Τέστ του ημι-υγροψυκτου BMW R1200GS LC

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Μια και καναμε σχετικη κουβεντα face-to-face αποψε στο Ζαπειο, ποσταρω παρακατω την γνωμη μου για το R1200GS LC το οποιο οδηγησα δυο φορες με διαστημα ενος χρονου, πρωτα το μοντελο του 2013 και μετα απο περιπου ενα χρονο το μοντελο του 2014. Η γνωμη μου ειναι ακριβως οπως εχει ποσταριστει και σε αλλα δυο φορουμ. Να πω επισης οτι εχω οδηγησει εκτεταμενα τα Crosstourer (ποσταρα το σχετικο τεστ εδω) και Triumph 1200 Explorer (σχετικο τεστ θα ποσταριστει εν καιρω).

Σαν προλογο να πω οτι δεν ειχα εκδηλωσει ποτε ενδιαφερον για τα μοντελα της φιρμας πριν να βγει το 1200GS το 2004. Ειχα οδηγησει το 1150GS καθαρα απο ακαδημαϊκο ενδιαφερον το 2002 αλλα το πρωτο BMW που μου τραβηξε πραγματικα το ενδιαφερον μου ητανε το 1200GS, not least καθως καποιοι φιλοι το πηρανε εκεινα τα πρωτα χρονια και λεγανε τα καλυτερα. To 2008 βγηκε το F800GS το οποιο επισης ητανε (και ειναι) πολυ ενδιαφερον και το οποιο εκανα επισης δυο φορες εκτεταμενο τεστ. Το 2010 βρεθηκα σχεδον μια ανασα απο το να παρω ελαφρα μεταχειρισμενο το επετειακο 1200GS του 2009, ασπρο με μαυρους τροχους με ακτινες, φυμε ζελατινα και τη γκρι-μαυρη σελα του Adventure (πανεμορφο μηχανακι :cool:).

Αυτα σαν εισαγωγη, αντιγραφω παρακατω κατα λεξη το τεστ του 1200GS LC οπως το εχω ποσταρει αλλου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Ποσταρω εδω τις εντυπωσεις μου απο το καινουργιο ημι-υγροψυκτο 1200 GS WC το οποιο οδηγησα δυο φορες, την πρωτη τον Οκτωβρη του 2013 για κανενα διωρο και τη δευτερη τον Οκτωβρη του 2014 - αυτη τη φορα δικαβαλος.

Αναφερω ΜΟΝΟ οδηγικες εντυπωσεις, ανεξαρτητα απο θεματα οπως τιμολογιακη πολιτικη, αξιοπιστια κλπ. Να αναφερω επισης οτι δεν ειμαι θιασωτης της φιρμας του ελικα οποτε η αποψη μου ειναι αυτη ενος ουδετερου παρατηρητη. Ειχα οδηγησει παλιοτερα το 1150 GS και να πω δεν εντυπωσιαστηκα ειναι μαλλον "understatement". To 1200 GS ητανε το πρωτο GS που μου αρεσε εμφανισιακα και επισης πολυ περισοτερο οδηγικα (καμια σχεση με τα 1100/1150) - εχω οδηγησει τα μοντελα 2007 και 2011, τα μοντελα 2010-2012 ειχανε διπλους εκκεντροφορους και αυξημενη ροπη. Αλλα τα κυριοτερα θεματα που ειχα με το προηγουμενο αεροψυκτο 1200 GS ητανε η αισθηση του κινητηρα και η ελλειψη ευστροφιας / δυναμης ψηλα για μηχανακι 1200 κυβικων, η κοντη κλιμακωση του κιβωτιου που σε συναρτηση με τον κινητηρα εκανε το ταξιδι με περισοτερα απο 150-160χμω ουσιαστικα απαγορευτικο και επισης η συμπεριφορα του αξονα με τα λοξυγγιασματα στα κατεβασματα σε πιο σπορ οδηγηση.

Ερχομενος στο 1200 GS WC, η διαφορα στα μηχανακια που οδηγησα δηλ. τα 2013 και 2014 ειναι οτι το 2014 εχει αμορτισερ τιμονιου και καποιες βελτιωσεις σε κιβωτιο/συμπλεκτη, για τα οποια ειχανε ακουστει και ακουγονται ακομη πολλα παραπονα απο τους ιδιοκτητες. Και τα δυο μηχανακια που οδηγησα ητανε σ'αυτο το αντιπαθητικο για μενα "Bluefire" χρωμα το οποιο δεν θα βγαινει πια το 2015. Απο την αλλη ειχανε και τα δυο ακτινες και ητανε το Travel Edition (TE) specification το οποιο εχει ESA και πολλα αλλα καλουδια και το οποιο πουλαει αρκετα εδω στο Νησι.

Αρχικα και πριν απο οτιδηποτε αλλο, να πω οτι το μηχανακι εχει μια αισθηση ελαφραδας και μανιτζεβελιας που κανενα αλλο μεγαλο on-off δεν εχει (αφηνοντας βεβαια απ'εξω το ΚΤΜ 1190Adv που δεν το εχω δοκιμασει ακομη). Σε συναρτηση με την αυξημενη δυναμη/ροπη και ευστροφια του νεου ημιυγροψυκτου κινητηρα, μετα απο κανενα τεταρτακι νομιζα οτι απλα ειχα ενα "Transalp Turbo" κατω απο τα ποδια μου και εκανα ολων των ειδων τις χαζομαριτσες / καγκουριτσες. Να πω οτι αυτη την αισθηση ελαφροτητας δεν την ενοιωσα ουτε καν με το Tiger XC που οδηγησα για δευτερη φορα προσφατα και που ειναι σχετικα ψηλοβαρο τωρα που το σκεφτομαι συγκριτικα.

Το δευτερο που με εντυπωσιασε ητανε το στησιμο του απο αναρτησεις και φρενα. Πραγματικα υπερανω κριτικης και οντας ταυτοχρονα πολυ ανετο απο αναρτησεις, στιβαρο αλλα ανετο, κατι που εγω ιεραρχω ψηλα καθως χρησιμοποιω τα μηχανακια μου καθε μερα και κανω πολλα χιλιομετρα. Επισης ο αξονας ειναι αρκετα πολιτισμενος και δεν χοροπηδαει πια στα κατεβασματα. Τα δε φρενα ειναι απλα φανταστικα, με αρχικο δαγκωμα που βαζει την καρδια στη θεση της στα πολλα και πολυ καλη αισθηση και δυναμη. Ok, το μπροστινο Telelever δεν δινει πληροφορηση οπως τα συμβατικα πηρουνια αλλα παταει/δαγκωνει κατω με ενα τροπο που επιτρεπει καποιον να στριβει "μαλια", αδιαφορωντας τελειως για το οδοστρωμα - και φυσικα μπορει και να πλακωθει στο μπροστινο φρενο ΜΕΣΑ στη στροφη σαν να μη συμβαινει τιποτα. Απλα πρεπει να το εμπιστευτει κανεις, κατι που γινεται μετα απο ενα διαστημα προσαρμογης σε οδηγηση στην ασφαλτο.

Τωρα τα σχετικα μειονεκτηματα απο πλευρας στησιματος ειναι τα εξης. Αρχικα, η αισθηση του Telelever στο χωμα δεν ειναι οτι καλυτερο και δεν μπορω να με φανταστω να κατεβαινω σαθρες κατηφορες με τετοια αισθηση απ'το μπροστινο - εκει μαλλον θα χρειαζεται προσευχη στον Αγιο Telelever. Αλλα απο την αλλη δε νομιζω οτι το μηχανακι ειναι για τετοια ακραια χρηση στο χωμα. Επισης το ABS επενεργει σχετικα νωρις στο πισω φρενο, ακομη και σε στεγνο οδοστρωμα με καλη προσφυση. Και σχετικα με την αναρτηση, η θεση Soft παραειναι μαλακη και ουσιαστικα αχρηστη για τον τροπο που οδηγω εγω. Και για να πω την αληθεια, αν μπορουσα θα απεφευγα τελειως το ESA το οποιο πιθανα θα ειναι πηγη προβληματων - εχουν ηδη γραφτει αρκετα για δυσλειτουργια απο κατοχους.

Η προστασια του ειναι συνολικα πολυ καλη με τη μαμισια ζελατινα που ρυθμιζεται σε υψος πανευκολα με το χερι - αν και την ειδα να τρεμει στα πολλα και εχω διαβασει οτι σπαει στη βαση της, και αυτο δε φαινεται να το βελτιωσανε στο 2014 τουλαχιστο. Εγω προσωπικα με υψος 1.80μ πιθανα δε θαθελα μεγαλυτερη ζελατινα.

Ο κινητηρας εχει πια ροπη και δυναμη οπως πρεπει απο 1200 κυβικα και ειναι πολυ πιο πολιτισμενος σε αισθηση απο τον προηγουμενο αεροψυκτο. Ταξιδευει κανεις με 160χμω χωρις καμια αισθηση ζορισματος και, αν και δεν το δοκιμασα σε ψηλοτερες ταχυτητες για το "φοβο των Ιουδαιων", εχω την εντυπωση οτι θα μπορει να κρατησει παρατεταμενα 180χμω χωρις αισθηση ζορισματος/κοπωσης, κατι που δεν ητανε δυνατον στο αεροψυκτο. Στο περσινο μοντελο 2013 μου ειχε κανει ασχημη εντυπωση το κιβωτιο, το οποιο ητανε "αγροτικης φυσης". Η πρωτη εμπαινε με "κλονκ" και τα ανεβασματα σε 2η και 3η ητανε επισης "αγροτικα". Οταν δε σταματαγα σε φαναρι με 1η ή 2η, δεν μπορουσα να βρω νεκρα με τιποτα. Ε λοιπον, στο μοντελο 2014 το κιβωτιο φαινεται ΠΟΛΥ καλυτερο. Φυσικα δεν ειναι με τιποτα γιαπωνεζικο και ιδιως Honda/Suzuki αλλα μου φανηκε απολυτα αποδεκτο. Δεν εκανε "κλονκ" οπως το περσινο και εβρισκα παντα νεκρα σταματημενος. Βεβαια και παλι σε μια αλλαγη πολυ ψηλα θελησε 2η προσπαθεια αλλα η συνολικη εντυπωση που αποκομισα ητανε σαφως θετικη. Παντως διαβαζω σε φορουμ καποια παραπονα για τη λειτουργια του κιβωτιου, ακομη και για τα μοντελα 2014.

Ποια ειναι τα αρνητικα του λοιπον? Για μενα, ο "μπαναλ" θορυβος της εξατμισης του boxer ο οποιος ειναι παρεπιπτοντως αρκετα δυνατος, αυτος ισως φτιαχνει με μια αφτερμαρκετ εξατμιση (παντα με σιγαστηρα), πχ Akra. Αλλα το μειζον θεμα ειναι οι μηχανικοι του θορυβοι του υγροψυκτου κινητηρα, σαφως περισοτεροι απο τον αεροψυκτο, που σε κανουν να νομιζεις οτι μερικες ροδελες και παξιμαδια γυρνανε ελευθερα στα σωθικα του. Εχοντας μαθει μια ζωη με γιαπωνεζικα μηχανακια και κυριως Χονδα που οι κινητηρες τους δουλευουν σα βουτυρο, ειλικρινα αυτο ειναι για μενα ενα θεμα. (Το ιδιο θεμα εχω βεβαια και με τους κινητηρες των KTM.) Επισης το γεγονος οτι η σελα του επιβατη δεν ειναι πολυ ανετη, εχει μια μικρη κλιση προς τα μπρος και ισως χρειαστει αλλαγη σε βαθος χρονου. Και επισης το γεγονος οτι τα μαρσπιε του οδηγου ειναι λιγο προς τα πισω, οπως σε πιο στρηταδικα μηχανακια, αν και η θεση του τιμονιου ειναι σωστη - για παραδειγμα ο οδηγος ειναι ορθιος και οχι ελαχιστα σκυφτος οπως πχ στο Tiger XC. Και σαν τελευταιο, αν και ο υγροψυκτος κινητηρας ειναι πια πολυ δυνατος και μακρυτερα γραναζωμενος, δεν εχει σχεση μ'αυτον του Crosstourer απο ροπη/γκαζι και ακομη περισοτερο φυσικα με του KTM 1190 (απ'οτι ακουω καθως δεν τοχω οδηγησει ακομη).

Αυτα εν συντομια, θα τοπαιρνα ανετα αν ηξερα οτι δε θα με ταλαιπωρησει με προβληματα καθως ενοιωσα οτι θα κανω μ'αυτο οτι κανω και με το Τρανσαλπ που τοσο εχω συνηθισει (+ σουζες :D). Επισης η συνεπιβατηδα εντυπωσιαστηκε σε σχεση με τα αλλα μηχανακια που εχουμε οδηγησει, λεγοντας κι'αυτη οτι της φανηκε πολυ ανετο και σαν ενα "μεγαλο και δυνατο Τρανσαλπ" απο πλευρας αισθησης. Αν το επαιρνα, θα αντικαθιστουσε το VFR σαν sports-touring μηχανακι, οντας επισης πολυ καλυτερο για στραμπουλιγμενους επαρχιακους και πιο ροπατο. Στο χωμα θα το χρησιμοποιουσα για τις δικαβαλες χαλαρες εξερευνησεις που κανω ενω για τις πουροντουραδες μαλλον θα συνεχιζα να παιρνω το Τρανσαλπακι που δεν το λυπαμαι καθολου. Συνολικα, η εικονα που αποκομισα ειναι πολυ θετικη και το ημιυγροψυκτο ειναι το πρωτο 1200 GS που ανετα θα αγοραζα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Και μερικες φωτο απο τις δυο δοκιμες.

Εδω στην αντιπροσωπεια, το BMW διπλα στο Τρανσαλπακι (και στο βαθος ενα 800αρι).




Εδω στο βενζιναδικο να βαλω βενζινη καθως ειχε λιγη οταν το πηρα και δεν θαβγαζε το 2ωρο της δοκιμης.




Εδω σε εναν ομαλο χωματοδρομο..




..που αργοτερα γινεται πολυ μικροτερος με ριζες δενδρων και λασπες.




Εδω διπλα σε ενα παρκο με τον κοσμο να πικνικαρει (ητανε μια ωραια φθινοπωρινη μερα).




Εδω διπλα σε ενα ποταμακι με την συνεπιβατηδα σε πολυ γρηγορη σταση καθως ο χρονος τελειωνε, ουτε τα κρανη δε βγαλαμε..




Και εδω σε ενα χωραφι/αγρο που τοβαλα για να δω πως παει σε πιο ανωμαλο εδαφος (μαγικο χαλι).

 

Italos

Μέλος
Περιοχή
Gerakas
Όνομα
Νίκος
Μοτό
R1200GSadv
Πολύ γρήγορα γιατί γράφω απο κινητό....όλα αυτά που έγραψες δείχνουν κάποιον που έχει το μηχανάκι καιρό και όχι που το πήρε για 2 τεστ!!!! Όλα πολύ πολύ σωστά!!!! Να πώ καλορίζικο!!!;;;;


Στάλθηκε από το SM-N9005 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Επανερχομενος εδω στο advride.gr, αν και δεν εχω δοκιμασει ακομη το ΚΤΜ1190 Adventure, νομιζω οτι το 1200GS LC ειναι σαφως το καλυτερο "mega on-off" για τα γουστα μου και τα πραγματα που θελω/κανω εγω σαν οδηγος και θα ητανε σιγουρα η προτιμηση μου στην κατηγορια. Νομιζω μαλιστα οτι σ'αυτη την τελευταια εκδοση με τον ημιυγροψυκτο κινητηρα ειναι ΚΑΙ ενα sports-touring μηχανακι, ικανο να τα βαλει με τα καλυτερα της κατηγοριας απο γκαζι/κρατημα/φρενα/ανεση/προστασια. Και φυσικα με ενα ζευγαρι χωματινα ειμαι σιγουρος οτι θα πηγαινει αξιοπρεπεστατα και στις πουροντουραδες - αλλα οταν το προγραμμα του Κονκωστη εχει γκρεμια και χειμαρους, θα παιρνω το Τρανσαλπ που ειναι καραξυμενο και δεν το λυπαμαι :laugh:

Και ενα τελευταιο: θαπαιρνα το απλο (οχι Adv) με ακτινες, τα LED φωτα και χωρις ESA. Και μετα απο 30-40Κ χμ, θα αλλαζα τα δυο αμορτισερ με Ohlins.

Λες να?? :thinking:
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Πολύ γρήγορα γιατί γράφω απο κινητό....όλα αυτά που έγραψες δείχνουν κάποιον που έχει το μηχανάκι καιρό και όχι που το πήρε για 2 τεστ!!!! Όλα πολύ πολύ σωστά!!!! Να πώ καλορίζικο!!!;;;;
Φιλε Νικο, αν δεν υπηρχε το καινουργιο Αφρικα CRF1000, θα ητανε ηδη στο σταυλο μου. Αλλα δυστυχως ηρθε η Χονδα και δεησε να βγαλει ενδιαφερον μηχανακι μετα απο πολλα χρονια, για την ακριβεια το τελευταιο ενδιαφερον μηχανακι που εβγαλε ητανε για μενα το VFR VTEC το 2002 (το οποιο και πηρα το 2004). Βεβαια μιλαμε για αλλης κατηγοριας μηχανακι το νεο Αφρικα, πιο κοντα στο ΚΤΜ990 (a la Japan). Περιμενω λοιπον και αυτο και θα δω.
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Exω κανει δυο δοκιμες της μιας ωρας με τη συγκεκριμενη μοτοσυκλετα.
Αλλα δυστυχως και οι δυο ηταν σε ελληνικο ημιαστικο περιβαλλον και με ελαχιστα χιλιομετρα να γινονται σε οδοστρωμα που δεν μοιαζει με παγοδρομιο.
Ειναι πολυ σωστη η παρατηρηση σου για τους θορυβους του κινητηρα και την αισθηση του σαζμαν στο μοντελο του 2013.
Για μενα ως κατοχο του προηγουμενου μοντελου στην πρωτη και πιο απλη μορφη του
ηταν μια ενδιαφερουσα γνωριμια με την εντυπωσιακη τεχνολογια της δευτερης δεκαετιας του 21ου αιωνα.

p.s....της παρηγοριάς
(Η αγορα αυτης της μοτοσυκλετας δεν μπορει να μπει στα σχεδια μου με τα σημερινα δεδομενα και ετσι θα βρισκω παρηγορια στο οτι η δικη μου με τις αισθητικες πινελιες που εχει δεχθει ειναι πολυ ομορφοτερη απο ολα τα εκθεσιακα απλα LC που συναντω στην αντιπροσωπεια)
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Φιλε Νικο, αν δεν υπηρχε το καινουργιο Αφρικα CRF1000, θα ητανε ηδη στο σταυλο μου. Αλλα δυστυχως ηρθε η Χονδα και δεησε να βγαλει ενδιαφερον μηχανακι μετα απο πολλα χρονια, για την ακριβεια το τελευταιο ενδιαφερον μηχανακι που εβγαλε ητανε για μενα το VFR VTEC το 2002 (το οποιο και πηρα το 2004). Βεβαια μιλαμε για αλλης κατηγοριας μηχανακι το νεο Αφρικα, πιο κοντα στο ΚΤΜ990 (a la Japan). Περιμενω λοιπον και αυτο και θα δω.
Όταν με το καλό θα κάνεις τεστ Ride το καινούργιο αφρικα, να πάρεις και την κύρια σου μαζί πάλι.
Στα πρώτα 1000 μέτρα, όταν το επιστρέψεις πίσω. ......φρόντισε να έχεις το χρήμα για να κλείσεις το Gs:D

Είναι από εκείνες τις φορές, που θα διαλέξει η συναναβατης το μοτορι;)
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Σε κάθε νήμα σχετικά με test ride του Γιώργου είναι σαν να διαβάζω μοτοσυκλετιστικό περιοδικό και ακόμη καλύτερα. Περιμένω με αγωνία και την άποψή σου Γιώργο για το Explorer.

Κανένα ΚΤΜ 1190 Adv R δεν έχει κάποιος να του δανείσει ρε παιδιά???
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Ποσταρω εδω τις εντυπωσεις μου απο το καινουργιο ημι-υγροψυκτο 1200 GS WC το οποιο οδηγησα δυο φορες, την πρωτη τον Οκτωβρη του 2013 για κανενα διωρο και τη δευτερη τον Οκτωβρη του 2014 - αυτη τη φορα δικαβαλος.


Ποσταρω εδω ΜΟΝΟ οδηγικες εντυπωσεις, ανεξαρτητα απο θεματα οπως τιμολογιακη πολιτικη, αξιοπιστια κλπ. Να αναφερω επισης οτι δεν ειμαι θιασωτης της φιρμας του ελικα οποτε η αποψη μου ειναι αυτη ενος ουδετερου παρατηρητη. Ειχα οδηγησει παλιοτερα το 1150 GS και να πω δεν εντυπωσιαστηκα ειναι μαλλον "understatement". To 1200 GS ητανε το πρωτο GS που μου αρεσε εμφανισιακα και επισης πολυ περισοτερο οδηγικα (καμια σχεση με τα 1100/1150) - εχω οδηγησει τα μοντελα 2007 και 2011, τα μοντελα 2010-2012 ειχανε διπλους εκκεντροφορους και αυξημενη ροπη. Αλλα τα κυριοτερα θεματα που ειχα με το προηγουμενο αεροψυκτο 1200 GS ητανε η αισθηση του κινητηρα και η ελλειψη ευστροφιας / δυναμης ψηλα για μηχανακι 1200 κυβικων, η κοντη κλιμακωση του κιβωτιου που σε συναρτηση με τον κινητηρα εκανε το ταξιδι με περισοτερα απο 150-160χμω ουσιαστικα απαγορευτικο και επισης η συμπεριφορα του αξονα με τα λοξυγγιασματα στα κατεβασματα σε πιο σπορ οδηγηση.

Ερχομενος στο 1200 GS WC, η διαφορα στα μηχανακια που οδηγησα δηλ. τα 2013 και 2014 ειναι οτι το 2014 εχει αμορτισερ τιμονιου και καποιες βελτιωσεις σε κιβωτιο/συμπλεκτη, για τα οποια ειχανε ακουστει και ακουγονται ακομη πολλα παραπονα απο τους ιδιοκτητες. Και τα δυο μηχανακια που οδηγησα ητανε σ'αυτο το αντιπαθητικο για μενα "Bluefire" χρωμα το οποιο δεν θα βγαινει πια το 2015. Απο την αλλη ειχανε και τα δυο ακτινες και ητανε το Travel Edition (TE) specification το οποιο εχει ESA και πολλα αλλα καλουδια και το οποιο πουλαει αρκετα εδω στο Νησι.

Αρχικα και πριν απο οτιδηποτε αλλο, να πω οτι το μηχανακι εχει μια αισθηση ελαφραδας και μανιτζεβελιας που κανενα αλλο μεγαλο on-off δεν εχει (αφηνοντας βεβαια απ'εξω το ΚΤΜ 1190Adv που δεν το εχω δοκιμασει ακομη). Σε συναρτηση με την αυξημενη δυναμη/ροπη και ευστροφια του νεου ημιυγροψυκτου κινητηρα, μετα απο κανενα τεταρτακι νομιζα οτι απλα ειχα ενα "Transalp Turbo" κατω απο τα ποδια μου και εκανα ολων των ειδων τις χαζομαριτσες / καγκουριτσες. Να πω οτι αυτη την αισθηση ελαφροτητας δεν την ενοιωσα ουτε καν με το Tiger XC που οδηγησα για δευτερη φορα προσφατα και που ειναι σχετικα ψηλοβαρο τωρα που το σκεφτομαι συγκριτικα.

Το δευτερο που με εντυπωσιασε ητανε το στησιμο του απο αναρτησεις και φρενα. Πραγματικα υπερανω κριτικης και οντας ταυτοχρονα πολυ ανετο απο αναρτησεις, στιβαρο αλλα ανετο, κατι που εγω ιεραρχω ψηλα καθως χρησιμοποιω τα μηχανακια μου καθε μερα και κανω πολλα χιλιομετρα. Επισης ο αξονας ειναι αρκετα πολιτισμενος και δεν χοροπηδαει πια στα κατεβασματα. Τα δε φρενα ειναι απλα φανταστικα, με αρχικο δαγκωμα που βαζει την καρδια στη θεση της στα πολλα και πολυ καλη αισθηση και δυναμη. Ok, το μπροστινο Telelever δεν δινει πληροφορηση οπως τα συμβατικα πηρουνια αλλα παταει/δαγκωνει κατω με ενα τροπο που επιτρεπει καποιον να στριβει "μαλια", αδιαφορωντας τελειως για το οδοστρωμα - και φυσικα μπορει και να πλακωθει στο μπροστινο φρενο ΜΕΣΑ στη στροφη σαν να μη συμβαινει τιποτα. Απλα πρεπει να το εμπιστευτει κανεις, κατι που γινεται μετα απο ενα διαστημα προσαρμογης σε οδηγηση στην ασφαλτο.

Τωρα τα σχετικα μειονεκτηματα απο πλευρας στησιματος ειναι τα εξης. Αρχικα, η αισθηση του Telelever στο χωμα δεν ειναι οτι καλυτερο και δεν μπορω να με φανταστω να κατεβαινω σαθρες κατηφορες με τετοια αισθηση απ'το μπροστινο - εκει μαλλον θα χρειαζεται προσευχη στον Αγιο Telelever. Αλλα απο την αλλη δε νομιζω οτι το μηχανακι ειναι για τετοια ακραια χρηση στο χωμα. Επισης το ABS επενεργει σχετικα νωρις στο πισω φρενο, ακομη και σε στεγνο οδοστρωμα με καλη προσφυση. Και σχετικα με την αναρτηση, η θεση Soft παραειναι μαλακη και ουσιαστικα αχρηστη για τον τροπο που οδηγω εγω. Και για να πω την αληθεια, αν μπορουσα θα απεφευγα τελειως το ESA το οποιο πιθανα θα ειναι πηγη προβληματων - εχουν ηδη γραφτει αρκετα για δυσλειτουργια απο κατοχους.

Η προστασια του ειναι συνολικα πολυ καλη με τη μαμισια ζελατινα που ρυθμιζεται σε υψος πανευκολα με το χερι - αν και την ειδα να τρεμει στα πολλα και εχω διαβασει οτι σπαει στη βαση της, και αυτο δε φαινεται να το βελτιωσανε στο 2014 τουλαχιστο. Εγω προσωπικα με υψος 1.80μ πιθανα δε θαθελα μεγαλυτερη ζελατινα.

Ο κινητηρας εχει πια ροπη και δυναμη οπως πρεπει απο 1200 κυβικα και ειναι πολυ πιο πολιτισμενος σε αισθηση απο τον προηγουμενο αεροψυκτο. Ταξιδευει κανεις με 160χμω χωρις καμια αισθηση ζορισματος και, αν και δεν το δοκιμασα σε ψηλοτερες ταχυτητες για το "φοβο των Ιουδαιων", εχω την εντυπωση οτι θα μπορει να κρατησει παρατεταμενα 180χμω χωρις αισθηση ζορισματος/κοπωσης, κατι που δεν ητανε δυνατον στο αεροψυκτο. Στο περσινο μοντελο 2013 μου ειχε κανει ασχημη εντυπωση το κιβωτιο, το οποιο ητανε "αγροτικης φυσης". Η πρωτη εμπαινε με "κλονκ" και τα ανεβασματα σε 2η και 3η ητανε επισης "αγροτικα". Οταν δε σταματαγα σε φαναρι με 1η ή 2η, δεν μπορουσα να βρω νεκρα με τιποτα. Ε λοιπον, στο μοντελο 2014 το κιβωτιο φαινεται ΠΟΛΥ καλυτερο. Φυσικα δεν ειναι με τιποτα γιαπωνεζικο και ιδιως Honda/Suzuki αλλα μου φανηκε απολυτα αποδεκτο. Δεν εκανε "κλονκ" οπως το περσινο και εβρισκα παντα νεκρα σταματημενος. Βεβαια και παλι σε μια αλλαγη πολυ ψηλα θελησε 2η προσπαθεια αλλα η συνολικη εντυπωση που αποκομισα ητανε σαφως θετικη. Παντως διαβαζω σε φορουμ καποια παραπονα για τη λειτουργια του κιβωτιου, ακομη και για τα μοντελα 2014.

Ποια ειναι τα αρνητικα του λοιπον? Για μενα, ο "μπαναλ" θορυβος της εξατμισης του boxer ο οποιος ειναι παρεπιπτοντως αρκετα δυνατος, αυτος ισως φτιαχνει με μια αφτερμαρκετ εξατμιση (παντα με σιγαστηρα), πχ Akra. Αλλα το μειζον θεμα ειναι οι μηχανικοι του θορυβοι του υγροψυκτου κινητηρα, σαφως περισοτεροι απο τον αεροψυκτο, που σε κανουν να νομιζεις οτι μερικες ροδελες και παξιμαδια γυρνανε ελευθερα στα σωθικα του. Εχοντας μαθει μια ζωη με γιαπωνεζικα μηχανακια και κυριως Χονδα που οι κινητηρες τους δουλευουν σα βουτυρο, ειλικρινα αυτο ειναι για μενα ενα θεμα. (Το ιδιο θεμα εχω βεβαια και με τους κινητηρες των KTM.) Επισης το γεγονος οτι η σελα του επιβατη δεν ειναι πολυ ανετη, εχει μια μικρη κλιση προς τα μπρος και ισως χρειαστει αλλαγη σε βαθος χρονου. Και επισης το γεγονος οτι τα μαρσπιε του οδηγου ειναι λιγο προς τα πισω, οπως σε πιο στρηταδικα μηχανακια, αν και η θεση του τιμονιου ειναι σωστη - για παραδειγμα ο οδηγος ειναι ορθιος και οχι ελαχιστα σκυφτος οπως πχ στο Tiger XC. Και σαν τελευταιο, αν και ο υγροψυκτος κινητηρας ειναι πια πολυ δυνατος και μακρυτερα γραναζωμενος, δεν εχει σχεση μ'αυτον του Crosstourer απο ροπη/γκαζι και ακομη περισοτερο φυσικα με του KTM 1190 (απ'οτι ακουω καθως δεν τοχω οδηγησει ακομη).

Αυτα εν συντομια, θα τοπαιρνα ανετα αν ηξερα οτι δε θα με ταλαιπωρησει με προβληματα καθως ενοιωσα οτι θα κανω μ'αυτο οτι κανω και με το Τρανσαλπ που τοσο εχω συνηθισει (+ σουζες :D). Επισης η συνεπιβατηδα εντυπωσιαστηκε σε σχεση με τα αλλα μηχανακια που εχουμε οδηγησει, λεγοντας κι'αυτη οτι της φανηκε πολυ ανετο και σαν ενα "μεγαλο και δυνατο Τρανσαλπ" απο πλευρας αισθησης. Αν το επαιρνα, θα αντικαθιστουσε το VFR σαν sports-touring μηχανακι, οντας επισης πολυ καλυτερο για στραμπουλιγμενους επαρχιακους και πιο ροπατο. Στο χωμα θα το χρησιμοποιουσα για τις δικαβαλες χαλαρες εξερευνησεις που κανω ενω για τις πουροντουραδες μαλλον θα συνεχιζα να παιρνω το Τρανσαλπακι που δεν το λυπαμαι καθολου. Συνολικα, η εικονα που αποκομισα ειναι πολυ θετικη και το ημιυγροψυκτο ειναι το πρωτο 1200 GS που ανετα θα αγοραζα.
Μιλάμε για ακαδημαϊκή συγγραφή..:D
 

Koive k9

Μέλος
Περιοχή
Kavala
Όνομα
Panos
Μοτό
Bmw , vespa
Φίλε Γιώργο η ανάλυση σου ήταν για μένα πληρέστατη και πιστεύω κάλυψε τους περισσότερους εδώ μέσα όπως κάλυψε κι εμένα!Ευχαριστουμε!;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Και ενα τελευταιο: θαπαιρνα το απλο (οχι Adv) με ακτινες, τα LED φωτα και χωρις ESA. Και μετα απο 30-40Κ χμ, θα αλλαζα τα δυο αμορτισερ με Ohlins.

Λες να?? :thinking:
Αυτο που λες δεν παιζει. Οταν επιλεξεις led, παιρνεις τη φουλ εκδοση με απ ολα!
3 επιπεδα εξοπλισμου υπαρχουν,σε φαση πακετου...
Δεν ξερω αν γινεται παραγγελια με αναμονη αγνωστης διαρκειας.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Στην προκειμένη περίπτωση δεν χρειάζεται το 1190R αλλά το "απλό " με το 19' μπροστινό πιο στριφτερο και τουριστικό.
Ετσι ακριβως, αν επαιρνα ΚΤΜ1190 αυτο θαπαιρνα και οχι το R, 150 αλογα (160 για το 1290!) και 21' μπροστινος τροχος ειναι ..no-no κατα τη γνωμη μου :banghead: Και ας μη σχολιασω το υψος σελας στα 89εκ που το κανει καταλληλο μονο για τευτονικο σωματοτυπο αναβατη.

Ενα καλο τεστ του 1190 ειναι στην TODO list ;)
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Αυτο που λες δεν παιζει. Οταν επιλεξεις led, παιρνεις τη φουλ εκδοση με απ ολα!
3 επιπεδα εξοπλισμου υπαρχουν,σε φαση πακετου...
Δεν ξερω αν γινεται παραγγελια με αναμονη αγνωστης διαρκειας.
Θοδωρη, στο Νησι παιζει αν και ολοι οι dealers σε αποθαρυνουν λογω ειδικης παραγγελιας με αρκετο χρονο παραδοσης. Φυσικα ενα τετοιο κομματι θα εχει δυσκολη μεταπωληση, οποτε καποιος που το παιρνει πρεπει να ειναι διατεθειμενος να το κρατησει αρκετα χρονια / χιλιομετρα. Και μια και ειμαστε στο θεμα, αυτη η ιστορια με τα πακετα ανεβαζει τις (ηδη ψηλες) τιμες των 1200GS σε πολυ ψηλα επιπεδα τα τελευταια χρονια, και εδω που τα λεμε who cares για monitoring των πιεσεων των ελαστικων και πολλα αλλα fancy extras που ερχονται ..πακετο με τα πακετα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Θοδωρη, στο Νησι παιζει αν και ολοι οι dealers σε αποθαρυνουν λογω ειδικης παραγγελιας με αρκετο χρονο παραδοσης. Φυσικα ενα τετοιο κομματι θα εχει δυσκολη μεταπωληση, οποτε καποιος που το παιρνει πρεπει να ειναι διατεθειμενος να το κρατησει αρκετα χρονια / χιλιομετρα. Και μια και ειμαστε στο θεμα, αυτη η ιστορια με τα πακετα ανεβαζει τις (ηδη ψηλες) τιμες των 1200GS σε πολυ ψηλα επιπεδα τα τελευταια χρονια, και εδω που τα λεμε who cares για monitoring των πιεσεων των ελαστικων και πολλα αλλα fancy extras που ερχονται ..πακετο με τα πακετα.
Γιωργη αμα παιζει, προχωρα. Παρε οτι υπαρχει σε enduro mode σε φρενα και σε γκαζια κι ασε τα αλλα.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Γιωργη αμα παιζει, προχωρα. Παρε οτι υπαρχει σε enduro mode σε φρενα και σε γκαζια κι ασε τα αλλα.
Θοδωρη @forester, παιζει και στην Ελλαδα, ρωτησα χθες στο Βαγιανελη. Αλλα και αυτος οπως και οι Αγγλοι dealers συμβουλεψανε 100% αντιθετα για τετοια επιλογη λογω μεταπωλησης.


Πληροφοριακα, η τιμη του Tripple Black LC στην Ελλαδα, που εχει πανω ολα τα πακετα, ειναι €20500. Αν θελει να βαλει κανεις και quickshifter, τοτε ανεβαινει στα €20900. Αν παρει κανεις το απλο σε ενα απο τα χρωματα, πχ ασπρο, με ολα τα πακετα και βαλει και ακτινες, η τιμη γινεται ουσιαστικα η ιδια με του Tripple Black. Και φυσικα χρειαζονται καποιες προσθηκες οπως προστατευτικα καγκελα μοτερ κλπ

Αν ειχα χρονο να ταξιδεψω και να το χαρω, που δεν εχω στην παρουσα φαση, πιθανα θα ταδινα και θα τοπαιρνα καινουργιο. Αλλιως ελαφρα μεταχειρισμενο δεν παιζει ακομη γιατι θαθελα το μοντελο του 2015 που ειναι σημαντικα βελτιωμενο σε πολλα επιμερους θεματα. Σε καποια φαση παντως θα το χτυπησω ;)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom