Αλήθεια πώς το στήριξες και πού?Έχω βάλει εδώ και δύο-τρεις βδομάδες ένα της koso, μάλλον δουλεύει καλά. Έχει και μια θύρα usb και εξωτερική θερμοκρασία. Ψηφιακό Βολτόμετρο-Θερμόμετρο αδιάβροχο & USB D0203-S2 - Μαύρο - Ideahellas
Αλήθεια πώς το στήριξες και πού?Έχω βάλει εδώ και δύο-τρεις βδομάδες ένα της koso, μάλλον δουλεύει καλά. Έχει και μια θύρα usb και εξωτερική θερμοκρασία. Ψηφιακό Βολτόμετρο-Θερμόμετρο αδιάβροχο & USB D0203-S2 - Μαύρο - Ideahellas
Μπορείς να δώσεις μια περιγραφή για το που/πως το τοποθέτησες πάνω στο μηχανάκι και πως το σύνδεσες με το κύκλωμα;Έχω βάλει εδώ και δύο-τρεις βδομάδες ένα της koso, μάλλον δουλεύει καλά. Έχει και μια θύρα usb και εξωτερική θερμοκρασία. Ψηφιακό Βολτόμετρο-Θερμόμετρο αδιάβροχο & USB D0203-S2 - Μαύρο - Ideahellas
Hellmarine θα πάω τις επόμενες μέρες στο μαγαζί που πήρες το βολτομετρο να πάρω και εγώ ένα να το βάλω πάνω. Μπορείς να δώσεις info για το καλώδιο της BMW που χρειάζεται να πάρω για να συνδέσω το βολτόμετρο; Πως το ζητάμε; Που το βρίσκουμε; Από BMW αντιπροσωπεία μόνο ή υπάρχει και στο εμπόριο; Κόστος καλωδίου;Έχει μαζί μια βάση και την βιδωσα στην βίδα που κρατάει την ζελατινα χαμηλά. Για την τοποθέτηση πήρα το κίτρινο καλώδιο της bmw με την φησα που κουμπώνει πάνω στην αναμονή
Για το θέμα των πηνίων (απαντώ πολύ καθυστερημένα αλλά σίγουρα υπάρχουν πολλοί που αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό)Κάπου κάτι έχει πάρει το μάτι μου ,με κάθε επιφύλαξη , για κάποιον που έχει κάνει μεγαλύτερες τρύπες στο υπάρχον βολάν . Έχει κανείς ιδέα;
τώρα το είδα το πόστ σου ... και μου κίνησε το ενδιαφέρον η 3η λύση που εφάρμοσες. Είχα παρατηρήσει όταν έλυσα το καπάκιΓια το θέμα των πηνίων (απαντώ πολύ καθυστερημένα αλλά σίγουρα υπάρχουν πολλοί που αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό)
Το πρόβλημα αυτό υπάρχει στην 1η γενιά των F800 και οφείλεται σε 2 παράγοντες. Ο 1ος είναι η κακή λίπανση των πηνίων με αποτέλεσμα την ελλειπή ψύξη. Ο 2ος είναι η λαιμοί των εξατμίσεω που περνούν ακριβώς "κολλητά" στη μεριά του κάρτερ που βρίσκεται το βολάν και τα πηνία. Και οι 2 λόγοι συνηγορούν στο να υπερθερμαίνονται τα πηνία και να παραδίδουν το πνεύμα κάθε 30 με 50.000km (αναλόγως της ποιότητας της περιέλλιξης. Έχοντας διανύσει περίπου 180.000km με το GS, αντιμετώπισα το πρόβλημα 3 φορές.
Λύσεις:
- Η BMW "διόρθωσε" το πρόβλημα στις επόμενες εκδόσεις, αλλάζοντας το βολάν με ένα διάτρητο που επιτρέπει τη δίοδο περισσότερου λαδιού, άρα πετυχαίνει καλύτερη ψύξη. Οι ίδιοι λοιπόν αντιλήφθηκαν το πρόβλημα, αλλά δεν το παραδέχονται ανοιχτά, θέλοντας (πιστεύω) να αποφύγουν ανακλήσεις κλπ. Βέβαια, αν κάποιος πάει για αντικατάσταση καμμένων πηνίων στην BMW τον υποχρεώνουν να αγοράσει και (το νέο) βολάν. Το πακέτο πάει γύρω στα 900 ευρόπουλα + την εργασία, οπότε καταλαβαίνει κανείς ότι δεν είναι και η πιο προσιτή λύση.
- Κάποια μηχανουργεία στην Αθήνα ανοίγουν τρύπες στο βολάν ώστε να το κάνουν όπως τα νέα μοντέλα. Προφανώς θέλει μάστορα που να ξέρει την περίπτωση, πολύ προσοχή να μην τρυπηθούν οι μαγνήτες και να μην χαλάσει η ζυγοστάθμιση. Στα Χανιά που μένω εγώ δεν κατάφερα να βρω άκρη με αυτή τη λύση, ξέρω όμως ότι στην Αθήνα αρκετοί το έχουν κάνει.
- Υπάρχει μια "τυφλή" δίοδος λαδιού (κάτι σαν αναμονή που δεν καταλήγει κάπου, υποτίθεται ότι αυτή υπάρχει σε αρκετούς κινητήρες για την περίπτωση που κάποιος χρειαστεί έξτρα λίπανση όπως πχ αν βάλει τουρμπίνα). Ο μηχανικός μου χρησιμποίησε αυτήν για να τραβήξει ένα σωληνάκι με μπεκ και να ψεκάζει λάδι τα πηνία. Έκτοτε δεν αντιμετώπισα ξανά πρόβλημα (έχω κάνει περίπου 50.000km από τότε).
- Επικουρικά, μπορεί κανείς να σκεπάσει τους λαιμούς των εξατμίσεων με θερμομονωτικό υλικό (κάτι σαν πανί είναι) στο κομμάτι που περνά κοντά από τα πηνία και το βολάν
Ο μηχανικός άνοιξε δύο τρύπες στο καπάκι. Η πρώτη (πάνω) στο σημείο που υπάρχει η "τυφλή" παροχή λαδιού και η δεύτερη (πιο κάτω) απέναντι από τα πηνία. Με ένα σωληνάκι υψηλής (στο οποίο έχει τοποθετήσει στο κάτω άκρο ένα μπεκ εσωτερικά του καπακιού) στέλνει με πίεση, στην ουσία ψεκάζει το λάδι στα πηνία. Το μπεκάκι είναι απαραίτητο ώστε να έχουμε και ψεκασμό αλλά και να κρατά υψηλή την πίεση του λαδιού.τώρα το είδα το πόστ σου ... και μου κίνησε το ενδιαφέρον η 3η λύση που εφάρμοσες. Είχα παρατηρήσει όταν έλυσα το καπάκι
των πηνίων μια τρύπα στην πάνω πλευρά του μπλόκ κινητήρα απο την οποία περνάει λάδι. Όταν ξαναμπεί το καπάκι η τρύπα σφραγίζει.
Τότε σκέφτηκα να κάνω μια μικρή τρύπα στο καπάκι εκεί που σφραγίζει την τρύπα ώστε να περνά λάδι στο χώρο των πηνίων.
Δεν το έκανα γιατί φοβήθηκα ότι θα πέσει η πίεση στο κύκλωμα λίπανσης και θα τα πάρω στο χέρι !
Άλλά βλέπω ότι έκανες κάτι παρόμοιο και μετά από τόσα χλμ δεν έπαθε τίποτα. Μήπως μπορείς να δώσεις περισσότερες πληροφορίες
για την πατέντα ;
Το σκέφτηκα κι εγώ και είναι ένας λόγος που έβαλα τα πλαϊνά κάγκελα. Πριν λίγες μέρες έγινε το εξής αναπάντεχο. Ενώ οδηγούσα κανονικά σε δρόμο με προτεραιότητα (βράδυ), από ένα πλαϊνό στενό στα δεξιά, με εμβόλισε ένα ηλεκτρικό πατίνι που πήγαινε μπάλα. Ο τύπος δεν είχε δει το STOP, το μόνο που πρόλαβε να δει (όπως μου είπε μετά) ήταν η μηχανή, την οποία προσπάθησε να αποφύγει στρίβοντας δεξιά. Αντίστοιχα κι εγώ βλέποντας ένα μικρό φωτάκι να μου "επιτίθεται" από δεξιά, έκανα προς τα αριστερά με αποτέλεσμα να έχουμε μια πλαγιομετωπική σύγκρουση που μας έφερε και τους δύο κάτω. Η μηχανή σύρθηκε με το δεξί μέρος στην άσφαλτο, αλλά το επίμαχο σημείο δεν βρήκε καθόλου. Τη γλυτώσαμε ευτυχώς όλοι φθηνά, με μικροτραύματα, αλλά το crash test "πέτυχε" έστω και χωρίς να το επιδιώξω. Σε επίπεδο λοιπόν δρόμο δεν βρίσκει, τα κάγκελα προστατεύουν. Τώρα τι θα γίνει αν πέσει πανω σε κάποια πέτρα ή βράχο δεν ξέρω. Η αλήθεια είναι ότι κάνω αρκετές εκδρομές σε χώμα και το έχω κατά νου, αλλά μπροστά στην ταλαιπωρία του να με αφήνει σε απιθανα μέρη (εκδρομή νότια Κρήτη, βουνά Ευρυτανίας, μέχρι και γύρο Ρουμανίας) από πηνία ... μάλλον το προτιμώ.Αρχικά, εξαιρετική πατέντα!
Αν πάταγα χώμα θα το σκεφτόμουν λίγο, γιατί φαίνεται λίγο εκτεθειμένο στο να χτυπήσει ή να μαζέψει κάτι. Εκτός αυτού, άψογη υλοποίηση.
Την καλύτερη δουλειά έκανες.Ενδιαφέρουσα η πατέντα οκ.
Εγώ πάλι επειδή η διαδικασία να αλλάξεις ένα σετ πηνία δεν είναι κάτι απλά σε μεγάλα ταξίδια έχω ένα δεύτερο σετ πηνία μαζι που είχα αγοράσει αν και εφόσον αποφασίσει σε κάποιο ταξίδι να κάψει πηνία σε μισή ώρα έχω βάλει καινούργια.
Σε μισή ώρα προσωπικά δε θα τα είχα αλλάξει. Άσε που όταν ταξιδεύεις πολυήμερα ταξίδια κάθε γραμμάριο που κουβαλάς είναι σημαντικό. Το έκανα αυτό που λες και είχα μαζί μου (αφού την είχα πατήσει ήδη δυο φορές) 2ο σετ πηνίων και φορτιστή μπαταρίας. Όμως και επιπλέον βάρος και όγκο στα πράγματα που ήδη είχα, μαζί με την κοπέλα μου και τα δικά της πράγματα. Χώρια που πρέπει να κουβαλάς φλάντζες κλπ. Γενικά τη μηχανή την έχω για ταξίδια. Κυρίως πολυήμερα. Αλλιώς κυκλοφορώ με ποδήλατο. Την πρώτη φορά που κάηκαν τα πηνία ήταν σε ένα ταξίδι νότια Κρήτη. Ένα πρωί που πήγα να την βάλω μπροστά, απλά δεν έπαιρνε. Υποψιάστηκα μπαταρία. Την είχα αγοράσει με γύρω στα 40.000km και αυτό έγινε στα 45.000. Στο Σπήλι (νότιο Ρέθυμνο) βρήκα κάποιον που είχε μπαταρίες και έτυχε να έχει και μια. Την άλλαξα και θεώρησα ότι λύθηκε το πρόβλημα. Μετά 2-3 μέρες πάλι τα ίδια. Είχα επιστρέψει Χανιά, οπότε πήγα στον ηλεκτρολόγο μου και έκανε τη διάγνωση. Έδωσα τα πηνία για περιέλιξη (120 ευρώ), για αλλαγή καινούριων το ξέχασα μόλις έμαθα την τιμή (τότε δεν είχα καταλάβει γιατί έπρεπε να αγοράσω και το βολάν). Επόμενη φορά στη Ρουμανία. Απίστευτη ταλαιπωρία μέχρι να φτάσω στο Βουκουρέστι και να βρω κάποιον που να πουλά τέτοια μπαταρία. Κατάφερα και επέστρεψα Ελλάδα. Ανοίχτηκε η μηχανή, τα πηνία όχι απλά καμμένα αλλά και η βάση άχρηστη. Τα πλαστικά είχαν καεί σε βαθμό που τα ακουμπούσες και έσπαγαν. Αυτός που είχε κάνει την προηγούμενη φορά την περιέλιξη σήκωσε τα χέρια. Βρήκα μια άκρη με έναν μάστορα στην Αθήνα που έδινε μάλιστα εγγύηση 10 χρόνια. Μιλήσαμε, μου είπε ότι θα φτιάξει αυτός νέα βάση. Του τα έστειλα. Ο άνθρωπος έκανε καταπληκτική δουλειά (ο ηλεκτρολόγος μου, μου είπε ότι είναι από τις καλύτερες δουλειές που έχει δει). Όταν έφτασαν σε αυτόν, με πήρε τηλέφωνο και με ρώτησε "μη μου πεις ότι είναι από οχτακοσάρι bmw;" Του απάντησα "ναι, γιατί;" Μου είπε τότε ότι επειδή χρησιμοποιεί τα καλύτερα υλικά, δίνει μεγάλη εγγύηση γιατί εμπιστεύεται τη δουλειά του. ΟΧΙ όμως γι' αυτή τη μηχανή. Μου είπε ότι δεν μπορεί να μου δώσει εγγύηση ούτε για ένα μήνα. Μου εξήγησε αναλυτικά το πρόβλημα (το αναφέρω παραπάνω) και μάλιστα ότι έχει ρίξει άπειρους καβγάδες με την ΒΜW, γιατί και αυτοί γνωρίζουν το πρόβλημα των πρώτων F800 (γι' αυτό άλλωστε σε υποχρεώνουν να αγοράσεις μαζί με τα πηνία και το νέο βολάν) αλλά δεν το παραδέχονται επίσημα ώστε να αποφύγουν τις ανακλήσεις. Το πρόβλημα γίνεται ορατό όταν κάνεις πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα (όπως εγώ). Αν χρησιμοποιείς τη μηχανή για αστική χρήση και μικρής διάρκειας βόλτες μπορεί και να μην το διαπιστώσεις ποτέ το πρόβλημα ή απλά σε πολύ αραιά διαστήματα. Αν όμως είσαι του ταξιδιού, και δουλεύεις τη μηχανή 6 και 8 ώρες συνεχόμενες με ελάχιστες στάσεις, τότε πάνω από 30.000km δύσκολα θα τη βγάλεις. Αυτά μου είπε ο μάστορας και φάνηκε να ξέρει γιατί όπως είπε έχει πάρα πολλούς πελάτες με F800, που εκεί στην Αθήνα βρήκαν ως λύση τη διάτρηση του βολάν. Απλά όπως ανέφερα και παρά πάνω, θέλει πολύ καλό τορναδόρο που να κατέχει το πρόβλημα. Εγώ δεν είχα αυτή την επιλογή. Όταν και τα δικά του πηνία με άφησαν στα βουνά της Ευρυτανίας (ήξερα πια και γι' αυτό είχα φορτιστή μαζί αν και η σκηνή μου δεν είχε παροχή ρεύματος, οπότε πάλι ζορίστηκα), είχα πάρει την απόφαση. Έκανα την πατέντα, διόλου δε με νοιάζει η εμφάνιση, τουλάχιστον με νοιάζει πολύ λιγότερο από το να έχω το άγχος, αν το πρωί που θα βγω από τη σκηνή θα πάρει μπροστά η μηχανή ή όχι; Χώρια τα χρήματα από τις επισκευές στα πηνία και τις κατεστραμένες μπαταρίες. Έχω και ένα βολτόμετρο και ελέγχω την τάση φόρτισης η οποία συνήθως είναι στα 14,1 με 14,2 και σπάνια θα πέσει στα 13,9 (ενώ παλιά όταν ζεσταινόταν πολύ η μηχανή έπεφτε στα 13,1 και λίγο πριν τινάξουν τα πέταλα τα πηνία, στα 12,6 - 12,9). Ανοίξαμε και προληπτικά το καπάκι μετά από αρκετά χιλιόμετρα και πράγματι τα πηνία ήταν μέσα στο λάδι (ενώ παλιά ήταν κατάξερα). Δεν ξέρω πόσο θα αντέξουν με την πατέντα, όμως μέχρι τώρα (4 χρόνια μετά και περίπου 55.000) φαίνονται σαν να μην έχουν καμία ένδειξη προβλήματος. Και μιλάμε για σκληρή χρήση με πολύωρη οδήγηση. (Απάντησα ταυτόχρονα και σε άλλες παρατηρήσεις φίλων που σχολίασαν παραπάνω). Γενικά πάντως αυτή η μηχανή έχει πολλά θέματα, (φώτα, δισκόπλακες, τρόμπα βενζίνης, δείκτης βενζίνης, διαχείρηση θερμότητας, πηνία κλπ) που δεν δικαιολογούνται για μηχάνημα τέτοιας τιμής. Αναπολούσα συχνά την προηγούμενη μηχανή (V-Strom) και τα απροβλημάτηστα χιλιόμερα που έγραψα σε ταξίδια μαζί της. Μετά από καιρό, θέλω να πιστεύω ότι έχω καταφέρει να τα λύσω τα θέματα τηςΕνδιαφέρουσα η πατέντα οκ.
Εγώ πάλι επειδή η διαδικασία να αλλάξεις ένα σετ πηνία δεν είναι κάτι απλά σε μεγάλα ταξίδια έχω ένα δεύτερο σετ πηνία μαζι που είχα αγοράσει αν και εφόσον αποφασίσει σε κάποιο ταξίδι να κάψει πηνία σε μισή ώρα έχω βάλει καινούργια.
Προσπαθώ Δημήτρη και πιστεύω τα απολαμβάνω. Εύχομαι και σε σένα πολλά και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.Μακάρι να έχει λυθεί για πάντα και να απολαμβάνεις μόνο ταξίδια . Η μηχανή είναι υπέροχη και εκτός από κάτι άλλα χαζα θεματάκια όπως αυτά που ανέφερες , αξίζει κάθε χλμ μαζί της .