεί να σου δώσει μια συνολική εικόνα για το τι γίνεται από άποψη ανεμοκάλυψης αλλά σίγουρα είναι μια αποδεκτή ταχύτητα ταξιδιού για ένα μεσαίο On/Off. Οπότε για εμένα η προσφερόμενη ανεμοκάλυψη είναι ΟΚ, δεδομένου ότι σου αφήνει και πολύ καλό οπτικό πεδίο όταν επισκέπτεσαι χωμάτινες διαδρομές.













Τα Modes που ρυθμίζουν το στυλ οδήγησης ρυθμίζονται πολύ εύκολα από κουμπί σε θέση κάτω από το αντίστοιχο της μίζας. Ένα εξαιρετικά θετικό στοιχείο είναι πως η μοτοσυκλέτα θυμάται τη τελευταία θέση στην οποία έχεις αφήσει οποιοδήποτε modes ακόμη και αν το έχεις παραμετροποίησει. Στη θέση Off-road καταργείται το TC και το πίσω ABS και είδα κάπου ότι με παρατεταμένο πάτημα απενεργοποιείται εντελώς το ABS (εμπρός και πίσω). Δυστυχώς δεν το δοκίμασα οπότε το μεταφέρω με ένα ερωτηματικό.









Τέλος με τις φωτογραφίες και ερχόμαστε στα δύσκολα.

Όλος αυτός ο πλούτος των ηλεκτρονικών έχει ένα disadvantage, δεν σε αφήνει να "διαβάσεις" καλά τον χαρακτήρα ενός κινητήρα και είναι χρονικά αδύνατο να πειραματιστείς, να εκπαιδευτείς και να κατανοήσεις αν τελικά αυτός σου αρέσει ή δεν σου αρέσει.
Το να παίξεις με τα modes του Tuareg 660 είναι εύκολο αλλά το να παραμετροποιήσεις επηρεάζοντας το πόσο θέλεις εσύ (ή όχι) να παρεμβαίνει στο TC ή στο φρένο του κινητήρα δεν είναι εύκολη υπόθεση στα 30 λεπτά ενός test ride. Ακόμη και μιας ώρας να ήταν δε νομίζω ότι θα ήταν εφικτό καθώς θέλεις να οδηγήσεις για να προλάβεις ότι μπορείς από τα βασικά στοιχεία αίσθησης που σου δίνει μια μοτοσυκλέτα. Είναι κρίμα γιατί ειδικά σε μια μοτοσυκλέτα μεσαίας δύναμης και κυβισμού τα πράγματα είναι τραβηγμένα από τα μαλλιά και θέλεις να ξέρεις ποιο είναι το άνω άκρο της από άποψη δύναμης αλλά κυρίως ροπής (για εμένα).
Οπότε... η οποιαδήποτε εντύπωση που αποτυπώνω είναι αυτή που μου δόθηκε παίζοντας μόνο με τα modes URBAN/EXPLORE/OFF-ROAD.

Ανεβαίνω πάνω λοιπόν και η πρώτη αίσθηση είναι περίεργη καθώς όπως περιέγραψα και παραπάνω μου φάνηκε ότι κάθομαι ασυνήθιστα "μέσα" σε σχέση με ότι έχω συνηθίσει. Κάπως παλιομοδίτικο μου φάνηκε και μου θύμισε τις παλιές On/Off made in Japan. Σύντομα αποκαλύφθηκε η εξαιρετικά ελαφριά της αίσθηση και το πολύ καλό κέντρο βάρους που είχε συγκριτικά με το Tenere 700 (ξέρουμε πλέον ότι για αυτό ευθύνεται η όψη του ψευδορεζερβουάρ ενώ το πραγματικό κρύβεται κάτω από το μπροστινό τμήμα της σέλας). Ομολογώ βέβαια πως παρά το περίεργο αίσθημα φαίνεται πως τα χέρια ερχόντουσαν σε μια αρκετά ξεκούραστη θέση για μεγαλύτερα ασφάλτινα ταξίδια. Όμως νιώθω πως στο χώμα θα σηκωνόμουν αρκετά συχνά καθώς εκεί δεν "κούμπωνα" βάση συνήθειας αλλά και επειδή σε όρθια θέση ήταν όλα τέλεια με ένα στενό σημείο στο ρεζερβουάρ που αποτελεί τη συνέχεια μιας επίσης στενής σέλας στο σημείο αυτό. Πραγματικά αυτή η μοτοσυκλέτα με μπέρδευε γιατί έχει όλα τα καλά χαρακτηριστικά μιας On/Off με τεράστιες χωμάτινες δυνατότητες, ενώ καθισμένος στη σέλα της νομίζεις ότι καβαλάς μια ελαφριά -και καλοζυγισμένη μάλιστα- Africa Twin 750 των '90s. Δεν ξέρω αν αυτό μεταφράζεται σε κάτι καλό ή κακό (ως γενική αρχή) αλλά εμένα προσωπικά δε μου άρεσε. Πιθανότερη αιτία είναι ότι έχει φύγει από την εγκεφαλική μου κωδικοποίηση αυτή η θέση οδήγησης. Είναι ένα από τα αρνητικά σημεία που κατέγραψα αλλά.... είναι τόσο σημαντικά ώστε να την αφαιρέσω από το μυαλό μου ως πιθανό μελλοντικό απόκτημα. Το δεύτερο θα το διαβάσετε παρακάτω.

Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές τους είναι απλά υπέροχες. Έπαιξα λίγο πίσω από το περίπτερο 14 στο Χαϊδάρι και στο κέντρο του Ασπροπύργου με σκαλοπάτια και πεζοδρόμια αλλά ήταν ολοφάνερο και από τις τραγικές συνθήκες της ασφάλτου στη περιοχή ότι διάβαζε σαν χαλί οποιαδήποτε κακοτεχνία. Οι μεγάλες διαδρομές έδιναν αίσθημα ξεκούραστης οδήγησης χωρίς όμως να γίνεται γιογιό. Αν και δεν μπήκα καθόλου χώμα, καθώς το ενδιαφέρον μου στη κατηγορία περιορίζεται σε απλές διελεύσεις με σκοπό την προσέγγιση ενός φυσικού τοπίου χωρίς ακρότητες, μπορώ να πω ότι στις αναρτήσεις του θα έβαζα άριστα και σίγουρα είναι καλύτερες από το Tenere 700 πρώτης γενιάς (δεν ξέρω για το WR).

Κινητήρας. Αν διαβάσετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι τόσο κοντά με το Tenere 700 ώστε να σου δημιουργείται η βεβαιότητα ότι θα αισθανθείς παρόμοια πράγματα. Όχι. Μέχρι της 4-5 χιλιάδες στροφές -ως αίσθηση- απουσιάζει η ροπή και παρ' όλο που ακούς των κινητήρα να επιταχύνει στις στροφές δεν νιώθεις ότι αυτό αποτυπώνεται αντίστοιχα στο δρόμο. Γενικά ποιο smooth αίσθηση μέχρι τις μεσαίες στροφές από το Tenere 700 που όμως.... χμ.... δε ξέρω. Με ταχύτητα ταξιδιού 130 χλμ/ω, όλα είναι υπέροχα. Στα 140 χλμ/ω ο κινητήρας αρχίζει και παράγει θόρυβο και κραδασμό στο τιμόνι. Ήταν δυσάρεστο. Και εκεί δε ξέρω τι θα γινόταν αν είχα την ευκαιρία να πάω για αρκετά δευτερόλεπτα με 150 ή 155 χλμ/ω. Ίσως τα πράγματα να βελτιωνόντουσαν πάλι. Δυστυχώς η κίνηση δε με άφησε να το δοκιμάσω. Τα 140 χλμ/ω πάντως για εμένα είναι ενδεικτική ταχύτητα ταξιδιού για ένα μεσαίο δικύλινδρο και δεν μου άρεσε ο ήχος και η απόδοση του κινητήρα. Σε αυτό το σημείο είναι που μπήκα σε σκέψεις πως θα ήταν αυτός ο κινητήρας αν δεν ήμουν στο Mode EXPLORE ή αν τον είχα απελευθερώσει εντελώς από TC και φρένο κινητήρα και φοβάμαι μήπως αδικώ τη μοτοσυκλέτα γιατί εδώ συνάντησα το δεύτερο αρνητικό στοιχείο. Επειδή το θέμα της απόδοσης (και όχι της επίδοσης) του κινητήρα είναι κάπως εξαρτώμενο από όλα αυτά τα ηλεκτρονικά, θα ήθελα να τοποθετηθούν οι κάτοχοι γιατί δεν είμαι "τακτοποιημένος" με το αποτύπωμα που καταθέτω εδώ. Ίσως βοηθήσουν στο να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα. Θα προτιμούσα -και αυτό είναι γενική τοποθέτηση- μοτοσυκλέτες μέχρι 100 άλογα να μην έχουν ηλεκτρονικά βοηθήματα, η απουσία τους με βοηθά να καταλάβω πολύ καλύτερα πως πρέπει να τη δουλέψω με έναν κινητήρα στα διάφορα τερέν.

Αυτή είναι η εντύπωση που αποκόμισα από το Tuareg 660 με πολλές επιφυλάξεις στο κομμάτι της απόδοσης του κινητήρα και το λέω αυτό ναι μεν με μια άχαρη ευθύτητα αλλά και με σκέψεις γιατί έχω δηλώσει πολλές φορές πόσο περισσότερο μου άρεσε (με βάση τα ευρύτερα specs) από το Tenere 700.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Επαγγελματική δουλειά Στέφανε! Και η λεπτομέρεια που προσέγγισες τη δοκιμή και ο τρόπος που την έγραψες.
Κι εγώ ήμουν σαν εσένα, μου άρεσε πολύ και είχα πολλές προσδοκίες από το Tuareg ΠΡΙΝ το οδηγήσω, όμως για διαφορετικούς μάλλον λόγους - το δικό μου θέμα ήταν οι πολύ ενδοτικές αναρτήσεις και ο μάλλον "άδειος" κινητήρας χαμηλά - είχα μια περίεργη αίσθηση μετά. Ίσως το συγκεκριμένο μηχανάκι να είχε "άσχετες" ρυθμίσεις, ίσως να είχα πάρα πολλές προσδοκίες, τι να πω...
Εν τέλει, σε σχέση με το Τ7 ποιο θα προτιμούσες overall;
 

Gus

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Sutzouki
Έχω την εντύπωση ότι η επόμενη έκδοση του Tuareg θα είναι 800αρι.... για να μπορέσει να προχωρήσει με τον ανταγωνισμό.
 
Reactions: STF

Thanpen

Μέλος
Περιοχή
Κορινθος
Όνομα
Θάνος
Μοτό
Africa twin
Tuareg 660
Πολύ ωραίο , δομημένο και πλήρη τεστ ραιντ .
Αν και για την λίγη ώρα που το είχες στην κατοχή σου κατάφερες να πιάσεις τα περισσότερα από την μοτοσυκλέτα .

στο explore mode το engine power είναι στην θέση 2 , στην μεση δλδ . Θα το έλεγα νωχελικό .
Αν το επιλέγεις στο individual στην θέση 1 θα πάρεις όλη την δύναμη Και αν βάλεις και το TC στην απενεργοποίηση εκεί μιλαμε για αρκετή διαφορά στην αίσθηση της επιτάχυνσης από το explore mode .
εκεί που το δούλεψες δεν μπόρεσες να πάρεις οτι έχει να δώσει .
 

jojo72

Gira, il mondo gira.....
Περιοχή
Τρίπολη
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Aprilia Caponord ETV 1000
Κάτω από την οθόνη μια αυτοκόλλητη ετικέτα προειδοποιεί για χρήση της μοτοσυκλέτας μέχρι τα 170 χλμ/ώρα όταν αυτή φοράει ελαστικά τύπου M+S με ένδειξη ταχύτητας R (Mountain + Snowflake).

Εγώ θα κάνω τη "χαζή" ερώτηση.... M+S δε σημαίνει Mud and Snow?
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Το οδήγησα κι εγώ σε test ride πριν λίγες μέρες.

Αρχικά να πω πως ο κινητήρας δεν πάσχει από δύναμη. Δεν νομίζω θα συμφωνήσω με τον Στέφανο. Ίσως κάνει σύγκριση με το nuda και τις ρυθμίσεις που έχει εκείνο και την αίσθηση, αλλά σαν μοτέρ ειναι εξαιρετικό σε δύναμη για την κατηγορία. Και επιπλέον έχει έναν απίστευτα πορωτικο ήχο από το φιλτροκουτι. Εκεί που πάσχει και μπορεί να σε μπερδέψει είναι η απίστευτα αργή γκαζιερα που σε αναγκάζει αν θες να πάρεις δύναμη απ' το μοτέρ να την χουφτωσεις γενναία και να κάνεις πολύ μεγαλύτερη περιστροφή του καρπού απ οτι ίσως έχεις συνηθίσει. Αυτό δεν μου άρεσε όπως και ο ψεκασμός με το ride by wire με κάποια συμπτωματα τυπικά της εποχής euro 5 σε πολλές μοτοσυκλέτες με λίγο νευρικότητα στο ανοιξε κλείσε. Ενδεικτικά σε αίσθηση δύναμης και τραβήγματος αν το συγκρίνω με το 800gs που έχω άμεση εικόνα το μοτέρ είναι σαφώς πιο δυναμικό σε λειτουργία και πιο ραφιναρισμένο σε κραδασμούς απόδοση (καλά αυτό δεν ήταν και δύσκολο!) Αλλά όπως είπαμε νωθρό στην ξερή απόκριση της γκαζιερας.

την χαρτογράφηση την έβαλα στην θέση individual με το traction στη θέση 1 και ίσως εκεί παίρνεις ότι έχει να δώσει το μοτέρ σωστά( δεν ξέρω υποθέτω δεν ασχολήθηκα πολύ με τα ηλεκτρονικά).

Στα υπόλοιπα. Θέση οδήγησης κι εμένα δεν ήταν στα απόλυτα γούστα μου καθώς κάθεσαι λίγο πιο μέσα στη μηχανή αλλά για έναν αναβάτη πιο ψηλό από 1.80 η θέση αυτή θα βολεψει μια χαρά. Και μπορείς να σηκωθείς και όρθιος στα μαρσπιε για το χώμα χωρίς επιπλέον επεμβάσεις

Αναρτήσεις στην ρύθμιση που ήταν από το εργοστάσιο δεν έχω πολλά να πω. Φαίνονται πολύ ποιοτικές σαν αναρτήσεις απλά η ρύθμιση τους ήταν λίγο ξερή σε αποσβέσεις για on off για χώμα,θα έπαιζα λίγος τα κλικ για το χώμα αλλά νομίζω σε άσφαλτο όπως είναι ξυρίζει.

Φρένα μου φάνηκαν πολύ καλά,το γεγονός πως δεν έχουν το πολύ έντονο αρχικό δάγκωμα είναι στα συν του καθώς μην ξεχνάμε η μοτοσυκλέτα είναι και για χώμα. Από δύναμη όμως έχει πολύ.

Ποιοτικά πολύ καλές εντυπώσεις. Κλασσική aprilia σε φινίρισμα βαφές ποιότητα. Χωρίς σοφιστικέ επιλογές σε τιμονοπλακες και άλλα τέτοια σημεία αλλά συνολικά αποπνέει ποιότητα.

Γενικα ήταν μια μοτοσυκλέτα που μου άφησε ερωτηματικά για να έχω απόλυτο συμπερασμα και νομίζω θέλει συμβίωση για να βρεις τις απόλυτες ρυθμίσεις της,να ψάξεις λίγο τη θέση οδήγησης,να παίξεις με τις αναρτησεις αλλά σαν μοτέρ είναι εξαιρετικό, σαν πλαίσιο αναρτήσεις είναι σε υψηλό επίπεδο και σαν ηλεκτρονικά είναι φουλ.

Νομίζω είναι .θα πάρα πολύ καλή μοτοσυκλέτα και αν δεν ταιριάζει σε κάποιον η ταιριάζει περισσότερο έχει να κάνει με το γεγονός πως η μοτοσυκλέτα γενικά είναι ρούχο. Πρέπει να σου ταιριάζει. Και σε αυτό καταλυτικό ρόλο θα παίξει η θέση οδήγησης πρωτίστως και η λειτουργία του ψεκασμού.

Καβάλησα αυτές τις μέρες πχ και ένα voge 500dsx και δεν μπόρεσα να κάνω ούτε 300 μέτρα πριν το επιστρέψω. Ένιωθα πως καθόμουν τόσο ατσουμπαλα πάνω στο μηχανάκι που ένιωσα άσχημα να την οδηγάω.
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Ναι αλλά είναι κάποιος μια βουνίσια χιονονιφάδα...



Γενικότερα, "χαίρομαι" που δεν είναι... Όλα τα μηχανάκια ταιριαστά με όλους. Ενδιαφέροντα όσα γράφτηκαν. Ο Στέφανος έτοιμος για YouTube, το έχει με τις λάθος αποδόσεις ακρωνυμιων
 
Τελευταία επεξεργασία:

jojo72

Gira, il mondo gira.....
Περιοχή
Τρίπολη
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Aprilia Caponord ETV 1000
Αυτό δεν το ήξερα, δεν έχω δει καν λάστιχο με τέτοιο σύμβολο πάνω. Τα Shinko 705 που είχα πριν στο δικό μου (δύο φορές μάλιστα) ήταν M+S οπότε είχα μείνει σε αυτή την ερμηνεία.....
'Οσο ζεις μαθαίνεις....
 
Reactions: STF

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πολύ ωραίο , δομημένο και πλήρη τεστ ραιντ .
Αν και για την λίγη ώρα που το είχες στην κατοχή σου κατάφερες να πιάσεις τα περισσότερα από την μοτοσυκλέτα .

στο explore mode το engine power είναι στην θέση 2 , στην μεση δλδ . Θα το έλεγα νωχελικό .
Αν το επιλέγεις στο individual στην θέση 1 θα πάρεις όλη την δύναμη Και αν βάλεις και το TC στην απενεργοποίηση εκεί μιλαμε για αρκετή διαφορά στην αίσθηση της επιτάχυνσης από το explore mode .
εκεί που το δούλεψες δεν μπόρεσες να πάρεις οτι έχει να δώσει .
Ωραία, εξηγεί πολλά από αυτά που υποπτευόμουνα.
Με αφορμή το σχόλιο σου να συμπληρώσω κάτι που θα έπρεπε ίσως να έχω προσθέσει στο αρχικό κείμενο. Το μόνο Mode που δεν δοκίμασα παρά ελάχιστα χωρίς να δώσω σημασία ήταν το INDIVIDUAL και αυτό γιατί το μυαλό μου κλείδωσε στη λογική του ότι θα έπρεπε να το παραμετροποιήσω εγώ και που να προλάβω να ασχοληθώ. Έχω συνηθίσει στην ύπαρξη ενός Mode SPORT το οποίο δίνει πολλά από τα στοιχεία του κινητήρα απελευθερωμένα. Αυτό λείπει από το Tuareg 660. Επιταχύνσεις έκανα και με τα 3 εναλλακτικά mode και δεν έλαβα τα αναμενόμενα. Στο EXPLORE έμεινα όταν ήθελα να πάρω μια γεύση από το πως ταξιδεύει. Ατυχώς δεν στάθηκα σχεδόν καθόλου στο INDIVIDUAL και θα έπρεπε τελικά. Για το TC το υποπτευόμουν ότι θα επηρεάζει αλλά όπως είπα... Για το είδος των test ride που κάνω θα έπρεπε να πάω περισσότερο μελετημένος για να μπορώ να πλοηγηθώ γρήγορα και με μια κάποια εξοικείωση στο menu της μοτοσυκλέτας.

Δυστυχώς αντιλήφθηκα πως και ο πωλητής που με ανέλαβε δεν είχε τις απαραίτητες γνώσεις μιας που τον ρώτησα για τον έλεγχο του Menu και έδειξε μια μερική άγνοια. Η κατάρα της αλυσίδας των Piaggio, έχουν συνηθίσει να πουλάνε σκούτερ.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Το οδήγησα κι εγώ σε test ride πριν λίγες μέρες.

Αρχικά να πω πως ο κινητήρας δεν πάσχει από δύναμη. Δεν νομίζω θα συμφωνήσω με τον Στέφανο. Ίσως κάνει σύγκριση με το nuda και τις ρυθμίσεις που έχει εκείνο και την αίσθηση, αλλά σαν μοτέρ ειναι εξαιρετικό σε δύναμη για την κατηγορία. Και επιπλέον έχει έναν απίστευτα πορωτικο ήχο από το φιλτροκουτι. Εκεί που πάσχει και μπορεί να σε μπερδέψει είναι η απίστευτα αργή γκαζιερα που σε αναγκάζει αν θες να πάρεις δύναμη απ' το μοτέρ να την χουφτωσεις γενναία και να κάνεις πολύ μεγαλύτερη περιστροφή του καρπού απ οτι ίσως έχεις συνηθίσει. Αυτό δεν μου άρεσε όπως και ο ψεκασμός με το ride by wire με κάποια συμπτωματα τυπικά της εποχής euro 5 σε πολλές μοτοσυκλέτες με λίγο νευρικότητα στο ανοιξε κλείσε. Ενδεικτικά σε αίσθηση δύναμης και τραβήγματος αν το συγκρίνω με το 800gs που έχω άμεση εικόνα το μοτέρ είναι σαφώς πιο δυναμικό σε λειτουργία και πιο ραφιναρισμένο σε κραδασμούς απόδοση (καλά αυτό δεν ήταν και δύσκολο!) Αλλά όπως είπαμε νωθρό στην ξερή απόκριση της γκαζιερας.

την χαρτογράφηση την έβαλα στην θέση individual με το traction στη θέση 1 και ίσως εκεί παίρνεις ότι έχει να δώσει το μοτέρ σωστά( δεν ξέρω υποθέτω δεν ασχολήθηκα πολύ με τα ηλεκτρονικά).

Στα υπόλοιπα. Θέση οδήγησης κι εμένα δεν ήταν στα απόλυτα γούστα μου καθώς κάθεσαι λίγο πιο μέσα στη μηχανή αλλά για έναν αναβάτη πιο ψηλό από 1.80 η θέση αυτή θα βολεψει μια χαρά. Και μπορείς να σηκωθείς και όρθιος στα μαρσπιε για το χώμα χωρίς επιπλέον επεμβάσεις

Αναρτήσεις στην ρύθμιση που ήταν από το εργοστάσιο δεν έχω πολλά να πω. Φαίνονται πολύ ποιοτικές σαν αναρτήσεις απλά η ρύθμιση τους ήταν λίγο ξερή σε αποσβέσεις για on off για χώμα,θα έπαιζα λίγος τα κλικ για το χώμα αλλά νομίζω σε άσφαλτο όπως είναι ξυρίζει.

Φρένα μου φάνηκαν πολύ καλά,το γεγονός πως δεν έχουν το πολύ έντονο αρχικό δάγκωμα είναι στα συν του καθώς μην ξεχνάμε η μοτοσυκλέτα είναι και για χώμα. Από δύναμη όμως έχει πολύ.

Ποιοτικά πολύ καλές εντυπώσεις. Κλασσική aprilia σε φινίρισμα βαφές ποιότητα. Χωρίς σοφιστικέ επιλογές σε τιμονοπλακες και άλλα τέτοια σημεία αλλά συνολικά αποπνέει ποιότητα.

Γενικα ήταν μια μοτοσυκλέτα που μου άφησε ερωτηματικά για να έχω απόλυτο συμπερασμα και νομίζω θέλει συμβίωση για να βρεις τις απόλυτες ρυθμίσεις της,να ψάξεις λίγο τη θέση οδήγησης,να παίξεις με τις αναρτησεις αλλά σαν μοτέρ είναι εξαιρετικό, σαν πλαίσιο αναρτήσεις είναι σε υψηλό επίπεδο και σαν ηλεκτρονικά είναι φουλ.

Νομίζω είναι .θα πάρα πολύ καλή μοτοσυκλέτα και αν δεν ταιριάζει σε κάποιον η ταιριάζει περισσότερο έχει να κάνει με το γεγονός πως η μοτοσυκλέτα γενικά είναι ρούχο. Πρέπει να σου ταιριάζει. Και σε αυτό καταλυτικό ρόλο θα παίξει η θέση οδήγησης πρωτίστως και η λειτουργία του ψεκασμού.

Καβάλησα αυτές τις μέρες πχ και ένα voge 500dsx και δεν μπόρεσα να κάνω ούτε 300 μέτρα πριν το επιστρέψω. Ένιωθα πως καθόμουν τόσο ατσουμπαλα πάνω στο μηχανάκι που ένιωσα άσχημα να την οδηγάω.
Με έκανες και ξαναδιάβασα από την αρχή αυτά που έγραψα. Δεν αναφέρθηκα πουθενά για απουσία δύναμης.
Ένιωσα απουσία ροπής μέχρι τις 4-4.500 στροφές. Φυσικά όταν την χουφτώσεις δείχνει τη δύναμη της. Δεν έχουν απόσταση τα συμπεράσματα μας.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ναι αλλά είναι κάποιος μια βουνίσια χιονονιφάδα...



Γενικότερα, "χαίρομαι" που δεν είναι... Όλα τα μηχανάκια ταιριαστά με όλους. Ενδιαφέροντα όσα γράφτηκαν. Ο Στέφανος έτοιμος για YouTube, το έχει με τις λάθος αποδόσεις ακρωνυμιων
Χα χα χα, ελπίζω να είδες την παραπομπή παραπάνω δεν ήμουν και τόσο εκτός.

Από εκεί και πέρα μου κάνεις μια ωραία πάσα. Όταν παίρνω μια μοτοσυκλέτα για test ride, με το σκεπτικό ότι θα γράψω ένα κάποιου τύπου review στις περιπτώσεις όπως του Tuareg 660 που είναι μια μοτοσυκλέτα που κυκλοφορεί κάμποσο καιρό τώρα υπάρχουν ευκολίες και δυσκολίες. Υπάρχει περίπου η γνώση περί τίνος πρόκειται και έχουν ήδη επισημανθεί τα βασικά στοιχεία που την αφορούν, σε εξοπλισμό, gadgets ακόμη και αίσθηση. Το εύκολο λοιπόν είναι να ψάξεις και να βρεις αυτά που δεν έχουν γραφτεί/ειπωθεί ή ακόμη και αν έχουν ειπωθεί λιγότερο ή σπανιότερο διαφεύγουν της προσοχής των πολλών. Το δύσκολο είναι ακριβώς το αντιστρόφως ανάλογο, δεν έχεις να πεις και πολλά.
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Αν καταλαβαίνω σωστά, το σχέδιο με το βουνό αφορά αυτοκίνητο και είναι σχετικά νέο. Τα λάστιχα μοτοσυκλέτας δεν έχουν το βουνό επάνω, έχουν το m+s. Τα δύο σήματα δεν είναι ταυτόσημα σαν λεκτικό, αυτά με το βουνό δείχνουν γενικότερα χρήση "χειμερινού ελαστικού" (είδα και άλλα άρθρα).





Όταν παίρνω τεστ το κάνω από περιέργεια για να δω τιντουτ και αν μου κάνει, όχι για να γράψω κείμενο.
 

Thanpen

Μέλος
Περιοχή
Κορινθος
Όνομα
Θάνος
Μοτό
Africa twin
Tuareg 660
Ωραία, εξηγεί πολλά από αυτά που υποπτευόμουνα.
Με αφορμή το σχόλιο σου να συμπληρώσω κάτι που θα έπρεπε ίσως να έχω προσθέσει στο αρχικό κείμενο. Το μόνο Mode που δεν δοκίμασα παρά ελάχιστα χωρίς να δώσω σημασία ήταν το INDIVIDUAL και αυτό γιατί το μυαλό μου κλείδωσε στη λογική του ότι θα έπρεπε να το παραμετροποιήσω εγώ και που να προλάβω να ασχοληθώ. Έχω συνηθίσει στην ύπαρξη ενός Mode SPORT το οποίο δίνει πολλά από τα στοιχεία του κινητήρα απελευθερωμένα. Αυτό λείπει από το Tuareg 660. Επιταχύνσεις έκανα και με τα 3 εναλλακτικά mode και δεν έλαβα τα αναμενόμενα. Στο EXPLORE έμεινα όταν ήθελα να πάρω μια γεύση από το πως ταξιδεύει. Ατυχώς δεν στάθηκα σχεδόν καθόλου στο INDIVIDUAL και θα έπρεπε τελικά. Για το TC το υποπτευόμουν ότι θα επηρεάζει αλλά όπως είπα... Για το είδος των test ride που κάνω θα έπρεπε να πάω περισσότερο μελετημένος για να μπορώ να πλοηγηθώ γρήγορα και με μια κάποια εξοικείωση στο menu της μοτοσυκλέτας.

Δυστυχώς αντιλήφθηκα πως και ο πωλητής που με ανέλαβε δεν είχε τις απαραίτητες γνώσεις μιας που τον ρώτησα για τον έλεγχο του Menu και έδειξε μια μερική άγνοια. Η κατάρα της αλυσίδας των Piaggio, έχουν συνηθίσει να πουλάνε σκούτερ.
Σωστά δεν υπάρχει κάποιο mode sport για να πάρεις τα μέγιστα . Ακόμα και στο individual να το έβαζες έχει εξάρχης το engine power στην θέση 2 και πάλι δεν θα έβλεπες διαφορά . Εγώ το explore το δουλεύω καμία φορά στην πόλη φαντάσου . Το urban αδιάφορο .

από κει και πέρα δοκίμασα πρώτη φορά να βγάλω στο individual τελείως το TC πριν καμία βδομάδα και να το δουλέψω έτσι . Είναι αισθητή η διαφορά στο άνοιγμα του γκαζιού ακόμα και στα χαμηλά . Εγώ κατάλαβα διαφορά στην απόκριση αρκετή .

Από κει και πέρα έχω παρατηρήσει στους κραδασμούς που ανέφερες κάποια στάδια διαφορετικά ανάλογα με τις στροφές στο κοντέρ. Για παράδειγμα μπορεί στις 4,500 - 4,800 να νιώθω κάποιον κραδασμό ενώ στις 6.000 πχ να μην τον νιώθω .
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Άμα θέλετε κραδασμό σας δανείζω το 640 να σας γαργαλησει τα ουμπαλα και στο καπάκι και το 800 που κάνει κι αυτό ότι μπορεί. Έλα γίναμε κοντεσες εδώ κραδασμό το tuareg. Κάτσετε καλά λέμε.. :roflmao:
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Με έκανες και ξαναδιάβασα από την αρχή αυτά που έγραψα. Δεν αναφέρθηκα πουθενά για απουσία δύναμης.
Ένιωσα απουσία ροπής μέχρι τις 4-4.500 στροφές. Φυσικά όταν την χουφτώσεις δείχνει τη δύναμη της. Δεν έχουν απόσταση τα συμπεράσματα μας.
A ok. Να σου πω δεν παρατήρησα κάποια έλλειψη ροπής από χαμηλά. Πιο πολύ με ενόχλησε η μακρυά γκαζιερα και ο jerky ψεκασμός χαμηλά και ίσως δεν έδωσα τόσο βάση. Πάντως σαν μοτέρ με 81χ64 διαστάσεις εχει προφανη προσανατολισμό στο στροφαρισμα και οκ δεν θα έχει την ροπή χαμηλά που ενδεχομένως βγάζει το καινούργιο strom με την μεγάλη διαδρομή της μπιελας. Αλλά σε αποζημιώνει ψηλά.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Βλέπω πήρες φαλάγγι κι εσύ τις aprilia moto guzzi days. Καλά ξηγιεσαι. Έχω κλείσει κι εγώ αύριο για το V100 αλλα δεν ξέρω αν θα μπορέσω να πάω και ίσως είναι καλύτερα γιατί κάτι μου λέει θα μου αρέσει αυτό το μηχανάκι.
 
Reactions: STF

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Βλέπω πήρες φαλάγγι κι εσύ τις aprilia moto guzzi days. Καλά ξηγιεσαι. Έχω κλείσει κι εγώ αύριο για το V100 αλλα δεν ξέρω αν θα μπορέσω να πάω και ίσως είναι καλύτερα γιατί κάτι μου λέει θα μου αρέσει αυτό το μηχανάκι.
Νομίζω θα σου αρέσει πολύ, δεδομένου ότι θυμάμαι πως αποκόμισες θετικές εντυπώσεις και από το V85TT. Το μόνο που λίιιιγο με ξένισε ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά από ότι μου είπαν έτσι είναι τα MG, φαντάζομαι παίζει ένα ρόλο και ο άξονας σε αυτό.
Δε γράφω άλλα και περιμένω και τις εντυπώσεις σου. Πιστεύω πως το πρόσημο θα είναι θετικό, έως.... πολύ θετικό.
 
Top Bottom