Συγγνώμη
XR Maniac , είπα ότι θα σου στείλω την Κυριακή, αλλά έμπλεξα.
Έκανα εξαγωγη το VFR μου από την Ελλάδα στην Ελβετία το 2020 και ήταν μπλέξιμο η διαδικασία, χωρίς καν να υπάρχει αλλαγή κατόχου.
Η διαδικασία διαφέρει από Καντόνι σε Καντόνι (για Ζυρίχη είπες), αλλά τα βήματα ήταν τα εξής:
Περνώντας τα σύνορα πρέπει να δηλώσεις την πρόθεση σου για εισαγωγή. Τότε η μοτοσυκλέτα λαμβάνει έναν αναγνωριστικό αριθμο που είναι το ισοδύναμο του Αριθμού Πλαισίου. Οι ελβετικές αρχές επειδή έτσι θέλουν έχουν ένα σωρό τέτοιες ιδιοτροπίες.
Αν όταν περνάς τα σύνορα δεν έχεις μαζί σου το ενοικιαστήριο του σπιτιού σου (παρότι δεν αναγράφεται κάπου) σε αφήνουν να εισέλθεις στη χώρα με την προϋπόθεση ότι εντός 3 ημερών θα πας στο πλησιέστερο τελωνείο.
Εκεί δηλώνεις την τιμή αγοράς του οχήματος, ελέγχουν αυτοί το αντίστοιχο car.gr και κάνουν την εκτίμηση τους για την αξία. Πληρώνεις 7.7% ΦΠΑ επί του ποσού αυτού, συν κάποια τέλη και φορολογικά έχεις ξεμπερδέψει.
Επόμενο βήμα το Μηχανολογικό, το οποίο απαιτεί πιστοποιητικό συμμόρφωσης (CoC) για οχήματα μετά το 2001 και Έγκριση Τύπου για παλαιότερα. Πες του Ελβετού να μην την αναζητήσει στη Honda Ελβετίας, χεσμένο με είχαν για μήνες. Ο Σαρακάκης με εξυπηρέτησε σε ένα πρωινό και δωρεάν! Κανονικά απαιτείται μετάφραση του στα Γερμανικά με σφραγίδα αποστίλ. Ο ένας υπάλληλος επέμεινε, ο δεύτερος έκανε τα στραβά μάτια και αρκέστηκε στο να μου ζητήσει να του μεταφράσω προφορικά τα κελιά του ελληνικού εγγράφου.
Έπειτα κλείνεις ραντεβού με το ΚΤΕΟ για τεχνικό έλεγχο. Οτιδήποτε δεν είναι μαμά χρειάζεται πιστοποιητικό από Ελβετικό φορέα. Η Βέφα φοράει Ohlins και ήθελαν πιστοποιητικό από τον Ελβετό αντιπρόσωπο (κανενα 60αρι), όχι τον Έλληνα, όχι τον Σουηδό κατασκευαστή. Οτιδήποτε aftermarket καταγράφεται στην άδεια του οχήματος.
Αν περάσεις τον έλεγχο (τονίζω το ΑΝ), βγάζεις ασφάλεια και τότε και μόνον σου δίνουν πινακίδες.
Μαζί με τις πινακίδες έλαβα έγγραφο που προσκόμησα στο Ελληνικό μηχανολογικό σύμφωνα με το οποίο έγινε οριστική εξαγωγή και η ελληνική πινακίδα καταστράφηκε από τους Ελβετούς.
Γιατί στα γράφω όλα αυτά; Επειδή ίσως σε κάποιο απ' όλα αυτά τα βήματα ο αγοραστής ίσως κωλώσει ή καθυστερήσει. Και τι συμβαίνει στην γκρίζα αυτή περιοχή δεν ξέρω, όπου το όχημα δεν είναι στο όνομά σου, αλλά δεν είναι και νόμιμα εισηγμένο στην ιδιότροπη, εκτός ΕΕ Ελβετία. Ειδικά με τις τροποποιήσεις του Domi που αμφιβάλλω αν θα μπορούσαν να αναγνωριστούν εδώ πάνω, αφού έγιναν one-off από ελληνική εταιρεία.
Κάποιος ανέφερε προσωρινές πινακίδες εξαγωγής, δεν την ξέρω αυτή την περίπτωση. Αν αυτές βγαίνουν στο όνομα του χωρίς ο ίδιος να έχει ελληνικό ΑΦΜ, πιθανώς να είσαι καλυμένος. Έχω περιέργεια ο αγοραστής πώς έχει το οδικό ταξίδι στο μυαλό του: Τείνουν να μην είναι... πατεντιάρηδες και ξέρουν τα ζόρια της γραφειοκρατίας τους, γι' αυτό εκπλήσσομαι που δεν θέλει να το ανεβάσει με νταλίκα, να το έχει στο γκαράζ ώσπου να ξεμπερδέψει με τα χαρτιά (όόόόταν) και μετά να είναι άνετος.
Αν υπάρχει κάποιο άλλο κομμάτι στο οποίο με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μπορώ να βοηθήσω, εννοείται μου λές