
Γνωστό το μηχανάκι λίγο-πολύ στους περισσότερους αλλά το συναντάς σπάνια. Το 2016 ήταν η τελευταία χρονιά παραγωγής του.
Εγώ το απέκτησα καινούριο τον περασμένο Μάϊο του 2017. Θα μπορούσα να πω πως σχεδόν με βρήκε «αυτό» την κατάλληλη στιγμή (ήταν ξεχασμένο σε κάποια αποθήκη της Yamaha Ελλάδος ως μη εκτελωνισμένο). Λέω να σας κάνω μια παρουσίαση και την εμπλουτίζω σιγά-σιγά με όποια τυχόν μοντιφιά γίνει ή όταν προσθέτω αξεσουάρ ώστε αν βρεθεί και κανένας άλλος κάτοχος ή υποψήφιος προς απόκτηση, να έχουμε μοιράσει τουλάχιστον καμιά πληροφορία.
Στο forum από όσο θυμάμαι πρέπει να υπάρχει μέλος (@Markas) με άλλο ένα κάπου στη Κρήτη. Μακάρι να υπάρχει και άλλο που μου διαφεύγει... όσο πιο πολλοί πιο καλά για την ανταλλαγή απόψεων!


Το WR250R χαίρει πολύ της εκτίμησης των Αυστραλών και Αμερικάνων. Προσωπικά εκτιμώ την άποψη των Αυστραλών ακόμη περισσότερο αφού θεωρώ πως είναι από τους πρώτους που «έκτισαν» την σχολή οδήγησης Dual Sport ή Adventure Ride όπως είναι περισσότερο γνωστή στις μέρες μας.

Ας πούμε κατ’ αρχάς μερικά πράγματα σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, έτσι για τους τύπους. Πολλές μαζί συγκεντρωμένες λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά στον συγκεκριμένο εκπρόσωπο των 250 κυβικών και ίσως δικαιολογούν την τσιμπημένη τιμή του. Ξεκινώ λέγοντας πως πρόκειται για μια γνήσια Γιαπωνέζα, αφού δεν έχει μόνο την καταγωγή αλλά κυριολεκτικά γεννιέται μέσα στο εργοστάσιο της Yamaha στην Ιαπωνία. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα εξάτμισης απαριθμούν δεκάδες καινοτομίες και προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που δίνουν έμφαση στο μικρό βάρος των κινούμενων και μη τμημάτων, στην απαγωγή θερμότητας, στην διατήρηση της αξιοπιστίας αλλά και τη διατήρηση της παραγόμενης ισχύος με παράλληλα χαμηλή κατανάλωση.
Θα μπορούσα να σας γράψω ένα ολόκληρο σεντόνι για κεραμικές επιστρώσεις, μαγνήσια, ψεκασμό καυσίμου και λίπανσης, ειδικούς σχεδιασμούς εξόδου του εγκλωβισμένου αέρα από τον κύλινδρο κατά τη κίνηση του πιστονιού (φαινόμενο αναρόφησης με αποτέλεσμα απώλειας ισχύος).... αλλά μάλλον θα ήταν πολύ κουραστικό. Ας τα συνοψίσω λέγοντας σας με απλά λόγια πως ο κινητήρας είναι φτιαμένος για να δουλεύει παρατεταμένα ψηλά χωρίς απώλειες ισχύος. Πάντως όποιος ενδιαφέρεται και θέλει μπορεί να διαβάσει εδώ πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:
www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2014models/2014-Yamaha-WR250R
Εμείς ας μείνουμε στα συνήθη τυπικά:
Κινητήρας: 250 κυβικών, με 30 ονομαστικά άλογα και κατανάλωση 3,3 lt/100km σύμφωνα με το εργοστάσιο. Αυτό με ήρεμη ασφάλτινη οδήγηση το έχω ελέγξει, βάζω 5€ κάθε 100χλμ και σχεδον πάντα γεμίζει οπότε η κατανάλωση είναι μεταξύ 3,5 και 4,5 lt/100km αναλόγως οδήγησης. Το βάρος της, πλήρης υγρών (δηλ. με νερό, λάδι και βενζίνη) είναι 133,8 κιλά και 123,9 κιλά είναι εντελώς στεγνό.
-Η χωρητικότητα του νερού στο ψυγείο είναι 0,9lt.
-Η χωρητικότητα σε λάδι κινητήρα είναι 1,4lt με αντικατάσταση του φίλτρου λαδιού και 1,3lt χωρίς την αντικατάσταση του.
-Τέλος η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 7,6 λίτρα (περίπου 200 χλμ εμβέλεια). Με ένα ντεπόζιτο 14 λίτρων και εξασφαλισμένη εμβέλεια άνω των 350 χλμ θα ήταν τέλειο (ευτυχώς υπάρχει ως after Market).


Το σύστημα εξαγωγής/εξάτμισης περιλαμβάνει το γνωστό EXUP της Yamaha και κατά τη γνώμη μου η αλλαγή τελικού από μόνη της δεν έχει να προσφέρει πολλά παρά μόνον καλύτερη όψη και ίσως κάποιο κέρδος σε μείωση βάρους. Η καλύτερη λύση είναι η αντικατάσταση του ενδιάμεσου τμήματος (από την εξαγωγή μέχρι το τελικό) με το Power BOX Exhaust του Tadao το οποίο κατασκευάστηκε για να συνεργάζεται τέλεια με το εργοστασιακό τελικό και δεν χρειάζεται να μπεις σε διαδικασίες κατάργησης του EXUP και τοποθέτησης EXUP Canceller (που δεν επιτρέπει να ανάβει η λυχνία σφάλματος του κινητήρα).

Το πλαίσιο και το ψαλίδι είναι αλουμινένια με σαφείς επιρροές από τα «καθαρόαιμα» αδέρφια του YZ και WRF, με την προσθήκη όμως δυο ατσάλινων τμημάτων υποπλαισίου.




Οι αναρτήσεις έχουν διαδρομές τόσο η μπροστινή όσο και η πισινή 270mm. Η μπροστινή ανάρτηση διαμέτρου 46mm ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση συμπίεσης με 19 κλικς ενώ η απόσβεση επαναφοράς με 17 κλίκς. Η πίσω ανάρτηση αντίστοιχα ρυθμίζεται με 12 κλικς ως προς την απόσβεση συμπίεσης και 23 κλικς ως προς την απόσβεση επαναφοράς, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί μηχανικά και ως προς την προφόρτιση ελατηρίου.

Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 93 εκατοστά, ενώ το ύψος της μηχανής από το έδαφος είναι στα 30 εκατοστά. Τα φρένα είναι: εμπρός μονός κυμματοειδής δίσκος διαμέτρου 250mm με διπλό έμβολο, ενώ πίσω έχουμε κυμματοειδή δίσκο 230mm μονού εμβόλου. Τέλος τα ελαστικά που φοράει είναι BridgestoneTrailWingTW301 80/100-21 εμπρός και TW302 120/80-18 πίσω και οι αλουμινένειες ζάντες με τα ενισχυμένα κέντρα και το ελαφρύ αυτοφερόμενο βάρος είναι της DID. Οι περισσότεροι Αυστραλοί και Αμερικάνοι κάτοχοι WR250R επιλλέγουν Pirelli MT21 90/90-21 εμπρός και Dunlop D606 120/90-18 πίσω.
Το μικρό αλλά ευανάγνωστο όργανο διαθέτει και σύστημα αυτοδιάγνωσης και ενδείξεις προβλημάτων και λαθών.

Μιλώντας γενικότερα έχουμε ένα πακέτο που μας δίνει έναν Off/On εκπρόσωπο στα 250cc.
Σιγά-σιγά θα συνεχίσουμε με τα υπάρχοντα αξεσουάρ και τις μοντιφιές.

Τελευταία επεξεργασία: