Πίσω από τη τελική επιλογή της αγοράς μιας σέλας από την Seat Concepts υπάρχει μια σειρά από σκέψεις και ενέργειες που προηγήθηκαν. Κατ' αρχάς για μια μοτοσυκλέτα που αγόρασα καινούρια και αισθάνομαι "δική μου" στο μέγιστο βαθμό, θέλω όλα τα εργοστασιακά παρελκόμενα της να τα συντηρώ ανέπαφα έτσι ώστε όποτε μου τη βιδώσει να την επαναφέρω στην απόλυτη εργοστασιακή κατάσταση. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο και διαχρονικά -για εμένα- σε ότι αφορά μια σέλα που όπως εξήγησα και παραπάνω, το πείραμα μπορεί και να ΜΗΝ σου βγει.
Έτσι αρχικά πήρα μια προσφορά από τη Yamaha για το κόστος μιας νέας κομπλέ σέλας. Το κόστος αυτό ήταν 145€. Έπειτα πήγα στο motoK με το σχέδιο της Seat Concepts στα χέρια μου και τους ρώτησα αν μπορούν να το φτιάξουν και με ποια μέθοδο. Μου απάντησαν πως μπορούν να το φτιάξουν και ότι αφαιρούν τμήμα από το αφρώδες (κόβουν δηλαδή με ηλεκτρικό μαχαίρι ότι πρέπει) και μετά προσθέτουν έξτρα αφρώδες συγκεκριμένης πυκνότητας και το διαμορφώνουν ανάλογα το σχέδιο που θέλουμε να δώσουν. Το κόστος αυτό ήταν μεταξύ 120 και 130€. Το συνολικό κόστος μπορούσε δηλαδή να αγγίξει τα
275€. Σημειώνω πως αυτό αφορά τον δικό μου τρόπο αγοράς ή κατασκευής μιας σέλας, δηλαδή περιλαμβάνει την αποθήκευση της εργοστασιακής αυτούσιας όπως είναι, με επακόλουθο την αύξηση του κόστους διαμόρφωσης μιας νέας "έξτρα" σέλας. Το ίδιο έχω κάνει για κάθε άλλη μοτοσυκλέτα της οποίας διαμόρφωσα μια σέλα. Για κάποιον άλλον αυτό το κόστος θα περιοριζόταν στα 130€ με διαμόρφωση της υπάρχουσας σέλας και τέλος.
Το επόμενο βήμα ήταν η επικοινωνία με την Seat Concepts. Έστειλα e-mail και ζήτησα να μου στείλουν μια λίστα με συνεργάτες τους στην Ευρώπη. Αυτό το έκανα γιατί σκέφθηκα πως οι Ευρωπαίοι συνεργάτες θα αγοράζουν σε άλλη τιμή (χονδρική) και πιθανόν το τελικό κόστος μαζί με τα έξοδα εκτελωνισμού να ήταν χαμηλότερο, συν ότι γλίτωνα όλη τη φασαρία. Μου έστειλαν τη συγκεκριμένη λίστα με την υποσημείωση ότι λόγω της πανδημίας και της καθυστέρησης που έχουν στην παραλαβή πρώτων υλών σε συνδυασμό με την αποστολή της σέλας σε συνεργάτη της Ευρώπης και από εκεί σε εμένα στην Ελλάδα να είμαι έτοιμος για μια χρονική αναμονή της τάξης των 3 μηνών. Θυμάμαι ότι υπήρχαν συνεργάτες σε αρκετές χώρες της Ευρώπης όπως στην Αγγλία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Πορτογαλία και αλλού. Έστειλα περισσότερα από 10 e-mails και αργά ή γρήγορα εντός 10 ημερών μου είχαν απαντήσει περίπου οι 6-7 από αυτούς. Ζητούσα να μου στείλουν μια προσφορά για τη σέλα που ήθελα η οποία να περιλαμβάνει τελικό κόστος συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής στην Ελλάδα. Οι προσφορές που έλαβα ήταν από
380€ μέχρι 550€, με τις ακριβότερες να προέρχονται από την Αγγλία (προ εποχής BREXIT).
Την χαμηλότερη προσφορά μου την έστειλε ο συνεργάτης από την Πορτογαλία με την επωνυμία
SPEEDFREAK
Τώρα ήμουν μπροστά σε ένα δίλημμα. Να δώσω 380€ για μια πλήρη σέλα της Seat Concepts ή 275€ για μια κομπλέ αγορασμένη σέλα από τη Yamaha η οποία θα διαμορφωθεί από το motoK;
Συζητώντας με την Ομάδα κατόχων WR250R από όλες τις γωνιές του πλανήτη στο Facebook αλλά διαβάζοντας και πολλά reviews δεν βρήκα έναν δυσαρεστημένο από την επιλογή της Seat Concepts. Έτσι αποφάσισα ότι η φθηνότερη επιλογή είχε περισσότερα στοιχεία ρίσκου από την -μάλλον- ασφαλέστερη αν και ακριβότερη επιλογή από την Seat Concepts. Κατέληξα να αγοράσω τη σέλα από την Seat Concepts.
Στη συνέχεια είχα αρκετές ανταλλαγές μηνυμάτων με την Monica από την Speedfreak η οποία επίσης με προειδοποίησε για τη καθυστέρηση της αποστολής για έναν επιπλέον λόγο: Η SpeedFreak συγκέντρωνε πρώτα έναν "x" αριθμό παραγγελιών σε σέλες Seat Concepts πριν προβεί σαν κατάστημα στη δική της παραγγελία. Αυτό εξηγούσε εν μέρει και την χαμηλότερη προσφορά. Ένα άλλο στοιχείο είναι πως έπρεπε να προκαταβάλω στους Πορτογάλους το 50% της αξίας της σέλας μαζί με τα ταχυδρομικά, ήτοι 190€. Ένα μήνα περίπου μετά η Monica με ενημέρωσε πως έχει σταλθεί η παραγγελία στην Seat Concepts και θα με ενημέρωνε ξανά μόλις είχαν εξελίξεις. Δυόμιση μήνες περίπου μετά η Monica επικοινώνησε μαζί μου ενημερώνοντας ότι είχαν ΄παραλάβει τη σέλα και ήταν έτοιμοι να μου τη στείλουν. Εδώ όμως υπήρξε μια έκπληξη... η Monica με ενημέρωνε πως είχε κάνει έναν λάθος υπολογισμό και δεν είχε βάλει στην εξίσωση τον ΦΠΑ. Μου πρότεινε να βρω μια επιχείρηση που μπορούσε να δικαιολογήσει ενδοκοινοτικές αποκτήσεις και να τους στείλω το ΑΦΜ ώστε να αποφύγω το ΦΠΑ. To κατάφερα μέσω ενός φίλου που θέλησε να με βοηθήσει και έτσι το κόστος για εμένα παρέμεινε στα 380€. Έστειλα το ΑΦΜ και τα υπολειπόμενα 190€ για την εξόφληση της σέλας και λίγες ημέρες μετά παρέλαβα την πολυπόθητη σέλα.
Δεν είναι και τόσο εύκολος ο δρόμος για την απόκτηση μιας σέλας από την Seat Concepts αλλά με τον έναν τρόπο ή τον άλλον είναι εφικτός. Ο άλλος τρόπος είναι να παραγγείλετε απευθείας στην Seat Concepts τρέχοντας εσείς τις διαδικασίες.