ξερει κανεις να ρυθμιζει sag;

NikosRE

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
KTM 640 ADVENTURE 2005
Και οι δυο φίλοι έχουν δίκιο mAthosalas και forester ρυθμίζεται σαγκ στο μπροστινό αλλά χρειάζεται να εχεις ρυθμίσεις προφορτιση σ, πράγμα που δεν το έχουν συνήθως όλα τα μπροστινά. Το σαγκ είναι κυρίως θέμα γεωμετρίας, να συμπληρώσω ότι καμία φορά αν και εντοπίζουμε το θέμα στο μπροστά αμορτισερ όπως ο φίλος που είπε για το τερματισμα, δεν σημαίνει ότι εκεί είναι το θέμα. Μπορεί να είναι το πίσω ο φταίχτης και αν μαζευτεί να λυθεί το πρόβλημα και εμπρός. Θέλει να κάτσεις με έναν φίλο σου, να μετρήσεις το στατικό σαγκ πρώτα που είναι πολύ εύκολο και θα σου δείξει αν και εφόσον εχεις θέμα και που.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Νομίζω, αν και μπορεί να κάνω λάθος, το πιο σημαντικό δεν είναι το στατικό αλλά το δυναμικό sag. Μας ενδιαφέρει να είναι σωστά ρυθμισμένη ότνα είμαστε πανω στη μηχανή με τον εξοπλισμό μας κλπ. ωστε να ειναι σωστά ρυθμισμένη. Δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό όφελος να είναι σωστό στο στατικό.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Ουτε το στατικο ουτε το δυναμικο σαγκ ειναι τοσο σημαντικα. Το σημαντικο ειναι να καθεται η μηχανη κατα πως μας αρεσει στις στροφες και να μην κουναει το τιμονι στις ευθειες. Το σαγκ ειναι κυριως μια καλη ενδειξη για το κατα ποσο τα ελατηρια ειναι περιπου σωστα για το φορτιο που κουβαλαει η μηχανη αλλα οχι καποιο νουμερο στο οποιο ντε και καλα πρεπει να στοχευουμε.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Νομίζω είναι, γιατί ρυθμίζοντας το βεβαιώνεσαι ότι δεν έχεις καταναλώσει την όλη την οφέλιμη διαδρομή της ανάρτησης και έχεις μείνει στο 30% της διαδρομής. Αυτό κάνει την ανάρτηση να παραμένει άνετη (γιατί όσο προχωράμε στη διαδρομή γίνεται πιο σκληρή), αλλά έχοντας ακόμα διαδρομή να διαχειριστεί λακούβες, φρένα κλπ. Ωστόσο αυτή είναι η προσωπική μου άποψη.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Όλοι έχετε δίκιο, είναι συνδυασμός.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Νομίζω είναι, γιατί ρυθμίζοντας το βεβαιώνεσαι ότι δεν έχεις καταναλώσει την όλη την οφέλιμη διαδρομή της ανάρτησης και έχεις μείνει στο 30% της διαδρομής. Αυτό κάνει την ανάρτηση να παραμένει άνετη (γιατί όσο προχωράμε στη διαδρομή γίνεται πιο σκληρή), αλλά έχοντας ακόμα διαδρομή να διαχειριστεί λακούβες, φρένα κλπ. Ωστόσο αυτή είναι η προσωπική μου άποψη.
Δεν λεω οτι δε χρειαζεται να ρυθμισεις προφορτιση, αυτο που λεω ειναι πως δε ρυθμιζεις βαση "δυναμικο = 1/3 διαδρομης" αλλα βαση οδηγικης συμπεριφορας.

Η μετρηση που εχει αξια ειναι η διαφορα δυναμικου μειον στατικου σαγκ γιατι ειναι ενδειξη καταλληλοτητας του ελατηριου.
 

NikosRE

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
KTM 640 ADVENTURE 2005
Νομίζω, αν και μπορεί να κάνω λάθος, το πιο σημαντικό δεν είναι το στατικό αλλά το δυναμικό sag. Μας ενδιαφέρει να είναι σωστά ρυθμισμένη ότνα είμαστε πανω στη μηχανή με τον εξοπλισμό μας κλπ. ωστε να ειναι σωστά ρυθμισμένη. Δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό όφελος να είναι σωστό στο στατικό.
Αν το στατικό είναι λάθος είναι δυνατόν να βγει σωστό και το δυναμικό; Γιαυτο του είπα του φίλου να ξεκινήσει από κει.
το δυναμικό επίσης είναι αυτό που λέει και η λέξη, αλλάζει ανάλογα με το φόρτωμα δικαβαλα κτλπ. Ενώ το στατικό μένει πάντα το ίδιο μιας και μετράει το βάρος της μηχανής μόνο. Ιδανικά με τα σωστά ελατήρια πιάνεις και τα δυο νούμερα στο σωστό range τους.
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Ναι μεν αλλά.

Όπως είπες, διαδρομή έχει και στις δύο πλευρές του σημείου ισορροπίας η ανάρτηση. Υποτίθεται ότι θες το κάτι παραπάνω για την συμπίεση, ο κανόνας 1/3 είναι εμπειρικός αλλά και μέσα στην λογική της λειτουργίας.

Το ακατάλληλο ελατήριο δεν θα δώσει σωστό δυναμικό, όποια προφορτιση και να έχει
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Νομίζω είναι, γιατί ρυθμίζοντας το βεβαιώνεσαι ότι δεν έχεις καταναλώσει την όλη την οφέλιμη διαδρομή της ανάρτησης και έχεις μείνει στο 30% της διαδρομής. Αυτό κάνει την ανάρτηση να παραμένει άνετη (γιατί όσο προχωράμε στη διαδρομή γίνεται πιο σκληρή), αλλά έχοντας ακόμα διαδρομή να διαχειριστεί λακούβες, φρένα κλπ. Ωστόσο αυτή είναι η προσωπική μου άποψη.

Μπορεις να εχει ακριβως ιδιο δυναμικο σαγκ ενα πολυ μαλακο ελατηριο και παρα πολυ προφορτιση, με ενα σκληρο ελατηριο χωρις καθολου προφορτιση. Ποια ειναι η διαφορα τους λοιπον;
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Εκεί είναι η διαφορά που λέει ο μουσιτσας, θα φανεί στο στατικό/δυναμικό
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Το ακατάλληλο ελατήριο δεν θα δώσει σωστό δυναμικό, όποια προφορτιση και να έχει
Δε συμφωνω, παντα μπορεις να εχεις το δυναμικο που θες αναλογα με τι ευρος προφορτισης προσφερει η αναρτηση
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Υποτίθεται ότι έχεις περιθώριο 1 εκατοστό. Αν θέλει παραπάνω έχεις λάθος ελατήριο.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Μπορεις να εχει ακριβως ιδιο δυναμικο σαγκ ενα πολυ μαλακο ελατηριο και παρα πολυ προφορτιση, με ενα σκληρο ελατηριο χωρις καθολου προφορτιση. Ποια ειναι η διαφορα τους λοιπον;
Στην ωφέλιμη διαδρομή της ανάρτησης!!!
 

KTiNoS

Μέλος
Όνομα
Athanassiou Nikos
Μοτό
XT 600 sm TDM 900
Ουτε το στατικο ουτε το δυναμικο σαγκ ειναι τοσο σημαντικα. Το σημαντικο ειναι να καθεται η μηχανη κατα πως μας αρεσει στις στροφες και να μην κουναει το τιμονι στις ευθειες. Το σαγκ ειναι κυριως μια καλη ενδειξη για το κατα ποσο τα ελατηρια ειναι περιπου σωστα για το φορτιο που κουβαλαει η μηχανη αλλα οχι καποιο νουμερο στο οποιο ντε και καλα πρεπει να στοχευουμε.
διαφωνώ :)
Το σαγκ πρέπει να είναι σωστό και τ άλλα να ξέρεις τι κάνουν για να τα ρυθμίσεις
Χιλιάδες οι σουμιέδες που είπαν εμένα ΕΤΣΙ μ αρέσει και χιλιάδες και οι τούμπες (κυρίως με 2ο άτομο ή αποσκευές)
γιατί εσένα μπορεί να σου αρέσει αλλά η φυσική έχει νόμους
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
διαφωνώ :)
Το σαγκ πρέπει να είναι σωστό και τ άλλα να ξέρεις τι κάνουν για να τα ρυθμίσεις
Χιλιάδες οι σουμιέδες που είπαν εμένα ΕΤΣΙ μ αρέσει και χιλιάδες και οι τούμπες (κυρίως με 2ο άτομο ή αποσκευές)
γιατί εσένα μπορεί να σου αρέσει αλλά η φυσική έχει νόμους
Καλα κανεις και διαφωνεις!
Το "σωστο" σαγκ ποιο ειναι?
 

NikosRE

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
KTM 640 ADVENTURE 2005
Disclaimer* κοινωνικό σχόλιο - εξυπνάδα.

το γεγονός ότι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στο τι είναι η μέτρηση σαγκ που γίνεται και γιατί χρειάζεται, ενώ είναι ένα σχετικά απλό θέμα στην θεωρία του, δεν με γεμίζει με ελπίδες ότι θα μπορέσουμε ποτε, να συμφωνήσουμε σε αλλά πιο σημαντικά και ίσως πιο αιθέρια πράγματα.

είμαστε ακόμα πολύ πίθηκοι δυστυχώς…
 

Zar

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
ΤENERE 700 23'
KLX250S 09'
Μπορεις να εχει ακριβως ιδιο δυναμικο σαγκ ενα πολυ μαλακο ελατηριο και παρα πολυ προφορτιση, με ενα σκληρο ελατηριο χωρις καθολου προφορτιση. Ποια ειναι η διαφορα τους λοιπον;
Το μαλακό ελατήριο παραμένει μαλακό όση προφόρτηση κι εάν του βάλεις , η αρχική αίσθηση μόνο σκληραίνει χωρίς να διορθώνει κάτι, αντιθέτως η ανάρτηση συμπεριφέρεται πιο απότομα στην αρχική διαδρομή της και αδυνατεί να διαβάσει τα ψιλά δηλ μικρο ανωμαλίες σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες.

Τα ελατήρια είναι το σημαντικότερο πρώτο βήμα ώστε να ξεκινήσεις να στήνει κάποιος σωστά την ανάρτησή του και ο ρόλος τους είναι την κρατήσουν στο σωστό ύψος ώστε να λειτουργήσει με την σειρά της σωστά. Δεν ξέρω εάν οι ρυθμίσεις στις συγκεκριμένες αναρτήσεις έχουν πειραχτεί από κάποιον στην προσπάθειά του να βελτιώσει την συμπεριφορά τους αλλά αυτή είναι συνήθως η παγίδα που πέφτουν οι περισσότεροι καταλήγοντας με μια δυσλειτουργική ανάρτηση. Εάν πρόκειται να ασχοληθείς με την βοήθεια κάποιου φίλου που μπορεί να βοηθήσει θα σου έλεγα να ξεκινήσεις με όλες τις ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς στα default. Οι συγκεκριμένες θέσεις δεν είναι τυχαίες αλλά ο κάθε κατασκευαστής έχει ξοδέψει χρόνο και δοκιμές για να καταλήξει εκεί. Συμβουλέψου το manual της μηχανής σου για να βεβαιωθείς ότι το std ελατήριο του αμορτισέρ είναι εντάξει για τα κιλά σου και εάν όντως ισχύει έλεγξε και ρύθμισε το sag όσο πιο κοντά στα νούμερα που προτείνει. Μπορείς να παίξεις με μισή στροφή πάνω ή κάτω στην προφόρτιση ώστε να βελτιώσεις την αίσθηση εκεί που θέλεις.

Στο μπροστινό τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα ώστε να ληφθούν σωστές μετρήσεις sag οπότε θα έλεγα να μην το προσπαθήσεις . Ξεκίνα κι εδώ με τις ρυθμίσεις στα default και ιδανικά τσέκαρε ότι τα std ελατήρια του πιρουνιού είναι εντάξει για τα κιλά σου.

Εάν πρόκειται να το πάς σε τεχνίτη προτίμησε αυτός να εξειδικεύεται σε αναρτήσεις ώστε να ξέρει τι πρέπει να κάνει συγκεκριμένα για το μηχανάκι σου αλλά να σε συμβουλέψει επίσης στην σωστή επιλογή ελατηρίων εάν και εφόσον χρειαστεί.
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
υπάρχουν μάστορες που είναι πολύ καλοί με τα εργαλεία και επικίνδυνοι όταν αφεθούν να επιλέξουν ρυθμίσεις.
 
Top Bottom