Το περασμένο ΣΚ (20/21 Απρ 24) στο γνωστό κατάστημα της Δουκ. Πλακεντίας “ The Βikers – Αφοί Κατσίγιαννη”, έλαβε χώρα test ride των μοντέλων της CF MOTO.
To “ανακάλυψα“ περνώντας τυχαία το Σαββάτο, αλλά ατυχώς – το γιατί παρακάτω – δεν είχα διαθέσιμο χρόνο.
Έτσι προσήλθα την Κυριακή με κύριο σκοπό να οδηγήσω το SR 450, το οποίο είχα “κοζάρει” από την έκθεση και πολύ με άρεσε, τελικά όμως τα οδήγησα ΟΛΑ. Στην έκθεση βέβαια υπήρχε το νέο μοντέλο SR-S 450, με το μονόμπρατσο ψαλίδι.
Γενικό Συμπέρασμα -για όποιον βαριέται να διαβάσει το σεντόνι- :
IN CHINA WE (can) TRUST
Με άλλα λόγια, δεν βλέπω κανένα λόγο κάποιος -που δεν του περισσεύουν- να δώσει τα ωραία του χιλιάρικα σε ευρωπαίους/ιάπωνες κατασκευαστές.
__
Ξεκινάω λοιπόν με το “μικρό” και πρώτη θετική εντύπωση είναι η θέση οδήγησης η οποία παρόλα τα κλιπ-ον είναι ικανοποιητική από άποψη άνεσης για αναβάτη αναφοράς 50αρη+, με διάφορα ορθοπεδικά ζητήματα, ύψους 1,80+, οριακά υπέρβαρο (να σημειώσω εδώ ότι το SR-S στατικά στην έκθεση με φάνηκε κατάτι πιο άνετο). Η όλη δοκιμή είχε διάρκεια 43 λεπτά μετά την παρέλευση των οποίων κατέβηκα “ατσαλάκωτος”. Η TFT οθόνη είναι ευκρινέστατη σε όλες τις συνθήκες φωτισμού (χρόνος τεστ 12:00 ντάλα ήλιος) και “κατατοπιστικότατη” (πλήρεις ενδείξεις).
Θετικών εκπλήξεων συνέχεια με το κιβώτιο, άψογες αλλαγές και εύκολη εύρεση νεκράς. Θεωρώντας τα κιβώτιο Honda ως κορυφαία και έχοντας οδηγήσει CB 500, μπορώ να γράψω ότι είναι εφάμιλλα, αν όχι στο ίδιο επίπεδο (μη με “φάνε” και οι χονταίοι / τζαπανόφιλοι).
Οι αναρτήσεις με άφησαν ανάμικτες εντυπώσεις: η πίσω ανάρτηση ήταν σκληρή-κούτσουρο για το γούστο μου, θα ήθελα να δοκίμαζα λιγότερη προφόρτιση γιατί σε κάποιες ανωμαλίες σα να “χοροπήδαγε”, όχι όμως άτσαλα. Το πιρούνι αντιθέτως ήταν πάρα πολύ καλό για σβέλτη οδήγηση. Μόνο στα πολύ δυνατά φρένα ζορίζονταν, σαν να ήθελε λίγο περισσότερη απόσβεση συμπίεσης ή/και προφόρτιση.
Τα φρένα ήταν δυνατά και αποτελεσματικά, η εμπρός δαγκάνα brembo δηλαδή, γιατί το πίσω ελάχιστα το αξιοποίησα. Παρόλο που δοκίμασα πολλές φορές δυνατό φρενάρισμα, ουδέποτε ένοιωσα να λειτουργεί το ABS, υπόψη τα ελαστικά ήταν diablo super corsa.
Περνάω τώρα στις δύο αποκαλύψεις της μότο:
- Κινητήρας : ψυχωμένος, εύστροφος, ελαστικός (με 3η από 15 χλμ/ώρα ανοίγοντας τέρμα το γκάζι υπάρχει μια υποψία σκορτσαρίσματος ένα στιγμιαίο πρρρ-πρρρ και μετά επιταχύνει θετικά) και με υπερ-ικανοποιητική δύναμη δίχως πτώση απόδοσης μέχρι το κόκκινο.
- Στήσιμο : η δοκιμή έγινε στην Πεντέλη, όπου και γινόταν ο κακός χαμός από κίνηση (η ατυχία που έλεγα παραπάνω), έτσι δεν μπόρεσα να πιέσω όσο θα ήθελα. Όπου όμως είχα τη δυνατότητα φάνηκε ότι η μοτό έχει μεγάλες δυνατότητες, πλαγιάζει με τη σκέψη και είναι σταθερή υπό κλίση.
