Wankel , ο παρεξηγημενος κινητηρας!

black_hawk

Μέλος
Περιοχή
Κερκυρα
Όνομα
Θανασης
Μοτό
R 1200 GS
Γιατι??

Διοτι ο κινητηρας συγκεντρωνει ολα τα χαρακτηριστικα ωστε να θεωρηθει ιδανικος για τις μοτοσυκλετες!!!

-Μαζεμενες διαστασεις

Αυτο, χωροταξικα, στις μοτοσυκλετες ειναι πολυ σημαντικο!! Μπορει να τοποθετηθει με τον ροτορα στον εγκαρσιο αξονα , στον διαμηκη κ.τ.λ... ;)

-Ελαχιστα κινουμενα μερη

Απλα, απουσιαζουν Βαλβιδες , εκκεντροφοροι , στροφαλοι , αντιβαρα , πιστονια , μπιελες και ολα τα σχετικα που χρειαζονται τα παραπανω εξαρτηματα για να κινηθουν , λιπανθουν , ψυχθουν!

Περιττο βεβαια να αναφερω και το ΜΕΓΙΣΤΟ! ωφελος στο βαρος (το μισο απο εναν συμβατικο κινητηρα ιδιας αποδοσης!) και το γεγονος οτι οι γυροσκοπικες δυναμεις που αναπτυσουν ολα τα εξαρτηματα που παλινδρομουν και περιστρεφονται σε εναν κινητηρα Otto , στον Wankel , απλα δεν υφιστανται!
Σημαντικο επισης ειναι οτι η λειτουργια του ειναι γραμμικοτατη και βελουδινη , ενω κραδασμοι δεν εμφανιζονται ουτε για αστειο.

-Εξωπραγματικη αποδοση!

Πολυ απλα , λογω της λειτουργιας του συγκεκριμενου κινητηρα , δεν μπορει να γινει συγκριση με εναν συμβατικο παραπλησιου κυβισμου.
Ενας Wankel 600cc αποδιδει οσο ενας 1800cc συμβατικος!
Τριπλασια ιπποδυναμη , αν και, τα κυβικα δεν μπορουν να μετρηθουν οπως σε εναν Otto κινητηρα....
Αυτο συμβαινει διοτι ο Wankel εχει σε ολες τις φασεις λειτουργιας του παραγωγικο χρονο . Ενα πιστονι που παλινδρομει σε εναν συμβατικο κινητηρα περανει απο τους χρονους λειτουργιας : Εισαγωγη - Συμπιεση - Καυση / Εκτονωση - Εξαγωγη ...
Απ' αυτες τις τεσσερις φασεις μονο η καυση ειναι παραγωγικος χρονος , δηλαδη μονο σε αυτον τον λειτουργικο χρονο , παραγει εργο ο κινητηρας.
Σε ενα μονοκυλινδρο μοτερ Otto χρειαζεται να περασουν τρεις χρονοι μεχρι να ξανδωσει εργο κινητηρας , σε ενα δικυλινδρο (με την προυποθεση οτι τα πιστονια λειτουργουν με διαφορα 180 μοιρων ) περνανε δυο χρονοι και τελικα χρειαζεται ενας τετρακυλινδρος κινητηρας ωστε να να μην υπαρχει χρονος μη παραγωγικος!!
Ο Wankel εχει παραγωγικο χρονο σε ολο το φασμα της λειτουργιας του κανει ταυτοχρονα εισαγωγη - συμπιεση - καυση /εκτονωση και εξαγωγη απο ενα μονο( αν μπορει να γιναι παραλληλισμος) πιστονι -ροτορα!! Δεν συζηταμε τι γινεται αμα παιζουν δυο ροτορες!!

-Ελαχιστο κοστος συντηρησης

Επειδη απουσιαζουν ολα αυτα που ανεφερθηκαν παραπανω , λογικο ειναι οτι ΔΕΝ! χρειαζονται και service!! (Τοσο συχνο, τουλαχιστον..)
Γενικα ειναι πολυ λιγα τα μερη που χρειαζονται αλλαγη η ρυθμιση (δεν εχει βαλβιδες λεμεεεε!!) :cool:

-Μειονεκτηματα :

Το 1950 οταν ο Γερμανος μηχανολογος Felix Wankel , παρουσιασε την απιστευτη συλληψη του , οι τεχνικες κατεργασιας των μεταλλων και η γενικα η τεχνογνωσια κατασκευης ηταν λιγο πισω...

-Στεγανοτητα

Το προβλημα εμφανιζοταν στην στεγανοποιηση των αιχμων του περιστρεφομενου ροτορα και του χιτωνιου με το οποιο εφαπτεται

-Καταναλωση

Περισσοτερο μυθος παρα παραγματικοτητα ...
Απλα οταν εχεις ενα κινητηρα 1000 κυβικων και καταναλωνει σαν 3000 ε, λες οτι καιει "τ'αντερα του"
..Το θεμα ομως ειναι οτι αποδιδει οσο ενας 3000 κυβικων οποτε προς τι η "βαβουρα"?? ;)

-Ρυποι

Λογω της λειτουργιας του ενα ντουμανι το βγαζει -λογω ατελους καυσης- , αλλα αυτα ηταν προβληματα που ειχε ο κινητηρα σε πρωτολεια μορφη... Με το σημερινο know how , μπορουν να τον κανουν να λειτουργει σωστα.

Εταιρειες που εχουν κατασκευασει και χρησιμοποιησει Wankel Κινητηρες ειναι οι:

Απο αυτοκινητα

NSU
Μercedes
Citroen
Oμιλος GM
Mazda

Απο μοτοσυκλετες

Norton
Suzuki
Hercules

Απο λοιπα οχηματα

Arctic cat
John Deere


Πολλες εφαρμογες στην αεροναυπηγικη σαν κινητηρας αεροσκαφων και ελικοπτερων

και ΠΑΑΑΑΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ για στρατιωτικους σκοπους...

Το μονο οχημα το οποιο ειναι ευρεως διαδεδομενο (και στην Ελλαδα) το οποιο χρησιμοποιει Wankel κινητηρα ειναι το Mazda RX7-8, η εταιρεια που ειναι η μονη που εχει πιστεψει σε αυτον τον κινητηρα (Τοσο που εχει αγορασει το δικαιωμα αποκλειστικης κατασκευης για αυτοκινητα) τον εχει εξελιξει και εχει εξαλειψει σχεδον στο συνολο τα οποια μειονεκτηματα του ....

Π.χ. και για την ιστορια, το RX-8 θεωρειται 1300cc και αποδιδει 230 αλογα!!

Δυστυχως οταν ο Wankel παρουσιαστηκε , ηταν πολυ μπροστα απο την εποχη του για να τον εκτιμησουν οπως του αξιζε...
Τα επομενα χρονια η συνεχομενη εξελιξη πανω στον Otto Κινητηρα απο το συνολο των κατασκευαστων και των εταιρειων βελτιωσεων , αναλωσιμων κ.τ.λ. απαιτουσε ενα πολυ μεγαλο budget για την εξελιξη του Wankel και μια μοναχικη πορεια με αμφιβολα αποτελεσματα (σε οτι αφορα την αποδοχη του κοσμου) σε ενα ακρως ανταγωνιστικο χωρο....

Μεχρι σημερα, αυτο το απιστευτο κατασκευασμα της μηχανολογικης ευφυιας του Felix Wankel δεν εχει τυχει της αναγνωρισης που του αξιζε, αν και φαινεται ο καλυτερος κινητηρας εσωτερικης καυσης που εχει κατασκευαστει ποτε και αυτο γιατι ειναι απλος και αποδοτικοτατος!

Ας ελπισουμε τα επομενα χρονια να βρεθει καποιος κατασκευαστης που θα βγαλει στην παραγωγη μοτοσυκλετα με Wankel κινητηρα...

Μεχρι τοτε , ας ψαχνουμε για κανενα μεταχειρισμενο Norton F1 , την τελευταιο μοτοσυκλετα που βγηκε σε παραγωγη με περιστροφικο κινητηρα , καπου στα τελη της δεκαετιας του 80... :D

(Aν και, απ'οτι φαινεται, μαλλον δεν συμφερει τις εταιρειες να επενδυσουν πια, σ'αυτον τον ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ! κινητηρα..

http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Mazda-%ABAdynath%BB-h-epistrofh-toy-Wankel-kinhthra_114594.asp :sorry::sorry: )

(Αφορμη και πολλα στοιχεια, σταθηκε το thread του παληκαριου εδω: http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=26781)
 
