XR400 tips tricks and modifications

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
ειχα πιο μουρατο στα ιδια λεφτα να σου δωσω..
Αυτόν που φοράει ,τον πήρε τΖάμπα.
Αμα είναι τΖάμπα κι ο μουράτος ,φέρ'τον ,να ..."του τον φορέσουμε". :D:p:roflmao:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Που είχαμε μείνει ;
Εδώ
Καθ'ότι νέο παιδί που βράζει το αίμα του ο Κωστής ,το πρώτο γκάτζετ που ψώνισε ,ήταν ετούτο.





Οι μόντες όμως χρειάζονται κι άλλες μόντες ,οπότε ψαχνουμε για ντίζες(οι μαμά είναι πλέον μακριές) κ πιθανά για νεά γκαζιέρα(για πιό άμεση απόκριση)

Αυτά ,περιληπτικά ,κ μέχρι σήμερις.
Οταν θα αρχίσουμε να μοντάρουμε ,θα επανέλθω.
Αφού λοιπόν δοκιμάστηκαν διάφορες λύσεις με after ντίζες κ γκαζιέρες ,κ τίποτα δεν "έδενε" σωστά ,ο Κωστής με μιά κίνηση ΜΑΤ ,έσκασε στο σταύλο με το προβλεπόμενο κίτ της MotionPro.
To σύνολο έδεσε άμεσα κ άψογα.



Τώρα είχαμε να λύσουμε άλλο ενα θέμα.
Η απόσταση εισαγωγής-εξαγωγής του Μikuni αποδείχτηκε ελαφρώς μικρότερη σε σχέση με του μαμά.



Οπότε ,όταν το καρμπ έδενε στην εισαγωγή της κεφαλής ,το κολλάρο του φιλτροκουτιού από την άλλη μεριά ,χρειαζόταν +10mm περίπου για να κουμπώσει σωστά στο καρμπ.
Μια πρώτη σκέψη για "λίγο πιό έξω κ τα δύο άκρα" εγκαταλείφθηκε γρήγορα ,κ αρχίσαμε να σκεφτόμαστε για προμήθεια κατάληλου υλικού ,με το οποίο θα φτιάχναμε μιά "φλάντζα"/αποστάτη ,η οποία θα έφερνε κ πάλι τα πράγματα στα μέτρα τους.

Επιλέχθηκε ένα συμπαγές αλλά κ μερικώς συμπιεζόμενο ελαστομερές υλικό ,πάχους 15mm ,το οποίο κάλυπτε τις ανάγκες μας ,και ,μετά απο χειροτεχνία ,μεταμορφώθηκε σε φλάντζα μεταξύ φιλτροκουτιού κ βάσης εισαγωγής αέρα.
Δυστυχώς δεν τραβήξαμε φωτό της χειροτεχνικής.
Εδώ τα απομεινάρια του υλικού ,για να πάρετε μιάν ιδέα.



Κι εδώ τοποθετημένο.



Πάνω κ το καρμπ.



 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μπροστινό.
Είχαμε μείνει στο ότι λύθηκαν-καθαρίστηκαν-ελέγθηκαν τα πάντα.



Ολα σε καλή κατάσταση ,πλήν τσιμουχών.
Οι ξύστρες ,παρ'όλα τα χρονάκια τους ,δεν είχαν φθορές/εκδορές ,κ ήταν κ ελαστικότατες.
Καθαρίστηκαν καλά ,περάστηκαν κ με λαδάκι σιλικόνης ,εφάρμοσα κ την παλιά/γνωστή πατέντα σύσφιξης των ελατηρίων τους ,κ αποφασισα να βάλω τις ίδιες.
Με αυτό τον τρόπο κρατήθηκε χαμηλά το κόστος ,αφού δεν χρειαζόταν να πάρουμε το ΟΕΜ ακριβό κιτ επισκευής ,αλλά καθαρίσαμε με 2 τσιμούχες εμπορίου.

Επιλέχθηκαν 2 ποιοτικές κ ενισχυμένες ,2πλού ελατηρίου(εσω/κάτω κ' έξω/άνω) ,οι οποίες μάλλιστα ,είχαν προ-τοποθετημένο το λιπαντικό αρχικής εφαρμογής τους.



Ολα στον πάγκο ,κ πάμε να δέσουμε.



ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ καθάρισμα των καλαμιών ,πρίν ξεκινήσουμε.





Και αλφάδιασμα για την μέτρηση στάθμης.(ναι...είμαι αρρωστάκι...το παραδέχομαι)



Μεμβράνη για αποκλεισμό πιθανότητας τραυματισμού των ελαστικών μερών.



Τσιμούχα



Ξύστρα



Και το κλείσιμο έγινε με φρέσκα λάδια κ ενδελεχή εξαέρωση ,παίζοντας με συνταγή ιξώδους - δακτύλιους προφόρτισης -κ' air/gap ,δικής μου έμπνευσης.
Εγινε επίσης ένα reset στο ρυθμιστικό απόσβεσης επαναφοράς.(αύξησα ελαφρώς τα κλίκς)
Το αποτέλεσμα θα δείξει αν πέτυχε η συνταγή...

 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Καλό γρασάρισμα στα ρουλεμάν.
Και
Τοποθέτηση by the book - ρύθμιση κ σύσφιξη των πάντων με ροπόκλειδο.
(φωτό της διαδικασίας ΔΕΝ ,γιατί χρειαζόμασταν και τα 4 χέρια μας ,κ μας συνεπήρε ο οίστρος της εφαρμογής):D



 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Πάμε πάλι...

Φρένα
Ολα πάνω τους φώναζαν: ΜΗΔΕΝική συντήρηση !!!
Νταξ ,μην τα παραλέω ,τακάκια άλλαζαν ,όταν ακουγόταν στρίγγλισμα.

Κατά τ'άλλα....Μπίχλα απ'έξω & Μούργα από μέσα.



Μόλις τα είδε ο Κωστής μου λέει.
"Αστα στην άκρη ,κι αρχίζω να ψάχνω στο καρ.γρ για άλλα" :laugh:

Οχι ρε συ...θα τα σώσουμε...τι σκ@τ@(κυριολεκτικά)....Χόνδα είναι άλλωστε.:D

Μετά από κόπο ,αλλά κυρίως Τρόπο ,ώστε να λύσουν ,χωρίς να δυαλίσουν ,έγιναν τεύχη.


Πισω









Εμπρός











Μπίχλα - Οξείδωση - Στεγνές κ οξειδωμένες γλύστρες ,είχαν σαν αποτέλεσμα να μην δουλεύουν σωστά.
Ειδικά η πίσω δαγκάνα ,λόγω εκτενούς οξείδωσης στις γλίστρες ,όχι μόνο έμενε κολημένη ,αλλά κ παράκεντρα κλειστή ,με αποτέλεσμα να έχει σκαφτεί άσχημα ο δίσκος.
Το παράκεντρο σφίξιμο δε ,είχε σαν αποτέλεσμα να έχει στραβώσει το "αυτί" εφαρμογής του ενός τακακΙου.:eek:

 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ο τρόπος του "ξεσκ@τίσματός" τους ,δεν περιγράφεται με λόγια.
Και δεν υπάρχουν κ φωτό επίσης ,για προφανείς λόγους.
(ήμουν βουτηγμένος στα χημικά ,κ πάλευα με διάφορες βούρτσες-κομπρεσέρ-δράπανα κ γυαλόχαρτα)

Πολλές ώρες μετά ,είχαν επανέλθει σε αξιοπρεπή κ λειτουργική κατάσταση.



Προσεκτικό μοντάρισμα ,γράσο εκεί που πρέπει ,έλεγχο λειτουργίας κ στεγανοποίησης γλυστρών ,καινούργια τακάκια ,και βουαΛά.



 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Στον εμπρός τροχό ,τοποθετήθηκε Michelin Wild.

Eλέγθηκαν ρουλεμάν-τσιμούχες(ΟΚ) ,καθαρισμα-γρασάρισμα των πάντων ,κ by the book τοποθέτηση ,τα πάντα-ola με ροπόκλειδα.

Α...ξέχασα....υπήρχε ένα σπασμένο μπουζόνι ,στο πλακάκι σύσφιξης του άξονα ,στο δεξί καλάμι.
Βγήκε ,μπήκε καινούργιο μπουζόνι κ καινούργιο παξιμάδι ασφαλείας.
Μπήκε κ το φτερό.
Και είμαστε κοΜπλέ.







 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Φρένα reloaded
Επειδή τα 20 χρονών σωληνάκια φρένων ,αν και συλεκτικά ,καθ'ότι Χόνδα ,δεν είναι ότι καλύτερο ,αποφασίστηκε από κοινού ,η αντικατάστασή τους με καινούργια ,αεροπορικού τύπου(βλ.υψηλής)
Πρώτα για την ασφάλεια ,κ μετά για το αμεσότερο κ με καλύτερη αίσθηση φρένο.

Το καλό με τον Κωστή(@onroad) είναι ότι έχει φίλους κ γνωστούς σε όλα τα "πόστα" :D ,κι ότι έχουμε χρειαστεί ,έχει φίλο να του το φτιάξει άμεσα κ οικονομικά.
Πολλές φορές κ τΖάμπα.
@onroad = Ο Ασσος των PR. ;)

E...έχει κ φίλο που φτιάνει σωληνάκια.
Μου'φερε λοιπόν κάτι κοκκινούλια....μούρλια.:)

Μπήκε το εμπρός ,υγρά ,εξαέρωση ,κ η εγχείρηση των εμπροσθίων φρένων αποδείχτηκε επιτυχής.:ok:
Δουλεύουν τέλεια!!!









 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Tιμόνι
O Kωστής ήθελε fat-bar...(σιγά που δεν θα...)

Είχα ένα σε μια κούτα στο σταύλο.



Το'χα πάρει για το Τενερέ.
Του'χα κάνει μάλιστα κ σπείρωμα στα άκρα ,ωστε να μπαίνουν τα βιδωτά μαμά αντίβαρα του Τενερέ.
Από κακό υπολογισμό μεγέθους ,δεν χώραγαν τα χειριστήρια στο 22mm μέρος του ,κ το'χα βάλει στην άκρη.

Μια χαρά καθόταν στο ΧRάκι ,χώραγαν κ τα χειριστήρια ,αλλά οι μεγάλες μανέτες του έβρισκαν στις κλειστές χούφτες ,που επίσης υπήρχαν(in tZamba we trust)
Kαι είχε κ μικρό μήκος μοχλού ,για enduro τιμόνι.

Υπήρχε όμως.
Είχα επίσης κι ένα σετ καβαλέτα/αντάπτορες/αποστάτες 22>28.

Και τότε μου'ρθε φλασιά:
Τα αντίβαρα είχαν 3,5cm σπείρωμα + 5cm βαρίδι απ'έξω.
Κι ο @onroad έχει ΚΑΙ φίλο τορΝατζή.:)
Παρτα ,παγαινέ του τα ,κ πες του να στα πάρει πάσο ίσα με το τιμόνι ,κ να σου κάνει κ μιά τρούπα στη μέση.
Μου τα'φερε.
Τα βίδωσα στο τιμόνι.



Το μήκος του αυξήθηκε + 5cm ανά άκρο.
Τα χειριστήρια χωράν κ περισεύουν.
Το ίδιο κ οι τεράστιες μανέτες με τις κλειστές tZamba χούφτες.
Και τα 8,5 cm σίδερο στις άκρες του τιμονιού ,λειτουργούν κ σαν αντίβαρο.;)(βλ.απόσβεση κραδασμών μονοκύλινδρου)
Τους έκανα κι από ένα σπείρωμα με τον κοΛαΟύζο μου.


