Περί Πιέσεων Ελαστικών OnOff

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Μετά από ψάξιμο στην κατηγορία αυτή δεν βρήκα σχετικό τόπικ αποκλειστικά για αυτό το θέμα παρά μόνο μια αναφορά, όποτε είπα να ανοίξω αυτό για να μιλάμε εδώ όσον αφορά για αυτό το μικρό αλλά σημαντικό θέμα των μηχανών μας που η χρήση τους είναι τόσο στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα.

Έχει αναφερθεί λοιπόν ότι όταν βάζουμε την μηχανή μας στο χώμα μειώνουμε την πίεση στα ελαστικά μας για να έχει καλύτερο πάτημα ή μηχανή μας τόσο στο ξερό χώμα αλλά και στην λάσπη.

Επειδή λοιπόν είμαι καινούργιος στο χώμα και είμαι σίγουρος ότι αυτό το τόπικ θα βοηθήσει και άλλους καινούργιους ας δώσουν τα φώτα τους λοιπόν οι παλιοί στο πόσο μειώνουμε την πίεση στα ελαστικά μας.
Σίγουρα δεν θα μιλάμε για το ίδιο νούμερο για όλες τις μηχανές γιατί κάθε κατασκευαστής δίνει τα δικά του στάνταρ νούμερα (με κρύα μηχανή).

Η πίεση των ελαστικών όμως έχει να κάνει και με την μάρκα των ελαστικών?
Δηλαδή και ο κατασκευαστής ελαστικών μπορεί να δώσει δικά του νούμερα?

Επίσης αντίστοιχα όταν είναι να ταξιδέψουμε δικάβαλο με βαλίτσες πόσο αυξάνουμε την πίεση στα ελαστικά μας (όταν δεν αναφέρεται στο manual του κατασκευαστή φυσικά)?

Δηλαδή για παράδειγμα στο KLE500 ο κατασκευαστής (Kawasaki) δίνει 21psi μπροστά και 32psi για πίσω.
Και φυσικά δεν αναφέρει τιμές για χώμα ούτε για φόρτωμα.

Τα φώτα σας λοιπόν.
:pc:
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Παίζουν πολλά ρόλο. Το αποτέλεσμα εξαρτάται απο το μηχανάκι, το λαστιχο, το τεραιν, το βάρος μας + τις αποσκευές.
Θα μιλήσω για εμένα και το 990.

Στην άσφαλτο πάντα βάζω πιέσεις σύμφωνα με το μανιουαλ του κατασκευαστή + 1 psi γιατί είμαι 30 κιλά πάνω απ'το παγκόσμιο πρότυπο αναβάτη (75-80kg).
Φορτωμένος θα ανεβάσω ακόμα 1 psi, όχι παραπάνω.
Αν κατά τη διάρκεια της βόλτας / ταξιδιού νιώθω ότι δε μου αρέσει η συμπεριφορά της μότο, τότε αυξομειωνω αναλόγως.
Όλα αυτά στην άσφαλτο.

Στο χώμα η κυρία μεταβλητή είναι το τεραιν. Αν η χωμάτινη βόλτα έχει μαλακό τεραιν λάσπη, άμμος κτλ τότε παίζω 23-25 psi, αν το τεραιν είναι σκληρό όπως πέτρα, φυτευτες κτλ τότε βάζω 25-27. Αυτές οι πιέσεις είναι σχετικά ψηλές για χωμάτινη οδήγηση, αλλά η μοτό είναι πάνω από 200 κιλά και δεν είναι φρόνιμο να παίζεις με το ρισκο του κλαταρισματος/στραβωμα του στεφανιου για να κερδίσεις λίγο πρόσφυση. Προσωπική εκτίμηση στην οποία ορισμένοι δε συμφωνούν, αλλά προτιμώ να είμαι ον δε σέιφ σάιντ που λέμε και στην κουλουρη.

Όλες οι πιέσεις είναι με κρύα ελαστικά και με εντουραδικη σαμπρελλα στο χώμα (4χιλιοστα).

