Διαβάζω σε κάθε οδοιπορικό προς Βαλκάνια, ότι οι βενζίνες εκτός συνόρων είναι ανώτερες, βγάζουν πιο πολλά χλμ / γέμισμα και φυσικά είναι πιο φτηνές.
Αυτό με την τιμή, γνωστό. Θέμα κρατικού προϋπολογισμού, φόρων κλπ.... Η τιμή του αργού είναι ίδια για όλο τον κόσμο, οπότε η όποια διαφορά στις τιμές ανά κράτος, έχει να κάνει με την οικονομική του πολιτική.
Πάμε τώρα στην ποιότητα.
Γνωρίζω πολύ καλά ότι τα Σκόπια παίρνουν βενζίνη από τα Ελληνικά διυλιστήρια κι είναι και ένα θεματάκι "Ελληνικής κλεψιάς" αυτό, μιας και βενζίνη που προορίζεται για FYROM, εντελώς ξαφνικά και "τυχαία", διοχετεύεται στην Ελληνική αγορά. Ο λόγος είναι, ότι έτσι όπως μεταφέρεται είναι άνευ φόρων, οπότε αποτελεί μια 1ης τάξεως ευκαιρία φορο-κλοπής. Επίσης, είναι χαμηλότερων οκτανίων, οπότε είναι ακόμα πιο φτηνή από τη δική μας, προ φόρων.
Τα παραπάνω από πολύ γνωστό μου άνθρωπο, μεταφορέα καυσίμων, ο οποίος και διώκεται για κάποια από τα παραπάνω.
Πάμε στη βουλγαρία.
Το 2009-2010 ταξίδεψα τρεις φορές στη γείτονα χώρα με αυτοκίνητο. Με τρια διαφορετικά αυτοκίνητα, χειμώνα και καλοκαίρι.
Τα δύο ήταν Nissan Primastar, δίλιτρα βενζινοκίνητα πουλμανάκια 9 θέσια.
Το 3ο ένα C200 compressor.
Σαφώς πληρώσαμε λιγότερα €/100 χλμ στη Βουλγαρία, αλλά τα λίτρα/100χλμ που καίγαμε, εντός κι εκτός συνόρων ήταν τα ίδια! Ακριβώς τα ίδια όμως!!! Τόσο με τους μετρητές-υπολογιστές των αυτοκινήτων, όσο και με τις αντλίες στα βενζινάδικα και την ανάλογη αναγωγή στα 100 χλμ μετά.
Επίσης να πω, ότι οι μετρήσεις ήταν ακριβείς! Γεμίζαμε μέχρι τέρμα πάντα, για να υπάρχει σημείο αναφοράς και δε μετράγαμε με το "μάτι", βασει του δείκτη στο καντραν....
Και ο τρόπος οδήγησης ο ίδιος, με εναλλαγές οδηγών κάθε 300χλμ περίπου και οι ίδιοι οδηγοί για τις 2 φορές με τα 2 διαφορετικά Nissan. Άρα συνολικά οι μετρήσεις είναι παραπάνω από αξιόπιστες και όσο γίνεται ανεξάρτητες από το "πόδι" του καθενός, λιγότερο υποκειμενικές δηλαδή.
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πώς όλοι σας ισχυρίζεστε ότι οι βενζίνη στα βαλκάνια είναι ανώτερης ποιότητας (ανόθευτη κλπ...) σε σχέση με τη δική μας.
Ο λόγος που με ώθησε στην υποβολή του παραπάνω θέματος, είναι μια δημοσίευση φίλου στο φατσομπούκι που τη διάβασα σήμερα κι έκανε κι αυτός ιδιαίτερη μνεία στη βενζίνη Σκοπίων κι Αλβανίας, σε ένα πρόσφατο ταξίδι του.
Tονίζω ότι αναφέρομαι αποκλειστικά και μόνο σε βαλκανικές χώρες και ιδιαίτερα σε Βουλγαρία - Σκόπια. Αλλού δεν έχω οδηγήσει-μετρήσει (μόνο νοικιάρικα τουτού, λίγα χλμ κλπ...).
ΥΓ1: Το θέμα δεν ξέρω αν είναι στη σωστή ενότητα. Αν δεν είναι, ας μετακινηθεί αρμοδίως....
ΥΓ2: Καλό μήνα!!!
Αυτό με την τιμή, γνωστό. Θέμα κρατικού προϋπολογισμού, φόρων κλπ.... Η τιμή του αργού είναι ίδια για όλο τον κόσμο, οπότε η όποια διαφορά στις τιμές ανά κράτος, έχει να κάνει με την οικονομική του πολιτική.
Πάμε τώρα στην ποιότητα.
Γνωρίζω πολύ καλά ότι τα Σκόπια παίρνουν βενζίνη από τα Ελληνικά διυλιστήρια κι είναι και ένα θεματάκι "Ελληνικής κλεψιάς" αυτό, μιας και βενζίνη που προορίζεται για FYROM, εντελώς ξαφνικά και "τυχαία", διοχετεύεται στην Ελληνική αγορά. Ο λόγος είναι, ότι έτσι όπως μεταφέρεται είναι άνευ φόρων, οπότε αποτελεί μια 1ης τάξεως ευκαιρία φορο-κλοπής. Επίσης, είναι χαμηλότερων οκτανίων, οπότε είναι ακόμα πιο φτηνή από τη δική μας, προ φόρων.
Τα παραπάνω από πολύ γνωστό μου άνθρωπο, μεταφορέα καυσίμων, ο οποίος και διώκεται για κάποια από τα παραπάνω.
Πάμε στη βουλγαρία.
Το 2009-2010 ταξίδεψα τρεις φορές στη γείτονα χώρα με αυτοκίνητο. Με τρια διαφορετικά αυτοκίνητα, χειμώνα και καλοκαίρι.
Τα δύο ήταν Nissan Primastar, δίλιτρα βενζινοκίνητα πουλμανάκια 9 θέσια.
Το 3ο ένα C200 compressor.
Σαφώς πληρώσαμε λιγότερα €/100 χλμ στη Βουλγαρία, αλλά τα λίτρα/100χλμ που καίγαμε, εντός κι εκτός συνόρων ήταν τα ίδια! Ακριβώς τα ίδια όμως!!! Τόσο με τους μετρητές-υπολογιστές των αυτοκινήτων, όσο και με τις αντλίες στα βενζινάδικα και την ανάλογη αναγωγή στα 100 χλμ μετά.
Επίσης να πω, ότι οι μετρήσεις ήταν ακριβείς! Γεμίζαμε μέχρι τέρμα πάντα, για να υπάρχει σημείο αναφοράς και δε μετράγαμε με το "μάτι", βασει του δείκτη στο καντραν....
Και ο τρόπος οδήγησης ο ίδιος, με εναλλαγές οδηγών κάθε 300χλμ περίπου και οι ίδιοι οδηγοί για τις 2 φορές με τα 2 διαφορετικά Nissan. Άρα συνολικά οι μετρήσεις είναι παραπάνω από αξιόπιστες και όσο γίνεται ανεξάρτητες από το "πόδι" του καθενός, λιγότερο υποκειμενικές δηλαδή.
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πώς όλοι σας ισχυρίζεστε ότι οι βενζίνη στα βαλκάνια είναι ανώτερης ποιότητας (ανόθευτη κλπ...) σε σχέση με τη δική μας.
Ο λόγος που με ώθησε στην υποβολή του παραπάνω θέματος, είναι μια δημοσίευση φίλου στο φατσομπούκι που τη διάβασα σήμερα κι έκανε κι αυτός ιδιαίτερη μνεία στη βενζίνη Σκοπίων κι Αλβανίας, σε ένα πρόσφατο ταξίδι του.
Tονίζω ότι αναφέρομαι αποκλειστικά και μόνο σε βαλκανικές χώρες και ιδιαίτερα σε Βουλγαρία - Σκόπια. Αλλού δεν έχω οδηγήσει-μετρήσει (μόνο νοικιάρικα τουτού, λίγα χλμ κλπ...).
ΥΓ1: Το θέμα δεν ξέρω αν είναι στη σωστή ενότητα. Αν δεν είναι, ας μετακινηθεί αρμοδίως....
ΥΓ2: Καλό μήνα!!!