Τελευταία επεξεργασία:

Taksidiotis

Μέλος
Περιοχή
Crete
Όνομα
Γιάννης
Θα ξεχάσω την κατανάλωσή λαδιού στο rx8????
Το καύσιμο άστο....
Η απώλεια συμπίεσης???είχαν γεμίσει τα forums...
Κι επειδή κάποτε είχα το Cosmo να πω ότι δεν γαζώνε κιόλας από επιδόσεις...
Πολλές φορές έλεγα,που ήταν κρυμμένα τα 230 άλογά.
Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
"Το μονο οχημα το οποιο ειναι ευρεως διαδεδομενο (και στην Ελλαδα) το οποιο χρησιμοποιει Wankel κινητηρα ειναι το Mazda RX7-8, η εταιρεια που ειναι η μονη που εχει πιστεψει σε αυτον τον κινητηρα (Τοσο που εχει αγορασει το δικαιωμα αποκλειστικης κατασκευης για αυτοκινητα) τον εχει εξελιξει και εχει εξαλειψει σχεδον στο συνολο τα οποια μειονεκτηματα του ...."


Το μετέφερες απο το περιοδικό, αλλά το έχεις ψάξει...????
Γιατί δεν πρόκειται "για εξάλειψη μειονεκτημάτων", όταν μιλάμε για κατανάλωση από 18-30 λίτρα /100χλμ (τόση είναι , αλήθεια) και για κατανάλωση λαδιού με ρυθμό 1-1,5 λίτρα /1000χλμ!!! Ακόμα και στο manual των RX8, λέει με bold χαρακτήρες, να γίνεται έλεγχος στάθμης λαδιού σε κάθε γέμισμα!!!!

Αυτός είναι ο λόγος μη διάδοσης στη χρήση του, παρόλα τα τρομερά πλεονεκτήματά του. Όσοι πιστεύουν στην τεχνολογία αυτή, ελπίζουν σε αλματώδη βελτίωση της αντοχής υλικών, ώστε να επιτυχθεί μεγαλύτερος βαθμός σταγανοποίησης μεταξύ των χώρων κάυσεως. Αυτό είναι το μεγάλο θέμα....
 

black_hawk

Μέλος
Περιοχή
Κερκυρα
Όνομα
Θανασης
Μοτό
R 1200 GS
Το μετέφερες απο το περιοδικό, αλλά το έχεις ψάξει...????
Γιατί δεν πρόκειται "για εξάλειψη μειονεκτημάτων", όταν μιλάμε για κατανάλωση από 18-30 λίτρα /100χλμ (τόση είναι , αλήθεια) και για κατανάλωση λαδιού με ρυθμό 1-1,5 λίτρα /1000χλμ!!! Ακόμα και στο manual των RX8, λέει με bold χαρακτήρες, να γίνεται έλεγχος στάθμης λαδιού σε κάθε γέμισμα!!!!

Αυτός είναι ο λόγος μη διάδοσης στη χρήση του, παρόλα τα τρομερά πλεονεκτήματά του. Όσοι πιστεύουν στην τεχνολογία αυτή, ελπίζουν σε αλματώδη βελτίωση της αντοχής υλικών, ώστε να επιτυχθεί μεγαλύτερος βαθμός σταγανοποίησης μεταξύ των χώρων κάυσεως. Αυτό είναι το μεγάλο θέμα....
Κατα πρωτο, δεν ειναι αντιγραφη απο κανενα περιοδικο..
Μονο μια παραπομπη υπαρχει σε συγκεκριμενο περιοδικο, που αφορα την τελευταια παραγραφο.. (Δες προσεκτικα το πρωτο post.. :) )

Kατα δευτερο, παλι στο πρωτο post, αναφερονται:

"Το 1950 οταν ο Γερμανος μηχανολογος Felix Wankel , παρουσιασε την απιστευτη συλληψη του , οι τεχνικες κατεργασιας των μεταλλων και η γενικα η τεχνογνωσια κατασκευης ηταν λιγο πισω..."
"..Αυτα ηταν προβληματα που ειχε ο κινητηρα σε πρωτολεια μορφη... Με το σημερινο know how , μπορουν να τον κανουν να λειτουργει σωστα"

Aπο κει και περα, κουβεντα κανουμε! ;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Κατα πρωτο, δεν ειναι αντιγραφη απο κανενα περιοδικο..
Μονο μια παραπομπη υπαρχει σε συγκεκριμενο περιοδικο, που αφορα την τελευταια παραγραφο.. (Δες προσεκτικα το πρωτο post.. :) )

Kατα δευτερο, παλι στο πρωτο post, αναφερονται:

"Το 1950 οταν ο Γερμανος μηχανολογος Felix Wankel , παρουσιασε την απιστευτη συλληψη του , οι τεχνικες κατεργασιας των μεταλλων και η γενικα η τεχνογνωσια κατασκευης ηταν λιγο πισω..."
"..Αυτα ηταν προβληματα που ειχε ο κινητηρα σε πρωτολεια μορφη... Με το σημερινο know how , μπορουν να τον κανουν να λειτουργει σωστα"

Aπο κει και περα, κουβεντα κανουμε! ;)

Ναι πάντα κουβέντα να γίνεται και ειδικά σ' αυτό το επίπεδο και σ' αυτή τη θεματολογία, να 'χουμε να λέμε!!! :)

Απλά στο συγκεκριμένο θέμα έχει πέσει "πολύ δάκρυ" από παλιούς ιδιοκτήτες RX8 &RX7!!!
Τα πράγματα τότε, επί εποχής R80, ήταν τραγικά.... Βελτιώθηκαν στο επίπεδο καταναλώσεων που έγραψα πιο πάνω και έγραψε κι ο Γιάννης (ταυτόχρονα γραφαμε σχεδόν), ως παλιός κάτοχος. Δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα, δυστυχώς! Αν τα παραμερίσεις, τότε ναι! Έχεις ένα συνολάκι που ξυρίζει, πανάλαφρο και με ηλεκτρική λειτουργία (εκεί κρύβονται τα άλογα, όταν έχεις συνηθίσει από έμβολα και τούρμπο Γιάννη), που σε εξιτάρει!
 

Taksidiotis

Μέλος
Περιοχή
Crete
Όνομα
Γιάννης
Όταν το είχα,είχα και την m3 ταυτόχρονα...δεν θα διστασω να πω ότι το Mazda ήταν πιο πολυέξοδο από την m3,σε όλα όμως...κι ειδικά στο καύσιμο...

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Skyhigh

Μέλος
Περιοχή
Daytona Beach
Όνομα
Μιχαλης
Μοτό
Cessna 172SP NavIII
Piper Arrow Pa-28R
Piper Seneca Pa-34
Super Decathlon
ΕΙναι οντως μια πολλα υποσχομενη τεχνολογια κατασκευης για κινητηρες οταν θα εξαληφθουν τα τεραστια μειονεκτηματα....

Να συμπληρωσω οτι ο κουμπαρος μου στα Μουδανια ειχε αλλαξει 2 κινητηρες στο RX-8 του, ο δευτερος με τη μεθοδο "....θα μπουκαρω μεσα με το JCB αν δεν το βαλεις εγγυηση....." :yew:
 

MOYTPO

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
Παυλος
Μοτό
BMW
Ακριβως αυτο που ειπε και ο πιλοτος.
Εκτος της υπερβολικης καταναλωσης σε λαδι και καυσιμο ο κινητηρας ειχε ημερομηνια ληξης.
 

giclas

Μέλος
Περιοχή
Limassol
Όνομα
Michael Michael
Μοτό
hp2
Μεχρι τοτε , ας ψαχνουμε για κανενα μεταχειρισμενο Norton F1 , την τελευταιο μοτοσυκλετα που βγηκε σε παραγωγη με περιστροφικο κινητηρα , καπου στα τελη της δεκαετιας του 80... :D

υπαρχη ενα στη Λεμεσο αλα ο ιδιοκτήτης του νομιζει εχει την μηχανη του κραν παπα !!
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Ένα μεγάλο μέρος ευθύνης για τον θάνατο του Wankel φέρει και η F.I.A. που τον "φιλοδώρησε" με έναν συντελεστή κυβισμού 1.6 (αν θυμάμαι καλά) σε σχέση με τους "κανονικούς" εμβολοφόρους - παλινδρομικούς κινητήρες βάζοντας στην ουσία έναν νέο, δίλιτρο κινητήρα, να πρέπει να ανταγωνιστεί τρίλιτρους με μερικές δεκαετίες εξέλιξης στη πλάτη τους.

Τι εννοώ; Ως γνωστόν το μεγαλύτερο πεδίο εξέλιξης νέων τεχνολογιών είναι οι αγώνες. Εκεί δοκιμάζονται στα όρια, εκεί εξελίσσονται, και από εκεί φιλτράρονται προς την παραγωγή όλες οι εξελίξεις. Ο κινητήρας Wankel μπορεί να είχε προβλήματα (και μάλιστα σοβαρά) νεότητος όπως η στεγάνωση των θαλάμων καύσης και η διάρκεια ζωής των στροφίων, είχε όμως και μερικά τεράστια πλεονεκτήματα. Το πρώτο ήταν το σχήμα του που αεροδυναμικά ταίριαζε πολύ περισσότερο στα αγωνιστικά οχήματα της εποχής από όσο οι V ή οι επίπεδοι κινητήρες. Το δεύτερο ήταν η απόδοσή του σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού "συμβατικούς" κινητήρες. Κατόπιν λοιπόν εισηγήσεων και "πιέσεων" των κατεστημένων κατασκευαστών κινητήρων, του κοτσάρανε έναν συντελεστή που έκοψε στο μισό αυτό το πλεονέκτημα. Αν είχε αφεθεί να παίξει στα ίσια, και με την διαρκή εξέλιξη σε μέταλλα, κράματα, τεχνικές χύτευχης κλπ, τα προβλήματα θα είχαν λυθεί (όπως άλλωστε λύθηκαν και τα προβλήματα των συμβατικών κινητήρων στα πενήντα χρόνια αγώνων που είχαν μέχρι τότε κάτω από το ζωνάρι τους) και πολύ πιθανόν να είχαμε έναν ακόμη τύπο κινητήρα στην διάθεσή μας. Κρίμα.

Ακόμη θυμάμαι τις βόλτες με το NSU R80 του κ. Θανάση, οικογενειακού φίλου και γείτονα που πολλές φορές με κατέβαζε στην Καβάλα για το φροντιστήριο. Θυμάμαι το τρομερό του στήσιμο, το τριτάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο αλλά κυρίως θυμάμαι την ευστροφία του κινητήρα. Εκείνος βέβαια θυμόταν για χρόνια μετά το πόσο συχνά άλλαζε κινητήρα.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Σωστός που το ανέφερες, αλλά το ίδιο ισχύει και για τα turbo. Αφού η βάση είναι οι εμβολοφόροι ατμοσφαιρικοί κινητήρες και οι κατηγορίες - κλάσεις ορίστηκαν εξ αρχής με βάση τη χωρητικότητα του κινητήρα, δε γίνεται αλλιώς!
Δεν το βρίσκω άδικο.
 

commander

Μέλος
Περιοχή
Β.Π
Όνομα
θεολογος
Μοτό
1150adv desierto 3
AFRICA TWIN 650 88 Paris Dakar
ειχαν ακουστει πολλα για τα μοτερ των rx7/rx8......εγω για τον καιρο που εμεινε στα χερια μου to rx8 εξων το οτι ηταν οντως ρουφιχτρα στο καυσιμο κατα τα αλλα ηταν παρα πολυ ωραιο και μιλαω και σαν καροτσα.......ειχα το τσαλετζ με τα 192 αλογα , το μονο που δεν μου αρεσε ηταν το 5νταρι κιβωτιο μιας και ερχομουν απο s3 και οταν ειδα οτι στο κοσμος του ειχαν 6αρι με χαλασε.......κατα τα αλλα μου εκανε εντυπωση το αυτοκολλητο που ειχε στο σκιαστρο και ελεγε{καθε δευτερο γεμισμα του ντεποζιτου ελεγξετε την σταθμη του λαδιου}:eek::):wacky:
 

ironMANos®

Μέλος
Όνομα
Μανος
Μοτό
BANDIT 1250
Οσο σοφοι ηταν οι γερμανοι που τον ανακαλυψαν,αλλο τοσο σοφοι ηταν που τον εγκαταλειψαν.
Η Μαζντα απλα συνεχιζει να υποσχετε εξελιξη,αξιοπιστια κλπ επι ματαιω.:yew:
 
Top Bottom