Εκκίνηση με φορτιστή

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
Τον Noco
Αυτό έχω και 'γω...το GB40... λίγο ακριβό σχετικά με άλλα, όμως πάρα πολύ
καλό, ποιοτικό, με αναγνώριση πολικότητας και έλεγχο θερμοκρασίας.

'Υπάρχει λύση βέβαια αλλά έχει κάποια έξοδα:

- Μεγάλη μπαταρία αυτοκινήτου (πχ 45άρα) στο πάτωμα δίπλα στη μοτό (45€)

- Σύνδεση στους πόλους της ένα Invereter 12V σε 220V (25€)

- Διάταξη-Σύνδεση : Invereter - Συντηρητής - Μπαταρία μοτό... (συντηρητής Lidl,20€)

Οπότε κάπου κάπου (περί τις 15-20 μέρες) παίρνεις τη μεγάλη μπαταρία στο σπίτι για φόρτιση...


Εναλλακτικά μπορείς να μην την έχεις συνέχεια συνδεδεμένη, αλλά να κάνεις τη παραπάνω
διάταξη-σύνδεση από βραδύς για να πας εκδρομή την επόμενη το πρωί....ή όποτε βλέπεις τη
μπαταρία της μοτό να έχει τάση κάτω από 11,5V

Σημείωση:
Αντί για μπαταρία αυτοκινήτου μπορείς να βάλεις και starter παλαιάς τεχνολογίας(πχ AGM) που
είναι πιο μαζεμένος...αλλά έχει μικρότερη χρονική διάρκεια παροχής (ανάλογα το starer)...
Οι νέας τεχνολογίας starter έχουν ηλεκτρονικά που δεν δίνουν ρεύμα αν δεν απαιτηθεί, με μιζιά ...
για λόγους ασφαλείας....
 

vaska

Μέλος
Όνομα
Vassilis
Μοτό
GS1200, IT490, DR 650, GPX750
Με την odyssey δεν θα έχεις πρόβλημα έστω κι αν μείνει η μοτο ακίνητη για 2 μήνες. Θα πάρει κανονικά μπροστά. Αλλά σαν εξοπλισμό (αν κι έχω και φορτιστή- συντηρητή έναν της μαμάς κι έναν optimate αλλά και jumb starter) θα προτιμούσα να έπαιρνα έναν επώνυμο φορτιστή συντηρητή. Θα σου κρατάει τις μπαταρίες σου πάντα φορτισμένες και ίσως σου αναστήσει και κάποια πεθαμένη (από ακινησία) αν υπάρχει.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Να φροντιζετε να εχετε φορτισμενες τις μπαταριες σας με συντηρητη. Μια μπαταρια που αδειαζει και επαναφορτιζεται μειωνει τον χρονο
ζωης της και το πιο σοβαρο ειναι οτι οταν κανουμε εκκινηση σε μια μοτο με υποβοηθηση που σημαινει οτι η μπαταρια ειναι αδεια ο ανορθωτης
ψηνεται μεχρι να την φορτισει παλι. Μην ξεχναμε οτι το κυκλωμα φορτισης μιας μοτοσυκλετας ειναι πολυ πιο αδυναμο σε σχεση με του αυτοκινητου
και η ψυξη του ανορθωτη γινεται μονο οταν κινειται η μοτοσυκλετα σε συγκριση με του δυναμο σε ενα αυτοκινητο οπου η ψυξη γινεται με ανεμιστηρα.
Επισης να φροντιζετε οι ψυκτρες του ανορθωτη να ειναι παντα καθαρες απο λασπη κτλ ετσι ωστε να μην υπερθερμενεται.

Μια πλακα αλουμινιου παχους 2-3mm βιδωμενη κατω απο τον ανορθωτη ειναι μια πολυ καλη λυση η οποια αυξανει την θερμοχωρητικοτητα και
βοηθαει στην καλη ψυξη του.
 

Georgnik

Μέλος
Περιοχή
Πλέον St. Gallen
Όνομα
Γιώργος Νικολαΐδης
Μοτό
R1200GS - 2011
...
'Υπάρχει λύση βέβαια αλλά έχει κάποια έξοδα:

- Μεγάλη μπαταρία αυτοκινήτου (πχ 45άρα) στο πάτωμα δίπλα στη μοτό (45€)

- Σύνδεση στους πόλους της ένα Invereter 12V σε 220V (25€)

- Διάταξη-Σύνδεση : Invereter - Συντηρητής - Μπαταρία μοτό... (συντηρητής Lidl,20€)

Οπότε κάπου κάπου (περί τις 15-20 μέρες) παίρνεις τη μεγάλη μπαταρία στο σπίτι για φόρτιση...
....
Καλησπέρα,

πριν από μερικούς μήνες μου είχες προτείνει μια λύση για τη συντήρηση της μπαταρίας. Προσπαθούσα να κάνω υπολογισμούς για τη διάρκεια φόρτισης-συντήρησης που παρέχει η μεγάλη μπαταρία αυτοκινήτου και κατέληξα στα εξής. Κατά αρχήν μπορώ να πάρω 75άρα μπαταρία για να είμαι ακόμα πιο άνετος. Επίσης, ας πούμε ότι ο συντηρητής καταναλώνει 0,5 Watt (Από τις οδηγίες χρήσης του συντηρητή/ Energy usage: Not charging: P < 0.5W Long term maintenance: P < 0.5W ( < 0.012 kWh / day, < 4.4 kWh / year).
Άρα καταναλώνουμε 0,5 Watt από την μπαταρία του αυτοκινήτου η οποία είναι σε τάση 12VOlts. Συνεπως 0,5W / 12V = 0,042A.
75Ah / 0,042A = 1785h!!! Δηλαδή 74+ μέρες; Είναι όντως δυνατόν; Κανένας φυσικός να παρέμβει!;!;!

Επίσης, ενώ δίνει την καταναλισκούμενη ισχύ τόσο χαμηλή, εντούτις επίσης από τις οδηγίες χρήσης του συντηρητή: Output volt range 0.5V - 14.4V @ 1A; 14.5V - 22V @ 0.2A.
Μας ενδιαφέρει αυτό στους υπολογισμούς ή είναι άσχετο; Νομίζω δεν μας νοιάζει για το σκοπό των υπολογισμών.

Επίσης, έχει σημασία το μέγεθος του Inverter; Να πάρω κάποιο που να αντέχει πολλά Watt (600-1200) ή να μείνω στα "λίγα"; Π.χ. 300; Επιρρεάζει καθόλου τις πράξεις το μέγεθος σε Watt του Inverter;

Ευχαριστώ!
 
Τελευταία επεξεργασία:

Kosta12gs

Μέλος
Περιοχή
Σταυρούπολη
Όνομα
Κωστας
Μοτό
R 1200 GS
Λάθος μεταμεσονυκτιο μου χάλασε το κείμενο.

Για πρώτη φορά ο γράφων κάτω από εμένα .... τα λέει πολύ ωραία.
Συμφωνώ
 
Τελευταία επεξεργασία:

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
Βλέποντας τους θεωρητικούς προβληματισμούς σου θα σου πω το πρακτικό μέρος της φάσης...

Καταρχήν πήρα μια μεγάλη (100άρα) μπαταρία, όμως όχι αυτοκινήτου αλλά camper που είναι βαθιάς εκφόρτισης.

Σύνδεσα στους πόλους της ένα inverter 300W και έβαλα τον CTEK να συντηρεί τη μπαταρία της μοτό.

Μετά από πολλά τεστ και παρακολούθηση είδα ότι για να είναι η μπαταρία της μοτό πάντα ρωμαλέα (12,5V)
χρειάζεται περί τις τρις ώρες το 24ωρο στον συντηρητή.

Οπότε, έχω τη μοτό συνδεδεμένη μόνιμα στον CTEK και ανάβω τον inverter κάθε μεσημέρι που γυρνώ από τη δουλειά
και τον αφήνω περί τις τρις ώρες.

Όλο το σύστημα (μπαταρία+inverter+CTEK) τα έχω προσαρμόσει σε ένα μικρό τρέιλερ (Leroy 15€) για λόγους μεταφοράς.

Με αυτή τη χρήση μεταφέρω το σύστημα για φόρτιση της 100αρας στο σπίτι κάθε 10-12 ημέρες, άρα πρακτικά η μπαταρία
με αυτή τη διάταξη-εξοπλισμό πάει 35-40 ώρες.

Υπόψη η μοτό έχει συναγερμούς, tracker, radar και διάφορα άλλα που τραβούν ψιλορευματάκια...

Με αυτά, το σύστημα το λειτουργώ 8 μήνες και αποδίδει άριστα...η μπαταρία της μοτό πάντα έτοιμη για όλα...

Σημείωση:
Η διαφορά των camper (ή φωτοβολταϊκών) από τις μπαταρίες αυτοκινήτου είναι ότι δίνουν ρεύμα πιο ομαλά και δεν
αποφορτίζονται εύκολα-γρήγορα γιατί οι πλάκες τους είναι πολύ πιο χοντρές. Δεν μπορούν όμως να δώσουν ρεύμα
εκκίνησης (να δώσουν σε μίζα αυτοκίνητου).
Επίσης δεν θέλει να αποφορτιστεί πλήρως γιατί μειώνεται η ζωή της. Το λέω γιατί στις 35-40 ώρες που την πάω για
φόρτιση δεν είναι αποφορτισμένη....

Αυτά, Ελπίζω να βοήθησα...
 
Top Bottom