ΚΤΜ 950/990 (Προβλήματα - Λύσεις - Service - Μόντες - Αναβαθμίσεις)

Lefterakis

Μέλος
Όνομα
Λευτερης
Μοτό
Tiger 1050
Ναι έχω καταργήσει δευτερεύουσες πεταλούδες(έτσι το πήρα) και πριν είναι το πρόγραμμα που φόραγε με το itg φίλτρο και μετά εκανα ξανά επαναπρογραμματισμό για να είμαι σιγουρος ότι όλα είναι σωστά!Δεν έχω ρυθμίσει ούτε έχω κάνει με το μαμά φιλτροκουτι δυναμομετρηση
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Οι δευτερευουσες πεταλουδες βοηθανε στα χαμηλα οπως επισης και το κουτι. Αλλα για να δουλεψει σωστα πρεπει να σου φτιαξουν απο την αρχη ενα σωστο χαρτη σε δυναμομετρο με φρενο. Μπορω να ριξω μια ματια στον χαρτη που εχεις αν εχεις καλωδια και tuneecu.
 

Lefterakis

Μέλος
Όνομα
Λευτερης
Μοτό
Tiger 1050
Δεν έχω τίποτα από τα δυο δυστυχώς…απλά σκέφτομαι να βάλω το μαμά φικτροκουτι να ξαναπάω για ρυθμισμα
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Καλο θα ηταν να βαλεις και τις δευτερευουσες πεταλουδες. Θα παρεις το περισσοτερο που μπορεις να παρεις χαμηλα με αυτο το σεταπ. Δυστυχως ο σχεδιασμος του 990 ειναι λιγο περιεργος, εχει μεγαλες εισαγωγες που δεν βοηθανε τα χαμηλα, αλλα ταυτοχρονα δεν ειναι και optimized για να βγαλει αλογα ψηλα.
 

Lefterakis

Μέλος
Όνομα
Λευτερης
Μοτό
Tiger 1050
Δεν έχω ιδέα που θα τις βρω μαι οι μάστορες μου λένε συνήθως τις βγάζουν γιατί χαλάνε
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Δεν έχω ιδέα που θα τις βρω μαι οι μάστορες μου λένε συνήθως τις βγάζουν γιατί χαλάνε
Δεν χαλανε οι δευτερευουσες, απλα ειναι μια λιγοτερη παραμετρος για τις ρυθμισεις που θελουν να γλιτωσουν.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Γνωρίζεις που θα βρω;μπαίνουν εύκολα;
Απο την κτμ φανταζομαι, τον προηγουμενο ιδιοκτητη, η απο αλλο σετ σωματα.

Καλο ειναι να συνεννοηθεις πρωτα με αυτον που θα σου φτιαξει τον χαρτη και να συμφωνήσετε για την δουλεια εκ των προτέρων, γιατι θα ειναι κριμα να μπεις στη διαδικασια και να μην ασχοληθει ποτε με την ρυθμιση τους (πχ, να στις αφησει εντελως ανοιχτες).

Υπαρχουν αρκετοι χαρτες online για να πειραματιστεις και μονος σου προτου πας σε δυναμομετρα παντως.
 

Lefterakis

Μέλος
Όνομα
Λευτερης
Μοτό
Tiger 1050
Τα βρήκα τελικά σε μια σακούλα!θα πάρω αύριο μα ρωτήσω τον προγραμματιστή αν και από ότι θυμάμαι μου είχε πει τις βγάζει για το τέρμα γκάζι η τις αφήνουν όπως είπες ανοιχτές μόνιμα για να τραβάει πιο καλα
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Είχα 990 με τα 115 αλογα. Τωρα που τα βλέπω όλα πιο ώριμα (!!!) το μηχανάκι ήταν παντού πολύ γρηγορότερο μαμά και έκαιγε και πολύ λιγότερο.....(μετρημένα τόσο η κατανάλωση όσο και η απόδοση).
Τα μόνα καλά που προέκυψαν από τις μετατροπές που έχεις κάνει (τα ίδια είχα κάνει και εγω....) ήταν τα παρακάτω :
  1. Το έγκαυμα απο τις μαμά εξατμίσεις. Δυστηχώς μεγάλο πρόβλημα στα όρια του επικίνδυνου
  2. Το σκορτσάρισμα στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού......μεταξύ μας παπαριές.....αν προσαρμόσεις το τρόπο οδήγησης δεν έχεις πραγματικό πρόβλημα
  3. Ο πορωτικός θόρυβος στις ξερογκαζιές από τον V2....o οποίος τώρα με ενοχλεί αλλά τότε με πόρωνε
 

Lefterakis

Μέλος
Όνομα
Λευτερης
Μοτό
Tiger 1050
Πες μου και τα κακά ώστε να έχω άποψη μα δω πως θα συνεχίσω αν μπορείς!Εμενα με ενδιαφέρει να είναι σωστό και λειτουργικό
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Πες μου και τα κακά ώστε να έχω άποψη μα δω πως θα συνεχίσω αν μπορείς!Εμενα με ενδιαφέρει να είναι σωστό και λειτουργικό
Δεν υπάρχουν κακα....ειναι τι αρέσει στον καθένα........αν γύρναγα το χρόνο πίσω πάλι τα ίδια θα έκανα γιατί στο μυαλό μου τότε το 990 ήταν ακραποβιτσ και ξερογκαζιές και κόντρες και φινιστρίνι....δεν το χώραγε το μυαλό μου ότι πήρα ΚΤΜ 990 και δεν θα είχα πάνω ακράπες, αλλιώς γιατί το πήρα.....δεν έπαιρνα vstrom??? τώρα βέβαια θα το είχα φούλ μαμά γιατί είναι ωραίο μηχανάκι.......για το ADV μιλάω.........Αν πάς τώρα και βάλεις ακόμα και τις εξατμίσεις πάνω μπορεί να ξενερώσεις.....Πάντως επειδή τα έκανα σταδιακά όλα, με το που έβαλα μόνο εξάτμιση χωρίς να πειράξω τίποτα άλλο το μηχανάκι παιζει να πήγε στα 80 άλογα, μετά έβαλα χαρτη ακραποβιτσ και πήγαινε κανονικά (χειρότερα από μαμά στα ψηλά) αλλά έκαιγε πολύ περισσότερο απο πρίν......μετά άστο τι έγινε.....όλο πειράματα και δια΄βασμα στο ινερνετ και χάρτες και καυσανάλυση και χαζομάρες.........πήρα τενερε και είδα το φώς μου.....μοτερούκλα........αλλά ε΄γω το βαρέθηκα το σπορ φονιάς των TDM στα φανάρια......
 

Lefterakis

Μέλος
Όνομα
Λευτερης
Μοτό
Tiger 1050
Εγώ το έχω για παιχνίδι ούτε για κόντρες ούτε φανάρια!απλα να κάνω βόλτα μου και τα σύναψη απλά θέλω να δουλεύει απόλυτα σωστά!επισης ούτε εγώ θα μπορούσα να το φανταστώ χωρίς τις akrapovic!απλα με νοιάζει η σωστή λειτουργία και να δουλεύει άριστα με τις εξατμίσεις
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Εγώ το έχω για παιχνίδι ούτε για κόντρες ούτε φανάρια!απλα να κάνω βόλτα μου και τα σύναψη απλά θέλω να δουλεύει απόλυτα σωστά!επισης ούτε εγώ θα μπορούσα να το φανταστώ χωρίς τις akrapovic!απλα με νοιάζει η σωστή λειτουργία και να δουλεύει άριστα με τις εξατμίσεις
Το δικό μου μοντέλο 2011 είναι με akrapovic ταπωμένες και όσα τα υπόλοιπα μαμά. Μπορώ να πω ότι έχει πολύ καλή λειτουργία και απόκριση γκαζιού και η κατανάλωση του είναι σε νορμαλ επίπεδα. Ίσως αξίζει η επαναφορά σε εργοστασιακό φίλτρο και πρόγραμμα και η τοποθέτηση σιγαστήρων στα τελικά.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Η συμπεριφορα και η αποδοση/καταναλωση του κινητηρα θα ειναι οσο καλη ειναι ο χαρτης.
Το δεν το πειραζω ειναι προσωπικη επιλογη, η αληθεια ειναι ομως οτι η κτμ δεν εχει κανει καλη δουλεια ουτε με τους εργοστασιακους χαρτες, ουτε με τους after market που δινει.

