ZP sport 450 enduro

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
''Η ZPmoto είναι μια ευκαιρία ώστε η πόλη του Zschopau στην πρώην Ανατολική Γερμανία να αναβιώσει και πάλι κάτι από τις δόξες του παρελθόντος. Το πρωτότυπο του νέου μοντέλου της εταιρείας έρχεται και γεφυρώνει μισόν αιώνα από την ιστορία της μοτοσυκλέτας.

Δανείζεται το κλασικό πια στιλ και εμφάνιση της MZ ES 250 'Enduro' του 1960 διανθισμένο όμως με πρώτης γραμμής σύγχρονα στοιχεία και περιφερειακά.



Η μικρή Γερμανική πόλη του Zschopau έγινε γνωστή μέσα από την εξαιρετικά έντονη μοτοσυκλετιστική της παραγωγή και δραστηριότητα. Εκεί κατασκευάζονταν οι DKW και οι MZ, μοτοσυκλέτες που σημάδεψαν την ιστορία με τα μοντέλα τους στα μέσα του 20ου αιώνα, τόσο στην (ανατολική κυρίως) Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα. Θρυλικές παρουσίες που όμως έχουν πια εξασθενήσει στις μέρες μας.

Η ZPsport 449 όπως ονομάζεται το νέο μοντέλο, φορά έναν μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα της Ισπανικής GasGas 450 κ.εκ. με κιβώτιο έξι σχέσεων και απόδοση 45 ίππων στις 6.200 σαλ. Περίπου τετραπλάσια δύναμη από εκείνη του μοντέλου το οποίο 'αναβιώνει'.




Το βάρος έχει κρατηθεί χαμηλά, κάτω από τα 130 κιλά πλήρες υγρών (118 κενό), ενώ το πλαίσιο είναι ατσάλινο, κλειστό σωληνωτό, διαιρούμενο κάτω από τον κινητήρα, ακριβώς όπως 'τον παλιό καλό καιρό'. Το ύψος της σέλας στα 860 mm τονίζει το φιλόξενο χαρακτήρα του χωρίς να απομακρύνεται από τις χωμάτινες δυνατότητές του.
Το πιρούνι ανήκει στην ιταλική MUPO ενώ τα αμορτισέρ είναι της Öhlins. Αντίστοιχης ποιότητας είναι και ο υπόλοιπος εξοπλισμός, από τα φρένα της Brembo, μέχρι τους τροχούς της Excel. Το δισκόφρενο εμπρός είναι 260 mm διαμέτρου και η δαγκάνα με διπλό έμβολο ενώ πίσω ο δίσκος είναι 220 mm με μονό έμβολο στη δαγκάνα.
Με 21” εμπρός και 18” πίσω, οι τροχοί υποδηλώνουν με σαφήνεια τις εκτός δρόμου προθέσεις της μοτοσυκλέτας, όπως και τα ελαστικά της Metzeler. Το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 12 λίτρων και η τροφοδοσία με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό υπόσχεται αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα. To πρωτότυπο ακολουθεί τους κλασικούς χρωματικούς συνδυασμούς της DKW, σε μαύρο πράσινο και λευκό. Ωστόσο οι μοτοσυκλέτες που θα βγουν στην παραγωγή θα έχουν πιο σύγχρονες επιλογές σε χρώματα και γραφικά.



Οι μοτοσυκλέτες είναι ουσιαστικά χειροποίητες και αυτό έχει και τις θετικές του πτυχές. Όταν θα ξεκινήσει η μικρής κλίμακας παραγωγή τον ερχόμενο Οκτώβριο, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να παραγγείλουν τη δική τους ZP sport όπως την επιθυμούν και να την παραλάβουν έτσι από το 'εργοστάσιο'.


Στο τέλος έρχεται και η τιμή σε όλα αυτά και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Ακόμη και ως χειροποίητη, με πρώτης γραμμής εξαρτήματα, δύσκολα δικαιολογεί τις 22.430 ευρώ που θα κοστίζει. Περισσότερα κι από μια Ducati’s Panigale 1199 S Tricolore. Όμως η ZPsport 449 είναι μια ολίγον εκκεντρική, σπάνια και εξειδικευμένη μοτοσυκλέτα, οπότε στο κοινό που απευθύνεται υποτίθεται ότι η τιμή είναι δευτερεύουσας σημασίας παράμετρος. Τώρα πόσοι λάτρεις του enduro θα βρεθούν που θα εκτιμήσουν την σπανιότητα και την κλασική αισθητική της, αυτό είναι κάτι που μόνο η ιστορία μπορεί να δείξει.

Το πιο παράδοξο στην υπόθεση είναι ότι οι μοτοσυκλέτες τις οποίες αναβιώνει ήταν ό,τι πιο προσιτό οικονομικά υπήρχε στην εποχή τους και με κορυφαία 'αξία για το κόστος τους'. Απ' ότι φαίνεται, αυτή η παράμετρος δεν συμπεριλήφθηκε στην αναβίωση της μοτοβιομηχανίας του Zschopau…''

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/car/arthro/351880/neari-eton-52
Η ιστοσελίδα της εταιρείας,έχει ατελείωτους συνδυασμούς χρωματισμών ώστε το καθένα να είναι μοναδικό http://zpmoto.de/?pg=configurator
 

est

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
Σουζούκι ΔρΖ
Που πας και ξετρυπώνεις όλα τα περίεργα νέα...
Ωραίος ρε Γιώργο, μαθαίνουμε και 5 πράματα.
Για το μπροστινό που λέει της Mupo, είχα πέσει πάνω της κατά τύχη πάνω στο ψάξιμο που έκανα για μπροστινά ελατήρια για το ΤΑ. Την είδα "άγνωστη" εταιρεία και σκέφτηκα πως μπορεί να έχει καμιά οικονομική λύση για το πιρούνι μου... ναι καλά!!! Πως το θες;!;!:pointu:
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Για το μπροστινό που λέει της Mupo, είχα πέσει πάνω της κατά τύχη πάνω στο ψάξιμο που έκανα για μπροστινά ελατήρια για το ΤΑ. Την είδα "άγνωστη" εταιρεία και σκέφτηκα πως μπορεί να έχει καμιά οικονομική λύση για το πιρούνι μου... ναι καλά!!! Πως το θες;!;!:pointu:
:laugh: Και εγώ αυτό είχα πρωτοσκεφτεί,όταν όμως είδα κάτι 700άρια για αμορτισέρ :hungover:
 
Top Bottom