black_hawk
Μέλος
Γιατι??
Διοτι ο κινητηρας συγκεντρωνει ολα τα χαρακτηριστικα ωστε να θεωρηθει ιδανικος για τις μοτοσυκλετες!!!
-Μαζεμενες διαστασεις
Αυτο, χωροταξικα, στις μοτοσυκλετες ειναι πολυ σημαντικο!! Μπορει να τοποθετηθει με τον ροτορα στον εγκαρσιο αξονα , στον διαμηκη κ.τ.λ...
-Ελαχιστα κινουμενα μερη
Απλα, απουσιαζουν Βαλβιδες , εκκεντροφοροι , στροφαλοι , αντιβαρα , πιστονια , μπιελες και ολα τα σχετικα που χρειαζονται τα παραπανω εξαρτηματα για να κινηθουν , λιπανθουν , ψυχθουν!
Περιττο βεβαια να αναφερω και το ΜΕΓΙΣΤΟ! ωφελος στο βαρος (το μισο απο εναν συμβατικο κινητηρα ιδιας αποδοσης!) και το γεγονος οτι οι γυροσκοπικες δυναμεις που αναπτυσουν ολα τα εξαρτηματα που παλινδρομουν και περιστρεφονται σε εναν κινητηρα Otto , στον Wankel , απλα δεν υφιστανται!
Σημαντικο επισης ειναι οτι η λειτουργια του ειναι γραμμικοτατη και βελουδινη , ενω κραδασμοι δεν εμφανιζονται ουτε για αστειο.
-Εξωπραγματικη αποδοση!
Πολυ απλα , λογω της λειτουργιας του συγκεκριμενου κινητηρα , δεν μπορει να γινει συγκριση με εναν συμβατικο παραπλησιου κυβισμου.
Ενας Wankel 600cc αποδιδει οσο ενας 1800cc συμβατικος!
Τριπλασια ιπποδυναμη , αν και, τα κυβικα δεν μπορουν να μετρηθουν οπως σε εναν Otto κινητηρα....
Αυτο συμβαινει διοτι ο Wankel εχει σε ολες τις φασεις λειτουργιας του παραγωγικο χρονο . Ενα πιστονι που παλινδρομει σε εναν συμβατικο κινητηρα περανει απο τους χρονους λειτουργιας : Εισαγωγη - Συμπιεση - Καυση / Εκτονωση - Εξαγωγη ...
Απ' αυτες τις τεσσερις φασεις μονο η καυση ειναι παραγωγικος χρονος , δηλαδη μονο σε αυτον τον λειτουργικο χρονο , παραγει εργο ο κινητηρας.
Σε ενα μονοκυλινδρο μοτερ Otto χρειαζεται να περασουν τρεις χρονοι μεχρι να ξανδωσει εργο κινητηρας , σε ενα δικυλινδρο (με την προυποθεση οτι τα πιστονια λειτουργουν με διαφορα 180 μοιρων ) περνανε δυο χρονοι και τελικα χρειαζεται ενας τετρακυλινδρος κινητηρας ωστε να να μην υπαρχει χρονος μη παραγωγικος!!
Ο Wankel εχει παραγωγικο χρονο σε ολο το φασμα της λειτουργιας του κανει ταυτοχρονα εισαγωγη - συμπιεση - καυση /εκτονωση και εξαγωγη απο ενα μονο( αν μπορει να γιναι παραλληλισμος) πιστονι -ροτορα!! Δεν συζηταμε τι γινεται αμα παιζουν δυο ροτορες!!
-Ελαχιστο κοστος συντηρησης
Επειδη απουσιαζουν ολα αυτα που ανεφερθηκαν παραπανω , λογικο ειναι οτι ΔΕΝ! χρειαζονται και service!! (Τοσο συχνο, τουλαχιστον..)
Γενικα ειναι πολυ λιγα τα μερη που χρειαζονται αλλαγη η ρυθμιση (δεν εχει βαλβιδες λεμεεεε!!)
-Μειονεκτηματα :
Το 1950 οταν ο Γερμανος μηχανολογος Felix Wankel , παρουσιασε την απιστευτη συλληψη του , οι τεχνικες κατεργασιας των μεταλλων και η γενικα η τεχνογνωσια κατασκευης ηταν λιγο πισω...
-Στεγανοτητα
Το προβλημα εμφανιζοταν στην στεγανοποιηση των αιχμων του περιστρεφομενου ροτορα και του χιτωνιου με το οποιο εφαπτεται
-Καταναλωση
Περισσοτερο μυθος παρα παραγματικοτητα ...
Απλα οταν εχεις ενα κινητηρα 1000 κυβικων και καταναλωνει σαν 3000 ε, λες οτι καιει "τ'αντερα του"
..Το θεμα ομως ειναι οτι αποδιδει οσο ενας 3000 κυβικων οποτε προς τι η "βαβουρα"??
-Ρυποι
Λογω της λειτουργιας του ενα ντουμανι το βγαζει -λογω ατελους καυσης- , αλλα αυτα ηταν προβληματα που ειχε ο κινητηρα σε πρωτολεια μορφη... Με το σημερινο know how , μπορουν να τον κανουν να λειτουργει σωστα.
Εταιρειες που εχουν κατασκευασει και χρησιμοποιησει Wankel Κινητηρες ειναι οι:
Απο αυτοκινητα
NSU
Μercedes
Citroen
Oμιλος GM
Mazda
Απο μοτοσυκλετες
Norton
Suzuki
Hercules
Απο λοιπα οχηματα
Arctic cat
John Deere
Πολλες εφαρμογες στην αεροναυπηγικη σαν κινητηρας αεροσκαφων και ελικοπτερων
και ΠΑΑΑΑΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ για στρατιωτικους σκοπους...
Το μονο οχημα το οποιο ειναι ευρεως διαδεδομενο (και στην Ελλαδα) το οποιο χρησιμοποιει Wankel κινητηρα ειναι το Mazda RX7-8, η εταιρεια που ειναι η μονη που εχει πιστεψει σε αυτον τον κινητηρα (Τοσο που εχει αγορασει το δικαιωμα αποκλειστικης κατασκευης για αυτοκινητα) τον εχει εξελιξει και εχει εξαλειψει σχεδον στο συνολο τα οποια μειονεκτηματα του ....
Π.χ. και για την ιστορια, το RX-8 θεωρειται 1300cc και αποδιδει 230 αλογα!!
Δυστυχως οταν ο Wankel παρουσιαστηκε , ηταν πολυ μπροστα απο την εποχη του για να τον εκτιμησουν οπως του αξιζε...
Τα επομενα χρονια η συνεχομενη εξελιξη πανω στον Otto Κινητηρα απο το συνολο των κατασκευαστων και των εταιρειων βελτιωσεων , αναλωσιμων κ.τ.λ. απαιτουσε ενα πολυ μεγαλο budget για την εξελιξη του Wankel και μια μοναχικη πορεια με αμφιβολα αποτελεσματα (σε οτι αφορα την αποδοχη του κοσμου) σε ενα ακρως ανταγωνιστικο χωρο....
Μεχρι σημερα, αυτο το απιστευτο κατασκευασμα της μηχανολογικης ευφυιας του Felix Wankel δεν εχει τυχει της αναγνωρισης που του αξιζε, αν και φαινεται ο καλυτερος κινητηρας εσωτερικης καυσης που εχει κατασκευαστει ποτε και αυτο γιατι ειναι απλος και αποδοτικοτατος!
Ας ελπισουμε τα επομενα χρονια να βρεθει καποιος κατασκευαστης που θα βγαλει στην παραγωγη μοτοσυκλετα με Wankel κινητηρα...
Μεχρι τοτε , ας ψαχνουμε για κανενα μεταχειρισμενο Norton F1 , την τελευταιο μοτοσυκλετα που βγηκε σε παραγωγη με περιστροφικο κινητηρα , καπου στα τελη της δεκαετιας του 80...
(Aν και, απ'οτι φαινεται, μαλλον δεν συμφερει τις εταιρειες να επενδυσουν πια, σ'αυτον τον ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ! κινητηρα..
http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Mazda-%ABAdynath%BB-h-epistrofh-toy-Wankel-kinhthra_114594.asp )
(Αφορμη και πολλα στοιχεια, σταθηκε το thread του παληκαριου εδω: http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=26781)
Διοτι ο κινητηρας συγκεντρωνει ολα τα χαρακτηριστικα ωστε να θεωρηθει ιδανικος για τις μοτοσυκλετες!!!
-Μαζεμενες διαστασεις
Αυτο, χωροταξικα, στις μοτοσυκλετες ειναι πολυ σημαντικο!! Μπορει να τοποθετηθει με τον ροτορα στον εγκαρσιο αξονα , στον διαμηκη κ.τ.λ...
-Ελαχιστα κινουμενα μερη
Απλα, απουσιαζουν Βαλβιδες , εκκεντροφοροι , στροφαλοι , αντιβαρα , πιστονια , μπιελες και ολα τα σχετικα που χρειαζονται τα παραπανω εξαρτηματα για να κινηθουν , λιπανθουν , ψυχθουν!
Περιττο βεβαια να αναφερω και το ΜΕΓΙΣΤΟ! ωφελος στο βαρος (το μισο απο εναν συμβατικο κινητηρα ιδιας αποδοσης!) και το γεγονος οτι οι γυροσκοπικες δυναμεις που αναπτυσουν ολα τα εξαρτηματα που παλινδρομουν και περιστρεφονται σε εναν κινητηρα Otto , στον Wankel , απλα δεν υφιστανται!
Σημαντικο επισης ειναι οτι η λειτουργια του ειναι γραμμικοτατη και βελουδινη , ενω κραδασμοι δεν εμφανιζονται ουτε για αστειο.
-Εξωπραγματικη αποδοση!
Πολυ απλα , λογω της λειτουργιας του συγκεκριμενου κινητηρα , δεν μπορει να γινει συγκριση με εναν συμβατικο παραπλησιου κυβισμου.
Ενας Wankel 600cc αποδιδει οσο ενας 1800cc συμβατικος!
Τριπλασια ιπποδυναμη , αν και, τα κυβικα δεν μπορουν να μετρηθουν οπως σε εναν Otto κινητηρα....
Αυτο συμβαινει διοτι ο Wankel εχει σε ολες τις φασεις λειτουργιας του παραγωγικο χρονο . Ενα πιστονι που παλινδρομει σε εναν συμβατικο κινητηρα περανει απο τους χρονους λειτουργιας : Εισαγωγη - Συμπιεση - Καυση / Εκτονωση - Εξαγωγη ...
Απ' αυτες τις τεσσερις φασεις μονο η καυση ειναι παραγωγικος χρονος , δηλαδη μονο σε αυτον τον λειτουργικο χρονο , παραγει εργο ο κινητηρας.
Σε ενα μονοκυλινδρο μοτερ Otto χρειαζεται να περασουν τρεις χρονοι μεχρι να ξανδωσει εργο κινητηρας , σε ενα δικυλινδρο (με την προυποθεση οτι τα πιστονια λειτουργουν με διαφορα 180 μοιρων ) περνανε δυο χρονοι και τελικα χρειαζεται ενας τετρακυλινδρος κινητηρας ωστε να να μην υπαρχει χρονος μη παραγωγικος!!
Ο Wankel εχει παραγωγικο χρονο σε ολο το φασμα της λειτουργιας του κανει ταυτοχρονα εισαγωγη - συμπιεση - καυση /εκτονωση και εξαγωγη απο ενα μονο( αν μπορει να γιναι παραλληλισμος) πιστονι -ροτορα!! Δεν συζηταμε τι γινεται αμα παιζουν δυο ροτορες!!
-Ελαχιστο κοστος συντηρησης
Επειδη απουσιαζουν ολα αυτα που ανεφερθηκαν παραπανω , λογικο ειναι οτι ΔΕΝ! χρειαζονται και service!! (Τοσο συχνο, τουλαχιστον..)
Γενικα ειναι πολυ λιγα τα μερη που χρειαζονται αλλαγη η ρυθμιση (δεν εχει βαλβιδες λεμεεεε!!)
-Μειονεκτηματα :
Το 1950 οταν ο Γερμανος μηχανολογος Felix Wankel , παρουσιασε την απιστευτη συλληψη του , οι τεχνικες κατεργασιας των μεταλλων και η γενικα η τεχνογνωσια κατασκευης ηταν λιγο πισω...
