jimmatas
Μέλος
- Όνομα
- Dimitris
- Μοτό
-
Triumph Tiger 800 2011
Honda AX-1
Ηοnda CRF250L 2020
Είναι γνώστο σε ,κατόχους και μη, Tiger 800 ότι οι Άγγλοι έκαναν σχεδιαστική πατάτα με τη θέση της μίζας.
Αύτο φάνηκε μετά απο περίπου 1 χρόνο αφότου κυκλοφόρησε το μοντέλο το 2011 και αρχίσανε να εμφανίζονται μηχανές με προβλήματα στη μίζα.
Συγκεκριμένα, όταν η μηχανή είναι ζεστή , η μίζα αδυνατεί να γυρίσει το μοτέρ και κολλάει. Πρέπει να περιμένεις να κρυώσει ωστε να ξαναπάρει.
Απο οσο γνωριζω αυτο συμβαινει στα πρωτα μοντελα πριν το facelift που εκανε και τη μετονομασια σε Tiger XR , XRt κλπ αλλα υπαρχουνε και περιπτωσεις σε νεοτερα 800αρια.
Αν ήταν κάποιο Ιαπωνικό μηχάνημα, η λύση συνηθως θα ήτανε επισκευή της μίζας με νεο κιτ καρβουνάκια απο την εταιρία την ίδια ή σιγουρα θα είχε κυκλοφορήσει καποια αφτερμαρκετ μίζα που θα έλυνε το πρόβλημα.
Στην περίπτωση της Triumph όμως, η εταιρία δεν βγάζει κιτ επισκευης και απλά σου αντικαθιστά τη μίζα με άλλη ΑΝ είσαι εντος εγγυησης.
Βέβαια πάντα σου λένε ότι δε θα εχεις πλεον προβλημα με τη νεα μιζα, μεχρι που καποια στιγμη αργοτερα συνειδητοποιεις ότι αυτο απλα δεν ισχυει.
Εχω αλλάξει 3 μίζες και καθε φορα η απάντηση ήτανε οτι αυτη η μιζα ειναι νέο, βελτιώμενο μοντελο...
Και ενώ στο 95% των μηχανών η μίζα βγαίνει σχετικά γρήγορα, στην περιπτωση του Τiger πρέπει στην κυριολεξία να λύσεις το μισό μηχανάκι!
Anyway , επειδή η μηχανή ειναι παρα πολυ αξιόπιστη σε όλα τα υπόλοιπα, ειναι κρίμα να ξενερώνει καποιος ιδιοκτητης λόγω της μίζας. Γιαυτο και ψαχτηκα οσο μπορουσα να δω πως θα γινει να την επισκευασω.
Πλέον βεβαια η Triumph βγάζει ενα "κιτ" για τα πρωτα μοντελα οπως το δικο μου, που εκτος της μιζας περιεχει και ενα γραναζι με διαφορετικο αριθμο δοντιων ωστε να κανει η μιζα τη δουλεια της πιο ευκολα και να μην τρωει τα καρβουνακια για πρωινο. Κοστιζει....400+ ευρω...
Υπαρχει και η λυση απο Αμερικη , η μιζα Rick's motorsport (300 ευρω) η οποια ειναι πιο δυνατη αλλα προσφατα διαβασα οτι παρουσιασε τα ιδια συμπτωματα απλα κρατησε αρκετα περισσοτερο!
Και μιλωντας για καρβουνακια, εχοντας ανοιξει 3 μιζες ως τωρα, οντως τρωει τα καρβουνακια παρα πολυ συντομα! Η "μπομπινα" δε δειχνει να εχει καποια φθορα η βραχυκυκλωμα.
Διαφοροι παγκοσμιως που διαβαζω σε φορουμ που εχουνε γνωσεις για τετοια ηλεκτρικα μοτερακια , λενε οτι απλα η Triumph εκανε σχεδιαστικη πατατα και εβαλε αδυναμη μιζα για αυτο το μοτερ.
Το μοτερ ειναι το ιδιο με ολα τα 675 απλα υπερκυβισμενο και με πιο ομαλους εκκεντροφορους.
Και ειναι τοσο περιορισμενος ο χωρος που βρισκεται η μιζα ωστε δεν μπορεις να βαλεις μεγαλυτερη.
Ψαχνοντας στα φορουμ, βρηκα ενα καταστημα απο Γερμανια που δινει καρβουνακια για τη συγκεκριμενη μιζα Denso! Παρηγγειλα πριν 4 χρονια 2 σετ στην τιμη των 60 ευρω αν θυμαμαι καλα.
Εως τωρα δεν ειχα θεμα με την 3η μιζα αλλα τις προαλλες αρχισε να ζοριζεται και ενα βραδυ εμεινα στη Βαρκιζα να καπνιζω για κανα 20λεπτο μεχρι να παρει μπροστα και να γυρισω πισω.
Τα πηρα στο κρανιο και λεω τωρα που εχω κατι γνωσεις παραπανω και πιανουν τα χερια μου, ωρα να κανω επισκευη/αντικατασταση μονος!
Η διαδικασια ειναι λιγο μανικι αλλα γινεται αν εχεις καποιες βασικες γνωσεις.
Να και μια κοντινη σε ολο το συστημα, πεταλουδες, ραγα βενζινης, injectors κλπ
Αφου βγηκε και αυτο το κομματι , πλεον ειχα μια "στενη" προσβαση στη μιζα.
Και υστερα απο λιγη ωρα, βγηκε!
Την παιρνω λοιπον στο χερι, με ενα 7μμ καρυδακι ξεβιδωνω τις 2 μακριες βιδες και....voila!
Aπειρο καρβουνο , ολα λερωμενα, και καρβουνακια φαγωμενα κατω απο τη μεση μολις σε 20.000χλμ!
Αριστερα το παλιο και δεξια το καινουριο καρβουνακι.
Υστερα απο σχολαστικο καθαρισμα και αντικατασταση στα φθαρμενα μερη, ωρα για συναρμολογηση. Εκανα και ενα στατικο τεστ με μπαταρια στο σπιτι, γυρνουσε οκ!
Το πιο ζορικο κομματι αν το κανεις πρωτη φορα. Πρεπει να μπουνε μεσα τα καρβουνακια αρκετα αλλα υπαρχει ενα ελατηριο απο πισω και δεν γινεται ευκολα.
Με λιγες οδοντογλυφιδες και πειραματισμο το πετυχαινεις.
ΑΛΛΑ!
Πρεπει να εχεις το νου σου γιατι το ελατηριο κολλαει κατι φορες.....εγω δεν το προσεξα οσο θα επρεπε...θα δειτε παρακατω.
Ασχετη φωτο, η "Μιζοσυλλογη" μου!
Εκλεισα λοιπον τη μιζα και την εβαλα παλι στη θεση της στη μηχανη.
Εβαλα παλι πεταλουδες και ψεκασμο, κουμπωσα φισες, εβαλα τεποζιτο και φισα τρομπας και ημουνα ετοιμος για το τεστ!
Ενα αγχος το ειχα ειναι η αληθεια..
Συνδεω μπαταρια, ανοιγω διακοπτη, κανει τσεκ , τρομπα οκ, παταω μιζα καιιιιι........
Δεν μπορουσα να καταλαβω τι ειχε παει στραβα...
Ο ηχος αυτος ειναι σα να εχει πεσει η μπαταρια, εγω ομως ηξερα οτι κατι τρεχει με τη μιζα.
Οποτε ξανα ξηλωμα και τοποθετηση εταιρης επισκευασμενης απο τη συλλογη μου.
Πηρε κανονικα και αριστα!!!
Απο εδω και περα δεν εχω αλλες φωτο η βιντεο αλλα τελικα το προβλημα ητανε το κολλημενο καρβουνακι , την ανοιξα ξανα αργοτερα και πραγματι 1 συγκεκριμενο ητανε ακομα μεσα στο ελατηριο και δεν κουνιοτανε.
Τουλαχιστον εμαθα για την επομενη φορα τωρα.
Τεσταρα τη μιζα πηγαινοντας για βενζινη, ολα οκ, πηρε κανονικα ακομα και σε φουλ θερμοκρασια με βεντιλατερ.
Οσο αντεξει και αυτη, εχω αλλες 2 δεν αγχωνομαι
Υ.Γ Σορυ αν κουρασα αλλα δε το χω και πολυ με το online γραψιμο..(γιαυτο κανω βιντεο συνηθως )
Αύτο φάνηκε μετά απο περίπου 1 χρόνο αφότου κυκλοφόρησε το μοντέλο το 2011 και αρχίσανε να εμφανίζονται μηχανές με προβλήματα στη μίζα.
Συγκεκριμένα, όταν η μηχανή είναι ζεστή , η μίζα αδυνατεί να γυρίσει το μοτέρ και κολλάει. Πρέπει να περιμένεις να κρυώσει ωστε να ξαναπάρει.
Απο οσο γνωριζω αυτο συμβαινει στα πρωτα μοντελα πριν το facelift που εκανε και τη μετονομασια σε Tiger XR , XRt κλπ αλλα υπαρχουνε και περιπτωσεις σε νεοτερα 800αρια.
Αν ήταν κάποιο Ιαπωνικό μηχάνημα, η λύση συνηθως θα ήτανε επισκευή της μίζας με νεο κιτ καρβουνάκια απο την εταιρία την ίδια ή σιγουρα θα είχε κυκλοφορήσει καποια αφτερμαρκετ μίζα που θα έλυνε το πρόβλημα.
Στην περίπτωση της Triumph όμως, η εταιρία δεν βγάζει κιτ επισκευης και απλά σου αντικαθιστά τη μίζα με άλλη ΑΝ είσαι εντος εγγυησης.
Βέβαια πάντα σου λένε ότι δε θα εχεις πλεον προβλημα με τη νεα μιζα, μεχρι που καποια στιγμη αργοτερα συνειδητοποιεις ότι αυτο απλα δεν ισχυει.
Εχω αλλάξει 3 μίζες και καθε φορα η απάντηση ήτανε οτι αυτη η μιζα ειναι νέο, βελτιώμενο μοντελο...
Και ενώ στο 95% των μηχανών η μίζα βγαίνει σχετικά γρήγορα, στην περιπτωση του Τiger πρέπει στην κυριολεξία να λύσεις το μισό μηχανάκι!
Anyway , επειδή η μηχανή ειναι παρα πολυ αξιόπιστη σε όλα τα υπόλοιπα, ειναι κρίμα να ξενερώνει καποιος ιδιοκτητης λόγω της μίζας. Γιαυτο και ψαχτηκα οσο μπορουσα να δω πως θα γινει να την επισκευασω.
Πλέον βεβαια η Triumph βγάζει ενα "κιτ" για τα πρωτα μοντελα οπως το δικο μου, που εκτος της μιζας περιεχει και ενα γραναζι με διαφορετικο αριθμο δοντιων ωστε να κανει η μιζα τη δουλεια της πιο ευκολα και να μην τρωει τα καρβουνακια για πρωινο. Κοστιζει....400+ ευρω...
Υπαρχει και η λυση απο Αμερικη , η μιζα Rick's motorsport (300 ευρω) η οποια ειναι πιο δυνατη αλλα προσφατα διαβασα οτι παρουσιασε τα ιδια συμπτωματα απλα κρατησε αρκετα περισσοτερο!
Και μιλωντας για καρβουνακια, εχοντας ανοιξει 3 μιζες ως τωρα, οντως τρωει τα καρβουνακια παρα πολυ συντομα! Η "μπομπινα" δε δειχνει να εχει καποια φθορα η βραχυκυκλωμα.
Διαφοροι παγκοσμιως που διαβαζω σε φορουμ που εχουνε γνωσεις για τετοια ηλεκτρικα μοτερακια , λενε οτι απλα η Triumph εκανε σχεδιαστικη πατατα και εβαλε αδυναμη μιζα για αυτο το μοτερ.
Το μοτερ ειναι το ιδιο με ολα τα 675 απλα υπερκυβισμενο και με πιο ομαλους εκκεντροφορους.
Και ειναι τοσο περιορισμενος ο χωρος που βρισκεται η μιζα ωστε δεν μπορεις να βαλεις μεγαλυτερη.
Ψαχνοντας στα φορουμ, βρηκα ενα καταστημα απο Γερμανια που δινει καρβουνακια για τη συγκεκριμενη μιζα Denso! Παρηγγειλα πριν 4 χρονια 2 σετ στην τιμη των 60 ευρω αν θυμαμαι καλα.
Εως τωρα δεν ειχα θεμα με την 3η μιζα αλλα τις προαλλες αρχισε να ζοριζεται και ενα βραδυ εμεινα στη Βαρκιζα να καπνιζω για κανα 20λεπτο μεχρι να παρει μπροστα και να γυρισω πισω.
Τα πηρα στο κρανιο και λεω τωρα που εχω κατι γνωσεις παραπανω και πιανουν τα χερια μου, ωρα να κανω επισκευη/αντικατασταση μονος!
Η διαδικασια ειναι λιγο μανικι αλλα γινεται αν εχεις καποιες βασικες γνωσεις.
Να και μια κοντινη σε ολο το συστημα, πεταλουδες, ραγα βενζινης, injectors κλπ
Αφου βγηκε και αυτο το κομματι , πλεον ειχα μια "στενη" προσβαση στη μιζα.
Και υστερα απο λιγη ωρα, βγηκε!
Την παιρνω λοιπον στο χερι, με ενα 7μμ καρυδακι ξεβιδωνω τις 2 μακριες βιδες και....voila!
Aπειρο καρβουνο , ολα λερωμενα, και καρβουνακια φαγωμενα κατω απο τη μεση μολις σε 20.000χλμ!
Αριστερα το παλιο και δεξια το καινουριο καρβουνακι.
Υστερα απο σχολαστικο καθαρισμα και αντικατασταση στα φθαρμενα μερη, ωρα για συναρμολογηση. Εκανα και ενα στατικο τεστ με μπαταρια στο σπιτι, γυρνουσε οκ!
Το πιο ζορικο κομματι αν το κανεις πρωτη φορα. Πρεπει να μπουνε μεσα τα καρβουνακια αρκετα αλλα υπαρχει ενα ελατηριο απο πισω και δεν γινεται ευκολα.
Με λιγες οδοντογλυφιδες και πειραματισμο το πετυχαινεις.
ΑΛΛΑ!
Πρεπει να εχεις το νου σου γιατι το ελατηριο κολλαει κατι φορες.....εγω δεν το προσεξα οσο θα επρεπε...θα δειτε παρακατω.
Ασχετη φωτο, η "Μιζοσυλλογη" μου!
Εκλεισα λοιπον τη μιζα και την εβαλα παλι στη θεση της στη μηχανη.
Εβαλα παλι πεταλουδες και ψεκασμο, κουμπωσα φισες, εβαλα τεποζιτο και φισα τρομπας και ημουνα ετοιμος για το τεστ!
Ενα αγχος το ειχα ειναι η αληθεια..
Συνδεω μπαταρια, ανοιγω διακοπτη, κανει τσεκ , τρομπα οκ, παταω μιζα καιιιιι........
Δεν μπορουσα να καταλαβω τι ειχε παει στραβα...
Ο ηχος αυτος ειναι σα να εχει πεσει η μπαταρια, εγω ομως ηξερα οτι κατι τρεχει με τη μιζα.
Οποτε ξανα ξηλωμα και τοποθετηση εταιρης επισκευασμενης απο τη συλλογη μου.
Πηρε κανονικα και αριστα!!!
Απο εδω και περα δεν εχω αλλες φωτο η βιντεο αλλα τελικα το προβλημα ητανε το κολλημενο καρβουνακι , την ανοιξα ξανα αργοτερα και πραγματι 1 συγκεκριμενο ητανε ακομα μεσα στο ελατηριο και δεν κουνιοτανε.
Τουλαχιστον εμαθα για την επομενη φορα τωρα.
Τεσταρα τη μιζα πηγαινοντας για βενζινη, ολα οκ, πηρε κανονικα ακομα και σε φουλ θερμοκρασια με βεντιλατερ.
Οσο αντεξει και αυτη, εχω αλλες 2 δεν αγχωνομαι
Υ.Γ Σορυ αν κουρασα αλλα δε το χω και πολυ με το online γραψιμο..(γιαυτο κανω βιντεο συνηθως )