Επισκευή ελαστικού (Στο δρόμο)... tips & Tricks

Είσαι οργανωμένος και έτοιμος άμα κάτσει κάνα λάστιχο ή όχι?!

  • Φυσικά. Είμαι σαν τον XLGEORGE. Όχι μόνο έχω απ όλα αλλά κάνω και πρόβες σπίτι!

  • Ναι βέβαια. Είμαι έτοιμος άμα κάτσει λάστιχο. Τα έχω και ωραία τακτοποιημένα σαν τον Αμπεμπαμπλόμ!

  • Πετάω μέσα καμιά σαμπρέλα και κάνα αφρό και άμα κάτσει η στραβή όλο και κάποιος θα βοηθήσει!

  • Κουβαλάω μόνο κάνα χοντρό Tyre up και θα βγω αν είναι άσφαλτο να πάρω οδική.

  • Είμαι σαν τον CHRISTOSGR! Βλέπω ΄ποιος κουβαλάει σαμπρέλες/τρόμπες και πάω κοντά!!

  • Δεν υπάρχει λάστιχο σκασμένο, είναι μύθος. Δεν μου έχει συμβεί ποτέ!!


Results are only viewable after voting.

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Κάποιοι έχουν μαζί μωρο-μάντιλα. Ειδικά σε πολυήμερες εξορμήσεις μπορούν να φανούν χρήσιμα σε πολύ δύσκολες καταστάσεις. Ακόμα και σε τύπου mayday, mayday, κέντρο με ακούει δεν προλαβαίνω, mayday...
Τα μωρομάντιλα είναι από τα πιό απαραίτητα πράγματα που πρέπει να έχεις μαζί σου σε οποιαδήποτε βόλτα.
Καθαρίζουν με ευκολία τα πάντα, και λάδια και γράσα. Ακόμη και μετά από πέσιμο και χτύπημα για να καθαρίσεις τα χώματα γύρω από την πληγή (χτύπα ξύλο) :D
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Αυτό που είναι σημαντικό είναι να δουλέψουμε με ηρεμία για αυτό χρειάζεται ένα τσιγάρο ή ένα καφεδάκι, ένα μπινελίκι (σε γλυκό πρώτα) για να ηρεμήσουμε και να κάνουνε σωστά τη δουλειά.
Βοηθάει και η κλασσική μουσική αλλά το πιο πιθανό είναι να σας πάρουν για δραπέτη φρενοκομείου.
Και άμα βρέχει και πρέπει να αλλάξεις σαμπρέλα; :D

Εγώ έχω προνοήσει και γι αυτό, για εκδρομούλα με βροχερό καιρό, έχω μαζί μου μία τέντα δίρριχτη, που την δένω ανάμεσα σε δύο δέντρα και έχω από κάτω ένα στεγασμένο χώρο για μένα και την μηχανή για να κάνω ότι θέλω.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
πάντα μαζί :
σαμπρέλες μπρός πίσω , αμπούλες , μικρή τρόμπα , λεβιέδες , σαπουνάκι για να γλιστράει , κολλητικά.
Φάστ δεν ξαναπαίρνω λόγο τραυματικής εμπειρίας !

τίπ : σημαδεύουμε πάντα την θέση του ελαστικού στην ζάντα ώστε να ξαναμπεί στην ίδια θέση και να μήν χαθεί η ζυγοστάθμιση . (χειροκροτήστε ! )
Ποια ήταν η τραυματική εμπειρία αν επιτρέπεται?
 

IoannisB

Μέλος
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
AfricaTwin
Βαλβιδολόγο + μπόλικους πυρήνες
3 λεβίδες 30cm αντρικούς
1 σαμπέλα 21" με περασμένο τον πυρήνα της βαλβίδας
2-3 προστατευτικά
Σαπούνι
Τρόμπα ποδηλάτου.
Δεματικά
Θέλω κοντά 1:30 ώρα για αλλαγή.

Δεν με έχει πιάσει ποτέ σε χώμα.
Πιέσεις δεν κατεβάζω. 2.1,-2.25 .. mitas λάστιχα, νορμαλ σαμπρέλα vee rubber made in china,

Ενα τιπ για να μην κόβει βαλβίδα είναι να είναι χαλαρό το παξιμάδι πριν μπει χώμα
 

Doc.DD

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
r 1200gs 07/suzuki dr 350s 92
Τι λέτε ρε όλοι εσείς??εγώ έχω παραδείγματα ανώτερα. Κόρακας, κάνει μέχρι κ αντιπυρική χωρίς λάστιχο, από τότε απλά σκέφτομαι ότι πάει κ κλαταρισμένο. Κατέβηκα τη Πεντέλη κ όλη τη Κλεισθένους Κυριακή σκαρφαλωμένος όλος πάνω στο τιμόνι να μην πέφτει βάρος πίσω. Γιατί άμα έχεις το σωστό δάσκαλο, κουβαλάς μόνο το σωστό attitude

Γατάκια :ha
 

giamar

Ming lee fu
Περιοχή
Πιερία
Όνομα
Γιαννης
Μοτό
Vstroma -astrea c100 - voge 300 rally
Τι λέτε ρε όλοι εσείς??εγώ έχω παραδείγματα ανώτερα. Κόρακας, κάνει μέχρι κ αντιπυρική χωρίς λάστιχο, από τότε απλά σκέφτομαι ότι πάει κ κλαταρισμένο. Κατέβηκα τη Πεντέλη κ όλη τη Κλεισθένους Κυριακή σκαρφαλωμένος όλος πάνω στο τιμόνι να μην πέφτει βάρος πίσω. Γιατί άμα έχεις το σωστό δάσκαλο, κουβαλάς μόνο το σωστό attitude

Γατάκια :ha
Μα καλά ,μια οδική κάτι;
Η όλα γίνονται για την εμπειρία;
:ha
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ο σκοπός μου είναι να γίνω σαν το Μήτσο. Να μην καταλαβαίνω καν ότι έχω πάθει λάστιχο :allk:
Εδώ ο άνθρωπος έκλεισε το kill switch και έψαχνε να βρει γιατί δεν παίρνει μπρος το EXC... :roflmao:
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Τα μωρομάντιλα είναι από τα πιό απαραίτητα πράγματα που πρέπει να έχεις μαζί σου σε οποιαδήποτε βόλτα.
Καθαρίζουν με ευκολία τα πάντα, και λάδια και γράσα. Ακόμη και μετά από πέσιμο και χτύπημα για να καθαρίσεις τα χώματα γύρω από την πληγή (χτύπα ξύλο) :D
To έχω ξαναγράψει πως αφού καθαριστεί η πληγή, μια απλή σερβιέτα μπορεί να βοηθήσει με την αιμορραγία μέχρι να φτάσουμε σε φαρμακείο ή κέντρο υγείας.
(Όσοι έχουν Honda να επιλέξουν με φτερά.)

Μακριά από μας οι τραυματισμοί.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ο σκοπός μου είναι να γίνω σαν το Μήτσο. Να μην καταλαβαίνω καν ότι έχω πάθει λάστιχο :allk:
Είσαι σε λάθος δεκαετία γεννημένος.....σταματα
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
To έχω ξαναγράψει πως αφού καθαριστεί η πληγή, μια απλή σερβιέτα μπορεί να βοηθήσει με την αιμορραγία μέχρι να φτάσουμε σε φαρμακείο ή κέντρο υγείας.
(Όσοι έχουν Honda να επιλέξουν με φτερά.)

Μακριά από μας οι τραυματισμοί.
Εργαλεία όλων των ειδών, έχω ακούσει και έχω δει να κουβαλάνε πολλοί!!!!!
Σερβιέτα..... δεν έχω συναντήσει κανέναν που να κουβαλάει μαζί του!!!!!! :laugh:
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Εργαλεία όλων των ειδών, έχω ακούσει και έχω δει να κουβαλάνε πολλοί!!!!!
Σερβιέτα..... δεν έχω συναντήσει κανέναν που να κουβαλάει μαζί του!!!!!! :laugh:
Την ίδια δουλειά που κάνει σερβιέτα, θα κάνει και η πάνα ακράτειας που θα φοράμε στα γεράματα.:D
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Κι όμως σε ποδηλατικές βόλτες που οι εκδορές και οι αιμορραγίες είναι πιο συχνές, μας έχει σώσει πολλές φορές. Κάνει ότι και η γάζα αλλά είναι πιο εύκολο να την κουβαλάμε στην εργαλειοθήκη. Μια τέτοια με δύο δεματικά και φτάνουμε στη βοήθεια χωρίς να δείχνουμε σαν το Ράμπο το πρώτο αίμα μετά από μάχη. Άσε που οι δεσμευμένοι την έχουμε και δωρεάν.

Όποιος έχει μαζί του σετ πρώτων βοηθειών δεν χρειάζεται να έχει σερβιέτα αφού το Κιτ έχει γάζες.

Και πάλι μακριά από μας....

και για να το συνδέσω με το θέμα ουκ ολίγες φορές έχω χτυπήσει στα χέρια προσπαθώντας να αλλάξω σαμπρέλα.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Τότε θα χτυπάμε στα σπίτια μας μέσα μάστορα, όχι στα βουνά!!!!!! :ha
Εγώ έχω σκοπό και στα γεράματα να κάνω βόλτες στα βουνά. Γι αυτό ψάχνω και για ένα μικρό χαμηλό εντουράκι.

Η πάνα ακράτειας μπορεί να χρειαστεί για κάποιον που θέλει να οδηγεί ώρες και δεν γίνεται να σταματήσει για κατούρημα.:D
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Καλό είναι να έχουμε μαζί και ένα μικρό πανάκι για να καθαρίσουμε τα χέρια και τον άξονα του τροχού ή τους αποστάτες που συνήθως πάνω στην αναμπουμπούλα πέφτουν στον χώμα και γίνονται χάλια. (Μέρφυ)

Κάποιοι έχουν μαζί μωρο-μάντιλα. Ειδικά σε πολυήμερες εξορμήσεις μπορούν να φανούν χρήσιμα σε πολύ δύσκολες καταστάσεις.
Να συμπληρωσω στα παραπανω οτι μια αλλη λυση για να μη γεμιζει χωμα ο αξονας του τροχου ή οι αποστατες ειναι να εχουμε μαζι ενα φυλλο εφημεριδας πανω στο οποιο ακουμπαμε τον αξονα με το παξιμαδι, τους αποστατες και οτι αλλες βιδες χρειαστει να βγουν πχ για βγαλσιμο/βαλσιμο μπροστινου τροχου πρεπει συνηθως να βγει η μια δαγκανα. Επισης ετσι αποφευγουμε να σκουπισουμε τον αξονα απο χωματα, γιατι ετσι θα σκουπισουμε ΚΑΙ το γρασο του που δεν ειναι οτι καλυτερο. Επισης κατι αλλο που εχω παντα μαζι ειναι ενα κομματι χαρτονι ωστε να πατησει εκει πανω το γραναζι του πισω τροχου ή ο ενας δισκος του μπροστινου τροχου οταν κανουμε τη δουλεια.

Στην επομενη φωτο φαινονται τα πραγματα που παιρνω μαζι στο CRF. Μαζι με το BeadPro εχω ουσιαστικα 4 λεβιεδες, εχετε υπ'οψη οτι χρειαζονται τουλαχιστο 3. Μεσα στο σακουλακι κατω δεξια εχω ενα μπουκαλακι με ταλκ, δετε παρακατω για τη χρηση του. Επισης για σαπουνι χρησιμοποιω ενα μπουκαλακι με λιγο σαμπουαν στο οποιο ριχνω μεσα λιγο νερο να φτιαξω σαπουνονερο. Αν δεν εχω, σκετο σαμπουαν (και με λιγο σαλιο) κανει επισης μια χαρα δουλεια.

Αυτο που ειναι επισης σημαντικο εργαλειο ειναι το κατσαβιδι για τον πυρηνα της βαλβιδας, το συγκεκριμενο δικο μου εχει απο την αλλη μερια και συρματοχοινο με ενσωματωμενο πυρηνα για να βιδωσω στη βαλβιδα και να την τραβηξω μεσα απο την τρυπα - αυτο δεν ειναι θεμα σε λαστιχο 120/130 αλλα ΕΙΝΑΙ θεμα σε σκληρουτσικο λαστιχο 150 και το συγκεκριμενο βοηθαει πολυ.





Σχετικα με τη δουλεια, σε πισω τροχο ή σε μπροστα τροχο με ενα δισκοφρενο βαζουμε τον δισκο παντα απο ΠΑΝΩ ωστε να μας βοηθησει να στερεωσουμε τους λεβιεδες σε δυσκολα λαστιχα. Αρχιζουμε τη δουλεια απο τη μερια της βαλβιδας στο βγαλσιμο και τελειωνουμε εκει στο βαλσιμο.

Πριν αρχισουμε το ξεζανταρισμα, βγαζουμε ΤΕΛΕΙΩΣ τον πυρηνα της βαλβιδας, δεν ξεφουσκωνουμε απλα το λαστιχο. Οταν το κανουμε αυτο προσεχουμε να μη χασουμε τον πυρηνα απο την πιεση του αερα, ειναι καλο να εχουμε μαζι αλλον ενα τουλαχιστο αν γινει στραβη. Πριν βαλουμε την κανουργια σαμπρελα, την φουσκωνουμε ελαφρα για να μην διπλωσει και επισης την αλειφουμε με ταλκ για να γλυστραει. Αφου μπει η σαμπρελα, αρχιζουμε το βαλσιμο απεναντι απο τη βαλβιδα. Οταν φτασουμε στο τελευταιο 1/3 του ελαστικου στη μερια της βαλβιδας, εκει τα πραγματα δυσκολευουν. Εκει κανουμε δυο πραγματα: αρχικα "σαπουναρουμε" το χειλος του τελευταιου κομματιου του ελαστικου και δευτερο, και πολυ σημαντικο, παταμε με τα δυο μας γονατα το λαστιχο απο τη μερια που εχει ηδη μπει (δηλ απεναντι απο το κομματι που πρεπει να μπει) ωστε να ειναι οσο πιο μεσα στη ζαντα γινεται να δωσει αυτο το 1-2εκ "leeway" απο την αλλη μερια που θα βοηθησει. Και αν δεν μπαινει το λαστιχο, δεν θελει ταρζανιες/δυναμη αλλα τροπο. Βεβαια, καποια λαστιχα εχουν τοσο σκληρα πλαϊνα που απλα δε ζανταρονται με λεβιεδες.

Αυτ(ι)α, και ειναι καλο να γινει για πρωτη φορα η προσπαθεια στο φιλικο περιβαλον του γκαραζ μας / σπιτιου μας :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Αρχιζουμε τη δουλεια απο τη μερια της βαλβιδας στο βγαλσιμο και τελειωνουμε εκει στο βαλσιμο.
Γιατι με αυτη σειρα;
Πιστευω οτι αντιθετα ειναι καλυτερα Δηλαδη ξεκιναμε το ξεζανταρισμα περιπου απεναντι απο την βαλβιδα και τελεινουμε το ζανταρρισμα περιπου παλι απεναντι απο την βαλβιδα Και αυτο γιατι το παχος της σαμπρελας στο σημειο που εδραζεται η βαλβιδα ειναι μεγαλυτερο και ισως μας δυσκολεψει κατην διαδικασια
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Να συμπληρωσω στα παραπανω οτι μια αλλη λυση για να μη γεμιζει χωμα ο αξονας του τροχου ή οι αποστατες ειναι να εχουμε μαζι ενα φυλλο εφημεριδας πανω στο οποιο ακουμπαμε τον αξονα με το παξιμαδι, τους αποστατες και οτι αλλες βιδες χρειαστει να βγουν πχ για βγαλσιμο/βαλσιμο μπροστινου τροχου πρεπει συνηθως να βγει η μια δαγκανα. Επισης ετσι αποφευγουμε να σκουπισουμε τον αξονα απο χωματα, γιατι ετσι θα σκουπισουμε ΚΑΙ το γρασο του που δεν ειναι οτι καλυτερο. Επισης κατι αλλο που εχω παντα μαζι ειναι ενα κομματι χαρτονι ωστε να πατησει εκει πανω το γραναζι του πισω τροχου ή ο ενας δισκος του μπροστινου τροχου οταν κανουμε τη δουλεια.

Στην επομενη φωτο φαινονται τα πραγματα που παιρνω μαζι στο CRF. Μαζι με το BeadPro εχω ουσιαστικα 4 λεβιεδες, εχετε υπ'οψη οτι χρειαζονται τουλαχιστο 3. Μεσα στο σακουλακι κατω δεξια εχω ενα μπουκαλακι με ταλκ, δετε παρακατω για τη χρηση του. Επισης για σαπουνι χρησιμοποιω ενα μπουκαλακι με λιγο σαμπουαν στο οποιο ριχνω μεσα λιγο νερο να φτιαξω σαπουνονερο. Αν δεν εχω, σκετο σαμπουαν (και με λιγο σαλιο) κανει επισης μια χαρα δουλεια.

Αυτο που ειναι επισης σημαντικο εργαλειο ειναι το κατσαβιδι για τον πυρηνα της βαλβιδας, το συγκεκριμενο δικο μου εχει απο την αλλη μερια και συρματοχοινο με ενσωματωμενο πυρηνα για να βιδωσω στη βαλβιδα και να την τραβηξω μεσα απο την τρυπα - αυτο δεν ειναι θεμα σε λαστιχο 120/130 αλλα ΕΙΝΑΙ θεμα σε σκληρουτσικο λαστιχο 150 και το συγκεκριμενο βοηθαει πολυ.





Σχετικα με τη δουλεια, σε πισω τροχο ή σε μπροστα τροχο με ενα δισκοφρενο βαζουμε τον δισκο παντα απο ΠΑΝΩ ωστε να μας βοηθησει να στερεωσουμε τους λεβιεδες σε δυσκολα λαστιχα. Αρχιζουμε τη δουλεια απο τη μερια της βαλβιδας στο βγαλσιμο και τελειωνουμε εκει στο βαλσιμο.

Πριν αρχισουμε το ξεζανταρισμα, βγαζουμε ΤΕΛΕΙΩΣ τον πυρηνα της βαλβιδας, δεν ξεφουσκωνουμε απλα το λαστιχο. Οταν το κανουμε αυτο προσεχουμε να μη χασουμε τον πυρηνα απο την πιεση του αερα, ειναι καλο να εχουμε μαζι αλλον ενα τουλαχιστο αν γινει στραβη. Πριν βαλουμε την κανουργια σαμπρελα, την φουσκωνουμε ελαφρα για να μην διπλωσει και επισης την αλειφουμε με ταλκ για να γλυστραει. Αφου μπει η σαμπρελα, αρχιζουμε το βαλσιμο απεναντι απο τη βαλβιδα. Οταν φτασουμε στο τελευταιο 1/3 του ελαστικου στη μερια της βαλβιδας, εκει τα πραγματα δυσκολευουν. Εκει κανουμε δυο πραγματα: αρχικα "σαπουναρουμε" το χειλος του τελευταιου κομματιου του ελαστικου και δευτερο, και πολυ σημαντικο, παταμε με τα δυο μας γονατα το λαστιχο απο τη μερια που εχει ηδη μπει (δηλ απεναντι απο το κομματι που πρεπει να μπει) ωστε να ειναι οσο πιο μεσα στη ζαντα γινεται να δωσει αυτο το 1εκ "leeway" απο την αλλη μερια που θα βοηθησει. Και αν δεν μπαινει το λαστιχο, δεν θελει ταρζανιες/δυναμη αλλα τροπο. Βεβαια, καποια λαστιχα εχουν τοσο σκληρα πλαϊνα που απλα δε ζανταρονται με λεβιεδες.

Αυτ(ι)α, και ειναι καλο να γινει για πρωτη φορα η προσπαθεια στο φιλικο περιβαλον του γκαραζ μας / σπιτιου μας :)
Αυτό το ποστ είναι ένας ωραίος οδηγός για την διαδικασία .
 

rantanplan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Μαλκότσι
κάποια tip και από μένα,

1)την σαμπρέλα την έβαζα στην μπανιέρα και την πασπάλιζα με τάλκ μετά σε σακουλάκι poly bag, και έπειτα σε κάποια συσκευασία, αυτό κατα την γνώμη μου βοηθά την σαμπέλα να διατηρείται καλύτερα (ιδίως σε υψηλές θερμοκρασίες που με το δίπλωμα και την σφικτή συσκευασία αρχίζουν και κολάνε), επίσης γλυτώνεις εκείνη την ώρα την διαδικασία,

2)σε μικρά πλαστικά μπουκαλάκια από υγρά για άτμισμα έβαζα α)γρασάκι για άξονα και αποστάτες τροχών, β)σαπούνι για πλύσιμο πιάτων. Έχουν μικρό βολικό μέγεθος και στόμιο για εύκολη δοσολογία.

3) οι λεβιέδες και ίσως κάποια μανέλα για τον πίσω τροχό, που έχουν όγκο μπορούν να μπούν σε κομμένη ποδηλατική σαμπρέλα και με δεματκά να πιαστούν σε κάποιο σημείο στο πλαίσιο
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
κάποια tip και από μένα,

1)την σαμπρέλα την έβαζα στην μπανιέρα και την πασπάλιζα με τάλκ....

2)σε μικρά πλαστικά μπουκαλάκια.....

3) οι λεβιέδες.....
Και οι τρεις αυτές πληροφορίες, είναι πολύ χρηστικές και σε γλυτωνουν από χρόνο και χώρο!!!! :ok:
 
Top Bottom