Δυστυχως στην ελλαδα λιγοι γνωριζουν πως να φτιαξουν πραγματικα εναν σωστο χαρτη, και οι περισσοτεροι δεν εχουν καν τα σωστα δυναμομετρα για να το κανουν.

Απο τους τοπικους ηρωες με δυναμομετρα, οι μονοι που μου εχουν δωσει την εντυπωση οτι εχουν την γνωση να κανουν σωστη δουλεια ειναι ο kptronics και ο Περβολαρακης. Και οι δυο ηταν σε θεση να σταθουν σε μια σε βαθος συζητηση για το πως/τι πρεπει να ρυθμισεις σε εναν εγκεφαλο και εχουν και οι δυο δυναμομετρα με φρενο για να το κανουν.

Στα αρνητικα τους, ο Περβολαρακης ειναι πρωτα συνεργειο και μετα ecu προγραμματιστης που σημαινει οτι, οπως μου ειχε δηλωσει με ειλικρινεια, δεν μπορει να αφιερωσει πολυ χρονο στο δυναμομετρο, ειδικα αν βιαζεσαι να παρεις το μηχανακι γρηγορα.
Ο kptronics ειναι λιγο πιο ανετος αλλα απ οτι ειχα καταλαβει, προτιμαει να ασχολειται με αγραφους εγκεφαλους που ειναι λιγο πιο ευκολοι στο δυναμομετρο σε σχεση με τους εργοστασιακους, εφοσον εχεις εναν αξιολογο base map. Στη θεση σου θα μιλουσα με αυτους τους δυο για αρχη.
 

Lefterakis

Μέλος
Όνομα
Λευτερης
Μοτό
Tiger 1050
Ευχαριστω παρά πολύ για τις τόσες και άμεσες πληροφορίες!Το εκτιμώ αφάνταστα.Απλα να ενημερώσω ότι έχω ήδη ρυθμίσει στον speed house την πρώτη φορά που μόλις το αγορασα έβαλα πρόγραμμα
 

xaotikos

Μέλος
Όνομα
ΚΙΜΩΝ
Μοτό
KTM 1290SAS
Aprilia Tuareg 660
KTM LC4 640E
Εγω τον χαρτη του smt τον ειχα φτιαξει στον Σαμιο ο οποιος ζήτησε να ξαναβαλω τις δευτερευουσες που ειχα αφαιρεσει.

Ειχαμε συζητησει το τι θελω (γραμμικοτητα, οικονομια σε στροφες ταξιδιου κλπ) και εμεινα πολυ ευχαριστημενος. Η χαρτογραφηση δεν εγινε φυσικα μονο σε τερμα γκαζι...

Βεβαια αυτα το 2016, τωρα δεν ξερω τι παιζει, πολλοι και πολλά αλλαζουν
 

christos ktm R

Μέλος
Όνομα
χρηστος
Μοτό
ktm adventure 990R
Yamaha xt 550
Piaggio liberty
honda cub 90
Στο advrider υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι χάρτες από γνωστές κ πολλοί που τους έχουν δοκιμάσει λένε τα καλύτερα λόγια.Εχω πάρει το καλώδιο κ θέλω να δοκιμάσω τον χάρτη zuber9A που σε σχέση με τον akrapovits που φοράω είναι η μέρα με την νύχτα.
 

xaotikos

Μέλος
Όνομα
ΚΙΜΩΝ
Μοτό
KTM 1290SAS
Aprilia Tuareg 660
KTM LC4 640E
Και για smt υπηρχε παλια το ktmsmt.com που ειχε διαφορους. Προσοχη θελει απο ποια ηπειρο προερχεται ο χαρτης, απο Αμερικη πχ λογω μεγαλυτερης ποσοτητας αιθανολης στα καυσιμα ειναι συνηθως αρκετα πιο πλουσιοι σε σχεση με Ευρωπη. Τουλαχιστον αυτο θυμαμαι οταν ειχα ασχοληθει.
 

Monkey

Μέλος
Όνομα
Monkey
Μοτό
Ktm adventure 950
Μέρος 2ο:

- Αποσυναρμολογούμε τη μίζα σε όλα τα εξαρτήματά της. Τραβάμε μπόλικες φωτογραφίες για να θυμόμαστε που πάει ποιο, έτσι ώστε να τα ξανασυναρμολογήσουμε σωστά. Τα ρίχνουμε όλα μέσα στο πετρέλαιο, τα τρίβουμε όλα καλά, μέχρι που καθαρίζει κάπως το τοπίο και βλέπουμε τελικά τα σωθηκά του εξαρτήματος που ξεκινάει τον κινητήρα μας:











- Αφού καθαρίσουν όλα:



διαπιστώνουμε ότι από το νερό (υγρασία?) που πέρασε μέσα μάλλον κόλλησαν τα 2 (από τα 4) καρβουνάκια με αποτέλεσμα να
α) φθαρούν αρκετά παραπάνω τα 2 από τα 4 καρβουνάκια



και,
β) να κολλήσουν στη θέση τους με αποτέλεσμα να κάνουν κύκλωμα και να μαυρίσουν το σημείο που εδράζονται απάνω στην πλακέτα:


Αυτός προφανώς ήταν και ο λόγος ο οποίος έμεινε το μηχανάκι από μίζα.
Χαλασμένη τσιμούχα,
Νερό - υγρασία μέσα στη μίζα,
Κόλλημα των 2 καρβουνακίων στη θήκη τους με αποτέλεσμα να λιώσουν πολύ γρήγορα και να μην έχουν δύναμη (τα άλλα 2) να γυρίσουν το ρότορα.

Τέσπα, δε χαλιόμαστε, ψάχνουμε στο internet να βρούμε καρβουνάκια, αλλά φαίνεται ότι θέλει ιδιαίτερο ψάξιμο γιατί δεν υπαρχουν μεμονωμένα.
Η μονάδικη λύση ήταν να αγοραστούν ξεχωριστά και να τριφτούν έως ότου έρθουν στις διαστάσεις των εργοστασιακών. Ποιες είναι όμως αυτές οι διαστάσεις? οέο?
Δε μπόρεσα να τις βρω ούτε και αυτές στο νετ και αποφάσισα να τα τρίψω όσο είναι η καρβουνοθήκη τους μήκος από το τέρμα του ελατηρίου μέχρι το ρότορα.
Εδώ φαίνεται το καινούργιο καρβουνάκι, μαζί με το καινούργιο - τριμένο καρβουνάκι


Και εδώ φαίνονται έτοιμα, τριμμένα και τα 4 καρβουνάκια:


Οι διαστάσεις τους (τουλάχιστον αυτές που δούλεψαν σε εμένα) είναι Μήκος = 12 χιλ. Πλάτος = 13,5 χιλ Ύψος = 11 χιλ.

- Ξεκινάμε να κολλήσουμε με ασημοκόλληση και να μονώσουμε τους αγωγούς - πλέγματα των καρβουνακιώνε. Βασικά, εάν χρησιμοποιήσουμε θερμοσυστελομμενο πρώτα περνάμε το μακαρόνι και μετά κολλάμε (αντίθετα από τη φωτό):


Να σημιώσω εδώ ότι η μόνωση είναι η σημαντικότερη και η πιο λεπτομερής εργασία που θα πρέπει να κάνουμε, δεδομένου ότι εάν τα πλέγματα ακουμπούν στο καβούκι της αντλίας, τότε θα έχουμε μία ωραιοτάτη διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος με αποτέλεσμα να μας ξελιγώσει τη μπαταρία πολύ γρήγορα.....και το χειρότερο, να πρέπει να ξαναματαβγάλουμε όοοολα τα κοκοψίνια για να ξαναπάρουμε τη μίζα στο χέρι.

- Αφού λοιπόν έχουμε κάμει τσι κολλήσεις μας, και έχουμε μονώσει καλά τα πλέγματά μας (εγώ χρησιμοποίησα θερμοσυστελλόμενο μακαρόνι), προσπαθούμε να ταιριάξουμε τα καρβουνάκια με το ρότορα και να κλείσουμε το πάνω καπάκι του καβουκιού.
Προσοχή να μην ακουμπάει τίποτις στο καβούκι.


Εξυπακούεται βέβαια ότι έχουμε αγοράσει τις 2 τσιμούχες 1,5χιλ που χρειάζονται για τη στεγανοποίηση των καπακιώνε. (Εγώ δεν βρήκα 1.5 χιλ, και έβαλα 2,0 χιλ)



- Βάζουμε και το άλλο καπάκι από την άλλη μεριά (από τη μεριά του ρουλεμάν) και μετράμε με πολύμετρο για διαρροή. Εάν βρούμε, ξαναανοίγουμε τη μίζα, τακτοποιούμε ξανά τα καλώδια, προσέχουμε μην έχουμε κάποια γυμνή τρίχα και κάνει σώμα και αφού τα ελέγξουμε όλα, προσπαθούμε πάλι να κλείσουμε το καπάκι με προσοχή.
Προσωπικά έφαγα αρκετές ώρες μέχρι να καταφέρω να τα ταιριάξω όλα εκεί μέσα και να μην έχω διαρροή.

- Αφού λοιπόν δεν έχουμε διαρροή, κλείνουμε πάλι τη μίζα προσωρινά για να τη δοκιμάσουμε με τη μπαταρία όπως και πριν. Εδώ, η δύναμή της είναι φανερά πιο μεγάλη. Σε κάθε άγγιγμα του καλωδίου η περιστροφή του ρότορα μου γυρνούσε και το χέρι μαζί. Επίσης, φροντίζουμε να βάλουμε καλώδια μεγάλης διατομής γιατί τραβάει παραπάνω φορτία από πριν που δούλευαν μόνο τα δύο καρβούνια.

- Στη συνέχεια, είμαστε στην τελική ευθεία. Την ανοίγουμε πάλι, γρασσάρουμε τις τσιμούχιες, γρασσάρουμε το ρουλεμάν (το οποίο έχουμε φροντίσει να δούμε εάν είναι σε καλή κατάσταση, δεν έχει τζόγο, έχει όλες του τις μπίλιες, δεν έχει κάποιο κρακ κτλ κτλ) και κλείνουμε για τελευταία φορά τη μίζα. Βεβαίως έχουμε αλλάξει και το o-ring στεγανοποίησης, το οποίο αποτελεί πολύ σημαντικό εξάρτημα και φροντίζουμε να μην το τραυματίσουμε στην τοποθέτηση. Σφίγγουμε τις μακρυές βίδες και η μίζα είναι έτοιμη για τοποθέτηση.





- Τοποθετούμε με την αντίστροφη φορά που ξεμοντάραμε όλα τα πράγματα. Θέλει λίγο παίξιμο και λίγο χτύπημα για να βάλουμε τη μίζα στη θέση της. Κονεξάρουμε τα κολλάρα και βάζουμε παραφλού με το γνωστό τρόπο.

Εφόσον έχουμε βάλει τα απαραίτητα, ενώνουμε τη μπαταρία και είμαστε έτοιμη να κάνουμε την πρώτη μας δοκιμή. (Μπορώ να πω ότι είχα λίγο άγχος εάν δουλέψουν όλα όπως πρέπει, δεδομένου ότι έκανα αυτή τη δουλειά πρώτη φορά.)
Βάζουμε λοιπόν κλειδί, ανοίγουμε kill switch και.......


..... παίρνει με την σκέψη! :ok:

Μοντάρουμε όλα τα πράγματα όπως πρέπει και κάνουμε μια βόλτα να απολαύσουμε το εργαλείο!!

ΥΓ 1) Ένα τεράστιο ευχαριστώ στο φίλο πλέον Κώστα @el-Gatto , ο οποίος με καθοδήγησε remotely σε όλη τη διαδικασία και μου έδωσε σημαντικά tips που χωρίς αυτά, ή θα είχα κάνει ζημιά, ή θα τελείωνα το 2022, μαζί με τη γέφυρα της Σαλαμίνας!

ΥΓ2) Κοτσάρησα και έναν μεταλλικό ταχυσύνδεσμο βενζίνης



καθώς επίσης και έναν αντάπτορα της c-tek, ο οποίος αφήνει αναμονη για να συνδέεις τη μπαταρία για φόρτιση χωρίς να λύνεις ποδιές κτλ. Έχει επίσης led το οποίο σου δείχνει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας.







ΥΓ3) Όλες οι φωτό της επισκευής, βρίσκονται εδώ Επισκευή μίζας 990 adve
Άψογη δουλειά. Μετά από αρκετή έρευνα και για διευκόλυνση όλων παραθέτω ότι ταιριάζει η καρβουνοθήκη από suzuki gsxr 1300 (04-14) και με πολύ μικρό κόστος.
 
Top Bottom