xt660z βελτιωση κινητηρα

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Το προτζεκτ βελτιωσης του κινητηρα ξεκινησε. Το πακετο περιλαμβανει:

Εξατμιση
Ελευθερο φιλτρο
Εκκεντροφορο
Power commander.

Ξεκινωντας απο την εξατμιση ψαχνοντας για aftermarket με διπλα τελικα γιατι δεν μου αρεσε
καθολου η λυση της μονης για αισθητικους λογους διαπιστωσα οτι δεν υπαρχει φθηνη λυση για το tenere αφου πρεπει να διαθεσει κανεις 700 ευρω και πανω για δυο καλα τελικα.
Ετσι αποφασισα να ανοιξω το εργοστασιακο καζανι για εχω μια εικονα απο το εσωτερικο και να βρω εναν τροπο να το βελτιωσω.
Τελικα το καζανι του tenere ειναι αθλιο απο πλευρας αποδοσης και ροικοτητας αφου τα καυσαερια βγαινοντας απο τον πυκνο καταλυτη βρισκουν αντισταση στο τοιχωμα που χωριζει το καζανακι και μετα μεσω ενος σωληνα περνανε στο αλλο τημα του καζανιου. Απο εκει μπαινουν στις δυο διατρητες σωληνες 23 χιλιοστων η καθε μια και εξερχονται. Το ολο συστημα προσφερει καλο back pressure στον κινητηρα και τον βοηθαει στις χαμηλες στροφες αλλα τον πνιγει πολυ στις υψηλες στροφες.

Σκεφτηκα λοιπον να επανασχεδιασω το εργοστασιακο καζανι αφαιρωντας τα παντα απο μεσα του και τροποποιωντας το ετσι ωστε να γινει ελευθερο και οσο γινεται ησυχο.
Η μια κεντρικη σωληνα θα τροφοδοτησει δυο διατρητες σωληνες των 30mm αφου πρωτα τα καυσαερια κυλησουν μεσα σε γλυκες καμπυλες και καταληξουν σε εναν 1-2 κολλεκτορα που θα τις τροφοδοτησει. Στο τελος το καζανι θα γεμισει με κεραμοβαμβακα για ηχομονωση.

Το πηρα λοιπον μαζι μου και πηγα διαφορους κατασκευαστες εξατμισεων οι οποιοι με απογοητευσαν αφου δεν ηθελαν να αναλαβουν την δουλεια.
Τελικα την δουλεια ανελαβε ο Θεοφιλος στην Μεταμορφωση ο οποιος δεχτηκε να φτιαξει αυτο που του ζητησα.
Το καζανι θα ειναι ετοιμο σε μια εβδομαδα και θα σας πω τις εντυπωσεις μου .

Στις φωτο φωτο φαινεται το εσωτερικο του εργοστασιακου καζανιου και αυτο που σχεδιασα εγω.
[URL=http://s1280.photobucket.com/user/car00ly/media/27655523_10213299788841618_7538550426411393787_n_zpskxz3ezm6.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1280.photobucket.com/user/car00ly/media/Untitled_zpsapcxfqit.png.html][/URL]
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Για την κατασκευη του εκκεντροφορου αγοραστηκε ενας μεταχειρισμενος απο xt660 με 20 ευρω και σταλθηκε στον καλο φιλο Δημητρη Βαλασσοπουλο (Boubis Cams) οπου σχεδιασε ενα προφιλ βαση αυτων που του ζητησα.
Λαβαμε λοιπον υποψην μας την εργοστασιακη συμπιεση το ευρος αποδοσης και την μεγιστη περιστροφη.
Το προφιλ που σχεδιαστηκε εχει σκοπο να αυξησει την μεγιστη ιπποδυναμη χανοντας ελαχιστη αποδοση στις χαμηλες στροφες.
Αυτο σημαινει οτι η διαρκεια του εκκεντροφορου αυξηθηκε ελαχιστα και εστιασαμε στην αυξηση του βυθισματος και στον σχεδιασμο της ραμπας ετσι ωστε η βαλβιδα να ερχεται γρηγορα σε πληρες ανοιγμα και να μενει ανοιχτη περισσοτερο χρονο σε σχεση με τον εργοστασιακο εκκεντροφορο.
Το αποτελεσμα θα το δουμε στο δυναμομετρο αναλυτικα με πριν και μετα μετρησεις.

Oλα αυτα εγιναν ετσι ωστε να μπορει ο καθενας να τοποθετησει αυτον τον εκκεντροφορο ο οποιος δεν θα χρειαστει αλλαγες στο εργοστασιακο valve train αφου μελετηθηκε ετσι ωστε να ταιριαζει με τα χαρακτηριστικα των ελατηριων και τις τσεπες του εμβολου. Σε λιγες μερες θα τον τοποθετησω και θα μετρησω ανοχες μεταξυ εμβολου και βαλβιδων για να δω οτι οι αποστασεις ειναι σε ασφαλη οριο δηλαδη μεχρι τουλαχιστον 1mm

Στην φωτο φαινεται με γυμνο ματι το ''τραπεζωμα'' της ραμπας
 
Τελευταία επεξεργασία:
Περιοχή
Νικήτη- Χαλκιδικη
Όνομα
στεργιοςςςςς
Μοτό
ktm lc4 640 adv.
ανοιξες ενα θεμα που πιστευω πως ελειπε... πολλοι θα ειναι οι ιδιοκτητες Tenere που θα περιμενουν την συνεχεια και τα αποτελεσματα των βελτιωσεων... καλη συνεχεια... :ok::ok::ok:
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Ωραίος όπως πάντα! :ok:
Υποθέτω έχεις δει και όποιες πατέντες υπάρχουν με τον κινητήρα της Raptor για να εμπνευστείς.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Έχω δει πολλές εφαρμογές σε αυτόν τον κινητήρα. Το πρόβλημα που υπάρχει ως τώρα είναι οτι όλοι οι εκκεντροφόροι πρώτου σταδίου που υπαρχουν στο εμπόριο για αυτον τον κινητήρα χάνουν πολύ δυναμη στις χαμηλες στροφές. Μιλάμε παντα για τον εργοστασιακο κυβισμό του 660.
Ο υπέρκυβισμός σίγουρα θα έχει πολύ καλυτερα αποτελεσματα ροπής και δύναμης αλλά θέλω πρωτα να εξαντλησω τα 660 κυβικά του κινητήρα και μετα να τον υπερκυβισω.
 

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
Έχω δει πολλές εφαρμογές σε αυτόν τον κινητήρα. Το πρόβλημα που υπάρχει ως τώρα είναι οτι όλοι οι εκκεντροφόροι πρώτου σταδίου που υπαρχουν στο εμπόριο για αυτον τον κινητήρα χάνουν πολύ δυναμη στις χαμηλες στροφές. Μιλάμε παντα για τον εργοστασιακο κυβισμό του 660.......
Δεν χάνουν απλά...γίνεται ψοφίμι...αν κρίνω από αντίστοιχη δουλειά στο XTX...όμως δουλεύει υποδειγματικά
και με πάρα πολύ καλή απόδοση ψηλά (3800+)...για Μέγαρα τέλειο...για χώμα κλαύτα.

Καλή συνέχεια...μπράβο για τη σχεδίαση στο καζανάκι...περιμένω αποτελέσματα-εντυπώσεις...
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Αν δεν εχεις καταληξει σε ελευθερο φιλτρο θα σου προτεινα dna η bmc.

τα δε πρωτα ειναι και ελληνικα και πολυ καλα.;)
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Για τους λαιμους τι θα κανεις;;

Μαμα η αφτερ;;
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Οι μαμά λαιμοί (του Τενερέ) είναι από Τιτάνιο ,με μελετημένη διαδρομή κ καμπύλες ,κ αρκετή εσωτερική διάμετρο ,κ στο 2 κ στο 1.
Δεν χρήζουν αλλαγής.

