Εδώ και πολλές δεκαετίες έχει τεθεί το θέμα οδήγηση δικύκλου και στυτική ικανότητα. Πιο συγκεκριμένα, πολλοί ερευνητές έχουν υποθέσει ότι η μείωση της ροής του αίματος προς και από τα αγγεία του πέους, μείωση που οφείλεται σε μια πολύωρη οδήγηση μοτοσικλέτας ή ποδηλάτου, είναι λογικό να προκαλεί πτώση της ανδρικής σεξουαλικής ικανότητας.
Έμμεσα δεδομένα συνηγορούσαν για το λογικό αυτής της υπόθεσης. Αύξηση της θερμοκρασίας μεταξύ του πρωκτού και του οσχέου (όσχεο είναι το δέρμα που καλύπτει τους όρχεις, ενώ η όλη αυτή περιοχή επιστημονικά ονομάζεται περίνεο). Οι προστατίτιδες είναι συχνότερες στους οδηγούς μοτοσυκλέτας, οι τιμές PSA (ειδική εξέταση για την διάγνωση του καρκίνου του προστάτη) είναι όμοια υψηλότερες στους δικυκλιστές. Λιγότερο συχνά έχουν αναφερθεί θρόμβωση της φλέβας του πέους, πριαπισμός (συνεχής, επώδυνη και παθολογική στύση), αιμωδίες (μούδιασμα) στην περιοχή του περινέου (που δεν περνάει παρά την εγκατάλειψη της οδήγησης) κλπ.
Δυστυχώς για τα εκατομμύρια αντρών που χρησιμοποιούν τα δίκυκλα είτε για επαγγελματικούς, είτε για λόγους διασκέδασης, η υπόθεση αυτή μοιάζει μετά από μια σειρά προσφάτων ερευνών, να δείχνει αληθινή.
Τελευταία, δημοσιεύθηκε μια αξιόλογη μελέτη στο έγκυρο περιοδικό International Journal of Impotence Research, η οποία ενοχοποιεί την οδήγηση της μοτοσυκλέτας ως αίτιο ανδρικής ανικανότητας. Η μελέτη είχε ως αρχικό δείγμα 150 Ιάπωνες μοτοσυκλετιστές και έδειξε ότι το 46% αυτών, υποφέρουν από ουρολογικά (αυξημένο υπόλειμμα ούρων μετά την ούρηση) ή ανδρολογικά προβλήματα (στυτική δυσλειτουργία). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένοι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη μηχανή τους για περισσότερο από τρεις ώρες το 24ωρο.
Η συγκεκριμένη μελέτη, υποστηρίζει μια προηγούμενη του 2006, η οποία αναφέρει παρόμοια προβλήματα στους οδηγούς μηχανής.
Οι μοτοσικλετιστές μεγαλύτερης ηλικίας, ειδικότερα μεταξύ 50-59 ετών, ήταν και οι πιο επιρρεπείς. Κάπου το 93% αυτών, αναφέρουν σοβαρή στυτική δυσλειτουργία.
Οι μελέτες δεν αναφέρονται σε τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως ο τύπος της μηχανής, ή η ιπποδύναμή τους. Παρ' όλα αυτά υποδεικνύουν τρόπους αποφυγής των δυσάρεστων αποτελεσμάτων τους, όπως η μείωση-απορρόφηση των κραδασμών, ή η αλλαγή του σχήματος της σέλας.
Ωραίες παρουσίες. Ο νευρολόγος Κώστας Σπίγγος σε άρθρο του στο περιοδικό Φαρμακευτική Αγωγή, αναρωτιέται:
Μήπως - αν θεωρήσουμε ότι ο μηχανισμός εφύγρανσης του κόλπου δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τον στυτικό μηχανισμό στους άντρες - η οδήγηση μηχανής προκαλεί ψυχρότητα και στις γυναίκες;
Ο βιολόγος Dr. Stephen Schrader, επικεφαλής του National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH - Εθνικό Ινστιτούτο Εργασιακής Ασφάλειας και Υγείας) του Cincinnati, προτείνει σε μια σειρά από άρθρα του σε ειδικά περιοδικά σέλες, χωρίς την παραδοσιακή μύτη. Αν και η πρόταση έχει μόνο θεωρητική βάση, δείχνει να είναι λογική. Δοκιμές που έγιναν σε αστυνομικούς της Τροχαίας (ΗΠΑ), έδωσαν αισιόδοξες προοπτικές, αφού το ποσοστό των αναβατών που δεν ανέφεραν μούδιασμα στα γεννητικά τους όργανα, αυξήθηκε από 27 σε 82%.
Motorcycles Cause Erectile Dysfunction
Έμμεσα δεδομένα συνηγορούσαν για το λογικό αυτής της υπόθεσης. Αύξηση της θερμοκρασίας μεταξύ του πρωκτού και του οσχέου (όσχεο είναι το δέρμα που καλύπτει τους όρχεις, ενώ η όλη αυτή περιοχή επιστημονικά ονομάζεται περίνεο). Οι προστατίτιδες είναι συχνότερες στους οδηγούς μοτοσυκλέτας, οι τιμές PSA (ειδική εξέταση για την διάγνωση του καρκίνου του προστάτη) είναι όμοια υψηλότερες στους δικυκλιστές. Λιγότερο συχνά έχουν αναφερθεί θρόμβωση της φλέβας του πέους, πριαπισμός (συνεχής, επώδυνη και παθολογική στύση), αιμωδίες (μούδιασμα) στην περιοχή του περινέου (που δεν περνάει παρά την εγκατάλειψη της οδήγησης) κλπ.
Δυστυχώς για τα εκατομμύρια αντρών που χρησιμοποιούν τα δίκυκλα είτε για επαγγελματικούς, είτε για λόγους διασκέδασης, η υπόθεση αυτή μοιάζει μετά από μια σειρά προσφάτων ερευνών, να δείχνει αληθινή.
Τελευταία, δημοσιεύθηκε μια αξιόλογη μελέτη στο έγκυρο περιοδικό International Journal of Impotence Research, η οποία ενοχοποιεί την οδήγηση της μοτοσυκλέτας ως αίτιο ανδρικής ανικανότητας. Η μελέτη είχε ως αρχικό δείγμα 150 Ιάπωνες μοτοσυκλετιστές και έδειξε ότι το 46% αυτών, υποφέρουν από ουρολογικά (αυξημένο υπόλειμμα ούρων μετά την ούρηση) ή ανδρολογικά προβλήματα (στυτική δυσλειτουργία). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένοι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη μηχανή τους για περισσότερο από τρεις ώρες το 24ωρο.
Η συγκεκριμένη μελέτη, υποστηρίζει μια προηγούμενη του 2006, η οποία αναφέρει παρόμοια προβλήματα στους οδηγούς μηχανής.
Οι μοτοσικλετιστές μεγαλύτερης ηλικίας, ειδικότερα μεταξύ 50-59 ετών, ήταν και οι πιο επιρρεπείς. Κάπου το 93% αυτών, αναφέρουν σοβαρή στυτική δυσλειτουργία.
Οι μελέτες δεν αναφέρονται σε τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως ο τύπος της μηχανής, ή η ιπποδύναμή τους. Παρ' όλα αυτά υποδεικνύουν τρόπους αποφυγής των δυσάρεστων αποτελεσμάτων τους, όπως η μείωση-απορρόφηση των κραδασμών, ή η αλλαγή του σχήματος της σέλας.
Ωραίες παρουσίες. Ο νευρολόγος Κώστας Σπίγγος σε άρθρο του στο περιοδικό Φαρμακευτική Αγωγή, αναρωτιέται:
Μήπως - αν θεωρήσουμε ότι ο μηχανισμός εφύγρανσης του κόλπου δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τον στυτικό μηχανισμό στους άντρες - η οδήγηση μηχανής προκαλεί ψυχρότητα και στις γυναίκες;
Ο βιολόγος Dr. Stephen Schrader, επικεφαλής του National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH - Εθνικό Ινστιτούτο Εργασιακής Ασφάλειας και Υγείας) του Cincinnati, προτείνει σε μια σειρά από άρθρα του σε ειδικά περιοδικά σέλες, χωρίς την παραδοσιακή μύτη. Αν και η πρόταση έχει μόνο θεωρητική βάση, δείχνει να είναι λογική. Δοκιμές που έγιναν σε αστυνομικούς της Τροχαίας (ΗΠΑ), έδωσαν αισιόδοξες προοπτικές, αφού το ποσοστό των αναβατών που δεν ανέφεραν μούδιασμα στα γεννητικά τους όργανα, αυξήθηκε από 27 σε 82%.
Motorcycles Cause Erectile Dysfunction