Πώς να προστατέψετε τη μοτοσικλέτα σας από την κλοπή: Μάθημα από την εμπειρία ενός χρήστη

Γιώργος Σαββίδης

Μέλος
Επαγγελματίας
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Montesa capra
Σήμερα διάβασα ένα δυσάρεστο γεγονός

abakas έγραψε: Καλησπέρα, δυστυχώς σήμερα το χάραμα μου έκλεψαν την μηχανή. Αν πέσει στην αντίληψη κάποιου κάτι αν με ενημέρωσει. Είχε gps το οποίο μετά από μισή ώρα εντόπισαν και κατάστρεψαν.

Γιώργος 1 έγραψε: Με τι κλειδαριές την είχες ασφαλίσει;

abakas έγραψε: Με λουκέτο δισκόφρενου abus

ChristosGR έγραψε: Όποιος ενδιαφέρεται να μάθει ποια λάθη πρέπει να αποφύγει ας ανοίξει ένα δικό του θέμα προς συζήτηση

Eliaskat έγραψε:
το Monimoto εκανε δουλεια; η το βρηκανε και το πεταξανε;

abakas έγραψε: Έδωσε στίγμα μια φορά 700 μέτρα από το σπίτι μου. Μετά προφανώς το βρήκαν και το κατάστρεψαν.

Συμφωνώ απόλυτα με τον ChristosGR και τον ευχαριστώ για την σκέψη και την ευγένεια του!

Η κλοπή μοτοσικλετών είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που είναι συνεχώς αυξανόμενο από το 2018 με επίσημα στοιχεία eurostat που μας ανεβάζει στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, με 8000 μοτοσυκλέτες να κάνουν φτερά το 2018 και είναι σημαντικό να λαμβάνετε μέτρα για να προστατέψετε τη μοτοσικλέτα σας.

Λάθη που πρέπει να αποφύγετε:

Ενώ οι κλειδαριές δίσκου μπορούν να αποτελέσουν ένα ορατό αποτρεπτικό μέσο, στην πραγματικότητα αυτός ο τρόπος κλειδώματος, εχει μικρό βαθμό δυσκολίας στην παραβίαση, ακόμη και η επιλογή ακριβών κλειδαριών δίσκου με μεγάλο πάχος και σκληρότητα

Μην πιστεύεται εικόνες σαν αυτή, οι εταιρείες σας εξαπατούν


Μην έχετε την ψευδαίσθηση ότι έχουν υψηλό βαθμό δυσκολίας, στα εργαστήρια μπορεί να “εχουν”, ο κλέφτης όμως δεν είναι χαζός , θα προτιμήσει να κόψει το αδύνατο σημείο του κλειδώματος, τον δίσκο που εχει πάχος μόλις 4mm

Αυτό το βεβαιώνει η 2η εικόνα που είναι η ίδια μοτο σαν του φίλου που έκλεψαν


οι δίσκοι των φρένων είναι λεπτοί και να γνωρίζεται ότι δεν έχουν επεξεργασία σκληρότητας (βαφή σκληρινσης λέγετε) η επεξεργασία που έχουν οι δισκοπλακες, είναι για να έχει καλό φρενάρισμα η μοτο και όχι σαν αντικλεπτικό εξάρτημα


Εξάρτηση από GPS trackers: Τα GPS trackers μπορούν να είναι χρήσιμα, αλλα οι περισσότεροι έλληνες μοτοσικλετιστές έχουν λάθος αντίληψη για αυτά , κάνουν πολλά λάθη στην επιλογή

Το πρώτο και μεγαλύτερο λάθος είναι ότι θέλουν ένα GPS Tracker σαν δικλίδα ασφαλείας αν τους κλέψουν την μοτο να έχει η μοτο τους ένα tracker για να το βρουν ,
Αυτό δυστυχώς δεν αποτελεί εγγύηση ότι θα ανακτήσετε την κλεμμένη μοτο και είναι λάθος σκέψη να υπολογίζεται στην μετά εξέλεξη του σεναρίου και όχι σε λειτουργίες άμυνας και αποτροπής.

Με αυτές τις σκέψεις και τα πιστεύω όχι μόνο δεν μειώνονται οι κλοπές, αλλά ανοίγει η όρεξη κάποιων εμπόρων να σας πωλούν συστήματα με την υπόσχεση ανάκτησης της κλεμμένης μοτο και να γεμίζουν τα συρτάρια τους με τα χρήματα σας , ότι συμβαίνει και με τις πανάκριβες κλειδαριές.....

Και ένα αληθινό παράδειγμα είναι το Gps Tracker που αναφέρθηκε ότι είχε η μοτο που κλάπηκε

το αναφερόμενο tracker τι υπόσχεται;
οτι η εγκατάσταση γίνεται χωρίς να επεμβαίνει στα ηλεκτρικά της μοτο και δεν χάνεις την εγγύηση της μοτο (ότι δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια)

ότι εχει ελάχιστη κατανάλωση ρεύματος με μια μικρη μπαταρία AA την βγάζει 6 μήνες (απορία το έχω πως δεν το ανακάλυψε η NASA)

ότι θα έχεις άμεσες ειδοποιήσεις και θα βλέπεις την μοτο σου σε ακριβή θέση

η πρώτη ψευδαίσθηση
Η χωρίς ηλεκτρική εγκατάσταση
με τέτοια συστήματα δεν έχουμε αισθητήρες για ηλεκτρική δολιοφθορά, αφού δεν ενσωματώνετε με τα ηλεκτρικά της μοτο, τι ειδοποίηση θα λάβουμε για αυτή την μέθοδο κλοπής;

η δεύτερη ψευδαίσθηση
εχει ελάχιστη κατανάλωση ρεύματος
άμα στέλνει κάθε αγίου μαρτη ….. AVL πακέτα δεδομένων, πράγματι δεν έχει κατανάλωση ρεύματος!
για την ακρίβεια δεν υπάρχει καν σύνδεση ( συνδέεται με μια συχνότητα κάθε 30 λεπτά εως και ώρες ανάλογα με τις ρυθμίσεις)

η τρίτη ψευδαίσθηση
οι άμεσες ειδοποιήσεις
με ποιους αισθητήρες θα το κάνει αυτό, το περισσότερο που μπορεί να κάνει είναι η γεωγραφική μετακίνηση, αυτή μπορεί να δουλεύει!

η τέταρτη ψευδαίσθηση
η ακριβή θέση , όταν στέλνει κάθε 5 λεπτά είναι ακριβής η θέση της μοτο,
το ερώτημα ειναι έως τα επόμενα 5 λεπτά τι βλέπουμε ;

τόσο ηλίθιος θα είναι ο κλέφτης και δεν θα σαρώσει την μοτο για να το απομακρύνει; όπως και έγινε απο λεγόμενα του φίλου που του έκλεψαν την μοτο
με λίγα λόγια για να μην χάνω τον χρόνο μου με συστήματα που είναι να παρακολουθείς τον σκύλο σου η ένα παππού που έχει άνοια …..

η επιλογή ενός GPS Tracker, απαιτεί ανοιχτά αυτιά και σκέψη στο τι μας υπόσχονται – εως την εικόνα που μας δημιουργεί το μάρκετινγκ εταιρειών, με γραπτή περιγραφή, αφήγηση, πωλητής κλπ
και τέλος ρίχνουν μια προτροπή για να αρπάξει την ευκαιρία ο μοτοσικλετιστής (πχ δώρο του έμπορα με την αγορά της μοτο η άμεση τοποθέτηση, εύκολα, απλά και γρήγορα…..)

Επιπλέον συμβουλές :

Αν ΘΕΛΕΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Επιλέξτε GPS tracker με αποτελεσματικούς αισθητήρες:
Βεβαιωθείτε ότι το GPS tracker που επιλέγετε διαθέτει αισθητήρες για μηχανική παραβίαση, αισθητήρες για ηλεκτρολογική δολιοφθορά και αντιjummer λειτουργία (απόπειρα παρεμβολής σήματος) και ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΟΤΙ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΑΜΕΣΕΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ.

Συνδέστε το GPS tracker με συναγερμό ή σειρήνα: Αυτό θα βοηθήσει στην αποτροπή των κλεφτών και θα σας ειδοποιήσει εάν κάποιος προσπαθήσει να κλέψει τη μοτοσικλέτα σας.

Συμπέρασμα
δεν ακούμε τους παπαγάλους για αντικλεπτικά συστήματα, μπορεί να μην έχουν κακή πρόθεση, αλλά οσο γνωρίζουν οι παπαγάλοι την ανθρώπινη ομιλία, τόσο ίσως να είναι και οι γνώσεις του αφηγητή – πωλητή…..

Απαιτήστε αποδείξεις από τους πωλητές αντικλεπτικών: Ζητήστε από τους πωλητές ζωντανή παρουσίαση των αντικλεπτικών λειτουργιών , να σας δώσουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με το πώς λειτουργεί το προϊόν τους και στους 4 μεθόδους κλοπής, και πώς μπορεί να σας προστατεύσει, πως ακριβώς θα το κάνει σε κάθε προσπάθεια παραβίασης (όχι με γενικές απαντήσεις αλλά ακριβώς τι θα κάνει όταν γίνει απόπειρα….)
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ευχαριστούμε...!
Να βοηθήσω σχετικά με το ανέβασμα φωτογραφίας στο φόρουμ.
Γίνεται με τον παρακάτω τρόπο.

Μπορείτε να κάνετε επεξεργασία στο θέμα σας και να τις προσθέσετε σε αυτό.
Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα για απευθείας ανέβασμα.
Εναλλακτικά στο προφίλ μου υπάρχει το τηλέφωνό μου.
Μπορείτε να τις στείλετε μέσω viber και θα τις ανεβάσω εγώ.
 