Κι ήρθαν όλα κι έδεσαν ,Μέλι-Γάλα...και κυρίως: tZamba :yew:

 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μοτέρ
Δεν το'χα αγγίξει μέχρι χθές.
Οταν μου τό'φερε ο Κωστής ,ακουγόταν να δουλεύει ρολόϊ ,αλλά μέχρι εκεί ήταν η άποψή μου.
Εξωτερικά φαίνεται σε καλή κατάσταση ,χωρίς χτυπήματα.
Διαρροές δεν φαίνονται απο πουθενά.
Και οι ευαίσθητες βίδες(σπειρώματα κεφαλής) του ψευτοκάπακου ,φαίνονται ανέγγιχτες.

Το μόνο που ξέρουμε οτι εχει γίνει πρόσφατα ,είναι αλλαγή λάδια-φίλτρο ,που τα έκανε ο Κώστας στην Λαμία ,με το που το πήρε ,κ πρίν ξεκινήσει προς τα κάτω.

Ενας έλεγχος μπουζί-βαλβίδες ,είναι το ελάχιστο που επιβάλεται.

Πάμε λοιπόν.

Ευκολία πρόσβασης ,όπως αρμόζει σ'ένα enduro μηχανάκι ,με 2+4 τάπες που πρέπει να βγούν.



Το μόνο άσχημο που συνάντησα ,ήταν οι παρασφιγμένες τάπες.
Ειδικά αυτές των βαλβίδων ,χρειάστηκαν σταθερή μανέλα κ χτύπημα με βαριοπούλα για να ανοίξουν.



Το μανιουάλι λέει μόλις 15 N/M (1,5 kgr)
Eυτυχώς δεν είδα ζημιά στα σπειρώματα.

Πάντα...Πιστός σύντροφος το μανιουάλυ.



Και μετρήσεις πάνω από μιά φορά για την κάθε μιά ,για σιγουριά.



 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μία εισαγωγής ήταν τελείως εκτός.(κλειστή)
Μία εισαγωγής ήταν ακριβώς εκεί που πρέπει.

Οι 2 εξαγωγής ήταν εντός ,αλλά κοντά στο άνω όριο.
Αρχικά σκέφτηκα να τις αφήσω ως είχαν (σωστό θα ήταν βάσει μανιουαλ) ,αλλά μια κ το'χα ανοιχτό ,τις ρύθμισα κι αυτές στις ιδανικές τιμές.







Μην ξεχνιόμαστε...Ροπόκλειδο πάντα κ παντού !!!








Μόνο μιά τσιμούχα ήταν κομένη ,αυτή της τάπας του "ματιού".

Επιστρατεύτηκε το "μαγικό" μου βαλιτσάκι ,κ αλλάχτηκε με καινούργια.





 

Alex990

Μέλος
Περιοχή
Βέροια
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
KTM 990
Δεν ξέρω αν υπάρχει συνεργείο που να ασχολείται έτσι..
Πιστεύω οτι τα περισσότερα δεν έχουν καν ροπόκλειδο...
Και οτι τα μανουάλια ''δεν ξέρουν τι γράφουν'' ..... Αυτοί ξέρουν καλύτερα λένε o_O.... τεσπα....


Τα συγχαρητήρια μου κύριοι !!!!!! Απλα δεν έχω λόγια!!!!!!!:hlb:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Δεν ξέρω αν υπάρχει συνεργείο που να ασχολείται έτσι..
Πιστεύω οτι τα περισσότερα δεν έχουν καν ροπόκλειδο...
Και οτι τα μανουάλια ''δεν ξέρουν τι γράφουν'' ..... Αυτοί ξέρουν καλύτερα λένε o_O.... τεσπα....


Τα συγχαρητήρια μου κύριοι !!!!!! Απλα δεν έχω λόγια!!!!!!!:hlb:
Νταξ....μην τα παρα-λέμε κιόλας.
Σαφώς κι εχουν δυναμο/ροπόκλειδα τα συνεργεία ,όπως κ πολλά άλλα εξειδικευμένα εργαλεία ,πολύ ποιοτικότερα κ ακριβότερα από αυτά που έχει ο κάθε ερασιτέχνης/χομπίστας.
Σαφώς επίσης και ξέρουν πολύ καλά ΤΙ κ ΠΩΣ να το κάνουν.

Η ουσια του πράγματος είναι ότι ,ΔΕΝ είναι οικονομικά εφικτό να το κάνουν όπως ένας χομπίστας ,γιατί πολύ απλά ,ΔΕΝ θα το πληρωθούν.

Τα συνεργεία δεν είναι κοινωφελή ιδρύματα ,ούτε χομπίστικες λέσχες.
Είναι επαγγελματικές επιχειρήσεις ,με έξοδα που τρέχουν κ πρέπει να καλυφθούν ,κ να μείνει κ κέρδος για τον επιχειρηματία/επαγγελματία.
Λογικό κ Θεμιτό.

Πως λοιπόν κ με ποιά φιλοσοφία ,να ασχοληθεί με τέτοιον τρόπο κ σπουδή ο "επαγγελματίας" μηχανικός με ένα restoring για παράδειγμα.
Γιατί αυτά που περιγράφονται ,είναι σχεδόν ανακατασκευή περιφερειακών.

Για παράδειγμα
Η όλη διαδικασία ξήλωμα-λύσιμο-καθαρισμα-αποκατάσταση-επανατοποθέτηση-σετάρισμα των φρένων του XR ,μου πήρε ένα γεμάτο 10άωρο + χημικά + τακάκια.
Πως να το κάνει αυτό ένα συνεργείο ;
Τι να χρεώσει κ πως να το πληρωθεί;
Ολοι γνωρίζουμε πάνω-κάτω το κόστος εργατώρας στα συνεργεία.
Υπάρχει κάποιος ,που θα πεί χαλάλι στο αποτέλεσμα ,κ θα πληρώσει με την καρδιά του 10 Χ Εργατώρες γι'αυτό ;

Μην μπερδεύουμε λοιπόν τα πράγματα.
Restoring γίνεται με προσωπική ενασχόληση ,κ υπάγεται στην προσωπική ψυχοθεραπεία του εν-ασχολούμενου.
Διαφορετικά ,είναι πολύ ακριβό χόμπυ ,κ για πολύ λίγους.

Θέλεις να'χεις μοτοσυκλέτα σε τέλεια λειτουργική κατάσταση ;
Δεν την αφήνεις να χρεπιάσει.

Χρέπιασε ή αγόρασες σε καλή τιμή μιά κακοσυντηρημένη ;
Μόνον με προσωπική εργασία μπορείς να την επαναφέρεις συνολικά ,κρατώντας το κόστος σε λογικά επίπεδα.

Δεν ξέρεις-μπορείς να την φτιάξεις μόνος σου ;
&
Δεν θέλεις - Δεν έχεις να πληρώσεις για να στην φτιάξουν;
Την έχεις ,κ απλά τσουλάει ,φτιάχνεις ότι κι όταν χαλάει ,όσο οικονομικότερα γίνεται ,δεν εχεις όμως κ απαιτήσεις από δαύτην.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ξέχασα το μπουζί.
Για το οποίο ,ο πρώην κατοχος είχε πεί ότι ,είχε αλλαχτεί πρόσφατα.

Βγήκε ,μια χαρά φαινόταν ,καθαρίστηκε ,μετρήθηκε ,κ ξαναμπήκε.





 
Top Bottom