@
forester ...νομιζω ολη η αληθεια(περα απο το γατακι που εβαλε ο @
Simitis παραπανω κι ακομα κλαιω...
) ειναι στο ποστ που εχεις απο πανω και αναφερεται σε εναν οδηγο με κακαλα...
Οτι δηλαδη οσο πιο δυνατο ειναι ενα ματοσακό στο χωμα τοσο πιο δυσκολο γινεται να οδηγηθει(σωστα και γρηγορα...οχι απλα να το σερνεις στα βουνα)χωρις τα ηλεκτρονικα βοηθηματα...Ναι σε ελαχιστες περιπτωσεις οπως πολυ γλυστερο τεραιν(παγωνια ή γρασιδι...γλίτσα) ή συνεχες ανωμαλο εδαφος οπου χοροπηδας και το ABS με τα υπολοιπα καλούδια "χανονται" και λειτουργουν αλλοπροσαλα,εκει ισως χρειαζεται να τα βγαζεις αφου μια σαβουρα απο λαθος χειρισμο ή ασυνεννοησια οδηγου-βοηθηματων ειναι πολυ πιθανη...σε αγχωνει αυτη η κατασταση οταν λες θα κανω αυτο κ αντιδρα διαφορετικα...
Εχω την εντυπωση οτι με τον τροπο που οδηγουμε η συντριπτικη πλειοψηφια τα μουλάρια κ τις αγελαδες μας ειτε με βοηθηματα στο ON ειτε στο OFF οι οριακες καταστασεις οπου θα κληθει ο οδηγος ή τα ηλεκτρονικα να κανουν τα μαγικα τους ειναι λιγες...Τα βοηθηματα δινουν μια παραπανω αισθηση ασφαλειας(ισως και ψευδαισθηση αλλά ισχυει)στην οδηγηση σε off road κομματια οποτε και ο οδηγος-μςσος οδηγος-καθημερινος οδηγος-γΛηγορος οδηγος οδηγει πιο απροβληματιστα.Οσο το level εμπειριας και γνωσης δινουν στο μυαλο και στα χερια παραπανω ποντους για οδηγηση τοσο τα ηλεκτρονικα αρχιζουν με τα κουμπακια ενα ενα να βγαινουν Off...
Που'ναι τωρα κι εκεινος ο καλος φιλος απο την Καλαματα με το KLR(που παταει συγχρονα χαλαρα...)να πει οτι αν δεν βγαλεις τα βοηθηματα δε θα μαθεις να οδηγεις....?
Και υπαρχει μεγαλη δοση αληθειας σε αυτο...ναι ισχυει και συμφωνω.Με μια προυποθεση.Να εχεις τα κακαλα(και την τσεπη)να θελεις να μαθεις να οδηγεις χωματινα πανω σε μια μοτοσυκλετα βούζα(ισον βαρια κ ασηκωτη)...Σαφως και ενα καθαρο ή ενα παλιο χωρις μπλιμπλικια θα σε μαθει να οδηγεις...πλασαρισματα,γκαζια με πλαναρισμα,φρενα,σουζες,ελιγμους κλπ...ολα χρησιμα σε offroad οδηγηση(ειδικα οσο ανεβαινουν οι παλμοι)...Αλλά βαλε και τον παραγοντα αυτο,οτι δηλ.μια μεγαλη βαρια και ακριβη μοτοσυκλετα σε φρεναρει απο μονη της να ξεσαλωνεις αερα-πατερα(οχι ολους...)με το φοβο ή εστω τη σκεψη στραβης...οποτε κι εκει μπαινει ο ψυχολογικος παραγοντας "αστα πανω στο ΟΝ κατι θα σωσουν στη δυσκολη"...
Προσωπικα εφαρμοζω στο 95% των περιπτωσεων το συστημα οδηγησης με τα ηλεκτρονικα ΟΛΑ στο ΟΝ και σε ελαχιστες περιπτωσεις που ειναι εως κ επικινδυνο να εχω παρεμβασεις αλλες απο αυτες που εχω κλειδωσει στο μυαλο οταν οδηγω(βαρυ τεραιν...)θα κατσω στην ακρη κ θα τα απενεργοποιησω προσωρινα να περασει το δυσκολο κομματι...σπανια ομως.Εχω μαθει να οδηγω με τα βαρια ετσι και νοιωθω καλυτερα πχ σημερα με το 800αρι με ολα στο ΟΝ παρα με το Τενερε XT600Z του 89 μου που εκει ηθελα 100% προσηλωση στην οδηγηση και γνωση γιατι το μονο που εβγαινε ΟΦ ηταν η βενζινη...δεν παω ταπα ουτε αερα πατερα σχεδον ποτε...Ειχα τα κατσικια παλιοτερα και εκει δεν ηθελα ουτε μιζα...απο ηλεκτρονικα.Αλλα εκει οσες τουμπες η σαβουρδες ειχαμε...κλαιν μαιν παρτο σηκω ξαναπεσε...
Οπως και να'χει καθενας οδηγος αποφασιζει αυτος τι θελει και πως θελει να οδηγει την μοτοσυκλετα του.Το ζητουμενο ειναι να μενει ενα χαμογελο στο τελος καθε βολτας :stm: