Ποιος δείκτης ταχύτητας ελαστικού για το GS 1200 τελικά;

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Όπως λέει κι ο τίτλος, η απορία μου έχει να κάνει με τον σωστό δείκτη ταχύτητας ελαστικών για το GS 1200.
Μέχρι τώρα έβαζα πάντα ελαστικά με δείκτη ταχύτητας V(<240χλω) όπως άλλωστε προτείνει ο κατασκευαστής.
Αυτό σημαίνει ότι το ελαστικό αντέχει τουλάχιστον για πάνω από 10 συνεχόμενα λεπτά σε αυτήν την ταχύτητα.
Και τώρα ας σοβαρευτούμε. Ποιο GS πιάνει τα 240 και τα κρατάει για 10 λεπτά και χρειάζεται ακόμη λάστιχα παρόλο που βρίσκεται σε καταρράχτη σε ελεύθερη πτώση;;;
Σκέφτηκα λοιπόν μήπως θα ήταν καλύτερα για την περίπτωση ένα λάστιχο με δείκτη ταχύτητας H (<210χλω) με το σκεπτικό ότι βρισκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα του GS και θα πιάνει πιο γρήγορα θερμοκρασίες καλής λειτουργίας της γόμας.
Υπάρχει κάποιος ειδικός που θα μπορούσε να με φωτίσει για το αν χάνω κάτι στο συλλογισμό μου; Αν κάνω κάποιο λάθος που δε λαμβάνω υπόψιν μου;
Θα παρακαλούσα αν κάποιος γνωρίζει πραγματικά πως έχει το θέμα, ας μας δώσει τα "φώτα" του.
 

Simitis

Μέλος
Όνομα
Πέτρος
Μοτό
Ducati Multistrada Enduro
Ποιο GS πιάνει τα 240 και τα κρατάει για 10 λεπτά και χρειάζεται ακόμη λάστιχα παρόλο που βρίσκεται σε καταρράχτη σε ελεύθερη πτώση;;;
Οι admin τωρα....