Εννοείται πως σε ελαφρύτερα μότο οι πιέσεις κατεβαίνουν δραματικά.
Στο 640 έχω κατεβάσει μέχρι και 17 μπροστά.
Επίσης, πολύ σημαντικό είναι αν φοράς σαμπρελλα 4χιλ (εντουραδικη) η συμβατική (2χιλ).
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Προσωπικά Κοσμά βάζω τις προβλεπόμενες από το manual πιέσεις στο 950 για ασφάλτινα και πολύ ήπια χωμάτινα κομμάτια.
Στο χώμα δεν έχω κατέβει κάτω από 30 psi.
Νομίζω ότι εάν μπλέξεις σε κάποιο δύσκολο και απαιτητικό κομμάτι δεν θα σε σώσουν τα 3-5 psi λιγότερης πίεσης...
Εκεί θέλει τεχνική,γνώση και τύχη να μην πάθεις ζημιά... ;)
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
Στο ψαλίδι (συνηθως) αναγραφονται απο τον κατασκευαστή οι καταλληλες πιέσεις ανα περιπτωση,πχ φορτιο,2 ατομο.
Στο χωμα κτλ μια εμπειρικη
προσεγγιση ειναι τα 5-7 κατω.
Τουλαχιστον σε μεσαιο ΟΝ ΟΦΦ δουλευει.

Οσο για το ΚΛΕ οπως λεγαμε κ αλλου Κοσμα επιμενω οτι το 21 εμπρος δεν μου κολαει για τροχο 21 ιντσες.
Το 32 πισω το θεωρω σωστο.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Ο Σπανός σε κάποιο μέσο που δεν θυμάμαι τώρα πλέον ποιό ήταν (εννοώ γραπτό άρθρο ή συνέντευξη), είχε πει ότι για τα βαριά ον-οφ το κατέβασμα πιέσεων είναι ρίσκο για τις ζάντες, που στα tubeless ισοδυναμεί με ακινησία, οπότε καλύτερα να μένουν σε ότι λέει το εργοστάσιο. Ακόμα και τα σαμπρελάτα μπορεί να πάθουν αυτό το "pinch flat" που δεν ξέρω πως το μεταφράζουμε εδώ, αν μασήσει την σαμπρέλα η ζάντα πάνω σε οποιαδήποτε ανωμαλία.
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Στο ψαλίδι (συνηθως) αναγραφονται απο τον κατασκευαστή οι καταλληλες πιέσεις ανα περιπτωση,πχ φορτιο,2 ατομο.
Στο χωμα κτλ μια εμπειρικη
προσεγγιση ειναι τα 5-7 κατω.
Τουλαχιστον σε μεσαιο ΟΝ ΟΦΦ δουλευει.

Οσο για το ΚΛΕ οπως λεγαμε κ αλλου Κοσμα επιμενω οτι το 21 εμπρος δεν μου κολαει για τροχο 21 ιντσες.
Το 32 πισω το θεωρω σωστο.
Θα κοιτάξω και στο ψαλίδι αν και νομίζω ότι δεν το έχω προσέξει μέχρι τώρα.

Από το manual του KLE.
Το μόνο που αναφέρει είναι ότι ρυθμίζουμε την πίεση ανάλογα τις "Specifications". :thinking:
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
... αν μασήσει την σαμπρέλα η ζάντα πάνω σε οποιαδήποτε ανωμαλία.
Ω ναι...
Έχει συμβεί αυτό.
Και σε μπροστινό KLE συγκεκριμένα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
21-28 δίνει η ΚΤΜ και για το 640.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Οπότε Γιάννη έχει να κάνει και με την προσωπική εμπειρία του καθενός?
Πόσο μάλλον όταν δεν υπάρχει αναφορά στο manual?
Δε θα δεις κάποιο μανιουαλ για ον-οφφ να αναφέρει πιέσεις για χωμα για το λόγο του ότι το τεραιν έχει πολλές μεταβλητές.
Πάντως στο χώμα αυτή η τακτική με τις πιέσεις παίζει αρκετά.
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
21-28 δίνει η ΚΤΜ και για το 640.
Σε κατάσταση δρόμου είναι αυτά τα νούμερα Γιάννη?

Σήμερα είπα να μετρήσω με το πιεσόμετρο μου τα λάστιχα του KLE.

Μπροστά τροχός.


Πίσω τροχός.


Και το θέμα μου ότι δεν θυμάμαι αν την πίεση στο πίσω την άφησε έτσι ο λαστιχάς τον Νοέμβρη που το άλλαξα γιατί δεν ήξερε πόσο να βάλει στο KLE
Ή το μείωσα εγώ τον Γενάρη που πήγα στο Ελάφι και ξέχασα να το φουσκώσω πάλι.:hh:
 
Τελευταία επεξεργασία:

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Δεν είναι τραγικά χαμηλό;

το challenge λέει 1.9 και 2.1, εννοείται τα βάζω περίπου στο 2 αμφότερα
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Θα κοιτάξω και στο ψαλίδι αν και νομίζω ότι δεν το έχω προσέξει μέχρι τώρα.

Από το manual του KLE.
Το μόνο που αναφέρει είναι ότι ρυθμίζουμε την πίεση ανάλογα τις "Specifications". :thinking:
Πραγματι περιεργο το οτι το μανουαλ προτεινει τοσο χαμηλη πιεση για μπροστα
Σκεψου οτι περιπου 21-22 psi βαζω στο τρανσαλπ μπροστα στις χωματινες βολτες
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Παιδιά σαμπρέλες εντουρο τι μάρκα προτείνετε;
Δεν σου ειναι απαραιτητες παρα μονο αν πηγαινεις σβελτα-γρηγορα και σε πετρωδες εδαφος
Οι σαμπρελες των 4mm ειναι βαριες (με τα μειονεκτηματα που προκυπτουν απο αυτο) και φυσικα αρκετα πιο ακριβες
Προσωπικα μονο 2 φορες στα τοoooooσα χρονια εχω βαλει ενισχυμενη (3mm) Kαι μονο μια φορα μου ετυχε να κοπει η μπροστα σαμπρελα απο την ζαντα Αλλα και τοτε απλα το ειχα παρακανει με το τρανσαλπ πανω στην φυτευτη πετρα
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Eνας γενικος κανονας ειναι οτι τα Bias Ply ελαστικα θελουν να ριξεις αρκετα τις πιεσεις για να δουλεψουν χωμα, γιατι εχουν συνηθως πολυ σκληρα πλαϊνα, ενω αντιθετα τα Radial λαστιχα δεν θελουν τοσο γιατι τα πλαινα τους ειναι πιο μαλακά.

Επισης αυτο που λενε τα παιδια παραπανω, οσο πιο βαρια η μηχανη και οσο πιο σκληρο το τεραιν τοσο λιγοτερο αερα αφαιρεις για να προστατευσεις ζαντες και σαμπρελες, αλλα επισης και γιατι με πολυ χαμηλες πιεσεις υπαρχει ο κινδυνος να ξεζανταρει το tubeless και να χασει αποτομα ολο τον αερα ή να γλυστρισει η σαμπρελα πανω στη ζαντα και να κοψει τη βαλβιδα, με το ιδιο αποτελεσμα, εκτος εαν φορας rim lock.

Εγω μια φορα εριξα στον Τενεροσαυρο πιεση κατω απο 25 με Μιτας Ε07 μπρος πισω και το μετανιωσα, η μπροστινη ζαντα την ακουσε ασχημα. Εκτοτε με 25/28 δεν ειχα ποτε θεμα, και με απλες σαμπρελες. Εξαλλου ασφαλτινες πιεσεις ζηταει "μονο" 33/36. Στο ΚΤΜ αντιστοιχα που εχει ζαντες βουτηρο μεχρι στιγμης με 28/30 απο 36/42 δεν ειχα θεμα. Βεβαια χωμα παω με 15 και με τα ποδια κατω...
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Τα gs σε δύσκολα τερέν θέλουν 1.5 bar, αλλιώς έχεις προβλήματα.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Σε κατάσταση δρόμου είναι αυτά τα νούμερα Γιάννη?

Σήμερα είπα να μετρήσω με το πιεσόμετρο μου τα λάστιχα του KLE.

Μπροστά τροχός.


Πίσω τροχός.


Και το θέμα μου ότι δεν θυμάμαι αν την πίεση στο πίσω την άφησε έτσι ο λαστιχάς τον Νοέμβρη που το άλλαξα γιατί δεν ήξερε πόσο να βάλει στο KLE
Ή το μείωσα εγώ τον Γενάρη που πήγα στο Ελάφι και ξέχασα να το φουσκώσω πάλι.:hh:
Ναι είναι σε άσφαλτο. Και εμένα μου φαίνεται μικρό το 21 για να πω την αλήθεια.



Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom