Ο προβληματισμος μου είναι, [...]
Για όποιον βαριέται να διαβασει το από κάτω σεντόνι η απάντηση είναι εξαρτάται. Και δυστυχώς εξαρτάται από πάρα πολλα.
Νομίζω η γενική ερώτηση τι θα χαλάσει αλλάζοντας το x με το ψ δεν απαντάται χωρίς μελέτη κατά περίπτωση.
Σε ένα στατιστικό κύκλωμα φορτιστής - μπαταρία, το ρεύμα φόρτισης εξαρτάται από την τάση του φόρτιστη, την τάση της μπαταρίας κάθε δεδομένη στιγμή και την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας.
Οι μπαταρίες έχουν ένα ενδεδειγμένο ρεύμα φόρτισης γιατί η μετατροπή του ηλεκτρικου φορτίου σε χημική ενέργεια συνεπάγεται χημικές μεταβολές που πρέπει να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, συνεπάγεται επίσης παραγωγή θερμότητας που μεταβάλει τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας, όπως η εσωτερική αντίσταση κλπ. Μπορείς πχ να φορτίσεις μια μπαταρία με 50Α? Μπορείς. Το ερώτημα είναι αντέχει πχ η κατασκευή της τέτοιο ρεύμα και αν ναι για πόση ώρα.
Όπως αντιλαμβάνεσε κάθε κύκλωμα ανάλογα τις παραμέτρους έχει διαφορετικα χαρακτηριστικά.
Στη μοτοσικλέτα η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη. Έχεις μια γεννήτρια που ανάλογα τις στροφές δημιουργεί ταση. Η σχέση μεταξύ ταχύτητας, τάσης και ρεύματος είναι πολύπλοκη και σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τον σχεδιασμό και τις συνθήκες λειτουργίας της γεννήτριας. Γενικά, καθώς αυξάνεται η ταχύτητα, η τάση εξόδου θα τείνει επίσης να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει επειδή η γεννήτρια έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί μια συγκεκριμένη αναλογία μεταξύ ταχύτητας και τάσης. Ωστοσο το ρεύμα δεν είναι ξεκάθαρο αν θα αυξηθεί με την ταχύτητα. Αυτο καθορίζεται από το φορτίο στη γεννήτρια, το οποίο μπορεί να ποικίλλει. Εάν το φορτίο (load) στη γεννήτρια παραμένει σταθερό, τότε η έξοδος ρεύματος θα τείνει επίσης να παραμείνει σταθερή, ανεξάρτητα από την ταχύτητα της γεννήτριας. Το φορτίο στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το σύστημα ανορθωσης και η μπαταρία.
Οι περισσότεροι ανορθωτες έχουν διπλή λειτουργία. Ανόρθωση του 3φασικου σήματος της γεννήτριας και ρύθμιση του ρεύματος έξοδου. Ο τρόπος της ρύθμιση του ρεύματος έξοδου και η τιμή του διαφέρουν από διάταξη σε διαταξη. Οι περισσότεροι λειτουργούν με ένα κύκλωμα που σταματάει το ρεύμα στην έξοδο του και κατά συνέπεια την φόρτιση στην μπαταρία όταν αυτή ξεπεράσει μια τιμή τάσης στα άκρα της.
Από εκείνη την τιμή και πάνω αλλάζει το φορτίο που βλέπει η γεννήτρια και αυτό γιατί ο ανορθωτης εκτρέπει το ρεύμα εσωτερικά. Η μέγιστη τιμή ρεύματος που μπορεί να διατρέχει τον ανορθωτη σε κάθε περίπτωση εξαρτάται συνήθως εκτός από τον τύπο κυκλώματος και από την θερμική επαγωγή ανά μονάδα χρόνου που είναι σχεδιασμένος να αντέχει. Άρα και το ποσό ογκο αέρα δέχεται ανά μονάδα του χρόνου κατά συνέπεια και που είναι τοποθετημένος...
Αν τα βάλεις όλα αυτά μαζί θα είναι πιο ξεκάθαρο οι η απάντηση δεν είναι απλά ένα ναι είναι οκ η όχι δεν είναι οκ.