-Στεγανοτητα
Το προβλημα εμφανιζοταν στην στεγανοποιηση των αιχμων του περιστρεφομενου ροτορα και του χιτωνιου με το οποιο εφαπτεται
-Καταναλωση
Περισσοτερο μυθος παρα παραγματικοτητα ...
Απλα οταν εχεις ενα κινητηρα 1000 κυβικων και καταναλωνει σαν 3000 ε, λες οτι καιει "τ'αντερα του"
..Το θεμα ομως ειναι οτι αποδιδει οσο ενας 3000 κυβικων οποτε προς τι η "βαβουρα"??
-Ρυποι
Λογω της λειτουργιας του ενα ντουμανι το βγαζει -λογω ατελους καυσης- , αλλα αυτα ηταν προβληματα που ειχε ο κινητηρα σε πρωτολεια μορφη... Με το σημερινο know how , μπορουν να τον κανουν να λειτουργει σωστα.
Εταιρειες που εχουν κατασκευασει και χρησιμοποιησει Wankel Κινητηρες ειναι οι:
Απο αυτοκινητα
NSU
Μercedes
Citroen
Oμιλος GM
Mazda
Απο μοτοσυκλετες
Norton
Suzuki
Hercules
Απο λοιπα οχηματα
Arctic cat
John Deere
Πολλες εφαρμογες στην αεροναυπηγικη σαν κινητηρας αεροσκαφων και ελικοπτερων
και ΠΑΑΑΑΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ για στρατιωτικους σκοπους...
Το μονο οχημα το οποιο ειναι ευρεως διαδεδομενο (και στην Ελλαδα) το οποιο χρησιμοποιει Wankel κινητηρα ειναι το Mazda RX7-8, η εταιρεια που ειναι η μονη που εχει πιστεψει σε αυτον τον κινητηρα (Τοσο που εχει αγορασει το δικαιωμα αποκλειστικης κατασκευης για αυτοκινητα) τον εχει εξελιξει και εχει εξαλειψει σχεδον στο συνολο τα οποια μειονεκτηματα του ....
Π.χ. και για την ιστορια, το RX-8 θεωρειται 1300cc και αποδιδει 230 αλογα!!
Δυστυχως οταν ο Wankel παρουσιαστηκε , ηταν πολυ μπροστα απο την εποχη του για να τον εκτιμησουν οπως του αξιζε...
Τα επομενα χρονια η συνεχομενη εξελιξη πανω στον Otto Κινητηρα απο το συνολο των κατασκευαστων και των εταιρειων βελτιωσεων , αναλωσιμων κ.τ.λ. απαιτουσε ενα πολυ μεγαλο budget για την εξελιξη του Wankel και μια μοναχικη πορεια με αμφιβολα αποτελεσματα (σε οτι αφορα την αποδοχη του κοσμου) σε ενα ακρως ανταγωνιστικο χωρο....
Μεχρι σημερα, αυτο το απιστευτο κατασκευασμα της μηχανολογικης ευφυιας του Felix Wankel δεν εχει τυχει της αναγνωρισης που του αξιζε, αν και φαινεται ο καλυτερος κινητηρας εσωτερικης καυσης που εχει κατασκευαστει ποτε και αυτο γιατι ειναι απλος και αποδοτικοτατος!
Ας ελπισουμε τα επομενα χρονια να βρεθει καποιος κατασκευαστης που θα βγαλει στην παραγωγη μοτοσυκλετα με Wankel κινητηρα...
Μεχρι τοτε , ας ψαχνουμε για κανενα μεταχειρισμενο Norton F1 , την τελευταιο μοτοσυκλετα που βγηκε σε παραγωγη με περιστροφικο κινητηρα , καπου στα τελη της δεκαετιας του 80...
(Aν και, απ'οτι φαινεται, μαλλον δεν συμφερει τις εταιρειες να επενδυσουν πια, σ'αυτον τον ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ! κινητηρα..
http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Mazda-%ABAdynath%BB-h-epistrofh-toy-Wankel-kinhthra_114594.asp )
(Αφορμη και πολλα στοιχεια, σταθηκε το thread του παληκαριου εδω: http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=26781)
Τελευταία επεξεργασία: