Αφου δεν βιάζεσαι για άμεση αγορά καλό είναι να οδηγήσεις όσο περισσότερα μοντέλα μπορείς ώστε να βγάλεις ο ίδιος ασφαλέστερα συμπεράσματα.
Μεταξύ των 3 παραπάνω μοντέλων εγω θα αφαιρούσα τελείως την τρίτη επιλογή.Το DR προτιμότερο για χώμα και το NX για άσφαλτο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αμφότερα δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε άσφαλτο/χώμα αντίστοιχα.
Το DR εχει κύλινδρο Nicasil και ψυγείο λαδιού και μπορεί να γράψει πολλά χιλιόμετρα στον ολικό χιλιομετρητή χωρίς να καταναλώνει ποσότητες λαδιού.Απ'την άλλη το NX με συμβατικό χιτώνιο κάποια στιγμή θα χρειαστεί ρεκτιφιέ(όπως και πολλά αερόψυκτα),το δικό μου ανοίχτηκε στα 97.000+χλμ.
Τι να προσέξεις σε έλεγχο για DR650,NX650
DR650
Να έχει καλή λειτουργία το κιβώτιο ταχυτήτων ειδικά στην τρίτη ταχύτητα έχουν υπάρξει αρκετά φθαρμένα γρανάζια.
Μη ένδειξη νεκράς ταχύτητας στα όργανα,μπορεί αρχικά να φαίνεται μη επιλήψιμο αλλά θέλει τσεκάρισμα στο τι το προκαλεί.Ο σένσορας ένδειξης την νεκράς που βρίσκεται μέσα στο καπάκι δίσκων του συμπλέκτη συγκρατείται απο δυο βίδες που σπάνια μεν(γίνεται δε) κάποια απο αυτές φευγει απ'την θέση της με καταστροφικό αποτέλεσμα.
Το DR έχει δυο οδηγούς αλυσίδας(roller bearings) πίσω απ'το μπροστινό γρανάζι και πάνω στον σκελετό.Το πάνω roller συνήθως αφαιρείται απ'τους ιδιοκτήτες γιατί μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στον σκελετό
Τις χρονιές 1998 και αρχές 1999 η Suzuki κατήργησε τον μειωτήρα ροπής(starter clutch torque limiter) στο κόμπλερ με μη θετικό αποτέλεσμα και τελικά επανέφερε το αρχικό σύστημα.
Πέρα απο την φλάτζα κυλίνδρου(η suzuki άλλαξε το part code) που ανέφερε και ο Πυξίδας παραπάνω υπήρξαν και περιστατικά όπου η τσιμούχα του άξονα που συγκρατεί το μπροστινό γρανάζι πετάχτηκε έξω.
Δεν θυμάμαι αν η suzuki έχει κάνει κάτι γι'αυτο υπάρχουν όμως στο εμπόριο διάφορα κλιπς(φωτό 2) που αποτρέπουν να συμβεί κάτι τέτοιο,φυσικά μπορεί να φτιαχτεί και με μηδαμινό κόστος απο οποιονδήποτε ασχολείται με DIY
NX650
Ο άξονας του μπροστινού γραναζιού πρέπει οπωσδήποτε να ελεχθεί γιατί έχουν υπάρξει περιπτώσεις φθοράς του(οπως και σε Transalp,Africa Twin)
Στο εξωτερικό πολλοί ιδιοκτήτες XR650L(ιδιο μοτερ με ΝΧ) βάζουν γρανάζι απ'το υδρόψυκτο XR650R που είναι φαρδύτερο και πιάνει σε μεγαλύτερη επιφάνεια τον άξονα.Στο δικό μου που έχει πάνω απο 120.000χλμ είναι μια χαρά(τουλάχιστον την τελευταία φορά που το τσέκαρα
).
Κεφαλή
Σχεδόν(ή μάλλον πάντα
) σε όλα τα RFVC μοτερ της Honda παρουσιάζεται ρωγμή στο σημείο που βιδώνει το μπουζι(δες φωτο).Αρχικά ακούγεται τρομακτικό αλλά τα μοτερ συνεχίζουν να δουλευουν χωρίς πρόβλημα.Στο εξωτερικό αρκετοί που κάνουν rebuild στο μοτερ ξαναβάζουν την κεφαλή χωρίς να την κολλήσουν και δεν έχουν θέμα.Εγώ επέλεξα τον δρόμο της επισκευής της,έκτοτε έχω κάνει περίπου 25.000χλμ και το μοτερ κελαηδαει.Τώρα αν έχει ξανανοίξει ή όχι ποσώς με ενδιαφέρει αφού μια χαρά κάνω την δουλειά μου χωρίς άγχος.
Αρκετοί ιδιοκτήτες NX παραπονιούνται για σβησίματα/βηξίματα και άλλες παρενέργειες του καρμπυρατερ.Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι παρενέργειες αφορούν τα Ιταλικά μοντέλα('95 και μετά) και ο λόγος είναι συνήθως ένας.Λόγο προδιαγραφών ρύπων η χοντα επέλεξε να φτωχύνει το μείγμα μέσω αλλαγής των ζιγκλερ,αυτή η αλλαγή σε συνδυασμο με τις πιο κλειστές εξατμίσεις των μοντέλων αυτών επέφερε αυτη την παρενέργεια.Αν σεταριστεί σωστά το καρμπυρατερ δουλευει άψογα χειμώνα/καλοκαίρι.
Αν σε ενδιαφέρει αρκετά το ΝΧ μπορώ να σου γράφω για αρκετές ημέρες μιας και το τρωω(και με τρωει) στην μάπα
επι 8 συναπτά έτη.Γενικά αν αλλάζονται συχνά τα λαδάκια του(αερόψυκτο γαρ) και τηρείται μια στοιχειώδης συντήρηση θα σε παει παντού χωρίς να διαμαρτύρεται.Και λεω για συντήρηση γιατί ξέρω άνθρωπο που για χρόνια παραπονιόνταν για σβησίματα και τελικά αυτό που έφταιγε ήταν το φίλτρο αέρα που κανείς απο όσους μαστόρους το πήγαινε(εκτός τον τελευταίο) δεν μπήκε στον κόπο να το καθαρίσει/αλλάξει
Αναφέροντας τα προβλήματα που μπορεί να βγάλουν τα DR,NX δεν σημαίνει ότι όλα τα άλλα μονοκύλινδρα είναι 100% αξιόπιστα.Όλα έχουν τα κουσούρια τους,άλλα περισσότερα και άλλα λιγότερα.
Επιπλέον επιλογές απο όσα έχουν αναφερθεί είναι τα XTZ660 Tenere(το παλιό) και KLX650C.Ικανότατες κατασκευές που όμως θέλουν υπομονή για να βρεθούν αξιόλογα.