Για την εισαγωγή ,ένα DNA-stage2 είναι αρκετό.
(ή και μόνο DNA φίλτρο + αφαίρεση του snorkel = οικονομικότερη λύση με ταυτόσημα ροϊκά αποτελέσματα)

Μόντες στο καζάνι έχουν κάνει κι άλλοι.
Αν σχεδιαστούν-εφαρμοστούν σωστά ,χάνεις μόνο σε βάρος.(κ όμορφιά > υποκειμενικό)

V4M τελικά ,θεωρώ τα LeoVince (τα βρίσκεις καινούργια 450€ μαζί με το U-clamp)

Θα χρειαστεί να "παίξεις" κ λίγο με την προπορεία στον χρονισμό...νομίζω.


Keep On...:friendship:
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Οι μαμά λαιμοί (του Τενερέ) είναι από Τιτάνιο ,με μελετημένη διαδρομή κ καμπύλες ,κ αρκετή εσωτερική διάμετρο ,κ στο 2 κ στο 1.
Δεν χρήζουν αλλαγής.

Για την εισαγωγή ,ένα DNA-stage2 είναι αρκετό.
(ή και μόνο DNA φίλτρο + αφαίρεση του snorkel = οικονομικότερη λύση με ταυτόσημα ροϊκά αποτελέσματα)

Μόντες στο καζάνι έχουν κάνει κι άλλοι.
Αν σχεδιαστούν-εφαρμοστούν σωστά ,χάνεις μόνο σε βάρος.(κ όμορφιά > υποκειμενικό)

V4M τελικά ,θεωρώ τα LeoVince (τα βρίσκεις καινούργια 450€ μαζί με το U-clamp)

Θα χρειαστεί να "παίξεις" κ λίγο με την προπορεία στον χρονισμό...νομίζω.


Keep On...:friendship:
Oι εργοστασιακοι λαιμοι ειναι οτι πρεπει σε διαμμετρο και καμπυλες οντως. Σκεφτομαι το dna stage 2.
Με τον χρονισμο δεν θα χρειαστει να παιξω διοτι εχουμε σχεδιασει το προφιλ στα εργοστασιακα σημαδια και ο νεος εκκεντροφορος εχει μονο 5 μοιρες μεγαλυτεςρη διαρκεια απο τον εργοστασιακο. Αν ειχε 20 μοιρες παραπανω ισως να χρειαζοταν.

Οι aftermarket εξατμισεις δεν μου αρεσουν γιατι αφηνουν κενο.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Γλιτωνεις αρκερα λεφτα απο τους λαιμους αφου οι εργοστασιακοι ειναι μια χαρα!

ΤΟ καζανακι γιατι δεν το καταργεις τελειως;; Γλιτωνεις βαρος πιστευω..Απλα βαλε ενα κομματι σωληνα! Αν εχει επανω τον λ τοτε δε ειναι δυσκολο να ανοιξεις τρυπα/σπειρωμα και να κολλησεις ενα παξιμαδι επανω να βιδωσει ο λ.

Μηχανικος δεν ειμαι ουτε τα ξερω ολα απλα μια ιδεα λεω ετσι; Μην παρεξηγηθω.
 

Smias

ΣΜΙΑΣ (I)
Περιοχή
Αθηνα κεντρο-κεντρο λεμε!
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
xt660z Tenere '09


Duster edc
Άλλο ένα υπερθέαμα για xt660z!
Σωστή η κίνηση σου ως προς τον εκκ/ρο, συνήθως πέφτει αισθητό τσεκούρι χαμηλά με έναν άλλον, πράγμα καθόλου βολικό για ένα μηχανάκι που το χρησιμοποιεί κάποιος καθημερινά και νομίζω πως ούτε στον χαρακτήρα του Τεν ταιριάζει.

Σε καταλαβαίνω με την εξάτμιση, σαν της μαμάς Yamaha καμία άλλη, για τα γούστα μου μετά πάνε της LeoVince αλλά έχω την εντύπωση ότι τις έχει καταργήσει.

Με τροφοδοσία θα κάνεις κάτι;
Θα βάλεις PC, φλασάρισμα της ECU;
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Α! Για ρώτα και για το bazzaz , νομίζω έχει περισσότερες παραμετροποίησεις από το power commander.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Άλλο ένα υπερθέαμα για xt660z!
Σωστή η κίνηση σου ως προς τον εκκ/ρο, συνήθως πέφτει αισθητό τσεκούρι χαμηλά με έναν άλλον, πράγμα καθόλου βολικό για ένα μηχανάκι που το χρησιμοποιεί κάποιος καθημερινά και νομίζω πως ούτε στον χαρακτήρα του Τεν ταιριάζει.

Σε καταλαβαίνω με την εξάτμιση, σαν της μαμάς Yamaha καμία άλλη, για τα γούστα μου μετά πάνε της LeoVince αλλά έχω την εντύπωση ότι τις έχει καταργήσει.

Με τροφοδοσία θα κάνεις κάτι;
Θα βάλεις PC, φλασάρισμα της ECU;
Θα βαλω PC και εναν λαμδα controller που εχω στα σκαρια.
 

labros

Μέλος
Περιοχή
Ιλιον - Τζουμέρκα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
Ντακαρίσιο
Ο εκκεντροφορος πως θα ερθει στα μετρα σας;
Με τι κατεργασια γινεται αυτο;
Γεμίζουν τα μύγδαλα του εκκεντροφόρου με μέταλλο και κατεργασία σε τόρνο στα νέα στάνταρ.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Ο εκκεντροφορος πως θα ερθει στα μετρα σας;
Με τι κατεργασια γινεται αυτο;
To λεγομενο reprofile γινεται αφαιρωντας υλικο απο την κατω πλευρα του εκκεντροφορου ετσι ωστε να μπορουμε να το κερδισουμε απο πανω.
Επειτα σχεδιαζεται εκνεου το προφιλ βαση του μικροτερου κυκλου. Το κενο που αφαιρεσαμε το μαζευουμε με τα βιδακια στα κοκκορακια η με τα ταλιρα αναλογως την ρυθμιση του καθε κινητηρα.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Γλιτωνεις αρκερα λεφτα απο τους λαιμους αφου οι εργοστασιακοι ειναι μια χαρα!

ΤΟ καζανακι γιατι δεν το καταργεις τελειως;; Γλιτωνεις βαρος πιστευω..Απλα βαλε ενα κομματι σωληνα! Αν εχει επανω τον λ τοτε δε ειναι δυσκολο να ανοιξεις τρυπα/σπειρωμα και να κολλησεις ενα παξιμαδι επανω να βιδωσει ο λ.

Μηχανικος δεν ειμαι ουτε τα ξερω ολα απλα μια ιδεα λεω ετσι; Μην παρεξηγηθω.
Μου θυμισες την παιδικη μου ηλικα οταν στην πρωτη γυμνασιου εκοψα το τελικο του παπιου με τον τροχο! :wht:
Tο τελικο καζανακι υπαρχει για να φιλτραρει τον θορυβο. Με σκετη σωληνα δεν θα μπορεις να σταθεις!!!
 

BillyGs

Μέλος
Περιοχή
Lagonisi
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
R 1200 GS
Ενδιαφέρον θεματάκι.. Έχει μπει στο τρυπάκι να αποκτήσει ένα τέτοιο ένας φίλος μου! Έχεις κάνει φίλε μου κάποια εκτίμηση συνολικού κόστους της συγκεκριμένης βελτίωσης; Χονδρικά και κατά προσέγγιση εννοείτε!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Εγω ελπιζω να πετυχει το reprofiling...
Παλαιοτερη εμπειρια μου δεν ηταν καλη....
 
Top Bottom