amyroukai
Κουλάδι Σωληνάκιας
Για να γελάσουμε λίγο εν όψει Σαββατοκύριακου και επειδή το ζήτησε ο Doc.DD (το είχα ήδη γράψει αλλά δεν ήξερα αν θέλω να το ποστάρω γιατί γράφοντας κατέληξα αλλά για το χαβαλέ κομμάτια να γίνει)...
ΜΕΤΑ ΤΟ XR ΤΟ ΧΑΟΣ. Ξέρω, γελάτε κάποιοι άπιστοι, δεν συζητάμε τώρα για το XR γιατί βαρέθηκα να εξηγώ τα αυτονόητα.
Η συζήτηση γίνεται διότι δεν θέλω πάλι το ίδιο XR παρά το ότι βρίσκεται Αγγλία σε τιμές πολύ δελεαστικές και έχω έτοιμες βαλίτσες που δεν φορέθηκαν ποτέ, το νέο XR είναι black box και δεν θέλω να το πληρώσω ούτε καινούριο ούτε μεταχειρισμένο στις τιμές που παίζει, ούτε να του στραβώνω τις ζάντες στις βόλτες και να χρεώνομαι χιλιάρικο για πλάκα.
Να ξεκαθαρίσω ότι ξέρω ΟΛΑ τα μηχανάκια της αγοράς, οπότε τα "μπλογκς τζιελεξαρ έχεις σκεφτεί" "γιατί δεν παίρνεις μπλικοσανγκ 800 που είναι 95% ίδιο με ΚΤΜ" θεωρείται αυτόματα απάντηση τρολ τις οποίες θεωρώ δεδομένες οπότε μην ντραπείτε.
Η χρήση είναι γνωστή, σαδιστικές βόλτες με πολλά χιλιόμετρα, σπάνια με δεύτερη ημέρα (αυτό είναι υπό αναθεώρηση γιατί στερέψαμε από προορισμούς).
Τα μεταχειρισμένα μηχανάκια έχουν λογική όταν είναι σημαντικά φτηνότερα από τα καινούρια. Δεν έχουν λογική όταν είναι "ίδια" τιμή με καινούρια. Και για αυτόν τον λόγο και ζυγίζοντας όλα μου τα θέλω, αφού Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει, έβαλα ένα καθόλου αυθαίρετο ταβάνι στις 18000 ευρώ. Και λέω καθόλου αυθαίρετο γιατί ΕΚΕΙ έχει διαμορφωθεί η αγορά η κυρίαρχη.
Συγκεκριμένα, ως τα δεκαοκτώ χιλιάδες ευρώ τα μόνα ενδιαφέροντα καινούρια μηχανάκια είναι (σειρά με ιντερνετικό desirability factor):
-Norden 901 Expedition
-890R με έξτρα εξοπλισμό να πλησιάσει το Norden
-Africa 1100 μοντέλο AS'23
-Africa 1100 μοντέλο L '24
Υπάρχουν τόσα ακόμα μηχανάκια στην αγορά όσοι και δημοτικοί σύμβουλοι αλλά δεν τα θέλω, το κάθε ένα για τους λόγους του. Υπάρχουν με "λίγα" λεφτά παραπάνω προσφορές στην ψηλότερη κατηγορία που δεν θέλω να μπω. Υπάρχουν όπως είπα με τα ίδια λεφτά μεταχειρισμένα από την πιο πάνω κατηγορία, είναι πάρα πολλά για μηχανή χωρίς εγγύηση. Ή δεν είμαι πλούσιος ώστε να μην με νοιάζει τέλος πάντων, στην Αγγλία θα ψώνιζα ευχαρίστως ΚΤΜ1290S με ραντάρ από 9500 λίρες αλλά όχι εδώ με 17000+ ευρώ (ή με 14-15000 για να γίνει εισαγωγή).
Η κάλπη έχει αυτά τα τεσσερα ψηφοδέλτια.
Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.
Norden γιατί είναι ΚΟΥΚΛΙ, αναρτησάρες, φρενάρες, αποδεκτή σέλα (στην σύντομη επαφή μας τέλος πάντων), χαμηλή κατανάλωση, πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, μοτέρ που μετά τις 3500-4000 τρελαίνεται και χαμογελάς. Όχι γιατί έχει μέτρια ανεμοκάλυψη, βγάζει ζέστη και θέλει decat ή/και ασπίδα για το αμορτισέρ (δεν θυμάμαι αν έχει, πάντως ήταν όχι ευχάριστα ζεστό με cordura) και γιατί κάτω από τις 3500-4000 αναρωτιέσαι που είναι τα κυβικά του. Το CC είναι "περίεργο" στον τρόπο που δουλεύει και δεν έχει το εύρος λειτουργίας της bmw. Τα στοκ σαμάρια δεν είναι τίποτα ποιοτικό (σε όλα τα βίντεο παίζουν σαν αυτιά σκύλου που τρέχει), τα κάγκελα διαβάζω ότι δεν εξυπηρετούν για στήριξη προϊόντων άλλων εταιριών, οπότε περίπου είναι σαν να μην υπάρχουν, κρίμα. Λεπτομέρεια, αλλά δείχνει άχαρο με την σέλα ψηλά, του χαλάει την γραμμή, τουλάχιστον δεν έχει κίτρινη λωρίδα που το κάνει ακόμα πιο εμφανές. Έξτρα καύσιμα μόνο με "παραδοσιακή" μέθοδο δοχείου που έχω ήδη αλλά δεν είναι ιδανική λύση.
890R γιατί πλέον βλέπεται, αναρτησάρες, φρενάρες, σέλα ελάχιστα καλύτερη από 950, χαμηλή κατανάλωση, πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, μοτέρ που μετά τις 3500-4000 τρελαίνεται και χαμογελάς. Όχι γιατί βγάζει ζέστη όπως και το ξαδερφάκι του και θέλει την ζελατίνα του απλού αντί για το δείγμα που φοράει που και πάλι δεν κάνει ικανοποιητικά τουριστική δουλειά όπως και στο ξαδερφάκι του και γιατί κάτω από τις 3500-4000 αναρωτιέσαι που είναι τα κυβικά του. Το CC είναι "περίεργο" στον τρόπο που δουλεύει και δεν έχει το εύρος λειτουργίας της bmw. Ντεποζιτάκι υπάρχει από Rade Garage (πιθανώς και από άλλες εταιρείες ως μέρος ράλι κιτ) απαραίτητο αξεσουάρ για αυτονομία GSADV/Tiger Explorer γιατί είμεθα ανώμαλοι και δεν μας αρέσουν οι άσκοπες στάσεις, ατού.
Africa γιατί... Ό,τι και να λένε τα ΜΜΕ και το μάρκετινγκ δεν είναι αντίπαλος του μεγάλου GS, του μεγάλου ΚΤΜ, του μεγάλου Triumph. Αδικούν το μηχανάκι έτσι αφού λόγω τιμής, κινητήρα κλπ είναι αντίπαλος των "σχεδόν χίλια κυβικά" που συζητάμε. Είναι όμορφη συμβατικά, έχει ροπή από πολύ χαμηλά (περισσότερη το μοντέλο '24), έχει ωραίο ήχο, χαμηλή κατανάλωση (σε τουριστικό ρυθμό έστω λέει το φόρουμ), έχει το πακέτο ηλεκτρονικών των άλλων με μπόνους το ενσύρματο (σχεδόν 2024 μωρή χόντα, έλεος δεν οδηγούμε HRV με κονσόλα για καφέ και θέση τηλεφώνου) car play. Δυστυχώς δεν έχω πάει διαδρομή για να δω τίποτα άλλο στο μηχανάκι, αλλά κανείς δεν έχει να προσάψει κάτι αρνητικό στο μοντέλο 22-23 (η Χόντα την ανανεώνει κάθε διετία, όταν το κάνει η ΚΤΜ δεν σέβεται τον καταναλωτή, καλά θυμάμαι; ). Στα 18000 παίρνεις την "παλιά" με κάμποσα έξτρα αν πιστέψω τις διαφημίσεις στο car ή την νέα με έξτρα και μένουν ρέστα. Για την απλή ελπίζω σε ντεποζιτάκι Acerbis 25λιτ όπως υπάρχει για την σημερινή απλή που δεν την θέλουμε λόγω σαμπρέλας. Μπόνους για την AS τα φώτα κλίσης που κανείς τελικά δεν σχολιάζει πόσο χρήσιμα είναι γιατί οι reviewers είναι φλωράντζες και δεν κυκλοφορούν νύχτα σε επαρχιακό (και τα οποία μάλλον μόνο η BMW έχει υλοποιήσει σωστά, το GS με adaptive είναι μαγικό). Στην απλή θα κάνεις τον ποζεραντβεντσουρά και θα κοτσάρεις προβολάκια όπως και στο 890, το νόρντεν έρχεται έτοιμο για ποζαρέλα. Με μεγάλη διαφορά η φτηνότερη συντήρηση. Έχουν εμφανιστεί περιπτώσεις "θανάτου" της μεγάλης οθόνης, ναι, μιλάμε για Χόντα ποιός το περίμενε όχι πες. Επίσης γρήγορα χαλάει το χρώμιο στην κόλληση του τελικού και "μαυρίζει" και δείχνει σάπιο δηλαδή γιατί, όχι πες μου, γιατί.