Γιώργος Σαββίδης

Μέλος
Επαγγελματίας
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Montesa capra
Πολύ ωραίο τοπίκ, έκανες δυναμική είσοδο και ξοδέψες χρόνο για ένα χρησιμο πραγματικά θέμα και ευχαριστούμε
από μικρός έμπαινα με δυναμική είσοδο!
το μυστικό το έμαθα από τον τότε πολυπρωταθλητή Νάμνα!!!! που έμπαινε δυναμικά στην είσοδο της στροφής πατώντας τα φρένα τελευταίος….;)
 

jliordos

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
BMW R1250GS ADVENTURE 40th YEARS
;


Αν ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ να επιλέγουμε gps tracker με αποτελεσματικούς αισθητήρες για κάθε μηχανική παραβίαση, αισθητήρες για ηλεκτρολογική δολιοφθορά, αντιjummer λειτουργία, να είναι συνδεμένο σε συναγερμό η τουλάχιστον σε μια σειρήνα για την αποτροπή του κλεφτη και άμεσες ειδοποιήσεις για δική μας διαδραση
Έχεις βάση εμπειρίας κάποιο παράδειγμα σε προϊόν ?



Από τα πιο χρήσιμα thread ! Εύγε
 

Γιώργος Σαββίδης

Μέλος
Επαγγελματίας
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Montesa capra
Έχεις βάση εμπειρίας κάποιο παράδειγμα σε προϊόν ?



Από τα πιο χρήσιμα thread ! Εύγε
υπάρχουν λύσεις! θέλει λίγο ψάξιμο δυστυχώς δεν γνωρίζω την αγορά στην θεσσαλονίκη για να σε βοηθήσω περισσότερο.....
 

braz

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα - Τρίκαλα
Όνομα
Μιχάλης
Μοτό
V-Strom 650
Καλησπέρα στην παρέα. Γιώργο πολύ ωραίο θέμα - ευχαριστούμε! Aν μου επιτρέπεις, θα κάνω μερικές προσθήκες στην πολύ ωραία ανάλυση που ήδη έκανες για τα συστήματα GPS.
Στόχος μου είναι να δώσω όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορώ στους συντρόχους, μέσα από την εμπειρία μου στο χώρο του IoT, για να κάνουν μια σωστή επιλογή και να καταλάβουν τι χρειάζεται να ψάξουν, γιατί ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.

Πάμε λοιπόν και apologies beforehand για το long post :pce:

Από τι αποτελείται (συνήθως) μια συσκευή tracking:
  • μια πηγή τροφοδοσίας (καλώδια για σύνδεση με εξωτερική μπαταρία, εσωτερική μπαταρία ή συνδυασμό αυτών)
  • εσωτερικό GPS / GLONASS αισθητήρα για ανίχνευση θέσης
  • αξελερόμετρο (για ανίχνευση κίνησης)
  • GSM modem (2G / 4G / LTE CATM-1 κλπ) για να αποστέλλει τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει στον "έξω κόσμο"
  • επεξεργαστή + μνήμη όπου ζει όλο το software της συσκευής και το configuration της
  • υποδοχές για σύνδεση με συναγερμό ή ECU ή ignition relay του οχήματος ή με εξωτερικούς αισθητήρες (ανάλογα τη μάρκα και τα αξεσουάρ που διαθέτει)
  • σε κάποιες συσκευές συνοδεύεται με key fob για να καταλαβαίνει τον χρήστη
Πως λειτουργεί μια συσκευή GPS συνοπτικά:
  • Normal mode:
    • Data polling: η συσκευή συλλέγει δεδομένα κάθε Χ χρονικό διάστημα (πχ 1') από τους αισθητήρες της (συμπεριλαμβανομένου και του GPS)
    • Data Communication: τα στέλνει μέσω δικτύου κινητής κάθε Ψ χρονικό διάστημα (πχ 5') στην πλατφόρμα
    • Data handling: η πλατφόρμα επεξεργάζεται τα δεδομένα
    • Data presentation: τα δεδομένα εμφανίζοντα στον χρήστη μέσω web / mobile application με μορφή dashboard, πινέζας σε χάρτη, reports ή alerts.
      Οι χρόνοι Χ, Ψ διαφέρουν ανάλογα με το πως είναι προγραμματισμένη η συσκευή
  • Sleep mode: ακριβώς το ίδιο με το πάνω, αλλά για εξοικονόμηση κατανάλωσης ρεύματος, οι χρόνοι Χ, Ψ είναι μεγαλύτεροι
  • Alarm mode: όταν ανιχνευτεί κάποιο event, τότε η συσκευή ξυπνά ακαριαία (εάν είναι σε sleep mode) και βάσει προγραμματισμού της στέλνει πιο συχνά δεδομένα στον έξω κόσμο. Aυτό συνδυάζεται συνήθως με άλλες λεπτομέρειες / input που έχει δώσει ο χρήστης (πχ έχω ενεργοποιήσει συναγερμό στη μηχανή ή έχω ορίσει ένα συγκεκριμένο όριο στο χάρτη (geofence) και όταν βγει εκτός έχει ορίσει τη να δημιουργείται alert ή όταν αντιληφθεί κίνηση η μηχανή έχει δώσει εντολή "δημιούργησε alert".

    Και στα 3 παραπάνω modes (τα οποία διαφέρουν ανά κατασκευαστή / μοντέλο) είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι είναι άλλο το να συγκεντρώνει δεδομένα η συσκευή και πόσο συχνά το κάνει αυτό (data polling), τελείως διαφορετικό το κάθε πότε αυτά τα δεδομένα στέλνονται (communication), επεξεργάζονται (στο backend) και απεικονίζονται σε ένα app. Παραδείγματα:
    • αν η συσκευή είναι σε χώρο χωρίς κάλυψη σήματος κινητής, τότε θα συγκεντρώνει δεδομένα και δε θα μπορεί να στείλει. Το πόσο συχνά προσπαθεί να τα στείλει είναι και πάλι παραμετροποιήσημο (και συνήθως ανάλογα το mode)
    • αν υπάρχει jammer, ισχύει πάλι το ίδιο. Η συσκευή καταγράφει δεδομένα, αλλά δεν μπορεί να τα στείλει
    • αν η συσκευή είναι σε υπόγειο / χώρο με κακή ορατότητα ουρανού (ή ακόμα και βανάκι, κάτω από γέφυρα κλπ), αλλά με σήμα κινητής θα στέλνει δεδομένα αλλά χωρίς τοποθεσία (ναι, γίνεται - αλλά είναι συνήθως άχρηστα πακέτα δεδομένων)
Πάμε τώρα και στα πολύ ωραία που έγραψε ο Γιώργος (με την αρίθμηση για να μπορεί κάποιος να κάνει τη σύνδεση με το πρωτότυπο κείμενο):
  1. Συστήματα με / χωρίς ηλεκτρική εγκατάσταση
    • όσο πιο συχνά συγκεντρώνει / στέλνει δεδομένα μια συσκευή, τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνει. Το GPS έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση και μετά το GSM modem. (υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να βρεις τοποθεσία - εκτός του GPS - αλλά μιλάμε για τεράστιες αποκλίσεις, πέρα από τις συνηθισμένες του GPS, για αυτό και δεν προτιμούνται σε τέτοια use cases)
    • είναι ηλίου φαεινότερο ότι σε συσκευές με ενσωματωμένη μπαταρία, είναι πολύ δύσκολο να βρεις τη σωστή ισορροπία μεταξύ διάρκειας μπαταρίας (εδώ το peace of mind "μη μου χαλάσει τη μπαταρία της μοτο" είναι το απόλυτο ζητούμενο συνήθως από τον χρήστη). Όχι ότι στις άλλες είναι ευκολάκι...
    • συνήθως (αλλά δεν είναι κανόνας) μιλάμε για πολύ πιο απλές συσκευές, όσες έχουν ενσωματωμένη μπαταρία
    • η τοποθέτηση γίνεται συνήθως σε εμφανές σημείο, για να μην πρέπει να λύσεις το μισό μηχανάκι για να αλλάξεις μια μπαταρία (makes sense...)
  2. Διάρκεια ζωής μπαταρίας & communication rate (κάθε πότε στέλνει δεδομένα η συσκευή)
    • όπως είπαμε και παραπάνω, η κατανάλωση ενέργειας και ο ρυθμός συλλογής (polling rate) και αποστολής (communication rate) είναι αντιστρόφως ανάλογα μεγέθη
    • Συχνές επικοινωνίες -> περισσότερα δεδομένα -> μεγάλη κατανάλωση ενέργειας -> μικρή διάρκεια ζωής μπαταρίας
    • Αραιές επικοινωνίες -> λιγότερα δεδομένα -> χαμηλή κατανάλωση ενέργειας -> μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρίας
  3. Αμεσότητα ειδοποιήσεων
    • αυτό εξαρτάται από τους ίδιους παράγοντες που είδαμε και παραπάνω, ΑΛΛΑ ΚΑΙ από την πλατφόρμα που επεξεργάζεται τα δεδομένα
    • για να μην μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες (και κουράσω ακόμα περισσότερο), θα πω απλά ότι θα προτιμούσα κάποιον από τους γνωστούς και μεγάλους παρόχους του χώρου. Αν ήμουν και tech geek, θα ρώταγα την εταιρεία για τα SLA της.
    • το σημαντικό είναι να σου έρθει άμεσα η ειδοποίηση (κίνησης, ρυμούλκησης, μίζα, tampering, ανοίγματος θέσης επιβάτη / συνεπιβάτη κλπ)
  4. Ακρίβεια τοποθεσίας
    • σχετικά με το κάθε πότε στέλνει την τοποθεσία το αναλύσαμε λίγο παραπάνω, μαζί με τους παράγοντες που επηρεάζουν
    • σχετικά με την ακρίβεια της τοποθεσίας - αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα από μόνο του
    • η ακρίβεια της τοποθεσίας εξαρτάται από διαφορετικούς παράγοντες, όπως η ποιότητα του αισθητήρα GPS, o αριθμός των διαθέσιμων δορυφόρων, η κάλυψη του κάθετου πεδίου (δέντρα, γέφυρες κλπ), το σημείο τοποθέτησης στη μοτο κλπ. γενικά μια ακρίβεια <20m είναι αρκετά καλή. Για μεγάλη ακρίβεια το κόστος είναι τεράστιο. Και πάντα υπάρχει και το φαινόμενο το GPS bounce (αλλά συνήθως είναι για λίγα στίγματα)
  5. Σάρωση / Jamming
    • αν υπάρχει jammer γύρω από τη συσκευή, υπάρχει τοίχος / φραγή επικοινωνίας. αυτό δε σώζεται εκείνη τη στιγμή
    • η μόνη απάντηση της τεχνολογίας σε αυτό είναι: συσκευή που σκανάρει την περιοχή περιμετρικά για jammers και μόλις αντιληφθεί jammer, μπανει σε deep sleep mode. Ναι κοιμάται... Και ο λόγος είναι ότι θέλει να εξαφανιστεί - να μην τη βρει ο scanner που συνήθως έχουν μαζί με jammer. Μετά από ένα διάστημα, ξυπνάει και ελέγχει για να δει αν υπάρχει ακόμα ενεργό jammer και αν δε βρει τότε στέλνει. διαφορετικά ξανακοιμάται. με αυτό τον τρόπο έχουν βρεθεί κλεμμένα πολυτελή οχήματα από UK σε χώρες της Αφρικής.
Στο δια ταύτα λοιπόν...
Για τη μηχανή μου θα επέλεγα μια υπηρεσία με:
  • συσκευή γνωστής εταιρείας με το μοντέλο να είναι εξειδικευμένο για moto (όχι για αυτοκίνητα, σκάφη, τα κάνω όλα και συμφέρω)
  • global κάρτα SIM (κάρτα που συνδέεται σε όλα τα δίκτυα - σε όποιο βρει διαθέσιμο σήμα) - όχι καρτοκινητό
  • συσκευή με εξωτερική και εσωτερική μπαταρία (και ας μου τρώει τη μπαταρία της μηχανής πιο συχνά. με σωστό configuration στο sleep mode η καταπόνηση της μπαταρίας είναι πολύ μικρή)
  • sleep ή deep sleep mode mode στη συσκευή
  • δυνατότητα να ορίσω ως χρήστης από την εφαρμογή geofences & τα αντίστοιχα alerts (πχ movement alerts)
  • jamming scanner (θα ήταν ιδανικό αν είχε)
  • μικρή σε μέγεθος συσκευή
  • σύνδεση με συναγερμό / σειρήνα
  • σύνδεση με επιχειρησιακό τηλεφωνικό κέντρο 24/7/365 (γιατί την ειδοποίηση στο mobile application θα τη χάσω στις 3 τα ξημερώματα, το τηλέφωνο που θα με πάρουν αν / όταν καταφέρει να στείλει η συσκευή, όχι)
  • εξειδικευμένο εγκαταστάτη για να ξέρει πως να κρύψει και να ρυθμίσει σωστά τη συσκευή
PS1: δεν έχω την "τέλεια / ιδανική" συσκευή / υπηρεσία να προτείνω, μιας και δεν έχω εικόνα / δοκιμάσει όλες τις λύσεις εκεί έξω.
PS2: η απάντηση τι έχω τώρα στη μηχανή μου, είναι: τώρα θα ξαναπάρω μηχανή και αφού κάνω ασφάλεια κλοπής, της βάλω συναγερμό + λουκέτο με σειρήνα και την ξεκουράζω σε κλειστό παρκιν, θα βάλω ένα σύστημα tracking. Ιδανικά και ένα airtag σαν backup :)

Apologies και πάλι για το long post - hope it helps!
 
Τελευταία επεξεργασία:

fumantsu

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
KTM 1190 ADVENTURE R
Ενημερωτικά το air tag αν ο ιδιοκτήτης είναι μακρυά στέλνει ειδοποίηση σε παρευρισκόμενες συσκευές γύρω και μπορεί κάποιος να γνωρίζει ότι υπάρχει.
Τυγχάνει το συζητούσαμε πρόσφατα, και σε περαιτέρω αναζήτηση μου το επιβεβαίωσα.
"an airtag was found moving with you".
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ενημερωτικά το air tag αν ο ιδιοκτήτης είναι μακρυά στέλνει ειδοποίηση σε παρευρισκόμενες συσκευές γύρω και μπορεί κάποιος να γνωρίζει ότι υπάρχει.
Τυγχάνει το συζητούσαμε πρόσφατα, και σε περαιτέρω αναζήτηση μου το επιβεβαίωσα.
"an airtag was found moving with you".
Δοκιμή αυτή την στιγμή που μιλάμε, γιατί στο βουνό δεν υπάρχει άλλη συσκευή airtag.
Δύο αιφον και κανένα δεν βλέπει το δικό μου airtag ....μάλλον έχει να κάνει με την κοινοποίηση που κάνει ο κάτοχος.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Κάτι που ξεχνάτε.
Το καλύτερο αντικλεπτικό είναι να έχεις παλιά μηχανή με μικρή αξία.:D
Το ίδιο και για το αυτοκίνητο.
 

fumantsu

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
KTM 1190 ADVENTURE R
Δοκιμή αυτή την στιγμή που μιλάμε, γιατί στο βουνό δεν υπάρχει άλλη συσκευή airtag.
Δύο αιφον και κανένα δεν βλέπει το δικό μου airtag ....μάλλον έχει να κάνει με την κοινοποίηση που κάνει ο κάτοχος.
Ο σκοπός είναι γιατί έβαζαν τά air tag να παρακολουθούν άλλους π.χ. σύζυγό, ή οι κλέφτες να δουν που μένεις κλπ.
Αν ο ιδιοκτήτης του air tag είναι μακρυά βγάζει μήνυμα ότι υπάρχει συσκευή.
Σε διάφορα σχόλια λένε δε το κάνει πάντα. Μην ξεχνάμε ότι το air tag έχει μια μπαταρία και παίζει με Bluetooth. Άρα για εξοικονόμηση δεν στέλνει πάντα σήμα.
Πιθανών να ενεργοποιηθεί όταν ο ιδιοκτήτης ψάχνει την συσκευή και όχι γενικά και πάντα.
Εφόσον για να βρει το air tag ο ιδιοκτήτης θα ζητήσει να δει που είναι συνδέεται με το ποιο κοντινό iphone για να δώσει αναφορά από gps κλπ της iphone συσκευής.


Σαν μέτρο είναι πολύ καλό. Αλλά πρέπει να μπει σε σημείο να μην βρίσκεται.
 

fumantsu

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
KTM 1190 ADVENTURE R
Κάτι που ξεχνάτε.
Το καλύτερο αντικλεπτικό είναι να έχεις παλιά μηχανή με μικρή αξία.:D
Το ίδιο και για το αυτοκίνητο.
Δεν έχει σημασία. Γιατί τα κλεφτρονια θα κάνουν και κάπου εξάσκηση. Είτε ακόμα και για μια δουλειά γρήγορη (κλοπή/κλπ.)
Φαντάσου ότι για άλλες δουλειές θέλουν μηχανάκια που να περνάνε απαρατήρητα και να είναι με το τσουβαλι.
Γενικά είναι να μην σε βάλουν στο μάτι η να μη σου τύχει.
Δεν είναι όλες οι κλοπές για ανταλλακτικά/πώληση μόνο. Αλλά αυτά καίγονται κιόλας.
 

Γιώργος Σαββίδης

Μέλος
Επαγγελματίας
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Montesa capra
Καλησπέρα στην παρέα. Γιώργο πολύ ωραίο θέμα - ευχαριστούμε! Aν μου επιτρέπεις, θα κάνω μερικές προσθήκες στην πολύ ωραία ανάλυση που ήδη έκανες για τα συστήματα GPS.
Στόχος μου είναι να δώσω όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορώ στους συντρόχους, μέσα από την εμπειρία μου στο χώρο του IoT, για να κάνουν μια σωστή επιλογή και να καταλάβουν τι χρειάζεται να ψάξουν, γιατί ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.

Πάμε λοιπόν και apologies beforehand για το long post :pce:
Γεια σου Braz,

Σ' ευχαριστούμε πολύ για την προσφορά σου να μοιραστείς τις γνώσεις σου με την εμπειρία σου στο χώρο του IoT. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, και ειδικά όσον αφορά τα συστήματα GPS, η σωστή επιλογή μπορεί να κάνει τη διαφορά στην προστασία της μοτοσυκλέτας.

Όμως η απογοήτευση μου είναι απερίγραπτη!

βλέπω πόσο τύχη έχουν τα μέλη που έχουν ένα δικό τους άνθρωπο από μέσα (χώρο του IoT) που είναι η βάση σήμερα για ένα σύγχρονο αντικλεπτικό σύστημα και τα μέλη αντί να απορροφούν την πληροφορία …….εμείς και εμείς είμαστε εδώ!

Δεν πειράζει! Για αυτούς τους λίγους που μας τιμούν! Ας δούμε τι μπορούμε να συνεισφέρουμε που λέει και ο τίτλος .

Αγαπητοί σύντροφοι, ας δούμε μερικά βασικά σημεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη κατά την επιλογή ενός συστήματος GPS:

1. Τύπος συστήματος:
Ενεργή:
Αυτά τα συστήματα απαιτούν συνδρομή και προσφέρουν ζωντανή παρακολούθηση, άμεσες ειδοποιήσεις σε περίπτωση παραβίασης, την εποπτεία (τηλεματική) και τον Έλεγχο της μοτοσυκλέτας (εντολές GPRS), ενδεικτικά, κόστος συνδρομής από 4 ευρώ το μήνα = 45€ τον χρόνο μαζί με την κάρτα sim και data.
Ιδανική για μέγιστη προστασία, αλλά θέλει προσεκτική αναζήτηση και αποδείξεις για τις λειτουργείες.

Παθητική: Αυτά τα συστήματα δεν απαιτούν συνδρομή, αλλά αποθηκεύουν δεδομένα θέσης και μπορούμε στην καλλίτερη περίπτωση να έχουμε στίγμα έως και την πορεία της μοτο επάνω σε χάρτη
Πιο οικονομική, αλλά εχει μικρή αποτελεσματικότητα σε περίπτωση κλοπής
Προσοχή εδώ, όταν ακούμε server χωρίς συνδρομή ! πάντα πρέπει να αναρωτιόμαστε ποιο είναι το κέρδος αυτού που το προσφέρει…..

2. Κάλυψη:
Βεβαιωθείτε ότι το σύστημα που θα επιλέξετε έχει καλή κάλυψη στην περιοχή όπου θα χρησιμοποιείτε.
Μερικά συστήματα προσφέρουν καλύτερη κάλυψη, αξιοποιώντας και τα 3 συστήματα GPS (ΗΠΑ). GLONASS (ΡΩΣΙΑ) και από το 2016 το GALILEO (ΕΥΡΩΠΗ) που προσφέρει πιο ακριβές στίγμα σε σχέση με το αμερικανικό GPS και το ρωσικό Glonass.

Η κάρτα sim να είναι GLOBAL για αυτόματη σύνδεση και αυτόματη εναλλαγή σε όλα τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας όλων των παρόχων ,
20201 Cosmote
20202 Cosmote
20205 Vodafone
20209 πρώην Wind
20210 πρώην Wind
20214 Cyyta
Εδώ θα συμβούλευα να ζητήσετε και ένα ζωντανό παράδειγμα λειτουργίας και ότι ισχύουν αυτά που σας υπόσχονται

3. Χαρακτηριστικά:
Ενσωμάτωση:
Μπορεί το σύστημα να ενσωματωθεί με το υπάρχον σύστημα συναγερμού σας;
Ανίχνευση και αποτροπή: Προσφέρει το σύστημα αισθητήρες ανίχνευσης για παραβίαση και στους 4 μεθόδους κλοπής; (π.χ. μηχανικές παραβιάσεις, ηλεκτρολογική δολιοφθορά, μη εξουσιοδοτημένη αφόπλιση, εμπλοκή σήματος GPS και GSM
Ειδοποιήσεις: Ποιες ειδοποιήσεις προσφέρει το σύστημα; (π.χ. κρούση, κίνηση, κλίση, αποσύνδεση μπαταρίας, άνοιγμα η παράκαμψη διακόπτη)

4. Εξοπλισμός:
Βεβαιωθείτε ότι το σύστημα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα για την εγκατάσταση.
Εξετάστε την επιλογή επαγγελματικής εγκατάστασης για να διασφαλίσετε την ορθή λειτουργία του συστήματος.

5. Κόστος:
Το κόστος των συστημάτων ποικίλλει σημαντικά.
Συγκρίνετε τιμές και χαρακτηριστικά πριν κάνετε την αγορά σας.

Επιπλέον συμβουλές:
Ερευνήστε, συγκρίνετε χαρακτηριστικά και λάβετε πολύ σοβαρά το θέμα των λειτουργιών άμυνας, αποτροπής και ΑΜΕΣΩΝ ειδοποιήσεων για κάθε απόπειρα και στους 4 μεθόδους κλοπής για να κάνετε την καλύτερη επιλογή.

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ αυτό που παίζει εδώ! δεν γράφονται πουθενά , σε κανένα φόρουμ,
Αυτό το επίπεδο ΑΞΙΟΠΙΣΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ δεν υπάρχει! σε αυτό Φόρουμ σήμερα είναι τ' Αγιαννιού,

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ και οχυρωθείτε απέναντι σε αυτό το θέμα κλοπή μοτοσυκλετών
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Διαβάζουμε,σκεφτόμαστε, προβληματιζόμαστε...
Σας ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες!
 

Γιώργος Σαββίδης

Μέλος
Επαγγελματίας
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Montesa capra
Αμεσότητα ειδοποιήσεων
  • αυτό εξαρτάται από τους ίδιους παράγοντες που είδαμε και παραπάνω, ΑΛΛΑ ΚΑΙ από την πλατφόρμα που επεξεργάζεται τα δεδομένα
  • για να μην μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες (και κουράσω ακόμα περισσότερο), θα πω απλά ότι θα προτιμούσα κάποιον από τους γνωστούς και μεγάλους παρόχους του χώρου. Αν ήμουν και tech geek, θα ρώταγα την εταιρεία για τα SLA της.
  • το σημαντικό είναι να σου έρθει άμεσα η ειδοποίηση (κίνησης, ρυμούλκησης, μίζα, tampering, ανοίγματος θέσης επιβάτη / συνεπιβάτη κλπ)
Αγαπητέ Braz,

Αυτό το κομμάτι δεν το έχω και θέλω αν είναι εφικτό και μπορείς να μου δώσεις περισσότερη ανάλυση και με απλά λόγια (ο χωρος μου δεν είναι η τηλεπικοινωνίες "αυτοδίδακτος")
έχω απορία με τις συσκευές που διαμορφώνω τα event που λαμβάνω από την πλατφόρμα τηλεματικής, άλλοτε έρχονται μέσα 5-10” και άλλοτε μπορεί να φτάσει στα 30-40”, αυτά με επιλογή πρωτόκολλο επικοινωνίας TCP, με UTP δεν έχω δοκιμάσει αν και λένε, ότι είναι γρηγορότερο αλλά δεν επιβεβαιώνει την παράδοση
 
Τελευταία επεξεργασία:

Γιώργος Σαββίδης

Μέλος
Επαγγελματίας
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Montesa capra
Διαβάζουμε,σκεφτόμαστε, προβληματιζόμαστε...
Σας ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες!
θάνο, εσύ συμμετέχεις από την πρώτη στιγμή!
εσυ ανέβασες άμεσα τις φωτογραφίες για να έχουμε ένα ποιο κατανοητό αποτέλεσμα! και σου είμαι υπόχρεος !!!
το τηλέφωνο μου το έχεις για οτι μπορώ να σε βοηθήσω...... όχι για γυναίκα, όλο …πίτες τρώω απο εκεί ....... για μοτό κάτι κάνουμε
 

braz

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα - Τρίκαλα
Όνομα
Μιχάλης
Μοτό
V-Strom 650
Αγαπητέ Braz,

Αυτό το κομμάτι δεν το έχω και θέλω αν είναι εφικτό και μπορείς να μου δώσεις περισσότερη ανάλυση και με απλά λόγια (ο χωρος μου δεν είναι η τηλεπικοινωνίες "αυτοδίδακτος")
έχω απορία με τις συσκευές που διαμορφώνω τα event που λαμβάνω από την πλατφόρμα τηλεματικής, άλλοτε έρχονται μέσα 5-10” και άλλοτε μπορεί να φτάσει στα 40”
Γεια σου Γιώργο και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

Θα προσπαθήσω να εξηγήσω απλά το γενικό flow λειτουργίας ειδοποιήσεων (notifications). όταν ο χρήστης λαμβάνει ένα notification στο mobile / web app, τα συνηθισμένα βήματα είναι τα εξής:
  1. Δημιουργία alert: η συσκευή δημιουργεί ένα alert με βάση τις τιμές των αισθητήρων (πχ διέγνωσε κίνηση μέσω του αξελερόμετρου, ενώ είναι κλειστή η μίζα, δλδ δεν έχει εξωτερική τροφοδοσία)
  2. Αποστολή πακέτου: το πακέτο δεδομένων στέλνεται μέσω δικτύου κινητής στην πλατφόρμα
  3. Επεξεργασία πακέτου: το πακέτο επεξεργάζεται στην πλατφόρμα. Εκεί δημιουργείται μια ειδοποίηση
  4. Αποστολή ειδοποίησης: η ειδοποίηση αποστέλεται μέσω δικτύου κινητής
  5. Ο χρήστης λαμβάνει στο smartphone του την ειδοποίηση
Στα βήματα 2 και 4 μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις για πολλούς και διάφορους λόγους (o κυριότερος είναι η κάλυψη σήματος στην περιοχή και το congestion του δικτύου τη συγκεκριμένη στιγμή, στη συγκεκριμένη κεραία - τεχνική συζήτηση), οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στη λήψη μιας ειδοποίησης. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και να υπάρξουν καθυστερήσεις στο βήματ 3 (το οποίο συνήθως είναι millisecond).
Γενικά τα 5-10'' είναι ένα καλό response time για λήψη notification.

Για αυτό η άποψη μου είναι, επιλογή λύσης που είναι συνδεδεμένη με επιχειρησιακό κέντρο, όπου υπάρχει άνθρωπος, το βλέπει και σε καλεί να δει αν είναι όλα οκ.
Είναι το πιο συνηθισμένο μοντέλο λειτουργίας για το συγκεκριμένο use case, το οποίο δεν είναι απλά monitoring & tracking, αλλά stolen vehicle recovery (SVR)


Τώρα σχετικά με το θέμα του πρωτοκόλου transport , τα 2 most used protocols στο IoT είναι το UDP και το TCP - το κάθε ένα έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του, με την κύρια σύγκριση να είναι ταχύτητα vs αξιοπιστία. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή όλων των πρωτοκόλων (application, transport, netowork etc) γίνεται από τον provider της λύσης και διαφέρει ανά provider και συσκευή - όλα αυτά είναι proprietary πληροφορίες που δεν ανακοινώνονται δημόσια. Έτσι κι άλλιώς, δεν κάνει κάποια διαφορά στον τελικό χρήστη μιας και τα πακέτα δεδομένων στο ΙοΤ είναι πολύ μικρά σε μέγεθος (για να δώσω μια εικόνα, 15Μ-20Β / μήνα είναι αρκετά για επαγγελματικό φορτηγό που κινείται >8 ώρες / μέρα). Από δω και πέρα, το θέμα είναι αρκετά εξειδικευμένο / τεχνικό και δεν ξέρω αν δίνει αξία στην ομάδα :friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Gus

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Sutzouki
Πολύ ωραία τα γραφόμενα σας παιδιά. Πραγματικά πολύ διαφωτιστικά, αλλά στο "δια ταύτα" υπάρχει κάποια επιλογή σε προτινόμενες συσκευές? Κόστος συσκευών και υπηρεσιών? Γιατί μου είναι λίγο δύσκολο να πάρω τους δρόμους και τα συνεργεία για να ρωτώ για protocols στο IoT το UDP και το TCP ..... και λοιπούς τεχνικούς όρους.
 
Top Bottom