Γραναζια

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Αυτο ειναι κατι που ψαχνουν/εχουν πειραματιστει και οι κατοχοι των Τρανσαλπ 650. Το συμπερασμα ειναι οτι μακρυτερη σχεση ναι μεν ριχνει τις στροφες στην 5η και βοηθαει το μηχανακι σε εθνικες αλλα οπουδηποτε αλλου το μηχανακι "χανει". Μερικοι εχουν πειραματιστει και με 1 δοντι μεγαλυτερο γραναζι μπροστα που ειναι σαν 3 πισω (αντι για 2 πισω - το πλεονεκτημα του μπροστινου ειναι οτι μπαινοβγαινει σχετικα "ευκολα") αλλα αυτο παρα-κρεμαει το μηχανακι.

Αυτος που ξερω οτι τοχε κανει σε Αφρικα 750 ειναι ο φιλτατος Κωστας @kordix, αν το δει θα σου πει. Γενικα παντως με Αφρικα 750 πρεπει να συμβιβαστεις για ταξιδια με 130χμω maximum στις Εθνικες λογω στροφων με μαμα γραναζωμα, λειτουργια κινητηρα ψηλα (υποτετραγωνος) και καταναλωση λαδιου. Το μηχανακι εχει αλλα χαρισματα, αποφυγε κατα το δυνατον τις εθνικες :)
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Αυτο ειναι κατι που ψαχνουν/εχουν πειραματιστει και οι κατοχοι των Τρανσαλπ 650. Το συμπερασμα ειναι οτι μακρυτερη σχεση ναι μεν ριχνει τις στροφες στην 5η και βοηθαει το μηχανακι σε εθνικες αλλα οπουδηποτε αλλου το μηχανακι "χανει". Μερικοι εχουν πειραματιστει και με 1 δοντι μεγαλυτερο γραναζι μπροστα που ειναι σαν 3 πισω (αντι για 2 πισω - το πλεονεκτημα του μπροστινου ειναι οτι μπαινοβγαινει σχετικα "ευκολα") αλλα αυτο παρα-κρεμαει το μηχανακι.

Αυτος που ξερω οτι τοχε κανει σε Αφρικα 750 ειναι ο φιλτατος Κωστας @kordix, αν το δει θα σου πει. Γενικα παντως με Αφρικα 750 πρεπει να συμβιβαστεις για ταξιδια με 130χμω maximum στις Εθνικες λογω στροφων με μαμα γραναζωμα, λειτουργια κινητηρα ψηλα (υποτετραγωνος) και καταναλωση λαδιου. Το μηχανακι εχει αλλα χαρισματα, αποφυγε κατα το δυνατον τις εθνικες :)
Ο κινητήρας του άφρικα 750 είναι υπερτετράγωνος... ;)
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Ο κινητήρας του άφρικα 750 είναι υπερτετράγωνος... ;)
Τακη, αυτο που ηθελα να πω και χρησιμοποιησα - οχι σωστα :rolleyes: - τη λεξη "υποτετραγωνος" ειναι το εξης.

O αρχικος κινητηρας του XRV650 1988-89 - που ειναι ακριβως ο ιδιος απο πλευρας αρχιτεκτονικης με του XLV650 με μονες διαφορες τον λιγο πιο αγριο εκκεντροφορο και τα διαφορετικα καρμπυρατερ - εχει τις εξης διαστασεις:
79 x 66 mm => 647cm3, η σχεση διαδρομης/διαμετρου ειναι 66/79 = 83.5%

Ο κινητηρας των μεταγενεστερων 750, δηλ. απο το 1990 και μετα, εχει τις εξης διαστασεις:
81 x 72 mm => 742cm3, η σχεση διαδρομης/διαμετρου ειναι 72/81 = 88.9%

Τεχνικα μιλωντας, και οι δυο ειναι υπερτετραγωνοι (διαμετρος μεγαλυτερη απο διαδρομη) οπως η μεγιστη πλειοψηφια των σημερινων κινητηρων. Αλλα ο κινητηρας του 750 συμπεριφερεται λιγο σαν υποτετραγωνος, αρνουμενος να στροφαρει ψηλα οπως ο κινητηρας του 650 και ο λογος ειναι οτι ειναι σαφως λιγοτερο υπερτετραγωνος απο του 650 (δες σχεσεις πιο πανω). Οποιος εχει οδηγησει XRV 650 και 750 το ξερει αυτο. Η οποιος εχει οδηγησει XLV600/650 και XRV750. Βεβαια αυτη η ελαφρα "υποτετραγωνη" συμπεριφορα (και φυσικα τα επιπλεον κυβικα) του δινουν αυτη τη ροπη χαμηλα που δεν εχουν τα XLV600/650 και XRV650 αλλα χανει σαφως σε ευστροφια και λειτουργια ψηλα.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Μετα απο πολλες δοκιμες σε ταξιδια και πολη, σε ασφαλτινη χρηση μου αρεσε περισσοτερο το 16-43 στο αφρικα rd07 a, δηλαδη 2 δοντια πιο μακρυ απο μαμα.

Στο χωμα εβαζα πισω 46 αλλα και με το 45 καλο ηταν.

Με το 43 νο προμπλεμ ακομα και μεσα στην κινηση. Ειναι η αγαπημενη βελτιωση των απανταχου αφρικανων.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Με το 43 νο προμπλεμ ακομα και μεσα στην κινηση. Ειναι η αγαπημενη βελτιωση των απανταχου αφρικανων.
Κωστα, ειναι νομιζω η επιπλεον ροπη χαμηλα που επιτρεπει το μακρυμα της σχεσης κατα δυο δοντια πισω στο XRV750 χωρις επακολουθα στην πολη, δικαβαλος, κλπ, ενω στο XLV650 αυτο το μακρυμα "δειχνει" περισοτερο και γι'αυτο δεν προτιμαται σαν μονιμη λυση.
 
Top Bottom