Ξενερωτικά στοιχεία:
-Υποτίθεται ότι το μοτέρ 890 μας αποχαιρετά για μεγαλύτερο του χρόνου και δεδομένου ότι θα αλλάξει σχεδιαστικά το 1290 θεωρώ ότι θα ακολουθήσει όλη η γκάμα ξανά. Ξέρεις κανέναν που χάρηκε με "παλιό" μοντέλο λίγων μηνών, εγώ όχι. Εξαιρούνται βρετανοί υπήκοοι που αγοράζουν πραγματικά φτηνά μηχανάκια που αποσύρονται και οι αντιπρόσωποι δεν τα θέλουν στις εκθέσεις (μιά ματιά στα site τους την σωστή εποχή θα φέρει δάκρυα στα μάτια). Ισχύει ότι αυτό που παίρνεις το παίρνεις για να το χαρείς σήμερα, αλλά σε βάθος ας πούμε 3 ετών συμβίωσης όλα παίζουν ρόλο (δεν ξέρω αν αξίζει να κρατήσεις περισσότερο τα νέας τεχνολογίας μηχανάκια, έχουμε ήδη συζητήσει ότι δεν θα πάρω κάτι που δεν μου αρέσει με κριτήριο αγοράς ότι τα εγγόνια μου θα το βρουν, να πάρουν δικό τους), ο χρόνος συμβίωσης που συζητάω είναι θέμα υπό εξέταση.
-Κάπου διάβασα για "επιδημία των εκκεντροφόρων" για τα περτικαλί. Λες για αυτό να έχει 890R έτους από 9000 λίρες; (13200 αν θυμάμαι σωστά καινούριο).
-Η παρατήρηση για την αλλαγή μοντέλου ισχύει και για την AS'23 αλλά την συζητάω γιατί tubeless, 25λτ ντεπόζιτο, cornering lights, το ότι αρέσει στο κορίτσι (που θέλει hayabusa αλλά εγώ ξέρω ότι είναι άχρηστη για αυτό που θέλω) και το ότι ευελπιστώ σε κάποια καλή προσφορά λόγω της αλλαγής. AS '24 με 19/18 και υποχρεωτικό DCT σκληρό όχι λόγω κιλών, DCT και τιμής. Αν το λάνσαραν με τον νέο συμπλέκτη να το σκεφτόμασταν, ξέρω ότι δύσκολα βρίσκεται τόσο καλό quickshifter όπως του XR, μέχρι στιγμής δηλαδή κανένα, αυτό το μαραφέτι ίσως είναι πιο σωστό σε λειτουργία.
-Το δίκτυο συνεργατών της ΚΤΜ είναι ύποπτο (συγκριτικά με πενφέ που ας πουμε ότι κάτι λίγο ξέρω από τρεις μεγάλους ντίλερ στην Αττική). Μαστόρια με όνομα βαρύ σαν ιστορία δηλαδή με πολλές ιστορίες με βαριές αμέλειες σε μηχανάκια, one man show μαγαζιά που ίσως ήταν αποδεκτά κάποτε που η ΚΤΜ ήταν μάρκα μικρή για χομπίστες αλλά ζούμε στο 2023 για λίγο ακόμα και η ΚΤΜ σπάει ρεκόρ πωλήσεων κάθε χρόνο. Παίζεις τζόκερ. Πιθανή εξαίρεση ένα που ήταν (δεν θυμάμαι αν είναι ακόμα και) πενφέ και άλλαξε, στο οποίο δεν έχω πάει ακόμα.
Και τώρα που το συζητάμε και βλέπω όλα τα δεδομένα "στο χαρτί" αντί για σκόρπια στο μυαλό, το ασφαλέστερο πακέτο φαίνεται το 1100L '24... Αν δεν γίνει κανένα τιμολογιακό θαύμα (στην Αγγλία πήρε 150 λίρες αύξηση, τι σχέση έχει αυτό θα μου πεις, τα triumph scrambler 1200 φτήνυναν εκεί και ακρίβυναν εδώ άρα δεν θα εκπλαγώ αν το δω ένα δυό μοβ πάνω γιατί έτσι). Τι σχέση έχει η ευχαρίστηση με την ασφάλεια θα ρωτήσεις, δεν είναι απαραίτητα αντίθετες έννοιες θα σου απαντήσω και επιπλέον δεν είμαι διαπλεκόμενος κρατικοδίαιτος να μου φέρνουν κουτιά με χρήμα στο σπίτι. Αν βρω άφρικα για τεστ (δύσκολο πράγμα τώρα με την αλλαγή, αλλά θα το επιδιώξω γιατί "γάμο" στα τυφλά μόνο σε ριάλιτι) θα ξέρω περισσότερα.
