Περί Βαυαρέζικου άξονος...

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Τώρα που σας βρήκα ετοιμοπόλεμους και μένα με "ζώνουν" οι απορίες, ήθελα να ρωτήσω:
Τι κάνετε για την λίπανση του μπροστινού σταυρού; Εντάξει, ο πίσω λιπαίνεται κάθε φορά που αλλάζουμε βαλβολίνες στο διαφορικό, τον μπροστά όμως πως τον λιπαίνετε;
 
Τελευταία επεξεργασία:

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Ειμαι αναρμοδιος να απαντησω αλλα .......... φαινεται εχεις βαλθει να πληξεις τη αξιοπιστια του Γερμανικου υπεροπλου !!!!!!! (πλακα κανω).
Τα τελευταία 6- 7 χρόνια, το "Γερμανικό" μου "υπερόπλο" συντηρείται από τα χεράκια μου, πέρα το πιο πολύπλοκων εργασιών. Οπότε, μου γεννιώνται συνέχεια απορίες, τι να κάνω; Κι ειδικά τώρα που βρήκα κι άλλους σαν κι εμένα, αλλά με περισσότερες γνώσεις, να τους αφήσω έτσι;
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Για τη διατηρηση της λιπανσης του εμπρος σταυρου ...φροντιζεις απλα να εχεις σε αριστη καταστση
την φυσουνα που τον προστατευει απο τα νερα και τις λασπες.
Αλλα το σωστο ειναι οταν αλλαζεις βαλβολινες να βγαζεις τον αξονα και να τον ελεγχεις ριχνοντας του και στον εμπρος σταυρο το μαγικο λευκο γρασσο που ριχνεις στον πισω.
Για να μην εχουμε παρεξηγησεις μεταξυ σταυρων και τετοια!

p.s.
Να τα μαζεψω ολα σε ενα θρεντ με τιτλο
''Ολα οσα θελατε να μαθετε για το GS και δεν τολμουσατε ποτε να ρωτησετε?''
 

vtheo

Μέλος
Περιοχή
Π.Φάληρο
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200 GS Adv 08
Χρήστο αν θες απλά να το λιπάνεις έφοσον έχεις κόψει το δεματικό που κρατάει την φούσκα με ένα κατσαβίδι μπορείς να βάλεις γράσο στον άξονα.Αλλά για μένα αυτό είναι μία ανούσια διαδικασία.Ο σκοπός είναι να βγάλεις τον άξονα και να τσεκάρεις τον σταυρό αν έχει τζόγο ή αν κατά την περιστροφή του μαγκώνει που σημαίνει ότι έχει πάρει την κάτω φόρα.Σ'αυτή την περίπτωση θα πρέπει να τον πας για επισκευή (αλλαγή σταυρού-ών).Εφόσον λοιπόν τον ελέγξεις και είναι οκ βάζεις γράσο που νομίζεις ότι κάνει δουλειά λίπανσης.Τα ρουλεμάν του σταυρού είναι κλειστού τύπου που σημαίνει ότι λιπαντικό έχει είναι μέσα του.Απέξω το βάζουμε απλά σαν ένα προστατευτικό φίλμ σε περίπτωση που σκιστεί η φούσκα και περνάει υγρασία να μην είναι τόσο εκτεθειμένος.Αν θες να τον βγάλεις λοιπόν έχοντας κάνει όλη τη διαδικασία που κάνεις μέχρι πίσω και έχοντας κόψει το μπροστά δεματικό που κράτα την φούσκα στην μπροστά πλευρά του άξονα (σημείο που κουμπώνει στον άξονα του κιβωτιού ταχυτήτων) βάζεις ένα μεγάλο κατσαβίδι και δίνοντας ώθηση προς τα πίσω και κρατώντας τον με το άλλο χέρι θα τον πάρεις στο χέρι.Απαλά οχι βίαιες κινήσεις έτσι.Η επίσημη οδηγία της BMW είναι να βγάλεις το ψαλίδι.Έγω αυτό που σου περιέγραψα το χω κάνει χώρίς να βγάλω ψαλίδι.

