Το λοιπόν.
Μετα απο αρκετές δοκιμές, κατέληξα οτι οι ρυθμίσεις που δουλεύουν στο μηχανάκι μου για ασφάλτινη χρήση είναι οι εξης:
Μπροστινή ανάρτηση
- Λάδι WP SAE10
- Κενό στάθμης 105 χιλιοστα.
- Ρυθμισμένο δυναμικό σαγκ για βάρος 110 κιλά, προφόρτιση στο standard = 5 στροφές.
- Επαναφορά στα 16 κλικς, 2 κλικ πιο αργή από τη Standard ρύθμιση.
- Συμπίεση στα 13 κλικς, επίσης 2 κλικ πιο αργή.
Είμαι πολύ ικανοποιημένος από το μπροστινό, το οποίο δουλεύει υποδειγματικά με καλή πληροφόρηση χωρίς νευρική η απότομη συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι ότι έχει βαρύνει ελαφρώς στην αίσθηση του, τόσο όσο πρέπει ομως για να δίνει μια σταθερότητα στις εναλλαγές πορείας ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες. Στα φρένα βουτάει λιγοτερο το οποίο ένιωσα ότι βελτιώνει τη συμπεριφορά του πίσω μέρους όταν ασκεις μεγάλη πίεση στη μανετα πριν τη στροφή, λόγω λιγότερης μετακίνησης βάρους σε σχέση με πριν.
Γενικά το μπροστινό, έχει γίνει στρηταδικο, και χωρίς να θέλω να είμαι υπερβολικός, η αίσθηση που αποκομιζω είναι ότι δεν καταλαβαίνεις αν έχεις τροχό 21 ιντσών, νομίζεις ότι έχεις 19, για να μην πω 17.
Βεβαια δεν κάνει για γρήγορη χωμάτινη οδήγηση, αλλά δεν έχω σκοπό πλέον να μπαίνω σκληρό χώμα με το 990.
Η πίσω ανάρτηση είναι ασερβισαριστη.
Εδώ να πω πως το ποσοστό δυναμικού Sag σε pds δεν είναι το σύνηθες όπως στις αναρτήσεις με μοχλικο. Εδώ, σύμφωνα με το Κώστα
el-Gatto ο οποίος έκανε τον κόπο και έψαξε το συγκεκριμένο θέμα, το δυναμικό Sag θα πρέπει να είναι από 25 έως 33 τοις εκατό, της συνολικής διαδρομής του αμορτισέρ, σε αντίθεση με τον υπολογισμό σε αναρτήσεις μοχλικού όπου ισχύει ο κανόνας του 33%. Με λίγα λόγια βλέπουμε ότι σε pds αναλόγως το βάρος μας, μπορούμε να παίξουμε με ένα εύρος προφόρτισης όπου στη δική μου περίπτωση, την έχω ρυθμίσει στο 28% της συνολικής διαδρομής, όπου διαπίστωσα πως εκεί, με συγκεκριμένες τιμές των αποσβέσεων, η προφόρτιση αυτή μου είναι ταιριαστή.
Αυτό πρακτικά φαίνεται και όταν κάθομαι πάνω στο μηχανάκι γιατί όταν ρύθμισα την προφόρτιση στο 33%, δεν καθόταν ομοιόμορφα η μπροστά με την πίσω ανάρτηση. Συγκεκριμενα το μηχανάκι σουζαριζε.
Φερνοντας την προφόρτιση στο 28%, ήταν εκείνο το σημείο όπου το μηχανάκι βυθιζοταν ομοιόμορφα συν ότι η αίσθηση που έδινε η πίσω αναρτηση ήταν πιο ταιριαστη.
Οι ρυθμίσεις των αποσβέσεων άλλαξαν και αυτές ως εξης:
Συμπίεση αργή = 18 κλικς, (2 κλικ πιο αργή από το Standard)
Συμπίεση γρήγορη = 1 στροφή (μισή στροφη πιο αργή από το standard) .
Επαναφορά = 13 κλικ 2 κλικ πιο αργή από το standard.
Δοκίμασα να κάνω την πίσω ανάρτηση πιο αργή, να έχει μια πιο σκληρή αίσθηση, αλλά παρατήρησα ότι, ιδιαιτερα στις υψηλές ταχύτητες όταν το οδόστρωμα έχει σαμαρακια, η γενικά αν είσαι κάπως πλαγιαριστος και περάσεις πάνω από μια κακοτεχνια, τότε το πίσω μέρος δε συμπεριφερεται καλά, σαν να μη προλαβαίνει να διαβάσει το δρόμο.
Όταν θα κάνω σέρβις την πίσω ανάρτηση, σίγουρα όλα τα παραπάνω θα αλλάξουν.
Επίσης, οι παραπάνω ρυθμίσεις, είναι για εμένα, με το δικό μου οδηγικό στυλ, και για το δικό μου μηχανάκι.
Για χρήση μόνο σε άσφαλτο και στο χώμα απλή διέλευση, περιήγηση.
Αυτιά.
Ετοιμάζω μια βόλτα στη Φολοη-Νεμουτα, με περιήγηση / φωτογράφηση στο δάσος και ανελέητο στρίψιμο στον 111 και στον 73 μέχρι Λεβίδι.
Μάλλον την Τετάρτη 20/05.