Μοτο-Βιομηχανίες (Οικονομικά μεγέθη)

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πέρα από τις κάπως ακραίες τοποθετήσεις νομίζω ότι στο παρών νήμα έχει συμβεί ότι και με το Transalp 750.
Υπάρχει μια προκατάληψη στα πρόσωπα -καλώς ή κακώς- που μας εμποδίζει να διαβάσουμε σωστά τις λέξεις και κάποιες γενικές τοποθετήσεις μεταφράζονται ως απαντήσεις επί προσωπικού. Πάντως... όταν "μπορούμε" να διαβάζουμε με ανοιχτό μυαλό "αυτό" με το οποίο ΔΕΝ ταυτιζόμαστε το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι να γίνουμε καλύτεροι χωρίς απαραίτητα πάντα να αλλάζουμε τη γνώμη μας.

Προσωπικά από τότε που αγόρασα Ευρωπαϊκή μοτοσυκλέτα -ας πούμε μεγάλου κυβισμού- είδα στη πράξη την απόσταση που υπάρχει στη φιλοσοφία κατασκευής μιας τέτοιας. Έζησα και ζω τα μεγέθη ικανοποίησης που προσφέρει η καβάλα της αλλά ταυτοχρόνως αναγνώρισα ακόμη καλύτερα τι προσφέρουν οι απλές και οι απλούστερες μοτοσυκλέτες. Δεν τις απέρριψα, αντιθέτως κατάλαβα περισσότερο τα οφέλη που υπάρχουν στα λίγα άλογα αλλά αντίστοιχα και στα πολλά. Οφέλη υπάρχουν και στα πολλά ηλεκτρονικά αλλά... και στα λίγα ή ακόμη και στα ανύπαρκτα. Την ικανοποίηση που προσφέρει η ελεγχόμενη καγκουριά αλλά και το αίσθημα ασφάλειας ή της αξιοπιστίας (έστω και φαινομενικά κάποιες φορές). Αντιστάθηκα στην απόκτηση του σύγχρονου ΚΤΜ 690 που προσωπικά θεωρώ ότι είναι το καλύτερο από όσα μονοκύλινδρα On/Off έχει φτιάξει η ΚΤΜ (και σε επίπεδο αξιοπιστίας) γιατί τελικά κατάλαβα πως μου ταιριάζει καλύτερα το WR250R. Τα οφέλη "σε" εμένα ή "για" εμένα είναι περισσότερα από αυτά που θα έπαιρνα καταβάλλοντας ένα σεβαστό ποσό για την απόκτηση του ΚΤΜ. Αφορά τη δική μου επιλογή τον δικό μου τρόπο σκέψης, τον δικό μου τρόπο αντίληψης περί του τι σημαίνει ADV RIDE.

Καβαλώντας πολλές μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια με το χέρι στη καρδιά θα πω πως ΔΕΝ ενθουσιαστικά ΠΟΤΕ από την ύπαρξη των ηλεκτρονικών τους. Όχι ότι τα σνομπάρω, απλά δε θυμάμαι ποτέ να μου δημιούργησαν οποιοδήποτε ενθουσιασμό. Αντιθέτως, το πως κούμπωνα και το πως "άκουγε" κάθε μοτοσυκλέτα -και φυσικά το πόσο μου άρεσε οπτικά- είχε πάντα μεγαλύτερη σημασία και αξία και μπορούσε να μου δημιουργήσει ενθουσιασμό.

Πιστεύω σταδιακά η ποιότητα κατασκευής υποχωρεί όσο αυξάνεται η καταναλωτική τάση που οδηγεί στην εύκολη αντικατάσταση μιας μοτοσυκλέτας με αποτέλεσμα μια "φτωχότερη ποιοτικά" κατασκευή στα ουσιώδη να μην έχει και τόσο σημασία για τον "τυχερό" ιδιοκτήτη, αφού έτσι και αλλιώς σύντομα θα φύγει από τα χέρια του. Σπάνια σήμερα κάποιος θέλει να γεράσει μαζί με μια μοτοσυκλέτα. Ακόμη κι εγώ όταν σκέφτομαι μοτοσυκλέτες οι οποίες θα ήθελα να μείνουν στα χέρια μου μέχρι τα βαθιά γεράματα κοιτάω προς τα πίσω, καμία από τις σούπερ-ντούπερ σύγχρονες δε μπορεί να κερδίσει αυτή την ΤΙΜΗ.

Η εξέλιξη των μηχανολογικών και μηχανικών τμημάτων είτε έχει ταβανιάσει είτε κοστίζει πολύ περισσότερο, ενώ τα τσιπάκια είναι πολύ πιο φθηνά και όπου αυτά μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες προφανώς συμφέρει της κατασκευάστριες. Σύντομα οι μοτοσυκλέτες θα καταλήξουν να είναι βαρετές σαν τα αυτοκίνητα, καναπέδες άνεσης όπου συμμετέχεις στην οδήγηση της ολοένα και λιγότερο. Με άλλα λόγια θα γίνουμε χειριστές μηχανημάτων όπου ο χειρισμός θα μεταφράζεται σε πάτημα κουμπιών (travel mode). Δεν ξέρω αν απαραίτητα είναι κακό αυτό καθώς ζούμε σε άλλες νέες εποχές όπου τα πάντα τρέχουνε και ίσως έτσι πρέπει να γίνονται τα πράγματα. Η απλοποίηση των σκέψεων όμως καμιά φορά μπορεί να σε τρομάζει ή να σε κάνει να νιώθεις εκτεθειμένος επειδή αγόρασες μια μοτοσυκλέτα μόνο και μόνο γιατί "άρεσε" σε άλλους ενώ... οι δικές σου ανάγκες είναι διαφορετικές και μπορεί π.χ. ένα Transalp να είναι 10 φορές καλύτερο για αυτά που θες από ένα 890R.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Αυτό με τα ηλεκτρονικα Στέφανε δεν ισχύει.
Το xr είναι γεμάτο από δαυτα και όλα απενεργοποιούνται και μάλιστα σε ότι στάδιο και επίπεδο επιθυμείς
 

omega

Τσέλιγκας
Περιοχή
Ήηηηηηηηηπειρος
Όνομα
Δημήτριος
Μοτό
HONDA CBF500 05'
Ωραία τοποθέτηση, με έμπνευση :laugh:!!!
Θα το αντέγραφα και εγώ να το λέω (κολλάει σε πολλές περιπτώσεις ) αλλά είναι μεγάλο και δεν υπάρχει περίπτωση να το θυμάμαι αυτούσιο :wacky:!!!
Που πας ρε boxer?
Το ξέρει η μαμά BMW ότι ξενοκοιτάς;
:thnkg:






Υ.Γ.Γραψε μου τώρα ότι δεν έχεις BMW αλλά έχεις boxer σκυλί ή boxer παπούτσια και πέφτω από το Ζάλογγο.
:ha:ha:ha
 

ibar

Μέλος
Περιοχή
Αρτεμιδα
Όνομα
Ηλιας
Μοτό
r1200gs
βλέποντας αυτό το θέμα μου θυμίζει οπαδούς(και εγω οπαδος είμαι)ομάδων που ασχολούνται με τα φράγκα του εκάστοτε προέδρου...
δεν με αγγίζει καθόλου...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
βλέποντας αυτό το θέμα μου θυμίζει οπαδούς(και εγω οπαδος είμαι)ομάδων που ασχολούνται με τα φράγκα του εκάστοτε προέδρου...
δεν με αγγίζει καθόλου...
Ο καθένας το πάει όπου θέλει! Το θέμα βασικά ήταν μια μικρή αναφορά στα μεγέθη ουσιαστικά βασικών εταιρειών στη βιομηχανια.

Αν βγάλουμε τις οπαδικες παρωπιδες μπορούμε να αντλήσουμε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για την δύναμη που έχει κάθε όμιλος όπως και για τον εταιρικό σκοπό του ενδεχομένως.

Ο Stefan Pierer για παράδειγμα δεν έχει κρύψει πως έχει κάνει συνεργασίες με Κινα και Ινδια έτσι ώστε να μπορέσει να γιγαντώσει την εταιρεία,να είναι μέσα στο παιχνίδι των υψηλών τζιρων και κεφαλαιοποιήσεων και της μαζικής παραγωγής. Εν τέλει η επιβίωση μιας τέτοιας εταιρείας μπορεί να κριθεί από τους στόχους που βάζει και από την επιτυχία να πιάσει αυτούς τους στοχους.

Ας μην επιμείνουμε στο θέμα Honda λες και δεν έχουμε κάτι άλλο να συζητήσουμε. Μετοχές πάντως δεν έχει κανείς μας υποθέτω σε κάποια από τις εταιρείες
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Αυτό με τα ηλεκτρονικα Στέφανε δεν ισχύει.
Το xr είναι γεμάτο από δαυτα και όλα απενεργοποιούνται και μάλιστα σε ότι στάδιο και επίπεδο επιθυμείς
Αυτά που γράφω εκ των πραγμάτων είναι υποθετικού χαρακτήρα. Μια απάντηση που θα μπορούσα να δώσω είναι ότι σήμερα είναι έτσι όπως το λες, δεν ήταν όμως έτσι "εχθες" και ακόμη περισσότερο δε θα είναι έτσι "αύριο", μπορεί το θετικό στοιχείο σήμερα (επιλέγεις αν θες ή δεν θες να χρησιμοποιείς τη διαθέσιμη τεχνολογία) αύριο να μην ισχύει. Σε πόσες μοτοσυκλέτες μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού σύγχρονες μπορείς να απενεργοποιήσεις εντελώς το abs; Θα μου πεις: "μα δε θέλω να το απενεργοποιήσω, μου προσφέρει ασφάλεια". Ούτε το traction control θα θέλουμε να απενεργοποιούμε σε μερικά χρόνια, για τον ίδιο λόγο.

EDIT: Ξέφυγε λίγο η ουσία της απάντησης μου. Εκεί που επικεντρώθηκα είναι πως τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στην όψη τους (βλ. οθόνες, διακόπτες, κτλ) αλλά και στη χρήση τους δεν ήταν αυτό που με ενθουσίαζε. Στη λογική του ενθουσιασμού που μπορεί να σου προσφέρει ο αναλογικός τρόπος έναντι του digital. Αυτονόητο είναι πως ένα καλό πακέτο που αποτελείται από καλό πλαίσιο, ηλεκτρονικές αναρτήσεις και ηλεκτρονικές υποβοηθήσεις είναι μάλλον πρακτικά αδύνατο να το ανταγωνιστεί μια εξίσου καλοστημένη αναλογική μοτοσυκλέτα.

Αλλά.... αλλά !!!

R1100S Boxer Cup Replica 1999-2005






ZRX1200R DAEG 2011-2017 (ψεκασμός + 6ταχύτητες)




Εγώ τέτοια βλέπω και ονειρεύομαι....
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom