Καλημέρα.
Περί σέρβις, περίπου, μιά περίπου απορία, το περίπου γιατί το έχω δει στην πράξη αλλά δεν βλάπτει να επιβεβαιώσω πριν φάω μερικές ώρες πάλι.
Προ ετών, παρατηρώ ότι το fazer δεν κάθεται καλά στο σταντ, μένει πολύ όρθιο. Πάω ανάρτηση για σέρβις, έχει σπάσει η τελευταία σπείρα του ελατηρίου. Ψάχνουμε για άλλο, δεν υπάρχει, οπότε από τα στοκ του σπιτιού και πολύ τυχερά ταίριαζε ένα ελάχιστα πιο κοντό που έτυχε (μετρημένο) να είναι ίδια σκληρότητα.
Ξέρουμε ότι το ελατήριο κατά την εγκατάσταση έχει μια συγκεκριμένη προφόρτιση, στο fazer είναι 10 χιλιοστά (ελεύθερο μήκος - τοποθετημένο μήκος) με δυνατότητα 10 χιλιοστών ακόμα από το περιστροφικό με το γαντζόκλειδο. Έκανα αναγκαστικά εγκατάσταση με λιγότερη αρχική προφόρτιση (ας πούμε 5 χιλιοστών γιατί δεν θυμάμαι ακριβώς πια) και το manual λέει ότι η "κανονική" θέση του ρυθμιστή προφόρτισης (1 νούμερο = ένα χιλιοστό) είναι το 2, για να είμαστε στο ίδιο με πριν, ο ρυθμιστής πρέπει να τοποθετηθεί στο 2 + 5 = 7. Και επειδή η στοκ θέση είναι χαλαρή, το έχω τερματισμένο στο 10.
Για να αντιστοιχεί το νούμερο όπως πριν και να ανακτήσω την δυνατότητα ρύθμισης, θα πρέπει να μπει ένα δαχτυλίδι για να είναι η αρχική προφόρτιση ίδια με το προηγούμενο ελατήριο. Το δαχτυλίδι το έφτιαξε φίλος από ρετάλι ερταλόν, θέλει λίγη ώρα τρίψιμο με dremel ή λίμα γιατί έχει κάποια δεκατάκια λάθος στο κόψιμο εσωτερικής διαμέτρου. Πιο σωστά πρέπει να το βρω ανάμεσα σε μερικές κούτες πράγματα και μετά να το διορθώσω γιατί κοιτούσα την κολεξιόν έξω και λέω τι "πρέπει" να γίνει εδώ από εκκρεμότητες, θυμήθηκα και τούτο με αφορμή άλλη σχετική συζήτηση.
Επειδή το θέμα "κιλών/χιλιοστό" μετρήθηκε στο παλιό και καινούριο, η σχέση σκληρότητας/μήκους κλπ από το "ταμπελάκι" του ελατηρίου δεν μας απασχολούν. Γεωμετρικά είναι διαφορετικά, το βλέπεις με το μάτι, η δουλειά που κάνουν είναι ίδια.
Τα λέω καλά ή να πάω να μάθω αροζάρισμα και να ξανάρθω για οντισιόν;