Υ.Γ
Πολύ βασανίζεις το μυαλό σου για την μπουμπού.Μάλλον έχει καιρό να την πας βόλτα!:p
 
Τελευταία επεξεργασία:

TSEPETO

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
gs 1200 ad kxf450
κλειστου τυπου δωρον αδωρον το μονο που κανω εγω ανα τακτα διαστηματα τον βγαζω τον κρεμαω και σπρευ αλυσιδας
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Χρήστο αν θες απλά να το λιπάνεις έφοσον έχεις κόψει το δεματικό που κρατάει την φούσκα με ένα κατσαβίδι μπορείς να βάλεις γράσο στον άξονα.Αλλά για μένα αυτό είναι μία ανούσια διαδικασία.Ο σκοπός είναι να βγάλεις τον άξονα και να τσεκάρεις τον σταυρό αν έχει τζόγο ή αν κατά την περιστροφή του μαγκώνει που σημαίνει ότι έχει πάρει την κάτω φόρα.Σ'αυτή την περίπτωση θα πρέπει να τον πας για επισκευή (αλλαγή σταυρού-ών).Εφόσον λοιπόν τον ελέγξεις και είναι οκ βάζεις γράσο που νομίζεις ότι κάνει δουλειά λίπανσης.Τα ρουλεμάν του σταυρού είναι κλειστού τύπου που σημαίνει ότι λιπαντικό έχει είναι μέσα του.Απέξω το βάζουμε απλά σαν ένα προστατευτικό φίλμ σε περίπτωση που σκιστεί η φούσκα και περνάει υγρασία να μην είναι τόσο εκτεθειμένος.Αν θες να τον βγάλεις λοιπόν έχοντας κάνει όλη τη διαδικασία που κάνεις μέχρι πίσω και έχοντας κόψει το μπροστά δεματικό που κράτα την φούσκα στην μπροστά πλευρά του άξονα (σημείο που κουμπώνει στον άξονα του κιβωτιού ταχυτήτων) βάζεις ένα μεγάλο κατσαβίδι και δίνοντας ώθηση προς τα πίσω και κρατώντας τον με το άλλο χέρι θα τον πάρεις στο χέρι.Απαλά οχι βίαιες κινήσεις έτσι.Η επίσημη οδηγία της BMW είναι να βγάλεις το ψαλίδι.Έγω αυτό που σου περιέγραψα το χω κάνει χώρίς να βγάλω ψαλίδι.

Υ.Γ
Πολύ βασανίζεις το μυαλό σου για την μπουμπού.Μάλλον έχει καιρό να την πας βόλτα!:p
Τεό, η αλήθεια είναι ότι όσα ταξίδια και να την κάνω, πάντα θέλω περισσότερο!:woot:
Απορία ξανά: Ωραία, τον έβγαλα για τον τσεκάρω και για να τον γρασσάρω, πως τον ξανατοποθετώ στην θέση του;
Εδώ πολλές φορές ο πίσω σταυρός με παιδεύει και δεν μ' αφήνει να τον "κουμπώσω" με το διαφορικό, ο μπροστά δεν σε παίδεψε;
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
κλειστου τυπου δωρον αδωρον το μονο που κανω εγω ανα τακτα διαστηματα τον βγαζω τον κρεμαω και σπρευ αλυσιδας
Τι κλειστού τύπου; Δεν είναι όπως ο πίσω σταυρός;
 

TSEPETO

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
gs 1200 ad kxf450
και μπρος και πισω ειναι κλειστου τυπου ουτε βαζεις ουτε βγαζει γρασο απο τα ρουλεμαν
 

vtheo

Μέλος
Περιοχή
Π.Φάληρο
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200 GS Adv 08
Τι κλειστού τύπου; Δεν είναι όπως ο πίσω σταυρός;
Και βέβαια είναι όπως ο πίσω.Απλά βάζοντας γράσο δε λιπαίνεις το ρουλεμάν ή μάλλον το κουζινέτο που έχει μέσα του ο σταυρός.Αυτό θα συνέβαινε αν ο σταυρός είχε γρασαδοράκι.Το ότι βάζεις γράσο δεν το λιπαίνεις απλά δημιουργείς ένα προστατευτικό φίλμ πάνω του για την υγρασία.
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
και μπρος και πισω ειναι κλειστου τυπου ουτε βαζεις ουτε βγαζει γρασο απο τα ρουλεμαν
Στην ουσία λιπαίνουμε τους σταυρούς μόνο για να μην παίρνουν υγρασία, αυτό εννοείς...;

Ααα, οκ! Πρόλαβε ο Τεό!
 

vtheo

Μέλος
Περιοχή
Π.Φάληρο
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200 GS Adv 08
Τεό, η αλήθεια είναι ότι όσα ταξίδια και να την κάνω, πάντα θέλω περισσότερο!:woot:
Απορία ξανά: Ωραία, τον έβγαλα για τον τσεκάρω και για να τον γρασσάρω, πως τον ξανατοποθετώ στην θέση του;
Εδώ πολλές φορές ο πίσω σταυρός με παιδεύει και δεν μ' αφήνει να τον "κουμπώσω" με το διαφορικό, ο μπροστά δεν σε παίδεψε;
Σε καταλαβαίνω Χρήστο το ίδιο έχω πάθει και εγώ με αυτή την μοτό.Ακόμα και στα μεγάλα ταξίδια που φεύγω πολλές μέρες είμαι όλη μέρα στη σέλα της και το βράδυ που την παρκάρω ανυπομονώ να ξημερώσει να ξανανέβω...:D

Το πρόβλημα δεν είναι ο σταυρός,αν βρεις το κολάι του μπαίνει εύκολα.Μου έχει τύχει όμως σε φίλο που έπρεπε να αλλάξει φούσκα,η καινούρια δεν καθόταν καλά με τίποτα.Εκεί αναγκαστήκαμε και βγάλαμε το ψαλίδι.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εγω θα εβγαζα και το ψαλιδι να βαλω και λιγο γρασσο στα ρουλεμαν του.
Έκανα αυτή την εργασία μετά από 220000 χλμ και πραγματικά είχε μέσα στα ρουλεμάν δράκους και χώμα.
Ευτυχώς δεν χρειάστηκε αντικατασταση κάποιο ρουλεμάν, γιατί υπάρχουν μόνο στην bmw
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Το ψαλιδι εχει 2 ρουλεμαν σε καθε ακρη του ωστε να κινειται πανω κατω χωρις τριβες.
Εχει ενα κωνικο και ενα κανονικο.Θα το παρεις στο χερι..Θα τα σκουπισεις καλα με ενα καθαρο πανι ωστε να φυγει το παλιο γρασσο και θα βαλεις το δικο σου.
Προσοχη το κωνικο εχει τροπο που γρασσαρεται:
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Έκανα αυτή την εργασία μετά από 220000 χλμ και πραγματικά είχε μέσα στα ρουλεμάν δράκους και χώμα.
Ευτυχώς δεν χρειάστηκε αντικατασταση κάποιο ρουλεμάν, γιατί υπάρχουν μόνο στην bmw
Παλι καλα.Εγω τα ελυσα στις 50.000 αλλα εγω εχω ψυχολογικα...:p χαχα
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Παλι καλα.Εγω τα ελυσα στις 50.000 αλλα εγω εχω ψυχολογικα...:p χαχα
Και καλά έκανες. ....
Νομίζω ότι κάθε 50000 χλμ, κάποια πράγματα πρέπει να γίνονται.
 
Top Bottom