KOVE 800X

Japanofilos

Μέλος
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Kawasaki klx 250s 2010
Kawasaki ninja 650 2019
Δηλαδή ποιο συμφέρον είναι να δώσει κάποιος 8000 για ένα πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο(κοβε)....πάρα 11000 πχ τενερε, η οποία είναι εταιρεία με πορεία 70 χρόνια στο χώρο έχει κερδίσει dakar κι ένα σωρό άλλους αγώνες. Με προϊόντα δοκιμασμένα. Κι εμείς έχουμε την απαίτηση να μας τα πουλήσουν φθηνότερα από κινέζικα.

Οι Κινέζοι ας κερδίσουν πρώτα dakar και μετά να ισχυριστούν ότι ξεπέρασαν τους Ιάπωνες. Τερμάτισαν μόνο και το έχουν κάνει σημαία.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Σε τεχνικά χαρακτηριστικά το KOVE έχει καμία 20αρια άλογα παραπανω. Περίπου 12 κιλά παρακατω βάρος,λίγο μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων και κοστίζει με την προσφορά προπαραγγελιας 3.800€ φτηνότερα.

Αγοράζοντας το tenere ξέρεις πως παίρνεις ένα δοκιμασμένο σκύλο από μια εταιρεία θρύλοε αποδεδειγμένη αξιοπιστία και ισχυρό δίκτυο εμπόρων και επισκευαστων.

Στο KOVE δεν ξέρεις αν το πάρεις και στη δεύτερη βόλτα σου κοπεί στη μέση!! Δε ξέρεις τίποτα.

Προσωπικά αν είχα λεφτά για ξοδεμα θα έπαιρνα ένα kove 800 έτσι από περιέργεια και άμα έβγαινε σκάρτο θα το έστελνα για ανακύκλωση!

Πάντως όσο παρακολουθώ καμία δήλωση δεν έχω δει από Κινέζο πως πέρασαν τους Ιάπωνες. Και αν έκαναν σημαία το dakar τον τερματισμό είναι επειδή συμμετείχαν με απολύτως μηχανάκια παραγωγής. Ενώ οι μεγάλοι με αγωνιστικές κατασκευές
 

Japanofilos

Μέλος
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Kawasaki klx 250s 2010
Kawasaki ninja 650 2019
Σε τεχνικά χαρακτηριστικά το KOVE έχει καμία 20αρια άλογα παραπανω. Περίπου 12 κιλά παρακατω βάρος,λίγο μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων και κοστίζει με την προσφορά προπαραγγελιας 3.800€ φτηνότερα.

Αγοράζοντας το tenere ξέρεις πως παίρνεις ένα δοκιμασμένο σκύλο από μια εταιρεία θρύλοε αποδεδειγμένη αξιοπιστία και ισχυρό δίκτυο εμπόρων και επισκευαστων.

Στο KOVE δεν ξέρεις αν το πάρεις και στη δεύτερη βόλτα σου κοπεί στη μέση!! Δε ξέρεις τίποτα.

Προσωπικά αν είχα λεφτά για ξοδεμα θα έπαιρνα ένα kove 800 έτσι από περιέργεια και άμα έβγαινε σκάρτο θα το έστελνα για ανακύκλωση!

Πάντως όσο παρακολουθώ καμία δήλωση δεν έχω δει από Κινέζο πως πέρασαν τους Ιάπωνες. Και αν έκαναν σημαία το dakar τον τερματισμό είναι επειδή συμμετείχαν με απολύτως μηχανάκια παραγωγής. Ενώ οι μεγάλοι με αγωνιστικές κατασκευές
Συμφωνω....αλλά στις μέρες μας κανένας δεν έχει λεφτά για πέταμα.... Γιατί να δώσω 8 και να γίνω και πειραματόζωο.....εγώ σε αυτό είμαι κατά....αν αποδειχτεί πατάτα τι γίνεται μετά...γνώμη μου.
 

panavour

Μέλος
Περιοχή
Αθήναι
Όνομα
παναης (οχι απ τα μεγαρα)
Μοτό
voge500ds
Δηλαδή ποιο συμφέρον είναι να δώσει κάποιος 8000 για ένα πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο(κοβε)....πάρα 11000 πχ τενερε,
Δεν έχει συμφέρον,αφραγκια έχει.
 

Japanofilos

Μέλος
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Kawasaki klx 250s 2010
Kawasaki ninja 650 2019
Πάντως γεγονός είναι ότι τα τελευταία χρόνια Οι τιμές και στα αυτόκινητα και στα μοτό αντί να πάνε προς τα κάτω πάνε προς τα πάνω. Θεωρώ ότι ολοι μας εκμεταλλευονται....οπότε αυτό που απομένει είναι τι προϊόν περνεις...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Συμφωνω....αλλά στις μέρες μας κανένας δεν έχει λεφτά για πέταμα.... Γιατί να δώσω 8 και να γίνω και πειραματόζωο.....εγώ σε αυτό είμαι κατά....αν αποδειχτεί πατάτα τι γίνεται μετά...γνώμη μου.
Τι πτωχοί Θεε μου..

8 χιλιάρικα τα έχουμε για προσάναμα στο τζάκι.

Πάντως γιναυτο στο δίνει 8 χιλιάρικα για να γίνεις και πειραματόζωο. Άμα την ήξερες τη μάρκα και ήταν 20 χρόνια στην αγορά και σου λέγε on off 95 άλογα 193 κιλά θα στο χρέωνε 14. Εσύ δε ψήνεσαι άλλοι θα ψηθουνε.

Τώρα ΑΝ βγει καλό αυτοι θα πούνε ρούφα το εγώ πήρα εργαλείο που ράβει με πενταροδεκαρες. Άμα βγει μάπα.εσυ θα πεις σας τα λεγα Έτσι πάει..χαχαχχα.
 

Augotaraxos

Μέλος
Περιοχή
Κως
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Γκόλφω
CRF 300L
Μπορεί να διαβάζεται έτσι η γράφη μου, αλλά μόνο τέτοια δεν είναι - και επειδή το ανέφερες η ''περίπτωση'' του καθενός με αφήνει συνήθως αδιάφορο. Λέω την γνώμη μου, όποιος και να είναι απέναντί μου και το ίδιο κάνεις και εσύ.
Το ''μπορεί να μην γνωρίζεις'' αναφέρθηκε γιατί είπες τι έκαναν copy οι Κινέζοι. Ίσως αν δεις τις δυο φωτογραφίες θα καταλάβεις. Δεν αναφερόμουν προφανώς σε γενικές γνώσεις, αλλά γνώσεις επι του πολύ συγκεκριμένου θέματος.

Ο χώρος εργασίας του καθενός, μου είναι παντελός αδιάφορος επίσης και προσωπικά ότι σχέση έχουν τα αεροπλάνα με τα μακό, έχει η F1 με τα rally. Αυτό μπορούν να στο πουν και μηχανικοί που εργάζονται και στα δύο μέτωπα και έχουν συνεργαστεί με άτομα του χώρου οπότε λογικά και αυτό θα το ξέρεις ;)
Μου είναι αδιάφορο αυτό που λές ''πετυχημένα απ' ότι ακούω''. Διότι απο τα εξ' ακοής έχω χορτάσει προσωπικά. Πετυχημένα είναι και τα Ιταλικά, τα Τσέχικα κλπ. απ ' ότι ακουν άλλοι. Θέλω να πω ότι το ''ακούω'' και το ''βλέπω'' έχει άλλη βαρύτητα.
Η αντιγραφή σε επίπεδο αγωνιστικό έχει πολύ μεγάλη διαφορά, (όπως προφανώς θα ξέρεις) έχει τεράστια διαφορά με την κλωνοποίηση αντικειμένων. Μην τρελαθούμε τώρα ότι η Kove έκλεψε τον αεραγωγό για να βουτήξει τα δευτερόλεπτα στο Dakar. Δεν μπορούσε με την καμία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα να κάνει κάτι άλλο, μοναδικό κλπ γιατί δεν είχε κάποια βάση έτοιμη (πλατφόρμα να το πω) και η προηγούμενη Κινέζικη προσπάθεια είδαμε όλοι που πήγε. Θα μάθουν, δεν λέω. Αλλά η θεοποίηση ξέρεις, σε όποιον τομέα και αν εργάζεσαι είναι λάθος. Λες και ξέχασε να οδηγεί ο Χάμιλτον ή τότε που πήγε στην Ducati o Rossi. Προφανώς και τώρα δεν θεωρώ καινοτομία το πλαίσιο του Τ7, ούτε διαμάντι το Transalp. Αλλά δεν θεωρώ και καινοτομία το 450 Kove, Voge και CF Moto επειδή έχουν άλλα μούτρα και άλλη τιμή. Ή επειδή ο παγκόσμιος τύπος κάνει τον Κινέζο σωτήρα των καιρων. Και όταν εκανε το Τ7 ο τύπος θεό, πάλι κατά ήμουν γι' αυτό μην σε μπερδεύει που σε αυτό το νήμα μιλάμε για Κινέζικα. Το ίδιο θα τα χώσω και στον Ιάπωνα, με το ελαφρυντικό ότι κάποτε δημιουργησε. Ο Κινέζος δεν έχει δημιουργήσει κάτι καινοτόμο ακόμα γι αυτό και την ακούει απο μένα.

Σε κάθε περίπτωση όπως λες, δεν αρπάζομαι με το Κινέζικο μηχανάκι ούτε θα με πειράξει αν με ξέρεις αν θα πάρουν και την δική μου δουλειά. Θα βρω άλλη.
Αρπάζομαι γενικά με αυτούς που αντιγράφουν. Όποιας μορφής τεχνολογικά εξαρτήματα/αντικείμενα ακόμα και με την τέχνη. Γενικά η αντιγραφή, ιδιώς όταν έχει σκοπό το κέρδος με εξοργίζει. Αυτό το δέχομαι και χρέωσέ το μου. Δεν το κάνω όμως χωρίς τεκμήρια και χωρίς να έχω διαβάσει τι έχει γίνει στο παρελθόν όταν υπήρχαν τέτοιες καταστάσεις. ¨Εχει διαφορά ''είδα μια ιδέα και την εφάρμοσα αλλού'' και τεράστια διαφορά η κλωνοποίηση προϊόντων. Όσο και αν με αυτό ίσως δεν συμφωνείς. Για να αντιγράψεις, όπως λες, θα πρέπει να υπάρχει κάτι καινοτόμο (ή κερδοφόρο). Αλλιώς δεν θα βλέπαμε ίσως F1, αλλά κάτι άλλο. .
Μου έδωσες πάσα για να καταθέσω ένα quote που μας είχε πει κάποτε ένας εξαιρετικός φωτογράφος δρόμου σε μία συνάντησή μας με τη φωτογραφική λέσχη. Στα πλαίσια της συζήτησης για το αν κάποιες διάσημες φωτογραφίες αξίζουν την προβολή που τους δίνεται, καθώς ήταν πιθανό να είχαν επιρροές από άλλες φωτογραφίες με τις οποίες μοιράζοταν πολλά στοιχεία, μας είπε:

«Η αντιγραφή είναι για τους κακούς μαθητές, το κλέψιμο είναι για τους καλλιτέχνες».

Δε λέω ότι οι Κινέζοι στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι κακοί μαθητές, αλλά μου έμεινε από τότε αυτή η φράση και νομίζω ότι ισχύει και σε άλλους τομείς πέραν της τέχνης. Και μην ξεχνάμε ότι δεν θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τους Κινέζους σαν άβουλα μηχανικά όντα που απλά εργάζονται σκληρά και ακολουθούν τι κάνουν οι άλλοι. Φαντάζομαι είναι και αυτοί άνθρωποι με προβληματισμούς, ανησυχίες, και κατά πάσα πιθανότητα οι πολίτες συζητούν σε ανάλογα φόρουμ τα προβλήματα που συζητάμε και εμείς για τις μοτοσυκλέτες. Αν δεν ήταν, δεν ξέρω κατά πόσο θα είχαν φτάσει στο επίπεδο που είναι σήμερα. Ίσως, όπως ειπε και ο φίλος, έχουν καταλήξει σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο παραγωγής και διανομής και το ακολουθούν για λόγους που πηγάζουν σε πολυποίκιλες κοινωνικές-πολιτισμικές-ιστορικές διαστάσεις.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Θα συμφωνήσω με τον Αυγοτάραχο λέγοντας πως η νοοτροπία τους και ο τρόπος σκέψης και καθημερινότητας είναι πολύ διαφορετικός από τον υπόλοιπο πλανήτη, τουλάχιστον όπως τους έζησα εγώ στα λιμάνια που πήγαινα συνεχώς. Έχουν μια ιδιαίτερη αντίληψη για το εμπόριο, κάποια ταμπού ή πρακτικές που διατηρούν στην επιχειρηματικοτητα που εμάς μας φαίνονται κακές ή ανήθικες για εκείνους είναι πάγιες τακτικές, για παράδειγμα είναι πολλοί δύσκολοι στις διαπραγματεύσεις, δεν υπολογίζουν τη μάνα τους την ίδια όταν πρόκειται για το συμφέρον τους, όλοι οι συναδελφοί μου θα σας πουν πόσο πολύ δυσκολεύονται στους λιμένες της Κίνας στους οποίους πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός, το ίδιο και στα ναυπηγεία τους όπου οι εκάστοτε αρχιμηχανικοί δίνουν καθημερινό αγώνα για τα αυτονόητα.

Θεωρώ ότι η αντιγραφή για αυτούς είναι κάτι το οποίο το κάνουν χωρίς κανένα απολύτως ενδιασμο και το θεωρούν απόλυτα φυσιολογικό, το κάνουν και μεταξύ τους άλλωστε, θυμάμαι το 2008 ένα κινητό με κεραία τηλεόρασης που είχε κυκλοφορήσει στην Κίνα και εμπαιναν στο καράβι οι μικροπωλητές και πούλαγαν φτηνές απομιμήσεις αυτής της συσκευής στο 1/10 της τιμής του εργοστασιακού μοντέλου.
 

ChristosGR

Σκουριασμένο Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
V-Strom 800 DE - Husaberg FE-390
Θα συμφωνήσω με τον Augotaraxos, στο σημείο ότι η τέχνη δεν μαθαίνετε αλλά πιο πολύ κλέβετε.
Κάθεσαι παρατηρείς αυτόν που ξέρει και στην πορεία εφαρμόζοντας τις βασικές αρχές βρίσκεις και δικές σου βελτιώσεις.

Έτσι γινόταν πάντα και για αυτό δεν κρεμομαστε ακόμα απ τα δέντρα.

Συμφωνώ απόλυτα και με την νοοτροπία των Κινέζων στο θέμα της αντιγραφής.

Κάποτε λεγόντουσαν τα ίδια για τους Ιάπωνες, αλλά η αντιγραφή σε συνδυασμό με με την σκληρή δουλειά και την εξέλιξη, τους έφερε από ανέκδοτο τα 70's., μεσα σε μια μολις γενιά να θεωρούνται οι πιο αξιόπιστοι και σε πολλά σημεία και πρωτοπόροι.

Το ότι κάποιος έτυχε να γενηθει πρώτος δεν σημαίνει ότι αυτό που σκεφτηκε η εφηύρε, πρέπει να θεωρείται για πάντα αποκλειστικό του δικαίωμα.

Αν δεν είχε ανακαλυψει τον τροχό οποίος τον ανακάλυψε, θα το σκεφτόταν ο επόμενος.

Δηλαδή άμα αυτός που είδε τον τροχό έλεγε α οk. αυτό το σκεφτηκε άλλος, οπότε εγώ και όλοι οι επόμενοι θα συνεχίσουμε να τα κουβαλάμε στην πλάτη, θα ειμασταν ακόμα σε σπηλιές να κρυωνουμε. (εκτός αν ανακαλυπταμε πρώτοι και μόνο πρώτοι την φωτιά).

Κάτ αναλογία ευτυχώς που οι Ιάπωνες αντέγραψαν τα πάντα στα 70's, και ευτυχώς που οι Κινέζοι αντιγράφουν τα πάντα σήμερα.

Αλλιώς θα αγοράζαμε ακόμα αεροψυκτα, καρμπυρατεράτα, με λαστιχένια πλαίσια, και αναρτήσεις κούτσουρο.
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Επειδή η συζήτηση που γίνεται είναι ίσως ταιριαστή με το 450, αυτό είναι το νήμα του 800...

Ποιον έχει αντιγράψει στο 800 η Κόβε;
 

ChristosGR

Σκουριασμένο Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
V-Strom 800 DE - Husaberg FE-390
Επειδή η συζήτηση που γίνεται είναι ίσως ταιριαστή με το 450, αυτό είναι το νήμα του 800...

Ποιον έχει αντιγράψει στο 800 η Κόβε;
Όλους.

Ιδέα , Τenere 700 που ανέστησε την κατηγορία.

Κινητήρας, αντιγραφή 790.

ΓενικοτερηΦιλοσοφία, Ιάπωνες κατασκευαστές του '80.


Και (από την σκοπιά τους) αφού μπορούν, καλά κάνουν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Εμένα με απασχολεί περισσότερο από το να αντιγράφουν οι Κινέζοι, με το ότι μολύνουν το περιβάλλον ασύστολα χωρίς τους περιορισμούς που έχουν οι δυτικές βιομηχανίες.
 

akis69

Μέλος
Όνομα
ακης
Μοτό
F800gs
Ποιος την έχασε την παρθενογένεση για να την βρούν οι Κινέζοι;
Εδώ και χρόνια οι εταιρίες κυνηγάνε αυτούς που κάνουν πωλήσεις ανά κατηγορία.
Βλέπε παλιότερα τζιες στα μεγάλα, αργότερα τενερε στα μεσαία με τάσεις χωμάτινης χρήσης κλπ
Οι Κινέζοι εδώ και χρόνια έχουν την μισή παραγωγή της γης , χοντρικά μιλάω,και τα τελευταία χρόνια παίρνουν το know how της κατασκευής οχημάτων από τα εργοστάσια των Ευρωπαίων που έχουν πάει εκεί για παραγωγή.
Εγω δεν βλέπω κάτι αρνητικό σε αυτό.
Καλο είναι να υπάρχουν επιλογές,ειδικά όσο αυτές θα είναι σε χαμηλές τιμές,γιατί δεν θα παραμείνουν για πάντα έτσι.
Ναι θα έχουν σφάλματα,ειδικά στις πρώτες μοτοσυκλέτες τους,αλλά ποια εταιρεία δεν έχει;
Θα φανεί σε λίγα χρόνια αν θα παραμείνουν όλες στο παιχνίδι,όταν θα αρχίσει να φαίνεται η αξιοπιστία τους .
 

mitsosdom

GOA
Περιοχή
Patras
Όνομα
Dimitris
Μοτό
KLE 500
Φτάσαμε σε σημείο η BMW (με το νέο 900gs) να αντιγράψει το τίμιο ξύλο και πανέμορφο Transalp 750 και δεν θα το κάνει η KOVE ?
Ξέρω ξέρω.....αυτοbanαρομαι ,χάρηκα που σας γνώρισα.



Γενικά μιλώντας πάντως...τα 8.000€ είναι πολλά μόνο για τις ψωροκώσταινες , σε όλο τον υπόλοιπο -ανεπτυγμένο- κόσμο είναι ένα ποσό φάσης ''ρισκάρω να γίνω πειραματόζωο''
 

640 Armageddon

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
640 Adventure, Angry Berg 450
Επειδή η συζήτηση που γίνεται είναι ίσως ταιριαστή με το 450, αυτό είναι το νήμα του 800...

Ποιον έχει αντιγράψει στο 800 η Κόβε;
Σωστό είναι και αυτό, απλά η κουβέντα είναι σαν το καγκουρό. Πηδάει απο δω, πηδάει απο κει. To 800 δεν πιστεύω ότι έχει αντιγράψει κάποιον (στον κινητήρα δεν ξέρω για να πω τι έχει γίνει) απλά εγω για το 800 (και το κάνει πολιτική η KOVE) λέω το ''Rally version 10 κιλά και 200 άλογα'' είναι για να γελάσουμε. Είπαν για ευρεία χρήση Τιτανίου, στην EICMA δεν είχα κάτι τέτοιο οπότε αν δεν δω ζυγαριά, κρατάω μικρό καλάθι. Και καταφέρνουν να κάνουνε τεράστιο ντόρο και να κουβεντιάζουμε 100 σελίδες. Γιατί αν σου έλεγαν 250 κιλά γομάρι, 70 άλογα και κέντρο βάρους στον Άρη, ούτε thread δεν θα ανοίγαμε. Εκεί εστιάζω εγώ. Σε μια νέα πολιτική μάρκετινγκ. Που πρέπει να την δούμε, να την γνωρίσουμε, να την ξέρουμε.
Για μένα η συγκεκριμένη εταιρία έκανε ένα τεράστιο φάουλ. Και όπως βλέπεις δεν τα χώνω στην Voge ή στην CF, αλλά στην Κove. Τουναντίον κάποιες μοτοσυκλέτες έχουν αξιόλογο design (CF Moto > KISKA βέβαια, αλλά οκ) απλά το να ξεκινάς με κόκκινη κάρτα απο τα απoδυτήρια για να κάνεις ντόρο είναι σημαντικό (το ξαναλέω, για μένα). Γιατί to 2017, όχι και τόσο πίσω δηλαδή, είχαν πάει πάλι η Zongshen (με δική τους σχεδίαση) και εξαφανίστηκαν. Το ίδιο γίνεται με το 800 και εγώ στην κουβέντα λέω ''Απο το να γράφουμε όλοι 'unicorn' , μπράβο στην Κίνα που το έκανε'' , ''έκανε ότι δεν μπόρεσαν να κάνουν οι άλλου'' να παρακολουθούμε το πριν και το μετά. (Για το 450 που έχασε ιπποδύναμη δεν είδα να γίνεται τόσος ντόρος στα social με το Euro5+ που προσπαθούσε να πάρει έγκριση τόσο καιρό. Mας έμειναν τα ''αρχικά νούμερα''). Ας μην το πάθουμε και με το 800 τους. Μην μας μείνει η ''αίσθηση'' . Όταν η Kove σταματήσει να έχει την συμπεριφορά του ''με λένε Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω'', τότε θα λάβει και διαφορετική αντιμετώπιση απο εμένα.


«Η αντιγραφή είναι για τους κακούς μαθητές, το κλέψιμο είναι για τους καλλιτέχνες».
Δε λέω ότι οι Κινέζοι στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι κακοί μαθητές, αλλά μου έμεινε από τότε αυτή η φράση και νομίζω ότι ισχύει και σε άλλους τομείς πέραν της τέχνης. Και μην ξεχνάμε ότι δεν θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τους Κινέζους σαν άβουλα μηχανικά όντα που απλά εργάζονται σκληρά και ακολουθούν τι κάνουν οι άλλοι. Φαντάζομαι είναι και αυτοί άνθρωποι με προβληματισμούς, ανησυχίες, και κατά πάσα πιθανότητα οι πολίτες συζητούν σε ανάλογα φόρουμ τα προβλήματα που συζητάμε και εμείς για τις μοτοσυκλέτες. Αν δεν ήταν, δεν ξέρω κατά πόσο θα είχαν φτάσει στο επίπεδο που είναι σήμερα. Ίσως, όπως ειπε και ο φίλος, έχουν καταλήξει σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο παραγωγής και διανομής και το ακολουθούν για λόγους που πηγάζουν σε πολυποίκιλες κοινωνικές-πολιτισμικές-ιστορικές διαστάσεις.
Στην δική σου περίπτωση, προφανώς θα εννοούσε να κλέψεις κάποιες τεχνικές. Και όχι να ανεβάζεις φωτογραφίες άλλου στο ιντερνετ (για παράδειγμα το λέω για να καταλάβουμε τι εννοεί ''κλέψιμο''). Κλέβεις την ιδέα των tubeless και την κάνεις διαφορετική (όπως η Aprilia πχ στο Caponord). Όχι αγοράζεις ζάντες BMW και τις κάνεις ίδιες.

Δεν τους έχω για άβουλα όντα, προφανως και είναι άνθρωποι, έχουν ανάγκες, όνειρα, ιδέες. Αλλά το σύστημα που εργάζονται και ζουν είναι τελείως μα τελείως διαφορετικό απο το δικό μας. Τελείως. Τόσο πολύ που πιθανότατα δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, απλά να το ακούσουμε ίσως και να προσπαθήσουμε. Αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα. Στέκομαι σε αυτό που είπες με bold. Αυτό το είχαν πει πολλοί, ο Πικάσο θεωρείται ότι το είχε πει κατά πολλούς, αλλά έχει ειπωθεί και πιο πριν απο αυτόν για την ποίηση και νομίζω και άλλες τέχνες. Good artists copy, Great artists stealTo είχε φέρει στο προσκήνιο ο Jobs στην νεότερη εποχή. Κι εγώ ΄΄κλέβω'' το σχέδιο του τεπόζιτου της Ducati. Ναι. Αλλά! Του κάνω μια τρύπα ''ΝΑ'' , βάζω το φίλτρο και το κάνω απο ανθρακόνημα. Πιστεύω αυτό εννοεί ο τύπος όταν λέει ''κλοπή'' και δεν εννοεί να το βγαλω κι εγώ μεταλλικό και να το πουλάω 400 Ευρώ ενώ το μαμά έχει 1500.

Ο Jobs το είχε πει για την Xerox, όταν είχε πάει και είχαν αρχίσει να κάνουν γραφικό περιβάλλον. Πήρε την ιδέα του ''γραφικού περιβάλλοντος'' και την έκανε λειτουργικό της Apple. Την ιδέα. Όχι ό,τι είδε στην Xerox, πήρε την ιδέα του ποντικιού με 3 κουμπιά και την έκανε ποντίκι με 1 κουμπί, άλλο σχήμα, αλλο tracking. Έχει διαφορά μεγάλη και εκεί είναι όλο το ζουμί. Εγώ πχ. όταν φτιάχνουμε εναν πύργο και προσπαθώ να πάω το κέντρο βάρος εκεί που νομίζω εγώ. Είναι άλλο να κάνεις κι εσυ την ίδια προσπάθεια, και άλλο να κοπιάρεις 1:1 τον πύργο μου.
Δεν σημαίνει κατά γράμμα αυτό που λέει η πρόταση λοιπόν, και πολλές φορές (νομίζω όπως εδώ) την παρεξηγούμε. Αυτό που εννοεί είναι να πάρεις μια ιδέα και να την κάνεις ''δική'' σου. Αυτό είναι σχεδόν το πρώτο που (τουλάχιστον εγώ) έμαθα κάπου το 98 στα σχεδιαστικά μαθήματα του Πανεπιστημίου. Θα δώσω κάποια παραδείγματα για να καταλάβουμε τι εννοώ.

  • Μονόμπρατσο. Είναι μια ωραία ιδέα και την εκτέλεσε ας πουμε η ELF με την Honda. ¨Ολοι θα έχουμε δει μονόμπρατσο VFR, RFV, Bros κλπ. Αυτό το μονόμπρατσο, αν το βάλεις πλάι σε ενα 916 απλά μοιάζει (δεν είναι το ίδιο όμως) αλλά αν το βάλεις δίπλα σε ενα panigale ή κάποιο Agusta είναι τελείως άλλο πράγμα. Βλέπεις τις διαφορές. Πήραν μια ιδέα και την εξέλιξαν. Την ιδέα του μονόμπρατσου. Είναι άλλο να πάρω την ιδέα ''mass centralisation'' , την ιδέα να είναι η εξάτμιση χαμηλά (Bross 400/650) και να την δώ στο GSXR σαν ''ιδέα'' και διαφορετικό να πάω και να κοπιάρω και το routing της εξάτμισης γιατί δεν γνωρίζω τι συμβαίνει/δεν ξέρω.
  • Πάω σε παράδειγμα αντιγραφής (δεν λέω Κινέζο, προσοχή) που εννοώ blind copy/clone.
    To πρώτο έχει 102 Ευρώ. Είναι ο άνθρωπος που το σκέφτηκε, το σχεδίασε, βρήκε μοτοσυκλέτα να μετρήσει, εκτύπωσε πρωτότυπα, τεσταρε ότι δεν βρίσκει τίποτα πουθενά, ξόδεψε χρόνο και χρήμα εν τέλει και είδε ότι αν περάσει και καμιά πέτρα δεν γίνεται το κάρτερ ρύζι. Το 2ο είναι ο κλώνος. Θέλει μια μέρα περίπου, ενα φωτοτυπικό, ενα παχύμετρο και κάποιον να ξέρει Corel ή κάποιο CAD. Κοστίζει 14 Ευρώ. Πάνω απο 7 φορές κάτω. Κόστισε το ίδιο η εξέλιξη? Με ενα Scanner που κάνει 1000 Ευρώ, μπορεί ενας καλός σχεδιαστείς σε μια εβδομάδα να σου κάνει αντίγραφα των τεπόζιτων της ΚΤΜ. Πιστεύεις τόσο κόστισαν στην ΚΤΜ τα πρωτότυπα, η εξέλιξη, ο σχεδιασμός, το αν βρίσκουν οι μπότες όταν βγάζεις το πόδι σου, το που είναι το βάρος, του τί γίνεται όταν αδειάζουν τα τεπόζιτα, το που είναι η αντλία, του πόσες αντλίες έχεις κλπ? Εγώ σου λέω και 1000 Ευρώ μισθό μια εβδομάδα να πάρει ο άλλος πέντε τόνους ρύζι. 2k κόστος εξέλιξης (γιατί τα τεπόζιτα που αγόρασες για να κοπιάρεις τα πουλάς πίσω). Γιατί να ψωνίσω απο τον αντιγραφέα? Από ποιόν θα ψωνίσω (εγώ προσωπικά εννοώ) μου το ορίζει η συνείδησή μου και όχι η τσέπη μου. Επειδή τυγχάνει να ξέρω τον Andrew Vanasche προσωπικά, και να έχω εικόνα του κόστους των πραγμάτων στην Αμερική μιας και έχω συνεργαστεί μαζί με Αμερικάνους απο το μακρυνό 2013, δεν θεωρώ ότι κλέβει κανέναν, τουναντίον το πουλάει αρκετά φθηνά για αυτό που είναι. Εδώ στην Ελλάδα, αν δεν είχεις CNC in house και το έβγαζες σε κάποιον άλλο, 70 Ευρώ θα ήταν το ελάχιστο κόστος που θα είχες σε μικρές παραγωγές. Δεν θεωρώ λοιπόν ότι το να κοπιάρει κάποιος είναι θεμιτό. Ο Vanasche θα κλείσει αύριο και μπορεί να μην ενδιαφέρει κανέναν γιατί Holy Grail Alibaba Uncle Wang is the word (προς τιμήν του ότι ήταν αντίγραφο το ξήλωσε απο το site του άμεσα όταν ενημερώθηκε). Εμένα μου αρέσει να ανταμίβω τον πρωτοπόρο για να πηγαίνει παρακάτω. Αυτό είναι προσωπική αντιμετώπιση και δεν την επιβάλλω, αλλά την θέτω στο τραπέζι γιατί προτιμώ ο πρωτοπόρος να παει παρακάτω άμεσα. Στην ως ανω περίπτωση προτιμώ ο Vanasche να βγάλει άλλο ένα προϊόν, παρά να δώσω χρήματα στον αντιγραφέα για να αντιγράψει κάποιον άλλο.
  • Πάω στο τρίτο και τελευταίο παράδειγμα. Τεπόζιτα τύπου ''saddle'' . Αυτά που βλέπουμε στο T700WR, 790/890 και που εν μέρει τα είχαμε δει στα Africa 650/750 και Super Tenere 750 κλπ. αλλά τα βλέπουμε και στο Dakar. ¨Ολοι στο Dakar και σε πολιτικές εκδόσεις χρησιμοποιούν την ίδια ιδεά (το copy που είπαμε παραπάνω). Η ιδέα είναι να πάμε το κέντρο βάρους χαμηλά. Αυτό, το κατάλαβα πχ απο την ΚΤΜ που το έκανε και κλέβω αυτήν την ιδέα. Είναι Οκ να ακολουθείς τέτοιες πρακτικές και να εφαρμόζεις ''κανόνες'' θα το πω, που χρησιμοποιούν και άλλοι. Τους καλύτερους κανόνες, μεθόδους κλπ. Όλοι το κάνουμε αυτό εν μέρει γιατί όλοι έχουμε σχεδόν το ίδιο πεδίο input (τηλεόραση, EICMA ξέρω γω, πρωτότυπα, αυτοκίνητα με παράξενο σχεδιασμό κλπ). Πήρε λοιπόν αυτήν την ιδέα η Yamaha (τυχαίο παράδειγμα) και έκανε τεπόζιτα με χαμηλό κέντρο βάρους αλλά όταν βλέπεις το 890 και το WR είναι διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Όχι οι ίδιες.
Δ.
 
Top Bottom