Καλό στοιχείο είναι ότι δεν βιάζομαι. Υπάρχει το 950, ας πούμε ότι δεν αγοράστηκε για κύρια χρήση αλλά από αντίδραση και δεν θέλω να είναι η ΜΟΝΗ επιλογή μου. Συζητάμε συχνά για μηχανάκια που "δεν πωλούνται", δεν έχω αποφασίσει αν είναι τέτοιο ή όχι ακόμα αλλά δεν είναι της παρούσης η συζήτηση.
Ο φίλος Αλέκος λέει "μεγαλώνουμε και τα λεφτά δεν είναι να τα πετάς στο δρόμο" από την άλλη πες αλήθεια τώρα, δεν θα τα χαρείς εσύ και αν πεθάνεις δεν σε νοιάζει πια τίποτα εγκόσμιο, αν είναι να πεθάνεις και να σκας για το τι άφησες πίσω όλες οι θρησκείες πάνε κουβά. Δεν συζητάμε φάση "όλα τα λεφτά λουλούδια" και δεν έχουμε να φάμε, για να μην παρεξηγηθώ.
Εδώ κάπου κολλάει το meme με τον τυπάκο "change my mind" γιατί το ότι θα καταλήγαμε σε Χόντα ως VFM και διασκεδαστικό μηχανάκι είναι επιστημονική φαντασία.
Υ.Γ.
Υπήρχαν και outsiders στον αγώνα.
-BMW F900GSA. Τιμή στο όριο που συζητάμε, εξοπλισμός φουλ έξτρα όπως και οι άλλοι, μοτέρ άδειο χαμηλά όπως τα άλλα δύο ευρωπαϊκά (δεν ξέρω αν οι υποσχέσεις για παραπάνω ροπή από το 900XR ισχύουν στην πράξη), όμορφο είναι, τα κιλάκια του τα έχει όμως λίγο παραπάνω, δίαιτα φαίνεται πως έκαναν μόνο στο απλό μοντέλο. Υποτίθεται ότι έρχεται Φεβρουάριο. Εννοείται το λευκό/κόκκινο/μπλε. Άγνωστη ποσότητα οι αναρτήσεις με το ESA, μάλλον έχει το μπροστινό του απλού (προφόρτιση και ένα καλάμι συμπίεση ένα επαναφορά με το χέρι) και πίσω ηλεκτρονικό αλλά η πενφέ δεν έχει καλό ιστορικό με αυτά. Επανερχόμαστε στο γιατί να πάρεις πιθανώς υποδεέστερο προϊόν στα ίδια χρήματα και γιατί να επιμένεις σε αυτή την κακή υλοποίηση αμορτισέρ.
-Suzuki Vstrom1050 σκέτο, γιατί tubeless. Όνομα βαρύ, μηχανάκι βαρύ, κατά τα λοιπά καλό και για την χρήση που θέλω ικανοποιητικό γιατί έχει όλα όσα έχουν και οι άλλοι και ό,τι δεν έχει δεν λείπει στ'αλήθεια. Χαμηλό desirability factor γιατί δεν έχει τίποτα λάθος αλλά δεν έχει και "κάτι" που να πεις ότι σε φτιάχνει, οπότε μάλλον κακώς το συζητάω, τεχνικά ταιριάζει.
-Για λίγο σκεφτόμουν το Tiger 900 Rallly Pro (Aragon γκρι ίσως). Το κακό είναι ότι "τελειώνει" η ζωή του μοντέλου, στο εργοστάσιο έλεγαν ότι θα μεταφερθεί εκεί η παραγωγή του 900 φαντάζομαι μόλις τελειώσει το σημερινό που δεν φτιάχνεται Χίκνλεϊ και πως θα γινόταν "σύντομα" αυτό. Επίσης κακό ότι υπάρχει (πρακτιικά) ένα μαγαζί με φήμη καλού συνεργείου μόνο, το σέρβις τους ακούγεται πως είναι κριντζ σε κόστος και η αντιμετώπιση σε προβλήματα κλπ δεν είναι η καλύτερη (να λένε ψέματα στα φόρουμ/φόρα; υπάρχει το ενδεχόμενο, εννοείται) . Αφήνω για το τέλος τις εντυπώσεις του Βαγγέλη για την ζέστη (πολύς κόσμος το λέει σε δοκιμές).
ΜΕΤΑ ΤΟ XR ΤΟ ΧΑΟΣ. Ξέρω, γελάτε κάποιοι άπιστοι, δεν συζητάμε τώρα για το XR γιατί βαρέθηκα να εξηγώ τα αυτονόητα.
Η συζήτηση γίνεται διότι δεν θέλω πάλι το ίδιο XR παρά το ότι βρίσκεται Αγγλία σε τιμές πολύ δελεαστικές και έχω έτοιμες βαλίτσες που δεν φορέθηκαν ποτέ, το νέο XR είναι black box και δεν θέλω να το πληρώσω ούτε καινούριο ούτε μεταχειρισμένο στις τιμές που παίζει, ούτε να του στραβώνω τις ζάντες στις βόλτες και να χρεώνομαι χιλιάρικο για πλάκα.
Να ξεκαθαρίσω ότι ξέρω ΟΛΑ τα μηχανάκια της αγοράς, οπότε τα "μπλογκς τζιελεξαρ έχεις σκεφτεί" "γιατί δεν παίρνεις μπλικοσανγκ 800 που είναι 95% ίδιο με ΚΤΜ" θεωρείται αυτόματα απάντηση τρολ τις οποίες θεωρώ δεδομένες οπότε μην ντραπείτε.
Η χρήση είναι γνωστή, σαδιστικές βόλτες με πολλά χιλιόμετρα, σπάνια με δεύτερη ημέρα (αυτό είναι υπό αναθεώρηση γιατί στερέψαμε από προορισμούς).
Τα μεταχειρισμένα μηχανάκια έχουν λογική όταν είναι σημαντικά φτηνότερα από τα καινούρια. Δεν έχουν λογική όταν είναι "ίδια" τιμή με καινούρια. Και για αυτόν τον λόγο και ζυγίζοντας όλα μου τα θέλω, αφού Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει, έβαλα ένα καθόλου αυθαίρετο ταβάνι στις 18000 ευρώ. Και λέω καθόλου αυθαίρετο γιατί ΕΚΕΙ έχει διαμορφωθεί η αγορά η κυρίαρχη.
Συγκεκριμένα, ως τα δεκαοκτώ χιλιάδες ευρώ τα μόνα ενδιαφέροντα καινούρια μηχανάκια είναι (σειρά με ιντερνετικό desirability factor):
-Norden 901 Expedition
-890R με έξτρα εξοπλισμό να πλησιάσει το Norden
-Africa 1100 μοντέλο AS'23
-Africa 1100 μοντέλο L '24
Υπάρχουν τόσα ακόμα μηχανάκια στην αγορά όσοι και δημοτικοί σύμβουλοι αλλά δεν τα θέλω, το κάθε ένα για τους λόγους του. Υπάρχουν με "λίγα" λεφτά παραπάνω προσφορές στην ψηλότερη κατηγορία που δεν θέλω να μπω. Υπάρχουν όπως είπα με τα ίδια λεφτά μεταχειρισμένα από την πιο πάνω κατηγορία, είναι πάρα πολλά για μηχανή χωρίς εγγύηση. Ή δεν είμαι πλούσιος ώστε να μην με νοιάζει τέλος πάντων, στην Αγγλία θα ψώνιζα ευχαρίστως ΚΤΜ1290S με ραντάρ από 9500 λίρες αλλά όχι εδώ με 17000+ ευρώ (ή με 14-15000 για να γίνει εισαγωγή).
Η κάλπη έχει αυτά τα τεσσερα ψηφοδέλτια.
Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.
Norden γιατί είναι ΚΟΥΚΛΙ, αναρτησάρες, φρενάρες, αποδεκτή σέλα (στην σύντομη επαφή μας τέλος πάντων), χαμηλή κατανάλωση, πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, μοτέρ που μετά τις 3500-4000 τρελαίνεται και χαμογελάς. Όχι γιατί έχει μέτρια ανεμοκάλυψη, βγάζει ζέστη και θέλει decat ή/και ασπίδα για το αμορτισέρ (δεν θυμάμαι αν έχει, πάντως ήταν όχι ευχάριστα ζεστό με cordura) και γιατί κάτω από τις 3500-4000 αναρωτιέσαι που είναι τα κυβικά του. Το CC είναι "περίεργο" στον τρόπο που δουλεύει και δεν έχει το εύρος λειτουργίας της bmw. Τα στοκ σαμάρια δεν είναι τίποτα ποιοτικό (σε όλα τα βίντεο παίζουν σαν αυτιά σκύλου που τρέχει), τα κάγκελα διαβάζω ότι δεν εξυπηρετούν για στήριξη προϊόντων άλλων εταιριών, οπότε περίπου είναι σαν να μην υπάρχουν, κρίμα. Λεπτομέρεια, αλλά δείχνει άχαρο με την σέλα ψηλά, του χαλάει την γραμμή, τουλάχιστον δεν έχει κίτρινη λωρίδα που το κάνει ακόμα πιο εμφανές. Έξτρα καύσιμα μόνο με "παραδοσιακή" μέθοδο δοχείου που έχω ήδη αλλά δεν είναι ιδανική λύση.
890R γιατί πλέον βλέπεται, αναρτησάρες, φρενάρες, σέλα ελάχιστα καλύτερη από 950, χαμηλή κατανάλωση, πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, μοτέρ που μετά τις 3500-4000 τρελαίνεται και χαμογελάς. Όχι γιατί βγάζει ζέστη όπως και το ξαδερφάκι του και θέλει την ζελατίνα του απλού αντί για το δείγμα που φοράει που και πάλι δεν κάνει ικανοποιητικά τουριστική δουλειά όπως και στο ξαδερφάκι του και γιατί κάτω από τις 3500-4000 αναρωτιέσαι που είναι τα κυβικά του. Το CC είναι "περίεργο" στον τρόπο που δουλεύει και δεν έχει το εύρος λειτουργίας της bmw. Ντεποζιτάκι υπάρχει από Rade Garage (πιθανώς και από άλλες εταιρείες ως μέρος ράλι κιτ) απαραίτητο αξεσουάρ για αυτονομία GSADV/Tiger Explorer γιατί είμεθα ανώμαλοι και δεν μας αρέσουν οι άσκοπες στάσεις, ατού.
Africa γιατί... Ό,τι και να λένε τα ΜΜΕ και το μάρκετινγκ δεν είναι αντίπαλος του μεγάλου GS, του μεγάλου ΚΤΜ, του μεγάλου Triumph. Αδικούν το μηχανάκι έτσι αφού λόγω τιμής, κινητήρα κλπ είναι αντίπαλος των "σχεδόν χίλια κυβικά" που συζητάμε. Είναι όμορφη συμβατικά, έχει ροπή από πολύ χαμηλά (περισσότερη το μοντέλο '24), έχει ωραίο ήχο, χαμηλή κατανάλωση (σε τουριστικό ρυθμό έστω λέει το φόρουμ), έχει το πακέτο ηλεκτρονικών των άλλων με μπόνους το ενσύρματο (σχεδόν 2024 μωρή χόντα, έλεος δεν οδηγούμε HRV με κονσόλα για καφέ και θέση τηλεφώνου) car play. Δυστυχώς δεν έχω πάει διαδρομή για να δω τίποτα άλλο στο μηχανάκι, αλλά κανείς δεν έχει να προσάψει κάτι αρνητικό στο μοντέλο 22-23 (η Χόντα την ανανεώνει κάθε διετία, όταν το κάνει η ΚΤΜ δεν σέβεται τον καταναλωτή, καλά θυμάμαι; ). Στα 18000 παίρνεις την "παλιά" με κάμποσα έξτρα αν πιστέψω τις διαφημίσεις στο car ή την νέα με έξτρα και μένουν ρέστα. Για την απλή ελπίζω σε ντεποζιτάκι Acerbis 25λιτ όπως υπάρχει για την σημερινή απλή που δεν την θέλουμε λόγω σαμπρέλας. Μπόνους για την AS τα φώτα κλίσης που κανείς τελικά δεν σχολιάζει πόσο χρήσιμα είναι γιατί οι reviewers είναι φλωράντζες και δεν κυκλοφορούν νύχτα σε επαρχιακό (και τα οποία μάλλον μόνο η BMW έχει υλοποιήσει σωστά, το GS με adaptive είναι μαγικό). Στην απλή θα κάνεις τον ποζεραντβεντσουρά και θα κοτσάρεις προβολάκια όπως και στο 890, το νόρντεν έρχεται έτοιμο για ποζαρέλα. Με μεγάλη διαφορά η φτηνότερη συντήρηση. Έχουν εμφανιστεί περιπτώσεις "θανάτου" της μεγάλης οθόνης, ναι, μιλάμε για Χόντα ποιός το περίμενε όχι πες. Επίσης γρήγορα χαλάει το χρώμιο στην κόλληση του τελικού και "μαυρίζει" και δείχνει σάπιο δηλαδή γιατί, όχι πες μου, γιατί.
Ξενερωτικά στοιχεία:
-Υποτίθεται ότι το μοτέρ 890 μας αποχαιρετά για μεγαλύτερο του χρόνου και δεδομένου ότι θα αλλάξει σχεδιαστικά το 1290 θεωρώ ότι θα ακολουθήσει όλη η γκάμα ξανά. Ξέρεις κανέναν που χάρηκε με "παλιό" μοντέλο λίγων μηνών, εγώ όχι. Εξαιρούνται βρετανοί υπήκοοι που αγοράζουν πραγματικά φτηνά μηχανάκια που αποσύρονται και οι αντιπρόσωποι δεν τα θέλουν στις εκθέσεις (μιά ματιά στα site τους την σωστή εποχή θα φέρει δάκρυα στα μάτια). Ισχύει ότι αυτό που παίρνεις το παίρνεις για να το χαρείς σήμερα, αλλά σε βάθος ας πούμε 3 ετών συμβίωσης όλα παίζουν ρόλο (δεν ξέρω αν αξίζει να κρατήσεις περισσότερο τα νέας τεχνολογίας μηχανάκια, έχουμε ήδη συζητήσει ότι δεν θα πάρω κάτι που δεν μου αρέσει με κριτήριο αγοράς ότι τα εγγόνια μου θα το βρουν, να πάρουν δικό τους), ο χρόνος συμβίωσης που συζητάω είναι θέμα υπό εξέταση.
-Κάπου διάβασα για "επιδημία των εκκεντροφόρων" για τα περτικαλί. Λες για αυτό να έχει 890R έτους από 9000 λίρες; (13200 αν θυμάμαι σωστά καινούριο).
-Η παρατήρηση για την αλλαγή μοντέλου ισχύει και για την AS'23 αλλά την συζητάω γιατί tubeless, 25λτ ντεπόζιτο, cornering lights, το ότι αρέσει στο κορίτσι (που θέλει hayabusa αλλά εγώ ξέρω ότι είναι άχρηστη για αυτό που θέλω) και το ότι ευελπιστώ σε κάποια καλή προσφορά λόγω της αλλαγής. AS '24 με 19/18 και υποχρεωτικό DCT σκληρό όχι λόγω κιλών, DCT και τιμής. Αν το λάνσαραν με τον νέο συμπλέκτη να το σκεφτόμασταν, ξέρω ότι δύσκολα βρίσκεται τόσο καλό quickshifter όπως του XR, μέχρι στιγμής δηλαδή κανένα, αυτό το μαραφέτι ίσως είναι πιο σωστό σε λειτουργία.
-Το δίκτυο συνεργατών της ΚΤΜ είναι ύποπτο (συγκριτικά με πενφέ που ας πουμε ότι κάτι λίγο ξέρω από τρεις μεγάλους ντίλερ στην Αττική). Μαστόρια με όνομα βαρύ σαν ιστορία δηλαδή με πολλές ιστορίες με βαριές αμέλειες σε μηχανάκια, one man show μαγαζιά που ίσως ήταν αποδεκτά κάποτε που η ΚΤΜ ήταν μάρκα μικρή για χομπίστες αλλά ζούμε στο 2023 για λίγο ακόμα και η ΚΤΜ σπάει ρεκόρ πωλήσεων κάθε χρόνο. Παίζεις τζόκερ. Πιθανή εξαίρεση ένα που ήταν (δεν θυμάμαι αν είναι ακόμα και) πενφέ και άλλαξε, στο οποίο δεν έχω πάει ακόμα.
Και τώρα που το συζητάμε και βλέπω όλα τα δεδομένα "στο χαρτί" αντί για σκόρπια στο μυαλό, το ασφαλέστερο πακέτο φαίνεται το 1100L '24... Αν δεν γίνει κανένα τιμολογιακό θαύμα (στην Αγγλία πήρε 150 λίρες αύξηση, τι σχέση έχει αυτό θα μου πεις, τα triumph scrambler 1200 φτήνυναν εκεί και ακρίβυναν εδώ άρα δεν θα εκπλαγώ αν το δω ένα δυό μοβ πάνω γιατί έτσι). Τι σχέση έχει η ευχαρίστηση με την ασφάλεια θα ρωτήσεις, δεν είναι απαραίτητα αντίθετες έννοιες θα σου απαντήσω και επιπλέον δεν είμαι διαπλεκόμενος κρατικοδίαιτος να μου φέρνουν κουτιά με χρήμα στο σπίτι. Αν βρω άφρικα για τεστ (δύσκολο πράγμα τώρα με την αλλαγή, αλλά θα το επιδιώξω γιατί "γάμο" στα τυφλά μόνο σε ριάλιτι) θα ξέρω περισσότερα.
Καλό στοιχείο είναι ότι δεν βιάζομαι. Υπάρχει το 950, ας πούμε ότι δεν αγοράστηκε για κύρια χρήση αλλά από αντίδραση και δεν θέλω να είναι η ΜΟΝΗ επιλογή μου. Συζητάμε συχνά για μηχανάκια που "δεν πωλούνται", δεν έχω αποφασίσει αν είναι τέτοιο ή όχι ακόμα αλλά δεν είναι της παρούσης η συζήτηση.
Ο φίλος Αλέκος λέει "μεγαλώνουμε και τα λεφτά δεν είναι να τα πετάς στο δρόμο" από την άλλη πες αλήθεια τώρα, δεν θα τα χαρείς εσύ και αν πεθάνεις δεν σε νοιάζει πια τίποτα εγκόσμιο, αν είναι να πεθάνεις και να σκας για το τι άφησες πίσω όλες οι θρησκείες πάνε κουβά. Δεν συζητάμε φάση "όλα τα λεφτά λουλούδια" και δεν έχουμε να φάμε, για να μην παρεξηγηθώ.
Εδώ κάπου κολλάει το meme με τον τυπάκο "change my mind" γιατί το ότι θα καταλήγαμε σε Χόντα ως VFM και διασκεδαστικό μηχανάκι είναι επιστημονική φαντασία.
Υ.Γ.
Υπήρχαν και outsiders στον αγώνα.
-BMW F900GSA. Τιμή στο όριο που συζητάμε, εξοπλισμός φουλ έξτρα όπως και οι άλλοι, μοτέρ άδειο χαμηλά όπως τα άλλα δύο ευρωπαϊκά (δεν ξέρω αν οι υποσχέσεις για παραπάνω ροπή από το 900XR ισχύουν στην πράξη), όμορφο είναι, τα κιλάκια του τα έχει όμως λίγο παραπάνω, δίαιτα φαίνεται πως έκαναν μόνο στο απλό μοντέλο. Υποτίθεται ότι έρχεται Φεβρουάριο. Εννοείται το λευκό/κόκκινο/μπλε. Άγνωστη ποσότητα οι αναρτήσεις με το ESA, μάλλον έχει το μπροστινό του απλού (προφόρτιση και ένα καλάμι συμπίεση ένα επαναφορά με το χέρι) και πίσω ηλεκτρονικό αλλά η πενφέ δεν έχει καλό ιστορικό με αυτά. Επανερχόμαστε στο γιατί να πάρεις πιθανώς υποδεέστερο προϊόν στα ίδια χρήματα και γιατί να επιμένεις σε αυτή την κακή υλοποίηση αμορτισέρ.
-Suzuki Vstrom1050 σκέτο, γιατί tubeless. Όνομα βαρύ, μηχανάκι βαρύ, κατά τα λοιπά καλό και για την χρήση που θέλω ικανοποιητικό γιατί έχει όλα όσα έχουν και οι άλλοι και ό,τι δεν έχει δεν λείπει στ'αλήθεια. Χαμηλό desirability factor γιατί δεν έχει τίποτα λάθος αλλά δεν έχει και "κάτι" που να πεις ότι σε φτιάχνει, οπότε μάλλον κακώς το συζητάω, τεχνικά ταιριάζει.
-Για λίγο σκεφτόμουν το Tiger 900 Rallly Pro (Aragon γκρι ίσως). Το κακό είναι ότι "τελειώνει" η ζωή του μοντέλου, στο εργοστάσιο έλεγαν ότι θα μεταφερθεί εκεί η παραγωγή του 900 φαντάζομαι μόλις τελειώσει το σημερινό που δεν φτιάχνεται Χίκνλεϊ και πως θα γινόταν "σύντομα" αυτό. Επίσης κακό ότι υπάρχει (πρακτιικά) ένα μαγαζί με φήμη καλού συνεργείου μόνο, το σέρβις τους ακούγεται πως είναι κριντζ σε κόστος και η αντιμετώπιση σε προβλήματα κλπ δεν είναι η καλύτερη (να λένε ψέματα στα φόρουμ/φόρα; υπάρχει το ενδεχόμενο, εννοείται) . Αφήνω για το τέλος τις εντυπώσεις του Βαγγέλη για την ζέστη (πολύς κόσμος το λέει σε δοκιμές).