Εν κατακλειδί : το SR-450 είναι ένα ικανότατο play/fun bike, του οποίου η ποιότητα κατασκευής μακροσκοπικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα αντίστοιχα ιαπωνικά (πχ το αντίστοιχο καβασάκι στη έκθεση μ’έδωσε την εντύπωση περισσότερης “πλαστικούρας”). Η δε εμφάνισή του είναι (προσωπική άποψη) κουκλάρα, ειδικά το μονόμπρατσο SR-S 450 είναι σα μίνι- ...πανιγκάλε (οκκκ απολογούμαι ως ιερόσυλος).
Με το που κατεβαίνω, καταθέτω τη θετική εμπειρία μου, συν ότι δεν είμαι συνηθισμένος στα κλιπ-ον αλλά οκ… οπότε πέφτει η πρόταση : “Πάρε και αντίστοιχο γυμνό”. Ακατάδεχτος δεν υπήρξα ποτέ, οπότε έκανα ένα τετράγωνο Ηρακλείτου-Αναπαύσεως-Κλεισθένους-παράδρομος ΑΟ και πίσω, για όσους γνωρίζουν την περιοχή (διαδρομή που έκανα και με τις υπόλοιπες μότο).
Το ΝΚ 450 είναι ένα ιδιαίτερα εύκολο μότο, με τον ίδιο εντυπωσιακό κινητήρα και άνετες αλλά σφιχτές αναρτήσεις. Τα φρένα είναι δυνατά, αλλά το ABS ενεργοποιείται μάλλον εύκολα. Βέβαια η άσφαλτος στην υπόψη διαδρομή δεν είναι Πεντέλη, κάθε άλλο και ούτε τα ελαστικά ήταν super corsa.
Ακολουθεί το CL-X 700. Ιδιαίτερης εμφάνισης μότο, με θέση οδήγησης κάτι μεταξύ μοτάρντ και κομιούτερ, σφιχτές ως σκληρές αναρτήσεις και δυνατά φρένα. Ο κινητήρας του είναι Δυνατός με Δ κεφαλαίο, ενώ μετά τις 7Κ σαλ vtec-ιάζει, όπερ από αυτό το όριο στροφών και έπειτα τρως μια “κλωτσιά”, σαν να έχει vtec, για την οποία καλό είναι να είσαι προετοιμασμένος.
Στη συνέχεια καβάλησα το ΜΤ 800 κυρίως για να διαπιστώσω διαφορές με το 790 Adv (my 2019) που είχα στο Βέλγιο. Εντάξει, οι αναρτήσεις δεν έχουν την ποιότητα των xplor και η αίσθηση είναι σαφώς πιο “βαριά”. Μοτερικά όμως δεν κατάλαβα καμιά διαφορά, κανένας δισταγμός από τον ψεκασμό ενώ ο συμπλέκτης ίσως να είναι λιγάκι πιο ελαφρύς.
Τέλος ο Γιώργος (aka Κατσίγιαννης bro senior) με λέει: “πάρε και το NK 800, αλλά Πρόσεχε, θεωρητικά ίδιο μοτέρ με το ΜΤ, στη πράξη, άλλο πράμα”. Όντως από το ρελάντι ακούγεται πιο άγριο το “πράμα” και πράγματι το μοτέρ είναι δυναμίτης. Δεν ξέρω τι αλλαγές έχει, αλλά στην Αναπαύσεως σε αλλαγή από 3η σε 4η με μέτριο χούφτωμα του γκαζιού σπάει την πρόσφυση. Μαζεύει χλμ για πλάκα είναι καλοστημένο και τα φρένα είναι αντίστοιχα.
UPDATE SR 450
Σήμερα (23 Απρ 24) ξαναπέρασα από το κατάστημα (The Bikers) με το κουτί και βλέπω όλα τα μοτό του test παρατεταγμένα… σταματάω, ρωτάω αν συνεχίζεται το test ride και με τα πολλά σε μισή ώρα ήμουν πάλι στη σέλα του όψιμου …“έρωτα” για άλλα 35 λεπτά. Επιβεβαίωσα όλα τα ανωτέρω και όντας περισσότερο “ξεθαρρεμένος” με άδειο δρόμο στην Πεντέλη, διαπίστωσα ότι η πίσω ανάρτηση είναι όπως πρέπει για γρήγορη οδήγηση, το πιρούνι όμως θα έπρεπε να είναι πιο σφιχτό. Απλά, η πίσω ανάρτηση σε χαμηλές ταχύτητες στις εγκάρσιες ανωμαλίες αντιδρά ξερά, με πάνω από 40 / 50 χλμ/ώρα όμως είναι οκ. Επίσης, κατάφερα να ενεργοποιήσω το ABS σε γυαλισμένη άσφαλτο με κρύα ελαστικά, τέλος θα ήθελα λίγο πιο ισχυρή επαναφορά της γκαζιέρας.
Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τους αδερφούς Κατσίγιαννη για την εμπειρία …και για την εξοικονόμηση χρημάτων σε μελλοντική αγορά νέας μότο.
/// Β