Ρυθμιση αναρτησης σε HUSQVARNA 701

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Ερώτηση γιατί είμαι παντελώς άσχετος....Το μπροστινό το νοιώθω πολύ νευρικό.....πανω στη στροφή αν ανοίξεις γκάζι πάει να διπλώσει. Σε απότομα χτυπήματα τύπου φυτευτη πετρα, λακούβα κλπ μου φεύγει το τιμόνι, τρωω σφαλιαρα.....στα αργα σκαρφαλωματα δεν βλεπω κατι....επισης σε διαδοχικά σαμαρια σε πιστα μοτοκροσ μια χαρα δεν τερματιζει τα βγαζει εις περας....το τενερε για παραδειγμα μετα το δευτερο σαμαρι ηταν συνεχεια τερματισμενο μπροστα και πισω κλότσαγε σαν γαιδουρι....αλλα το 701 αμα χτυπησει καπου με χιλιομετρα σου φευγει το τιμονι απο τα χερια.....το τενερε περναγε χωρις δραματα.....
τις ρυθμισεις τις εχω ολες στο soft, εχω τυθμισει πισω sag, λαστιχα 80/100-21 και 140/80-18.
Τι να κάνω ???
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Όταν λες ολες μαλακες τι εννοείς; Και την επαναφορά; Οι εργοστασιακές ποιες είναι;
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ερώτηση γιατί είμαι παντελώς άσχετος....Το μπροστινό το νοιώθω πολύ νευρικό.....πανω στη στροφή αν ανοίξεις γκάζι πάει να διπλώσει. Σε απότομα χτυπήματα τύπου φυτευτη πετρα, λακούβα κλπ μου φεύγει το τιμόνι, τρωω σφαλιαρα.....στα αργα σκαρφαλωματα δεν βλεπω κατι....επισης σε διαδοχικά σαμαρια σε πιστα μοτοκροσ μια χαρα δεν τερματιζει τα βγαζει εις περας....το τενερε για παραδειγμα μετα το δευτερο σαμαρι ηταν συνεχεια τερματισμενο μπροστα και πισω κλότσαγε σαν γαιδουρι....αλλα το 701 αμα χτυπησει καπου με χιλιομετρα σου φευγει το τιμονι απο τα χερια.....το τενερε περναγε χωρις δραματα.....
τις ρυθμισεις τις εχω ολες στο soft, εχω τυθμισει πισω sag, λαστιχα 80/100-21 και 140/80-18.
Τι να κάνω ???
Πρώτα από όλα φέρνεις τις αποσβέσεις στις προτεινόμενες εργοστασιακές. Το επόμενο που πρέπει να κάνεις είναι να φτιάξεις το SAG. Ρίχνεις τις πιέσεις ελαστικών. Το πιθανότερο είναι να έρθει σε καλό επίπεδο συμπεριφοράς η μοτοσυκλέτα μόνο με αυτά.
Αν παρ' όλα αυτά δε σου αρέσει η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας αρχίζεις και παίζεις σταδιακά με 2-3 κλικ στις αναρτήσεις κάθε φορά.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Αν τα έχεις ρυθμίσει όλα στο μαλακό (αργό δηλαδή) είναι λογικά αυτά που περιγράφεις. Η ρόδα σε απότομα φερνει πολύ αντίσταση στην συμπίεση και σου κλωτσάει σα γαιδάρα και στην επαναφορά αργεί πολυ με αποτέλεσμα να μην βρίσκει τον δρόμο πάλι γρηγορα. Επίστρεψε όπως λέει ο Στέφανος σε εργοστασιακές ρυθμίσεις, φτιάξε SAG και άρχισε κλικ κλικ σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον όσο γίνεται να δοκιμάζεις μέχρι να βρεις την ισορροπία. Ιδανικά για χώμα θες την αναρτηση να μπορεί να σε ακολουθήσει σε ρυθμό τόσο όσο να μην γίνει όμως στο τέλος υπερβολικά γρήγορη και σου κλωτσάει και σου μπιστάει.
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Βαση manual (ανετη/κανονικη/σπορ/πληρες φορτιο) είναι στο ανετη, οτι λεει το εργοστάσιο δηλαδή. Πιέσεις είναι χαμηλωμένες, 1,5bar.
Απο ρυθμισεις εχει αποσβεση συμπιεσης / αποσβεση επαναφορας ....τι να πειραξω ?....Οι διαφορες ανετη σε κανονικη ειναι 5 κλικ...και απο κανονικη σε σπο ειναι αλλα 5 κλικ......
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Πήγαινε το σε πρώτη φάση στις ρυθμίσεις για κανονική και δοκίμασε. Στο άνετη προφανώς παραμείνει αργές οι αποσβέσεις και όταν πιέζεις δεν ακολουθαει
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Πήγαινε το σε πρώτη φάση στις ρυθμίσεις για κανονική και δοκίμασε. Στο άνετη προφανώς παραμείνει αργές οι αποσβέσεις και όταν πιέζεις δεν ακολουθαει
Νομίζω το ανάποδο συμβαίνει.
Στο soft είναι μαλακές (γρήγορες) για να μην κουράζουν και στο hard σφιχτές...
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Νομίζω το ανάποδο συμβαίνει.
Στο soft είναι μαλακές (γρήγορες) για να μην κουράζουν και στο hard σφιχτές...
Βαση manual όσο φευγεις απο το ανετο και πας στο σπορ....λεει οτι αυξανεται η αποσβεση συμπιεσης και επαναφορας......
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Βαση manual όσο φευγεις απο το ανετο και πας στο σπορ....λεει οτι αυξανεται η αποσβεση συμπιεσης και επαναφορας......
Ναι προς το +
Αυτό σημαίνει ότι σφίγγει.
Γίνεται πιο αργό.
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Αρα πρεπει να σφιξει στην συμπιεση για να μην σηκωνεται απο το εδαφος??? Στην επαναφορα δεν πρέπει να σφίξει γιατί αμα ειναι σφικτο δεν θα ξανακατεβαινει στο εδαφος ο τροχος γρήγορα.....σωστά ?????
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ότι και να γράψω δεν σημαίνει ότι θα σου βρω τις κατάλληλες ρυθμίσεις από το πληκτρολόγιο.
Κάνε δοκιμές και βρες τι δουλεύει καλύτερα σε σένα.
Σε αυτά τα μηχανάκια όσο πιο σφιχτά είναι τόσο ποιο σταθερά σε υψηλές ταχύτητες.
Εάν όμως είναι σφιχτό και δεν το κυνηγάς τότε έχει περίπου τη συμπεριφορά που περιγράφεις στην αρχή.
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Ότι και να γράψω δεν σημαίνει ότι θα σου βρω τις κατάλληλες ρυθμίσεις από το πληκτρολόγιο.
Κάνε δοκιμές και βρες τι δουλεύει καλύτερα σε σένα.
Σε αυτά τα μηχανάκια όσο πιο σφιχτά είναι τόσο ποιο σταθερά σε υψηλές ταχύτητες.
Εάν όμως είναι σφιχτό και δεν το κυνηγάς τότε έχει περίπου τη συμπεριφορά που περιγράφεις στην αρχή.
Μα δεν ειναι σφικτο...επιτηδες το εβαλα στο άνετο γιατι δεν κάνω ραλλυ.....μπορεί να φταίει και το λάστιχο που εινια πιο λεπτό, ειναι 80/100 αντι για 90/90.....θα σφιξω λιγο την συμπιεση και βλέπουμε....ετσι κι αλλιως ειναι στο τερμα τα κλικ στο άνετο....
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Μα δεν ειναι σφικτο...επιτηδες το εβαλα στο άνετο γιατι δεν κάνω ραλλυ.....μπορεί να φταίει και το λάστιχο που εινια πιο λεπτό, ειναι 80/100 αντι για 90/90.....θα σφιξω λιγο την συμπιεση και βλέπουμε....ετσι κι αλλιως ειναι στο τερμα τα κλικ στο άνετο....
Προφόρτιση ελατηρίου εμπρός έχει αυτό?
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Προφόρτιση ελατηρίου εμπρός έχει αυτό?
Οχι.....πρακτικα ουτε πισω εχει , θελει γαντζοκλειδο και επισκεψη σε μαστορα που να κατσει να ασχοληθει
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Αν τα έχεις ρυθμίσει όλα στο μαλακό (αργό δηλαδή) είναι λογικά αυτά που περιγράφεις.
Βαγγέλη αργό είναι σφιχτό και γρήγορο πιο μαλακό

Σε αυτά τα μηχανάκια όσο πιο σφιχτά είναι τόσο ποιο σταθερά σε υψηλές ταχύτητες.
Και συνήθως αν είναι πάρα πολύ σφιχτές οι ρυθμίσεις θέλει πιο πολύ προσπάθεια να πλαγιάσουν στις στροφές.

bmw320is Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις από τους κατασκευαστές είναι στο περίπου γιατί δεν μπορούν να καλύψουν όλους τους αναβάτες οι οποίοι ποικίλουν σε βάρος, εμπειρία,στυλ οδήγησης κλπ.
Προσωπικά όταν νιώθω νευρικό το μπροστινό (πχ να χάνει βίαια πρόσφυση σε φλατ στροφή) συνήθως ξεκινάω ανοίγοντας δύο τρία κλικ την απόσβεση επαναφοράς του μπροστινού.



....ετσι κι αλλιως ειναι στο τερμα τα κλικ στο άνετο....
Με τερματισμένα τα κλικ (είτε αριστερά είτε δεξιόστροφα) δεν δουλεύει σωστά η ανάρτηση.Αν τύχει (που δεν το νομίζω) και η ανάρτηση δουλεψει καλύτερα με τερματισμένα κλικ κανονικά θέλει revalving.
Βάλτα στην προτεινόμενη μέση ρύθμιση και παίξε 2-3 κλικ κάθε φορά (είτε προς το αργό είτε προς το γρήγορο),όχι με την μια 10 κλικ .

Πριν πας σε μάστορα (και αν το sag σου είναι σωστό) ρίξε μια ματιά σε αυτό να πάρεις μια ιδέα
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Μου φαίνεται περίεργο μια ανάρτηση είτε μπρος είτε πίσω να έχει ρυθμίσεις επαναφοράς και συμπίεσης και να μην έχει ρύθμιση προφόρτισης. Συνήθως πάει ως εξής:
  1. Καθόλου ρυθμίσεις
  2. Ρύθμιση μόνο προφόρτισης
  3. Ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς
  4. Ρύθμιση προφορτισης επαναφοράς και συμπίεσης
  5. Ρύθμιση προφόρτισης επαναφοράς, αργής και γρήγορης συμπίεσης
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Γίνεται η κλασσική παρανόηση... Είμαι "γρήγορος" άρα δε μπορώ να έχω μια "αργή" ανάρτηση! Ας το εξηγήσουμε λίγο.

Η "μαλακή", ενδοτική πιο σωστά, ρύθμιση της ανάρτησης σημαίνει "γρήγορες" αποσβέσεις συμπίεσης - επαναφοράς, από τέρμα σφιχτό ξεβιδώνουμε (προς το -). Αυτό σημαίνει ότι η ανάρτηση στις διαδοχικές ανωμαλίες δεν φέρνει ιδιαίτερη αντίσταση, δηλαδή συμπιέζεται πιο εύκολα στη λακούβα (συμπίεση) χωρίς να "χτυπήσει" (αυτό αντιλαμβανόμαστε ως "μαλακή") και επανέρχεται γρήγορα μετά την λακούβα (επαναφορά), χωρίς ο τροχός να χάσει την επαφή του με το έδαφος. Αυτό είναι προτιμητέο σε πιο αργούς "τουριστικούς" ρυθμούς και σε πιο σκληρά πετρώδη εδάφη.

Όταν ο ρυθμός μας ανεβαίνει (ή για παράδειγμα όταν οδηγούμε σε αμμώδες έδαφος) τις γρήγορες αποσβέσεις τις αντιλαμβανόμαστε ως ασάφεια, τάσεις πλεύσης, καθώς η μοτοσυκλέτα "ταλαντεύεται" πάνω στις αναρτήσεις της. Τότε σφίγγουμε την ανάρτηση (βιδώνουμε προς το +) για να κάνουμε πιο αργές τις αποσβέσεις ώστε να κερδίσουμε σε ακρίβεια και να κάνουμε τη μοτοσυκλέτα να έχει άμεση απόκριση στις εντολές μας.

Άρα soft = γρήγορες αποσβέσεις, ενώ hard = "αργές" αποσβέσεις.

Κατά τη γνώμη μου λοιπόν και αφού έχεις ρυθμίσει ήδη το sag (πίσω ή και μπροστά αν έχει ρύθμιση) ώστε οι αναρτήσεις να δουλεύουν σε βέλτιστο εύρος τους, πρέπει πρώτα να δεις... ποιο ακριβώς είναι αυτό το εύρος! Δηλαδή να γυρίσεις τα ρυθμιστικά σε πιρούνι (συμπίεσης και επαναφοράς) και αμορτισέρ (αργής/γρήγορης συμπίεσης και επαναφοράς) απ' άκρη σ' άκρη ώστε να δεις πόσα κλικ ακριβώς είναι το εύρος της κάθε ρύθμισης. Εκεί σημειώνεις από τέρμα σφιχτό (βιδωμένο) πόσα κλικ είναι η Sport/Basic/Comfort ρύθμιση, αλλά και πως κατανέμονται οι στάνταρντ ρυθμίσεις αυτές που δίνει το εργοστάσιο στο φάσμα της κάθε ρύθμισης ξεχωριστά.

Και η δική μου εμπειρία είναι από το 690 Enduro '08, που είχα κάποτε, ήταν ότι όλο το εύρος ρύθμισης των αναρτήσεων ήταν προς το "σφιχτό", χαρακτηρίζονταν δηλαδή από αργές αποσβέσεις. Αφού λοιπόν και η Soft ρύθμιση στο 701 σου φαίνεται αρκετά "σκληρή", προσπέρασέ την και πήγαινε ακόμα περισσότερο προς το άκρο του φάσματος (softer δηλαδή), διατηρώντας την επαναφορά 1-2 κλικ πιο γρήγορη από τη συμπίεση. Αν πάλι δε σε ικανοποιεί, τότε απλά πας για revalving στις αναρτήσεις.

Ως παράδειγμα και μόνο ως τέτοιο, δες τις ρυθμίσεις μου στον Meoni (post #163).

Ελπίζω να βοήθησα...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Νομίζω το ανάποδο συμβαίνει.
Στο soft είναι μαλακές (γρήγορες) για να μην κουράζουν και στο hard σφιχτές...
Ναι συγνώμη ανάποδα το έγραψα αλλά Ελληνικά Αγγλικά soft hard γρήγορα αργά μπλέχτηκα.


Συνήθως οι αναρτήσεις γράφουν H~hard, S~soft. Όπου Hard κάνουμε πιο αργή τη συμπίεση η την επαναφορά και όπου Soft κάνουμε πιο γρήγορη την συμπίεση η την επαναφορά.

Hard..Αργό, Soft γρήγορο.

Ο στόχος είναι να διατηρήσουμε τις Ρόδες και τα λάστιχα σε επαφή με το έδαφος προκαλώντας τη μικρότερη δυνατή αντιδραση κίνησης στην μοτοσυκλέτα.

Σχετικά με αυτό που είπε ο STF νομίζω διαφωνώ καθώς η σκληρότητα του ελατηρίου επηρεάζει εμμέσως και την ταχύτητα με την οποία θα συμπιεστεί και θα αποσυμπιεστει η ανάρτηση. Και εξηγούμαι.

Το ελατήριο ξέρει να δουλεύει προς μια κατευθυνση. Θέλει να επιστρέψει στην κατάσταση ισορροπίας του. Άρα όταν συμπιέζεται θέλει απλά να επιστρέψει εκεί που βρισκόταν. Συνεπώς είναι σύμμαχος για την επαναφορά και εχθρός για τη συμπίεση! Δηλαδή ένα ισχυρότερο ελατήριο θα φέρει μεγαλύτερη αντίσταση στη συμπίεση αλλά θα δουλέψει σα φίλος με την επαναφορά επειδή έχουν τον ίδιο σκοπό. Η επαναφορά θέλει να το επιστρέψει εκεί που ήταν συνεπώς λειτουργούν ομορροπα.

Συνεπώς για μένα και όποιος θέλει το συζητάμε αν έχει αντίθετη άποψη. Βάζεις σκληρότερο ελατήριο για τον ίδιο αναβάτη κάνεις πιο αργή τη συμπίεση. Την επαναφορά την κάνεις όμως πιο γρήγορη.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Reactions: STF

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Μου φαίνεται περίεργο μια ανάρτηση είτε μπρος είτε πίσω να έχει ρυθμίσεις επαναφοράς και συμπίεσης και να μην έχει ρύθμιση προφόρτισης. Συνήθως πάει ως εξής:
  1. Καθόλου ρυθμίσεις
  2. Ρύθμιση μόνο προφόρτισης
  3. Ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς
  4. Ρύθμιση προφορτισης επαναφοράς και συμπίεσης
  5. Ρύθμιση προφόρτισης επαναφοράς, αργής και γρήγορης συμπίεσης
Εχει στο αμορτισερ πισω ρυθμιση προφορτισης αλλα δεν μπορεις να το κανεις μονος σου, θελει μαστορα ειναι δυσκολη ηπ ροσβαση. Μπροστά προφόρτιση δεν υπαρχουν πολλά μηχανάκια που να έχουν. Μόνο πίσω έχω δεί να ρυθμίζεται που πέφτει και όλο το βάρος δηλαδή....
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Βαγγέλη αργό είναι σφιχτό και γρήγορο πιο μαλακό


Και συνήθως αν είναι πάρα πολύ σφιχτές οι ρυθμίσεις θέλει πιο πολύ προσπάθεια να πλαγιάσουν στις στροφές.

bmw320is Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις από τους κατασκευαστές είναι στο περίπου γιατί δεν μπορούν να καλύψουν όλους τους αναβάτες οι οποίοι ποικίλουν σε βάρος, εμπειρία,στυλ οδήγησης κλπ.
Προσωπικά όταν νιώθω νευρικό το μπροστινό (πχ να χάνει βίαια πρόσφυση σε φλατ στροφή) συνήθως ξεκινάω ανοίγοντας δύο τρία κλικ την απόσβεση επαναφοράς του μπροστινού.




Με τερματισμένα τα κλικ (είτε αριστερά είτε δεξιόστροφα) δεν δουλεύει σωστά η ανάρτηση.Αν τύχει (που δεν το νομίζω) και η ανάρτηση δουλεψει καλύτερα με τερματισμένα κλικ κανονικά θέλει revalving.
Βάλτα στην προτεινόμενη μέση ρύθμιση και παίξε 2-3 κλικ κάθε φορά (είτε προς το αργό είτε προς το γρήγορο),όχι με την μια 10 κλικ .

Πριν πας σε μάστορα (και αν το sag σου είναι σωστό) ρίξε μια ματιά σε αυτό να πάρεις μια ιδέα
Εχουμε χαθει στην ορολογια.....οταν λες ανοιξε την αποσβεση επαναφορας , εννοεις να την μειωσω, να παω στο - δηλαδή
 
Top Bottom