Σωστη χρηση συμπλεκτη.

Vargos

Μέλος
Όνομα
Vasilis
Μοτό
Africa
.
Καλησπερα στην παρεα, με αφορμη αυτο το βιντεο και κουβεντες με φιλους και μηχανικους που οι αποψεις διιστανται τι πιστευετε εσεις ? Η σωστη χρηση του συμπλεκτη ειναι μεχρι να τερματισει η μανετα στo γκριπ και συνεπως την κραταμε με 4 δαχτυλα? Η βρισκουμε σημειο συμπλεξης -αποσυμπλεξης και την κραταμε την μανετα με 2-3 δαχτυλα ? Παντως με το δευτερο τροπο εχουμε καλυτερη λαβη στο γκριπ αλλα μηπως φθειρεται πιο γρηγορα ο συμπλεκτης γιατι δεν τον δουλευουμε σε ολη την διαδρομη του?
 

nick_89

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Honda XL650V Transalp
Θεωρητικά και πρακτικά, μπορείς να τραβάς τον συμπλέκτη μέχρι εκεί που σταματάει να πατινάρει ο δίσκος. Εκείνο είναι και το σημείο που αποσυμπλέκει πλήρως, οπότε δεν υπάρχουν φθορές.
Σίγουρα διαφέρει από μηχανή σε μηχανή και ποτέ δεν αποσυμπλέκει τόσο πίσω φαντάζομαι, εκτός από κάποιες ειδικές χρήσεις, που δεν γνωρίζω).

Μ' αρέσει πολύ ο motojitsu και έχω κρατήσει πάρα πολλά πράγματα από αυτά που αναφέρει.
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Αν κρατάς την μανέτα με 4 δάκτυλα, έχεις λιγότερο κράτημα στο τιμόνι (μόνο με τον αντίχειρα) και ειδικά εκτός δρόμου σε ανωμαλίες ίσως έχεις πρόβλημα.

Μια άλλη προσέγγιση είναι ο ακριβής έλεγχος τη ς αποσύμπλεξης σε συνδυασμό με το γκάζι που σου επιτρέπει να πραγματοποιείς τον καλύτερο δυνατό χειρισμό της μοτοσυκλέτας στα δύσκολα

Γενικά προτείνεται ο χειρισμός του συμπλέκτη με λιγότερα των τεσσάρων δάκτυλων επιτυγχάνεται με εξάσκηση
 
Τελευταία επεξεργασία:

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Είναι κάτι που δεν έχω σκεφτεί ποτέ
Και γω.

Στο Enduro ο συμπλέκτης τρώει πολύ ζόρι και στα δίχρονα ακόμα περισσότερο αλλά παρόλα αυτά δεν έχω αλλάξει δίσκους, ούτε πατιναρει ούτε τίποτα. Χρησιμοποιώ ένα ή δύο δάχτυλα.

Με το 1150 θέλει να έχεις φάει το φαι σου και τουλάχιστον 2 ή 3 δάχτυλα (νομίζω πως με μια συντηρηση θα γίνει μια χαρά. Αλλά η δευτερεύουσα αντλία είναι σε που δύσκολο σημείο και θέλει που δουλειά. )

Το ιδανικό είναι με 1 ή 2 δάχτυλα για να κρατάμε πιο σωστά το τι.ονι σε περίπτωση στραβής.
 

IoannisB

Μέλος
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
AfricaTwin
Μες στην πόλη με 4 , στο δρόμο 2, στο βουνό καρφωτές :ha. Υπάρχουν περιπτώσεις που πρέπει να κρατηθείς απο το μηχνάκι εκτος δρόμου οπότε ενα βαρύ μηχανάκι για να το κρατήσεις χωρίς να σου σβήσει τότε πρέπει να πατήσεις τον συμπλεκτη φουλ.ασυναίσθητα. Αν έχεις 2 δάχτυλα στο συμπλέκτη τοτε μπορεί να χτυπήσεις τα αλλα δυο που κρατάνε το τιμόνι. Ανάλογα τις συνθήκες. Το σωστό ειναι με 2 ή 1 παντού. Αλλά αμα ξεκινήσεις λαθός σαν εμένα τοτεε…. Οτι βγει!
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Έμαθα να οδηγώ μηχανή με δύο δάκτυλα στις μανέτες. Από τοτε μου φαινόταν τελείως παράξενη αίσθηση να σφίγγω με όλη την παλάμη τις μανέτες. Το κάνω καμια φορα και συνεχίζει και μου φαίνεται περίεργο και δίχως αίσθηση... γούστα είναι αυτα!
 
Τελευταία επεξεργασία:

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Σίγουρα είναι θέμα προτίμησης και συνήθειας
Και εγώ δεν το έχω πολυσκεφτεί, απλά μερικά πράγματα πρέπει να τα "δουλέψεις" για να δεις το όφελος

Άλλο ένα σχετικό βίντεο

 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Έχω προσπαθήσει και εγώ να συμπλεκτάρω με 2 δάχτυλα αλλά τα φανταστικά κιβώτια της πενφε τόσο στο Xmoto όσο και στο φου800 δεν χάρηκαν πολύ όποτε το δοκίμασα. Οπότε έμεινα στο συμπλεκτάρισμα με 4 δάχτυλα για να αποφεύγω όσο γίνεται την ψυχική ωδίνη του κρακ κρουκ στις αλλαγές και ειδικά στα κατεβάσματα. Ειδικά μέσα στη πόλη το συχνό συμπλεκτάρισμα με 2 δάχτυλα με βαρύ συμπλέκτη κουράζει αρκετά.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Παιδιά...

Μισό λεπτό γιατί ισιωμα όλα.

Άλλο πράγμα η οδήγηση χώμα, άλλο άσφαλτος.

Αν πρέπει να κρατάς τον συμπλέκτη στο friction zone που λένε οι λατρεμένοι τα δύο είναι οκ, αλλά στην άσφαλτο δεν το κάνεις ποτέ αυτό (οκ, μόνο στα φανάρια) οπότε είναι άχρηστη συζήτηση.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Αν πρέπει να κρατάς τον συμπλέκτη στο friction zone που λένε οι λατρεμένοι τα δύο είναι οκ, αλλά στην άσφαλτο δεν το κάνεις ποτέ αυτό (οκ, μόνο στα φανάρια) οπότε είναι άχρηστη συζήτηση.
Νομιζω η κουβεντα είναι 2 ή 4 δάκτυλα και όχι πως γίνεται η σύμπλεξη (εκτός αν δεν κατάλαβα καλά). Γιάννη εσύ χρησιμοποιείς 2 στο χώμα και 4 στην άσφαλτο;
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Αν δε κάνω λάθος η συζήτηση ειναι συμπλεκτάρισμα με 4 δάχτυλα και πίεση της μανέτας σε όλη τη διαδρομή της, ή με 2 δάχτυλα και πίεση της στη μισή διαδρομή ακριβώς μετά το σημείο πλήρους αποσύμπλεξης. Αν βολεύει κάποιον το συμπλεκτάρισμα με 2 δάχτυλα δε βρίσκω λόγο να μην το εφαρμόζει παντού, είτε στο χώμα είτε στη άσφαλτο.
 

nick_89

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Honda XL650V Transalp
Η ερώτηση του φίλου βασικά, δεν είναι τα δάχτυλα, γιατί ο καθένας έχει άλλη δύναμη.
Είναι το αν χρειάζεται να τερματίζουμε την μανέτα ή αν η μισή κίνηση (που δείχνει και το βίντεο) είναι εντάξει, αφού αποσυμπλέξει βέβαια.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Έκανα τεράστια προσπάθεια για να συνηθίσει το χέρι να έχει 2 στον συμπλέκτη αντί για 1 και 1 στο σινιάλο, φεύγοντας από την πόλη.

Στο χώμα... Δεν έχω μυϊκή μνήμη οπότε δυστυχώς "ο,τι κάτσει", στην άσφαλτο συνήθως δύο, στις στάσεις τέσσερα.


Ο λίγο εκνευριστικος αλλά απίθανα ευστοχος irc tyre guy έχει στον συμπλέκτη το μεσαίο. Το πιο γυμνασμενο κωλοδάχτυλο!
 

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Aprilia pegaso 650
Θα μιλήσω για χρήση ασφάλτινη...
Πάντα δύο δάχτυλα μόνιμα στην μανέτα... ακόμα και σέ μποτιλιάρισμα στο κέντρο..
Μόλις αποσυμπλεξει αφήνω... γίνεται λίγο κουραστικό στην Αθήνα.. αλλά συνηθίζεται..
Ακόμα δεν έχω αλλάξει δίσκους και δεν πατιναρει το κουλούρι..με κοντά 180 χιλιάδες χλμ...
Το ίδιο κάνω και στην μανέτα του φρένου.. πάντα ένα ή δύο δάχτυλα μόνιμα πάνω..
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Θα μιλήσω για χρήση ασφάλτινη...
Πάντα δύο δάχτυλα μόνιμα στην μανέτα... ακόμα και σέ μποτιλιάρισμα στο κέντρο..
Μόλις αποσυμπλεξει αφήνω... γίνεται λίγο κουραστικό στην Αθήνα.. αλλά συνηθίζεται..
Ακόμα δεν έχω αλλάξει δίσκους και δεν πατιναρει το κουλούρι..με κοντά 180 χιλιάδες χλμ...
Το ίδιο κάνω και στην μανέτα του φρένου.. πάντα ένα ή δύο δάχτυλα μόνιμα πάνω..
 

nick_89

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Honda XL650V Transalp
Και εγώ με 2 συμπλέκτη και 2 φρένο είμαι συνήθως, ωστόσο στα χαλαρά φρεναρίσματα, μόνο με το μεσαίο δάκτυλο στο φρένο :rolleyes:
 

warez

Μέλος
Όνομα
Ανδρέας
Μοτό
Yamaha TENERE 700
Και μην ξεχνάμε ότι η φθορά του συμπλέκτη είναι ελάχιστη (σε σχέση με το αμάξι πχ). Οι δίσκοι είναι βουτηγμένοι μέσα στο λάδι σε αντίθεση με το αμάξι που το δίσκο-πλάτο είναι στεγνό.

Η φθορά λόγω τριβής μειώνεται δραματικά αλλά φυσικά εξακολουθεί να υπάρχει. Για παράδειγμα αν με ημισύμπλεξη βαράς κόφτες τότε θα υπάρχει φθορά. Ask me how I know :p
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Ενδιαφέρον θέμα.

Καταρχήν να αναφέρουμε πως το σασμάν στις μοτοσυκλέτες δεν έχει συγχρονιζέ. Αυτό σημαίνει πώς τα γρανάζια κουμπώνουν ασύγχρονα και δεν είναι η ίδια διαδικασία με το αυτοκίνητο που πρέπει να πατήσουμε καλά τον συμπλέκτη έτσι ώστε να θηλυκώσει σωστά το συγχρονιζέ και χωρίς να δαγκώσει που λέμε. Πάει το πρώτο σκέλος που αφορά την φθορά του σασμάν όσο αφορά την διαδικασία αλλαγής της ταχύτητας.

Στο καθαρά θέμα συμπλέκτη τώρα. Στο 99% των μοτοσυκλετών με συμπλέκτη (πλην BMW με σύστημα δίσκο πλατώ όπως τα μεγάλα GS που ισχύει ότι με τα αυτοκίνητα και σε κάτι Ducati και συναφή με ξηρό συμπλέκτη) έχουμε ένα πολύδισκο σύστημα μέσα σε κολύμπα λαδιού. Για όποιον δεν είναι εξοικοιωμένος πώς λειτουργεί το σύστημα εδώ θα καταλάβει


Συνεπώς υπάρχει η πλάκα πίεσης με τα ελατήρια που πιέζει το σύστημα του πολύδισκου. Τραβώντας τον συμπλλεκτη χαλαρώνουμε την πίεση στα υλικά τριβής και αλλάζουμε πιο εύκολα ταχύτητα.

Το ακριβές σημείο αποσύμπλεξης μπορεί να διαφέρει απο μηχανή σε μηχανή και μάλιστα σχεδόν όλες οι μηχανςέ εχουν ρυθμιζό,ενη μανέτα συμπλέκτη οπότε μεταβάλλεται και απο εκεί αυτό το χαρακτηριστικό.

Αν μπορέσεις σαν αναβάτης να βρεις το σημείο ακριβώς που δεν έχουν επαφή τα υλικά τριβής μεταξύ τους είτε αυτό είναι στο 1/3 της διαδρομής, είτε στο 1/2 κλπ τότε μπορείς να κάνεις αλλα΄γη ταχύτητας με μηδενική φθορά. Συνήθως πατάμε μέχρι τέρμα για να είμαστε σίγουροι. Στη πράξη και μέχρι τη μέση να το παμε στις περισσότερες μοτοσυκλέτες έχει αποσυμπλέξει. Απο εκεί και έπειτα αν κάποιος κάνει συχνά αλλαγες με τα υλικά τριβής να πατινάρουν μεταξύ τους θα μειώσει την διάρκεια ζωής τους και γενικά επιβαρύνει κάπως την μετάδοση με αχρείαστες αντίρροπες δυνάμεις
 
Τελευταία επεξεργασία:

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Έκανα τεράστια προσπάθεια για να συνηθίσει το χέρι να έχει 2 στον συμπλέκτη αντί για 1 και 1 στο σινιάλο, φεύγοντας από την πόλη.

Στο χώμα... Δεν έχω μυϊκή μνήμη οπότε δυστυχώς "ο,τι κάτσει", στην άσφαλτο συνήθως δύο, στις στάσεις τέσσερα.


Ο λίγο εκνευριστικος αλλά απίθανα ευστοχος irc tyre guy έχει στον συμπλέκτη το μεσαίο. Το πιο γυμνασμενο κωλοδάχτυλο!
Αυτό με το κωλοδάχτυλο είναι σωστό και για συμπλέκτη και για φρένο. Κάποιος δάσκαλος μας το είχε δείξει σε μαθήματα εντούρο αλλά δεν θυμάμαι λεπτομέρειες.
Βολεύει γιατί κρατάμε καλύτερα το τιμόνι. Πάντως θέλει ισορροπία δηλαδή όσα δάχτυλα έχουμε στον συμπλέκτη, με τόσα χρησιμοποιούμε αντίστοιχα και στο μπροστινό φρένο στην χωμάτινη οδήγηση και συγκεκριμένα στην όρθια θέση οδήγησης.

Επίσης πολύ εύκολα και ακίνδυνα, αν τεντώσουμε το δάχτυλο πλήρως, μπορούμε να χαιρετάμε τους ερχόμενους μοτοσικλετιστές στο αντίθετο ρεύμα και κυρίως αυτούς που καβαλάνε την ίδια μάρκα με την δική μας. Η έκφραση απορίας των, ειναι όλα τα λεφτά.

(Το τελευταίο καλό είναι να γίνεται σε δρόμους με νησίδα αυστηρά μη τυχόν πέσουμε σε κάνα περίεργο παρεξηγησιάρη και οδηγώντας μηχανές φίλων μας).
 
Top Bottom