....
Σορρυ για το spam δεν άντεξα.
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Θεωρώ οτι το λαστιχο που μπορει να αντέξει σε μεγαλες ταχύτητες θα πρεπει να αντέχει και σε περισσοτερα συνεχόμενα φορτία ταχύτητας αλλα και γενικά φορτία
Πχ
Ενα gs μπορει να ειναι πλήρως φορτωμένο δηλαδη 420 κιλά και να πηγαίνει με 160 για τρεις συνεχόμενες ώρες
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Θεωρώ οτι το λαστιχο που μπορει να αντέξει σε μεγαλες ταχύτητες θα πρεπει να αντέχει και σε περισσοτερα συνεχόμενα φορτία ταχύτητας αλλα και γενικά φορτία
Πχ
Ενα gs μπορει να ειναι πλήρως φορτωμένο δηλαδη 420 κιλά και να πηγαίνει με 160 για τρεις συνεχόμενες ώρες
Μα ο δείκτης φορτίου βάρους είναι άλλη παράμετρος που μπορεί να είναι ίδια είτε το λάστιχο έχει δείκτη ταχύτητας V είτε H.
Εν προκειμένω μιλάω για λάστιχα με δείκτη ταχύτητας H (210χλω) και δείκτη φορτίου βάρους 59 (243kg) μπροστά και 69 (325kg) πίσω. Συνολικά δηλαδή 568 κιλά. Νομίζω αρκετά πάνω από τα όρια.
Τώρα αν εννοείς ότι οι δείκτες αυτοί πρέπει να συνυπολογίζονται και να διαιρούνται με την χρονική διάρκεια ως τρίτη παράμετρο, τότε έχω πάλι κενά για το πώς συνυπολογίζονται από τον κατασκευαστή και οι 3 παράμετροι για να είναι τα ελαστικά από τη μία ασφαλή, από την άλλη αποδοτικότερα.
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Θεωρώ οτι αυτα με μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας ειναι για μηχανές μεγάλου κυβισμού και βάρους γενικως για μεγαλες καταπονήσεις
Νομιζω οτι σαν ποσότητα στην αγορά τα παραπανω ειναι παντα περισσοτερα απο τα αλλα με δείκτη ταχύτητας μικρο
Παλι ομως λέω προσωπικές απόψεις απο την δίκη μου λογική πορευομενες
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Ιςως καποιος να εχει πιο εμπεριστατομενη άποψη και επιστημονικά τεκμηριωμένη
Ας περιμενουμε να δουμε
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Θεωρώ οτι αυτα με μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας ειναι για μηχανές μεγάλου κυβισμού και βάρους γενικώς για μεγάλες καταπονήσεις
Νομίζω οτι σαν ποσότητα στην αγορά τα παραπάνω ειναι πάντα περισσότερα απο τα άλλα με δείκτη ταχύτητας μικρό
Παλι ομως λέω προσωπικές απόψεις απο την δίκη μου λογική πορευομενες
Ας πάρουμε με βάση αυτήν τη λογική ένα ακραίο παράδειγμα.
Ένα λάστιχο με δείκτη ταχύτητας άνω των 300 χλω και δείκτη βάρους άνω των 500 κιλών στην περίπτωσή μας ναι μεν δε θα πάθαινε ποτέ τίποτα, αλλά ουσιαστικά δε θα λειτουργούσε ποτέ ως λάστιχο αλλά ως ρόδα κάρου γιατί δε θα έπιανε ποτέ τις θερμοκρασίες σωστής λειτουργίας του.
Θέλω να πω μ'αυτό ότι δεν ξέρω ποιο είναι το όριο της ασφάλειας του ελαστικού και πως αυτό υπολογίζεται τελικά. Το να μη χαλάει ή το να λειτουργεί επιτυγχάνοντας ιδανικότερες θερμοκρασίες στη γόμα;
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
αυτο που με φοβίζει και χρησιμοποιώ λάστιχα υψηλών ταχυτήτων και φορτίων ειναι ο φόβος οχι να μην χαλάσει η τετραγωνίσει αλλα να μην σκάσει και ειδικα σε σημείο λειτουργίας της μηχανής πχ σε ταξιδι με πλήρως φορτίο και υψηλών θερμοκρασιών
Μην ξεχνάμε οτι στην χωρα μας επικρατούν μεγαλες θερμοκρασίες και σε συνδιάζμο με τα ελειπεις οδοστρώματα πρεπει να ειμαστε παντα υποψιαζμενοι ασχετως την υψηλή ποιότητα του ελαστικού και τα χαρακτηριστικά που αναγράφει η κάθε εταιρεία οςο αφορα τα οδοστρώματα και την αντίδραση του
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
αυτο που με φοβίζει και χρησιμοποιώ λάστιχα υψηλών ταχυτήτων και φορτίων ειναι ο φόβος οχι να μην χαλάσει η τετραγωνίσει αλλα να μην σκάσει και ειδικα σε σημείο λειτουργίας της μηχανής πχ σε ταξιδι με πλήρως φορτίο και υψηλών θερμοκρασιών
Μην ξεχνάμε οτι στην χωρα μας επικρατούν μεγαλες θερμοκρασίες και σε συνδιάζμο με τα ελειπεις οδοστρώματα πρεπει να ειμαστε παντα υποψιαζμενοι ασχετως την υψηλή ποιότητα του ελαστικού και τα χαρακτηριστικά που αναγράφει η κάθε εταιρεία οςο αφορα τα οδοστρώματα και την αντίδραση του
Αυτό φοβίζει και εμένα, αλλά πόσο πιο πάνω πρέπει να είναι αυτά το όρια και οι προδιαγραφές από την πραγματικότητα και υπό ποιες συνθήκες.
Π.χ. οι υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι στην Ελλάδα, αντισταθμίζονται με την χαμηλής πρόσφυσης και τριβής άσφαλτο. Αντιστρόφως σε ψυχρότερες χώρες η άσφαλτος έχοντας υψηλότερο συντελεστή πρόσφυσης, αναπτύσει υψηλότερες θερμοκρασίες στο ελαστικό.
Αυτό που δε γνωρίζω είναι τι και πώς να λάβω υπόψιν μου από τις προδιαγραφές ενός ελαστικού για καλύτερα αποτελέσματα.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
δινω πρωτα σημασια στο δεικτη φορτιου και υστερα στο δεικτη ταχυτητας....;):ok:
Σύμφωνα με αυτό, ένα λάστιχο με δείκτη ταχύτητας "H" και δείκτη βάρους 59 και 69 είναι υπεραρκετό για το GS 1200.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Κάνω κάθε καλοκαίρι τα ΣΚ τις εξής διαδρομές:
α. Αθήνα - Ζευγολατειο Μεσσηνίας από ΕΟ (220 χλμ)
β. Αθήνα - Ζευγολατειο Μεσσηνίας ΕΟ μέχρι Τρίπολη, ή Νεμέα κι από εκεί παλιά ΕΟ (=το φουλ της στροφής)
γ. Αθήνα - Γαστούνη Ηλείας επίσης με παραπλήσιες επιλογές (φουλ ΕΟ, 285 χλμ και ΕΟ μέχρι Τρίπολη κι από εκεί στον 111 , Λάμπεια κλπ).

Όταν πάω από ΕΟ, η ΜΩΤ μου είναι 110-130 χαω.
Τέρμα συνέχεια δηλαδή. 200 άρες επαναλαμβανόμενες,σταθερές ταχύτητες 190-210 πολλή ώρα και πολλές φορές, κάποια τελικιάσματα στα 220-225, στάση για διόδια-βενζίνη και φουλ επιτάχυσνη σε κάθε περίπτωση , από στάσεις, προσπεράσεις κλπ για να βγει αυτή η ΜΩΤ.
Σ' αυτές τις συνθήκες η μέση κατανάλωση πάει στα 9,5-10 λίτρα /100 χλμ φυσικά, αλλά φτάνω σε 1 και 40' στη Μεσσηνία και σε 2-2:10' στη Γαστούνη, οπότε κάνω και το μπάνιο μου την Παρασκευή και Δευτέρα πρωί γλιτώνω και μισή ώρα ύπνο, οπότε η πληρωμή σε καύσιμο αξίζει.

Τι λάστιχα να έβαζα????
Με δείκτη V? ή με δείκτη Η?
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Κάνω κάθε καλοκαίρι τα ΣΚ τις εξής διαδρομές:
α. Αθήνα - Ζευγολατειο Μεσσηνίας από ΕΟ (220 χλμ)
β. Αθήνα - Ζευγολατειο Μεσσηνίας ΕΟ μέχρι Τρίπολη, ή Νεμέα κι από εκεί παλιά ΕΟ (=το φουλ της στροφής)
γ. Αθήνα - Γαστούνη Ηλείας επίσης με παραπλήσιες επιλογές (φουλ ΕΟ, 285 χλμ και ΕΟ μέχρι Τρίπολη κι από εκεί στον 111 , Λάμπεια κλπ).

Όταν πάω από ΕΟ, η ΜΩΤ μου είναι 110-130 χαω.
Τέρμα συνέχεια δηλαδή. 200 άρες επαναλαμβανόμενες,σταθερές ταχύτητες 190-210 πολλή ώρα και πολλές φορές, κάποια τελικιάσματα στα 220-225, στάση για διόδια-βενζίνη και φουλ επιτάχυσνη σε κάθε περίπτωση , από στάσεις, προσπεράσεις κλπ για να βγει αυτή η ΜΩΤ.
Σ' αυτές τις συνθήκες η μέση κατανάλωση πάει στα 9,5-10 λίτρα /100 χλμ φυσικά, αλλά φτάνω σε 1 και 40' στη Μεσσηνία και σε 2-2:10' στη Γαστούνη, οπότε κάνω και το μπάνιο μου την Παρασκευή και Δευτέρα πρωί γλιτώνω και μισή ώρα ύπνο, οπότε η πληρωμή σε καύσιμο αξίζει.

Τι λάστιχα να έβαζα????
Με δείκτη V? ή με δείκτη Η?
Νομίζω ότι τα 220-225χλω τα βλέπεις μόνο στο κοντέρ σου. Στο GPS δεν είναι πάνω από 215χλω τα οποία είναι και τα πραγματικά. Αλλά ακόμη κι έτσι θεωρητικά είσαι εντός ορίων και προδιαγραφών ενός ελαστικού με δείκτη ταχύτητας H. Θεωρητικά όμως και αυτή είναι και η απορία μου άλλωστε. Θα έχω κάποιο όφελος αν χαμηλώσω το δείκτη ταχύτητας από V σε H, αφού το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης της μηχανής είναι κάτω από τα 130χλω; Θα έχω ιδανικότερες θερμοκρασίες σε αυτές τις χαμηλότερες ταχύτητες, άρα καλύτερη απόδοση στα ελαστικά;
Αν χρειαστεί για 5 λεπτά να πάω με 200, κινδυνεύω να το πάρω στα χέρια, αν θα χω χέρια ακόμη;
Κι εγώ απορίες θέτω.
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Νομίζω ότι τα 220-225χλω τα βλέπεις μόνο στο κοντέρ σου. Στο GPS δεν είναι πάνω από 215χλω τα οποία είναι και τα πραγματικά. Αλλά ακόμη κι έτσι θεωρητικά είσαι εντός ορίων και προδιαγραφών ενός ελαστικού με δείκτη ταχύτητας H. Θεωρητικά όμως και αυτή είναι και η απορία μου άλλωστε. Θα έχω κάποιο όφελος αν χαμηλώσω το δείκτη ταχύτητας από V σε H, αφού το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης της μηχανής είναι κάτω από τα 130χλω; Θα έχω ιδανικότερες θερμοκρασίες σε αυτές τις χαμηλότερες ταχύτητες, άρα καλύτερη απόδοση στα ελαστικά;
Αν χρειαστεί για 5 λεπτά να πάω με 200, κινδυνεύω να το πάρω στα χέρια, αν θα χω χέρια ακόμη;
Κι εγώ απορίες θέτω.
βρε συ γιαννη....
θα στο ξανατονισω....
κοιτα πρωτα το δεικτη φορτιου και μετα το δεικτη ταχυτητας...
ο δεικτης φορτιου σε καμμια περιπτωση να μην ειναι μικροτερος απο το ελαχιστο που προτεινει ο κατασκευαστης...
ας υποθεσουμε οτι στανταρ ειναι το 54 Η ...
εαν βαλεις 54 S δεν χαλασε ο κοσμος...
ας υποθεσουμε οτι το στανταρ ειναι 69 Η...
εαν βαλεις 69 V παλι δεν ειναι κακο...
δεν ξερω εαν σε βοηθω ή σε μπερδευω ...
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
βρε συ γιαννη....
θα στο ξανατονισω....
κοιτα πρωτα το δεικτη φορτιου και μετα το δεικτη ταχυτητας...
ο δεικτης φορτιου σε καμμια περιπτωση να μην ειναι μικροτερος απο το ελαχιστο που προτεινει ο κατασκευαστης...
ας υποθεσουμε οτι στανταρ ειναι το 54 Η ...
εαν βαλεις 54 S δεν χαλασε ο κοσμος...
ας υποθεσουμε οτι το στανταρ ειναι 69 Η...
εαν βαλεις 69 V παλι δεν ειναι κακο...
δεν ξερω εαν σε βοηθω ή σε μπερδευω ...
Η ερώτηση έχει να κάνει όχι μόνο αν είναι κακό (επικίνδυνο) να αλλάξει κάποιος το δείκτη ταχύτητας, αλλά αν υπάρχει και κάποιο όφελος από αυτό όπως περιγράφω πιο πάνω.
Και δεν μπερδεύεις καθόλου εσύ.
Εγώ είμαι από μόνος μου μπερδεμένος;)o_O:woot::thumbsdown::thinking:
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
@Tener-ίσιος
ο κατασκευαστης νομιζω δινει αυτο... ειναι σωστο ή κανω λαθος !!!
Ελαστικό, εμπρός 110/80 R 19
Ελαστικό, πίσω 150/70 R 17
Όσον αφορά τις διαστάσεις ναι.
Για φορτίο δίνει 59 μπροστά και 69 πίσω αν δεν κάνω λάθος.
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Όσον αφορά τις διαστάσεις ναι.
Για φορτίο δίνει 59 μπροστά και 69 πίσω αν δεν κάνω λάθος.
οκ...
δινεις καταρχην σημασια σε αυτα τα δυο νουμερα...
59 και 69...
δωσε μου τωρα λιγο χρονο να γραψω ενα μικρο σεντονι για τους δεικτες ταχυτητας...



περιττο να σου πω οτι ειναι το χειροτερο μου....
το γραψιμο δλδ....:UH:
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
εχουμε ελαστικο με δεικτη Η...
περισσοτερο καουτσουκ λιγοτερο πυριτιο σε σχεση με V...
εχουμε ελαστικο με δεικτη V...
περισσοτερο πυριτιο λιγοτερο καουτσουκ σε σχεση με Η...
εχουμε ελαστικο με δεικτη W ....
περισσοτερο πυριτιο λιγοτερο καουτσουκ σε σχεση με V...

στη αττικη οδο που εχουμε πολυ καλη ποιοτητα ασφαλτου ολα θα δουλεψουν σωστα...
το Η σε ταχυτητα μεγαλυτερη των 220 δεν θα εχει προβλημα για κανα δυο λεπτα...
το ιδιο και το V στα 260 - 270 που ειναι ταχυτητες για το W...

δηλαδη σε καποια στιγμη το Η για πολυ ωρα στα 230-240 θα υπερθερμανθει και στη συνεχεια θα πολυμεριστει ...θα χασει τις ιδιοτητες του και θα διαλυθει...
το ιδιο και το V για πολυ ωρα στις ταχυτητες του W...

ως εκ τουτου...
ο κατασκευαστης λαμβανει υποψη του ...
βαρος μηχανης ,βαρος αναβατη ή αναβατων ,ιπποδυναμη , γωνια καστερ κλπ. κλπ.κλπ.
και προτεινει κατι....

παμε τωρα σε αυτο που λεω εγω (εντελως προσωπικη αποψη)....
υπολογιζω και λαμβανω υποψη μου παντα το δεικτη φορτιου...
αλλα επειδη ειμαι χαλαρος και δεν διακοσαριζω ,δεν θα χρειαστω ποτε το δεικτη V και τις δυνατοτητες του...
ασε που με την ελληνικη γυαλιστερη ασφαλτο θα χρειαστω και αρκετη ωρα για να μπορεσω να ζεστανω το περισσοτερο πυριτιο του V σε σχεση με το περισσοτερο καουτσουκ του Η ...

οποτε ενα δεικτη λιγοτερο ταχυτητα αλλα παντα τον προτεινομενο δεικτη φορτιου...



@Tener-ίσιος γιαννη...
δεν ξερω με τις μ#λ#κιες που εγραψα ποσο θα σε μπερδεψω...
προκαταβολικα συγγνωμη...
:friendship:

P = Mεχρι 150χλμ/ω
Q = Mεχρι 160χλμ/ω
R = Mεχρι 170χλμ/ω
S = Mεχρι 180χλμ/ω
T = Mεχρι 190χλμ/ω
U = Mεχρι 200χλμ/ω
H = Mεχρι 210χλμ/ω
V = Mεχρι 240χλμ/ω
W = Mεχρι 270χλμ/ω
Y = Mεχρι 300χλμ/ω
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom