Το λοιπόν, μόλις βγήκα από το τμήμα για παράβαση ορίου ταχύτητας στην Αττική Οδό, η παράβαση έγινε Νοέμβριο του 22 και μου ήρθε πριν 15 μέρες συστημένη στο σπίτι. Όριο 120 και η φωτογραφία είναι με 207.
Υπογραψα την παράβαση, πλήρωσα το πρόστιμο των 175 ευρώ στα ΕΛΤΑ, παρέδωσα δίπλωμα και έκανα ένσταση με δικαιολογητικά όπου σύμφωνα με τον διοικητή συνήθως το δίπλωμα επιστρέφεται όταν οι λόγοι είναι αληθοφανής και συνοδεύονται από δικαιολογητικά.
Πριν γίνουν όλα αυτά προηγήθηκε συζήτηση με την διοικητή του τμήματος για τις επιλογές μου, συγκεκριμένα με ρώτησε αν ήμουν εγώ ο οδηγός όπου απάντησα δεν θυμάμαι και μου είπε ότι εφόσον δε μπορώ να αποδείξω ποιος είναι ο παραβάτης, η παράβαση βαρύνει τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Μου είπε επίσης ότι μπορώ να αρνηθώ τα πάντα και να μην υπογράψω τίποτα, οστόσω και το πρόστιμο αλλά και η διαταγή αφαίρεσης διπλώματος θα έρθει συστημένη από εισαγγελική αρχή κατά την οποία ο ιδιοκτήτης καλείται να αποδείξει στο δικαστήριο ποιος είναι ο παραβάτης δεδομένου ότι του ανήκει το όχημα και δεν έχει δηλώσει κλοπή. Τα έξοδα βαρύνουν τον ιδιοκτήτη συν οτι υπάρχουν κάποια έξτρα παράβολα που καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης, επίσης ότι το δικαστήριο έχει προτεραιότητα ακριβώς για να μην θεωρηθει ότι λόγω αναβολών κτλ ο ιδιοκτήτης μπορεί να χρησιμοποιηει το δίπλωμα στο μεσοδιάστημα.
Μεταφέρω ακριβώς την πληροφορία όπως την πήρα από την διοίκηση του τμήματος.
Πολύ πλήρες και απόλυτα κατατοπιστικό ποστ Γιάννη. Ελπίζω να ξεμπλέξεις γρήγορα με το δίπλωμα να μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου. 207 μπαγασάκο μου στην Α.Ο. ήταν παραπάνω απο επίφοβο εφόσον ακούμε για κάμερες εκεί απο τους Ολυμπιακούς νομίζω του 2004. ΝΑ πούμε βέβαια και ένα ΄΄Ελλαδάρα μόνο΄΄ καθώς αν σε κάποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα μας έπιαναν να παραβιάζουμε το όριο κατά 87km/h το πιο πιθανό θα ήταν και να μας συλλάμβαναν και να μας αφαιρούσαν το δίπλωμα για κάνα χρόνο.
Έκανες την παράβαση καλώς να έχεις και τις συνέπειες.
Αυτό που αναρωτιέμαι εγώ είναι αν στο πολύ ρεαλιστικό σενάριο να μην θυμάσαι ποιος οδηγούσε πριν δύο χρόνια (όχι σ αυτήν την περίπτωση, οκ ο Γιάννης ήτανε), ενα όχημα που το οδηγούν και άλλοι, πως στο πέος το κράτος σου λέει κάνε την δική μου δουλειά και βρες εσύ τον παραβάτη ?
Αυτά μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες τύπου Ελλαδιστάν.
Είμαι βέβαιος ότι αν υπάρχει τέτοιος ο νόμος είναι αντισυνταγματικός, μια που καταργεί το τεκμήριο της αθωωτητας μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου, καθιστά τον ιδιοκτήτη αυτόματα ένοχο για την παράβαση του οδηγού, και του ζητά αποδείξει ότι είναι αθώος.
Μόνο που σύμφωνα με το σύνταγμα είναι ήδη αθώος μέχρι το ρδελο να αποδείξει την ενοχή του,και ΔΕΝ χρειάζεται να αποδείξει, τιποτα
ΤΟ ότι είναι ιδιοκτήτης δεν αποδεικνύει ότι ήταν ο οδηγος
Ποιός όμως έχει τις τσέπες και τον χρόνο να τρέχει το κράτος Μπουρδέλο που παρανομεί στα δικαστήρια ?
Και εκεί ποντάρει το ρδέλο.
Είσαι σίγουρος πώς μόνο στο Ελλαδισταν γίνεται αυτό? Μάνι μάνι πολλοί απο εδώ έχουν λάβει κλήση απο Ιταλία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Πράγματι απο τη μία υπάρχει ένα debate σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και το τεκμήριο όπως λες της αθωότητας αλλά επι του πρακτέου πώς θα μπορούσε το κράτος να αποδείξει πώς πίσω απο το κράνος είσαι εσύ πέραν πάσης αμφιβολίας? Ουσιαστικά ΄τωρα σου λέει πώς κύριε το όχημα είναι δικό σου και αν δεν ήσουν εσύ τότε ποιός ήταν?
Σε τελική ανάλυση υπάρχει και ένας κίνδυνος πίσω απο όλο αυτό. Αυτή τη στιγμή ζούμε μια πραγματικότητα που υπάρχει μια αστυνόμευση με αυτόν τον τρόπο. Ουσιαστικά μπορείς να φέρεις το δίπλωμα της μάνας σου που καθεται σπίτι και να πεις εκείνη οδήγαγε. Ή απλά μπορείς να αποδεχτείς την ενοχή σου που είναι βέβαιη και να ζητήσεις ελαστικότητα απο ανθρώπους.
Αυτό που ουσιαστικά προτείνεις εσύ είναι η
μή τιμωρία του παραβάτη με το κριτήριο της μή αθωότητας. Και πιστεύω πώς το κύριο σου πρόβλημα δεν είναι τόσο η παραβίαση των συνταγματικών μας δικαιωμάτων όσο γιατί να μας στερούν την δυνατότητα να αποφύγουμε την ποινή?Αυτό το technicality θα μπορούσε έυκολα να μας εξυπηρετήσει. Μπορεί και να κάνω λάθος.
Όταν όμως και αν ο κόμπος φτάσει στο χτένι απο τετοιες αξιώσεις, κανένα κράτος και καμία Ε.Ε. δεν θα ανεχτεί καθεστώτα ανομίας. Φαντάσου αύριο να πέρναγε μια νομοθεσία που να έλεγε ξέρετε κάτι? Δεν μπορεί να βεβαιωθεί παράβαση αν δεν αποδειχτεί 100% πως είναι αυτός.
Αυτό για μένα την επομενη στιγμή θα οδηγούσε στον επόμενο νόμο που θα επέτρεπε στο κράτος να μπορεί ανα πάσα στιγμή να αποδείξει πως είσαι εσύ. Και αυτό θα προτείνουν να γίνει με ηλεκτρονικά μέσα. Ίσως μια συσκευή με έναν προσωπικό κωδικό όταν βάζεις μπρος το μηχανακι, ίσως με την δυνατότητα άρσης του απορρήτου της κινητής σου τηλεφωνίας. ίσως με μια πλακέτα αναγνώρισης στο κράνος σου. Σίγουρα πάντως με κάποιο ακόμα μέσο στέρησης ελευθεριών και κοινωνικού ελέγχου.
Συνεπώς αυτό που λένε ΄΄be careful what you wish for΄΄ για μένα κι εδώ βρίσκει εφαρμογή. Δεν πρόκειται να μας προσφέρουν την ανομία στο πιάτο. Να τρέχεις, να φοράς κράνος και επειδή δεν φαίνεσαι να μην σε αγγίζει τίποτα. Όσο τα πραγματα είναι νεφελώδη και ρευστά είναι προς όφελος και δικό μας. ¨Οσο πάμε να παλέψουμε για το ορθότερο(θεωρητικά) ή το πιο ελεγχόμενο (που πιστευουμε θα είναι για όφελος μας) κινδυνευουμε να βρεθουμε πιο παγιδευμενοι.
Εγώ πιο πολύ το βλέπω εδώ όλο αυτό ως μάθημα, πρώτον μην δίνετε τα μηχανάκια σας σε κανένα ή σε πολύ επιλεγμένα και υπευθυνα άτομα και δεύτερον μην τρέχετε τόσο πολύ και κυρίως σε περιοχές με κάμερες!!