Ρυθμιση αναρτησης σε HUSQVARNA 701

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Γίνεται η κλασσική παρανόηση... Είμαι "γρήγορος" άρα δε μπορώ να έχω μια "αργή" ανάρτηση! Ας το εξηγήσουμε λίγο.

Η "μαλακή", ενδοτική πιο σωστά, ρύθμιση της ανάρτησης σημαίνει "γρήγορες" αποσβέσεις συμπίεσης - επαναφοράς, από τέρμα σφιχτό ξεβιδώνουμε (προς το -). Αυτό σημαίνει ότι η ανάρτηση στις διαδοχικές ανωμαλίες δεν φέρνει ιδιαίτερη αντίσταση, δηλαδή συμπιέζεται πιο εύκολα στη λακούβα (συμπίεση) χωρίς να "χτυπήσει" (αυτό αντιλαμβανόμαστε ως "μαλακή") και επανέρχεται γρήγορα μετά την λακούβα (επαναφορά), χωρίς ο τροχός να χάσει την επαφή του με το έδαφος. Αυτό είναι προτιμητέο σε πιο αργούς "τουριστικούς" ρυθμούς και σε πιο σκληρά πετρώδη εδάφη.

Όταν ο ρυθμός μας ανεβαίνει (ή για παράδειγμα όταν οδηγούμε σε αμμώδες έδαφος) τις γρήγορες αποσβέσεις τις αντιλαμβανόμαστε ως ασάφεια, τάσεις πλεύσης, καθώς η μοτοσυκλέτα "ταλαντεύεται" πάνω στις αναρτήσεις της. Τότε σφίγγουμε την ανάρτηση (βιδώνουμε προς το +) για να κάνουμε πιο αργές τις αποσβέσεις ώστε να κερδίσουμε σε ακρίβεια και να κάνουμε τη μοτοσυκλέτα να έχει άμεση απόκριση στις εντολές μας.

Άρα soft = γρήγορες αποσβέσεις, ενώ hard = "αργές" αποσβέσεις.

Κατά τη γνώμη μου λοιπόν και αφού έχεις ρυθμίσει ήδη το sag (πίσω ή και μπροστά αν έχει ρύθμιση) ώστε οι αναρτήσεις να δουλεύουν σε βέλτιστο εύρος τους, πρέπει πρώτα να δεις... ποιο ακριβώς είναι αυτό το εύρος! Δηλαδή να γυρίσεις τα ρυθμιστικά σε πιρούνι (συμπίεσης και επαναφοράς) και αμορτισέρ (αργής/γρήγορης συμπίεσης και επαναφοράς) απ' άκρη σ' άκρη ώστε να δεις πόσα κλικ ακριβώς είναι το εύρος της κάθε ρύθμισης. Εκεί σημειώνεις από τέρμα σφιχτό (βιδωμένο) πόσα κλικ είναι η Sport/Basic/Comfort ρύθμιση, αλλά και πως κατανέμονται οι στάνταρντ ρυθμίσεις αυτές που δίνει το εργοστάσιο στο φάσμα της κάθε ρύθμισης ξεχωριστά.

Και η δική μου εμπειρία είναι από το 690 Enduro '08, που είχα κάποτε, ήταν ότι όλο το εύρος ρύθμισης των αναρτήσεων ήταν προς το "σφιχτό", χαρακτηρίζονταν δηλαδή από αργές αποσβέσεις. Αφού λοιπόν και η Soft ρύθμιση στο 701 σου φαίνεται αρκετά "σκληρή", προσπέρασέ την και πήγαινε ακόμα περισσότερο προς το άκρο του φάσματος (softer δηλαδή), διατηρώντας την επαναφορά 1-2 κλικ πιο γρήγορη από τη συμπίεση. Αν πάλι δε σε ικανοποιεί, τότε απλά πας για revalving στις αναρτήσεις.

Ως παράδειγμα και μόνο ως τέτοιο, δες τις ρυθμίσεις μου στον Meoni (post #163).

Ελπίζω να βοήθησα...
Ωραίος βοήθησες και παραβοήθησες....!!!! Θα τα βάλω στο normal, στη μέση δηλαδή και απο εκει θα αρχισω να ξεσφιγγω διατηρωντας την επαναφορα 1-2 κλικ πιο γρηγορη απο τη συμπιεση που είπες.........με το πισω αμορτισερ να κανω τα ιδια ??? να το βαλω και αυτό στο νορμαλ, γιατι τωρα ειναι στο soft.....δεν καταλαβαίνω κάποια ανωμαλία στο αμορτισερ όπως είναι τώρα......εννοω αν αλλαξω το πηρουνι θελει αντιστοιχα και κατι το αμορτισερ ???
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Μπροστά προφόρτιση δεν υπαρχουν πολλά μηχανάκια που να έχουν.
Όλα τα adventure 950/990
Και όχι μόνο...
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Όλα τα adventure 950/990
Και όχι μόνο...
Τα περισσότερα μεσαία-μεγάλα είχαν και έχουν όπως tenere, tuareg, vstrom 650 (το παλιό το καλό το ορθόδοξο), vstrom 800.

Μέχρι και το νέο transalp έχει... Γιαυτό μου κάνει εντύπωση που δεν έχει το 701 Ε
 

Zar

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
ΤENERE 700 23'
KLX250S 09'
Ερώτηση γιατί είμαι παντελώς άσχετος....Το μπροστινό το νοιώθω πολύ νευρικό.....πανω στη στροφή αν ανοίξεις γκάζι πάει να διπλώσει. Σε απότομα χτυπήματα τύπου φυτευτη πετρα, λακούβα κλπ μου φεύγει το τιμόνι, τρωω σφαλιαρα.....στα αργα σκαρφαλωματα δεν βλεπω κατι....επισης σε διαδοχικά σαμαρια σε πιστα μοτοκροσ μια χαρα δεν τερματιζει τα βγαζει εις περας....το τενερε για παραδειγμα μετα το δευτερο σαμαρι ηταν συνεχεια τερματισμενο μπροστα και πισω κλότσαγε σαν γαιδουρι....αλλα το 701 αμα χτυπησει καπου με χιλιομετρα σου φευγει το τιμονι απο τα χερια.....το τενερε περναγε χωρις δραματα.....
τις ρυθμισεις τις εχω ολες στο soft, εχω τυθμισει πισω sag, λαστιχα 80/100-21 και 140/80-18.
Τι να κάνω ???
Tι χρονιά είναι το μηχανάκι σου;
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Τα περισσότερα μεσαία-μεγάλα είχαν και έχουν όπως tenere, tuareg, vstrom 650 (το παλιό το καλό το ορθόδοξο), vstrom 800.

Μέχρι και το νέο transalp έχει... Γιαυτό μου κάνει εντύπωση που δεν έχει το 701 Ε
Για προφορτιση ελατηρίου μπροστά μιλάμε έτσι...
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Τα περισσότερα μεσαία-μεγάλα είχαν και έχουν όπως tenere, tuareg, vstrom 650 (το παλιό το καλό το ορθόδοξο), vstrom 800.

Μέχρι και το νέο transalp έχει... Γιαυτό μου κάνει εντύπωση που δεν έχει το 701 Ε
Πολλά μονοκύλινδρα enduro και on/off δεν έχουν προφόρτιση μπροστά.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ναι, ακριβώς. Τα σχόλια μου δεν έχουν πολύ νόημα στο θέμα και δεν βοηθάνε τον Αλεξ στο πρόβλημά του, οπότε βάζω τελεία.
Απλά δεν το γνώριζα για το vstrom. :ok:
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Οι ρυθμίσεις προφόρτισης δεν είναι παρούσες σε πολλά μηχανάκια γιατι είναι ρυθμίσεις που τις κάνεις όζι και τοσο συχνα, δηλαδή απαξ και ρυθμίσεις sag μετά δεν τις πολυδουλεύεις (εξαιρούνται όσοι κάνουν δικάβαλα και ειναι φρικιά με τις ρυθμίσεις). Αν δεν υπάρχουν υδραυλικές προφορτίσεις λοιπόν τότε θα ρυθμίζονται με γατζόκλειδο για την πίσω και δακτυλίους τεφλόν για τις μπροστά...

(Α ρε 950/990 πόσο μπροστα? Πόσο???)
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Τα περισσότερα μεσαία-μεγάλα είχαν και έχουν όπως tenere,
Προφορτιση μπροστά το απλό μοντέλο τουλάχιστον όχι, δεν ξέρω αν έχει το extreme
 

xaotikos

Μέλος
Όνομα
ΚΙΜΩΝ
Μοτό
KTM 1290SAS
Aprilia Tuareg 660
KTM LC4 640E
Πάντως και το πίσω, σε προ του 2023 μοντέλα το manual έλεγε να βγει η ανάρτηση για να σφίξεις/χαλαρώσεις το ελατήριο. Κλασικά, καθημερινά πράγματα (αν έχεις KTM/husqy κλπ) o_O
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Πάντως και το πίσω, σε προ του 2023 μοντέλα το manual έλεγε να βγει η ανάρτηση για να σφίξεις/χαλαρώσεις το ελατήριο. Κλασικά, καθημερινά πράγματα (αν έχεις KTM/husqy κλπ) o_O
Σε πολλα μηχανακια δεν χωραει γατζοκλειδο για να ρυθμιστει η προφορτιση Οποτε τοτε ή θα πρεπει να βγει το αμορτισερ ή δουλευει σφυρι και κατσαβιδι
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Ωραίος βοήθησες και παραβοήθησες....!!!! Θα τα βάλω στο normal, στη μέση δηλαδή και απο εκει θα αρχισω να ξεσφιγγω διατηρωντας την επαναφορα 1-2 κλικ πιο γρηγορη απο τη συμπιεση που είπες.........με το πισω αμορτισερ να κανω τα ιδια ??? να το βαλω και αυτό στο νορμαλ, γιατι τωρα ειναι στο soft.....δεν καταλαβαίνω κάποια ανωμαλία στο αμορτισερ όπως είναι τώρα......εννοω αν αλλαξω το πηρουνι θελει αντιστοιχα και κατι το αμορτισερ ???
Όχι απαραίτητα, αλλά δε γίνεται να έχουν εκ διαμέτρου αντίθετες ρυθμίσεις πιρούνι και αμορτισέρ.
Βρες το εύρος κάθε ρύθμισης (πχ 17 κλικ απ' άκρη σ' άκρη), κάνε τη βασική ρύθμιση (basic ή soft) που λέει το εργοστάσιο και ξεκινά να πειράζεις 1-2 κλικ ένα πράγμα τη φορά, διατηρώντας χονδρικά τον παραπάνω κανόνα.
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Δεν μας έχεις γράψει αν στη μοτοσυκλετα έχει γίνει κάποια εργασία στο μπροστινό, πχ σέρβις λάδια κλπ

Είναι σημαντικό γιατί αν πχ έχουν μπει άλλο ιξώδες ή ποσότητα, μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην λειτουργία που να μην στρώνουν με τις ρυθμίσεις
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Ερώτηση γιατί είμαι παντελώς άσχετος....Το μπροστινό το νοιώθω πολύ νευρικό.....πανω στη στροφή αν ανοίξεις γκάζι πάει να διπλώσει. Σε απότομα χτυπήματα τύπου φυτευτη πετρα, λακούβα κλπ μου φεύγει το τιμόνι, τρωω σφαλιαρα.....στα αργα σκαρφαλωματα δεν βλεπω κατι....επισης σε διαδοχικά σαμαρια σε πιστα μοτοκροσ μια χαρα δεν τερματιζει τα βγαζει εις περας....το τενερε για παραδειγμα μετα το δευτερο σαμαρι ηταν συνεχεια τερματισμενο μπροστα και πισω κλότσαγε σαν γαιδουρι....αλλα το 701 αμα χτυπησει καπου με χιλιομετρα σου φευγει το τιμονι απο τα χερια.....το τενερε περναγε χωρις δραματα.....
τις ρυθμισεις τις εχω ολες στο soft, εχω τυθμισει πισω sag, λαστιχα 80/100-21 και 140/80-18.
Τι να κάνω ???
Το τενερε έχει πιο πολύ βάρος μπροστά και έχει πιο πολύ βάρος overall. Κανένα από τα δύο δεν είναι φτιαγμένο για να μπαίνει σε πίστα mx , οπότε μήν βγάζεις συμπεράσματα από την εκεί χρήση. Γενικά στο 690 συνηθίζεται η τοποθέτηση σταμπιλιζατερ από ότι διαβάζω στα forum του εξωτερικού γιατί στα πολλά δεν είναι πολύ σταθερό. Παίξε και λίγο με το ύψος της τιμονοπλακας στα καλάμια. Ρύθμισε και το sag είναι πολύ βασικό.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Το ελατήριο ξέρει να δουλεύει προς μια κατευθυνση. Θέλει να επιστρέψει στην κατάσταση ισορροπίας του. Άρα όταν συμπιέζεται θέλει απλά να επιστρέψει εκεί που βρισκόταν. Συνεπώς είναι σύμμαχος για την επαναφορά και εχθρός για τη συμπίεση! Δηλαδή ένα ισχυρότερο ελατήριο θα φέρει μεγαλύτερη αντίσταση στη συμπίεση αλλά θα δουλέψει σα φίλος με την επαναφορά επειδή έχουν τον ίδιο σκοπό. Η επαναφορά θέλει να το επιστρέψει εκεί που ήταν συνεπώς λειτουργούν ομορροπα.

Συνεπώς για μένα και όποιος θέλει το συζητάμε αν έχει αντίθετη άποψη. Βάζεις σκληρότερο ελατήριο για τον ίδιο αναβάτη κάνεις πιο αργή τη συμπίεση. Την επαναφορά την κάνεις όμως πιο γρήγορη.
Δεν συμφωνώ αλλά ΟΚ όλες οι απόψεις έχουν κατατεθεί. Θα πω μόνο πως η δύναμη ενός υδραυλικού συστήματος είναι απείρως πιο ισχυρή από αυτήν ενός ελατηρίου. Είτε έχει να κάνει με επαναφορά, είτε με συμπίεση όλα καθορίζονται από διέλευση λαδιού μέσα από μεγάλες και μικρές οπές. Οι ρυθμίσεις της απόσβεσης συμπίεσης επηρεάζουν λίγο και αυτές της επαναφοράς (χωρίς να πειράξουμε τις τελευταίες), αυτό μπορεί να συμβεί γιατί επεμβαίνουμε στο υδραυλικό σύστημα.

Δεν έχει νόημα νομίζω να επιμείνουμε άλλο, ίσως ένας επαγγελματίας αναρτησάς να μας βοηθούσε περισσότερο. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να έχω άδικο, θα μάθω κάτι από αυτό.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Δεν συμφωνώ αλλά ΟΚ όλες οι απόψεις έχουν κατατεθεί. Θα πω μόνο πως η δύναμη ενός υδραυλικού συστήματος είναι απείρως πιο ισχυρή από αυτήν ενός ελατηρίου. Είτε έχει να κάνει με επαναφορά, είτε με συμπίεση όλα καθορίζονται από διέλευση λαδιού μέσα από μεγάλες και μικρές οπές. Οι ρυθμίσεις της απόσβεσης συμπίεσης επηρεάζουν λίγο και αυτές της επαναφοράς (χωρίς να πειράξουμε τις τελευταίες), αυτό μπορεί να συμβεί γιατί επεμβαίνουμε στο υδραυλικό σύστημα.

Δεν έχει νόημα νομίζω να επιμείνουμε άλλο, ίσως ένας επαγγελματίας αναρτησάς να μας βοηθούσε περισσότερο. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να έχω άδικο, θα μάθω κάτι από αυτό.
Κοίτα κινεγω δεν έχω κάτσει να το σκεφτώ η να το αναλύσω και πολύ στο μυαλό μου. Μια πρόχειρη σκέψη έκανα για κουβέντα. Σε κάθε περίπτωση αν κάποιος θέλει να επέμβει με ρυθμίσεις ας ξέρει τι κάνει η απόσβεση συμπίεσης και το η επαναφοράς και να μπορεί να παίξει λίγο. Τα υπόλοιπα είναι απλά για τη κουβέντα.
 
Reactions: STF
Top Bottom